načítám data...

Bude to levný, ale prý i zábavný elektromobil! MG představuje MG4

O MG4 už se mluví nějakou dobu jako o autě, které konečně zavede elektromobilitu i do domácností s běžnými příjmy. Teď je tady - a na první pohled se zdá, že by to mohlo klapnout.

zobrazit celou galeriiFoto: MG Motors

Začněme tím nejzajímavějším – totiž cenou. Sama sebe trochu děsím, když řeknu, že startovní částka 779 960 Kč je na elektromobil lidová, ale při pohledu do jakéhokoli ceníku můžu leda konstatovat, že je to smutný fakt. Tak hluboko pod milion se nepodívá žádné jiné elektrické auto s trochu použitelným dojezdem a čtyřkou plnohodnotných sedadel. Konkrétně je u nás levnější pouze Dacia Spring a Fiat 500e.

MG4 navíc vypadá docela pěkně, a i když jsem s tímto názorem zatím ve své sociální bublině osamocena, stojím si za ním. Zejména s přihlédnutím k ne-designu ostatních MG je tento kousek vysloveně atraktivní. 

Foto: MG Motors

Velikostně můžeme novinku přirovnat třeba ke Golfu, nebo z elektrických vozů k ID.3 nebo Méganu E-Tech. S trochou fantazie je tedy možné si ho představit jako jediné auto v rodině, ne pouhý doplněk ke zbytku vozového parku. Přispěje k tomu i pětihvezdičkové hodnocení Euro NCAP. 

Prodávat se MG4 bude ve dvou variantách pohonu. Základ má baterku s využitelnou kapacitou 50,8 kWh, která by měla umožnit dojezd 350 kilometrů a kterou lze dobíjet výkonem 117 kW. Elektromotor má výkon 150 koní a točivý moment 250 Nm. Silnější varianta je opatřena baterií s kapacitou 61,7 kWh (dobíjecí výkon 135 kW) a slibuje dojezd 450 kilometrů podle WLTP. Motor poskytne 200 koní. Hodnoty to nejsou nijak revoluční, ale na dnešní dobu zcela standardní a s příhlédnutím k ceně se stávají nadstandardními. 

Při výběru to zákazník bude mít jednoduché. Základ s menší baterií dostane s nižší výbavou Emotion, větší baterii zase s vyšší výbavou Elegance – a za tu zaplatí zhruba o sto tisíc víc – 884 960 korun. Do budoucna MG chystá ještě vrchol nabídky v podobě verze Luxury a také dvoumotorovou variantu s pohonem 4x4. Momentálně se dá auto koupit pouze jako zadokolka.

Foto: MG Motors

A tím se dostávám ke slovu „zábava“, které během prezentace zaznívalo zas a znovu. Přispět by k ní mělo rozložení hmotnosti 50:50 a mimořádně nízké těžiště, dané netradičním horizontálním uložením bateriových článků. Na stejné platformě mimochodem přijede i sporťák Cyberster. 

Projet se jsme zatím možnost neměli, ale na papíře i obrazovce vypadají parametry MG4 dosti slibně. Uvidíme, jak se bude zamlouvat Čechům, kteří jsou mezi Evropany v zájmu o elektřinu na chvostu pořadníku. S podílem prodávaných elektromobilů 3,9 % (nejvýš je Švýcarsko s 25,9 %) nás v nedůvěřivosti vůči baterkám trumfnou už jen Slováci se svými 3,7 %.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ransom
18. května 2023, 12:03
11

Ona to není ani tak nedůvěra. Mně se auta na baterky líbí, byl bych se svým režimem popojíždění ideální uživatel. Ale já za to prostě půldruhý kostky nedám.

reagovat
VK
VK
18. května 2023, 12:37
-1

Tohle to je něco, čemu se říká game-changer.
A evropské automobilky...dobře jim tak.

reagovat
bitner
18. května 2023, 13:14
-1

Dobre nam tak vsem. Muzeme zacit slavit totalni zavislost na Cine.
Jinak auto vypada opravdu pekne (az na volant). Ceny cinskych elektroaut pujdou jeste niz, tohle je prvni vlastovka.

VK
VK
18. května 2023, 13:45
2

Evropským automobilkám nic nebrání oželet část marží a zlevnit.

MB
MBMB
18. května 2023, 21:09
0

Otázka je, jak velké ty marže mají. Tesla má na poměry segmentu velké marže a přitom nebyla nijak extra drahá, momentálně naopak patří mezi nejlevnější. Holt už má tu economy of scale a taky spoustu inovací ve výrobě, které jim snižují náklady proti konkurenci.

bitner
18. května 2023, 22:06
4

To uz neni o automobilkach. Cina uz ma dnes monopol na vsechno. Zkoupena Afrika (minimalne ty regiony, kde se da tezit), technologie na vyrobu solaru, baterek (na ktere uz plati statni vyvozni embargo). Takze muzeme tleskat tomu, ze se zbavime zavislosti na Rusacich a Arabech, ale po vzoru naseho milovaneho Mildy se pomalu muzeme ucit stabilizovat spolecnost. Jestli tohle nedesi zastance elektra a "green"dealu, tak nevim, co uz by s nima zatraslo.
Jedina vec, kterou zatim Cinan moc neumi - jadro - si Nemci a dalsi v EU dobrovolne zlikviduji.
Neverim na konspirace, na vsechno staci penize v tech spravnych kapsach. A tohle Cinani zase umi nejlip na svete.

Initial C
19. května 2023, 06:23
0

Proc myslite, ze s jadrem je to jinak? Prvni EPR uz par let bezi v Taishanu, zatimco ve Finsku teprve nedavno spousteli a ve Francii bude kdovi kdy.

fortress
19. května 2023, 07:38
0

Čína bohužel umí i jádro. Jinak závislosti na arabech jsme se nezbavili, jen místo ropy budeme vozit plyn.

S.
S.h.I.t.
19. května 2023, 07:56
2

Ropu budeme vozit porad. Sice ne v takovy mire na paliva (teoreticky), ale stejne je jako surovina k vyrove hromady, hromady veci naprosto nenahraditelna.
Evropa bude zavisla vzdycky, svych vlastnich nerostnych zdroju ma minimum. Akorat to dela uplne blbe a je uplne posrana ze svyho kolonialnuho obdobi a tak holt ty kolonie radsi necha cine apod. a bude se jen koukat.

bitner
19. května 2023, 22:27
2

Abych nebyl tak alarmisticky: je jasné, že se s tou Čínou držíme za koule vzájemně. Zatím je tam rovnováha, ale do budoucna může hlavně Evropa zemřít na krásu.
Ono lepit se k silnici je taky způsob, ale stříbro tím nevznikne.

Ča
Ča Snač Aj
18. května 2023, 21:57
0

Není to kdoví jaká nádhera, ale v provozu působí celkem nevšedně a neurazí.

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
19. května 2023, 10:16
-13

Články paní šéfredaktorky se začínají zvrhávat v celkem otevřenou pročínskou propagandu. Nevíte někdo, jak si můžu smazat účet? Z důvodu snahy uchování duševního zdraví jsem bohužel nucen přestat tento web číst. Je to škoda, protože se zde často nacházejí i zajímavé články, ale nehodlám se ustresovat k smrti, a proto musím jít.

reagovat
Viola Procházková
19. května 2023, 11:18
5

Pisu o autech. Jestli jsou z Ceska, Japonska nebo Etiopie, je mi vicemene fuk. Nejsem politicky komentator ani nerikam lidem, co si maji koupit.
Pokud se neumis smazat, napis do redakcniho mailu a zaridime to.

ransom
19. května 2023, 14:15
2

Znamenitě sehraný, teatrálně afektovaný výstup hodný skutečného hystrióna. Bravo!
Tohle je zajímavý jev. Jako moderátor koníčkářského fóra taky občas musím řešit někoho, kdo místo aby šel jinam, nutně potřebuje okázale prásknout dveřmi, aby to slyšeli úplně všichni.

VK
VK
19. května 2023, 20:44
1

Histriónská porucha, histrión je s měkkým i. S ypsilon je hysterie; nicméně se jedná v jistém přiblížení o totéž.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
19. května 2023, 22:52
0

Viola Procházková: Díky za info. Prolezl jsem celé menu, zjistil jsem, že si mohu změnit jméno, nastavit obrázek do záhlaví blogu a zakoupit prémiový účet, ale o smazání tam není ani zmínka. Asi tedy napíšu do toho mailu.

ransom: Co je špatného na práskání dveřmi?

VK: Díky za upozornění, opraveno.

Všichni ostatní: Dejte mi těch mínusů víc, ať má ten můj odchod aspoň grády.

martin_100
20. května 2023, 14:59
0

Ten vizuál je vysloveně odpornej. Kdyby to vypadalo ty benzínový MG tak budiž ale tuto je nová "multipla".

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem