načítám data...

Mini Cooper (R56): Volba stylového člověka?

Původní Mini bývalo volbou těch, kteří i u levného auta hledali styl a vynikající jízdní vlastnosti. Dokáže totéž splnit i nové Mini ve své druhé generaci?

zobrazit celou galeriiFoto:   Marián Medlen

Není to tak dávno, co náš velký (alespoň duchem) šéfredaktor testoval nové Mini Clubman a mluvil něco o tom jak je to spíše luxusní zboží a něco o The Who. Jenže co my, chudí studenti? Na nové Mini není rozpočet, na staré Mini pomalu také přestává stačit, tak budeme muset zkusit něco mezi. Co třeba druhou generaci označenou R56?

Já si jednu takovou půjčil. Je to kousek z roku 2009, který má najeto něco kolem 110 tisíc kilometrů a pod kapotou má 1.6 litrový čtyřválec Prince, který BMW vyvinulo ve spolupráci s koncernem PSA. A pokud vás znovuzrozené Mini nikdy moc nezajímalo, tak vám přijde, že vypadá úplně stejně jako to předchozí. Ale stačí si je postavit vedle sebe a najednou vidíte, že snad každý kousek karoserie je alespoň maličko změněný. Přední světla už nejsou integrovaná do kapoty, po jejím odklopení zůstávají na svém místě. A jsou do nich integrovány blinkry. A zadní světla jsou trochu větší. A tuhle jedna lišta, tuhle druhá. Prostě všechno je alespoň maličko jinak.

Ale nejsme tu od srovnávání, pojďme se posadit. Docela mě překvapilo, kolik místa je v Mini vepředu. I dvoumetrový člověk by asi neměl problém s tím se usadit, jen strážník Hightower by nejspíš musel vyndat přední sedačku stejně jako ve staré Hondě Civic. Posez je docela dobrý, jen si díky malému čelnímu sklu, které je skoro kolmé k podlaze připadáte jako v tanku. Hodně malém (a na tank dost prostorném) tanku. Sedačky se dají docela pěkně nastavit, takže si sednete, vložíte klíč ve tvaru většího piškotu do otvoru pro něj určený a můžete po stisku spojky tlačítka startovat. Potud dobré. Ale teď nastal čas na trochu hejtu. Proč, proboha proč nechali olbřímí tachometr uprostřed? Nejenom, že vypadá nějak tak divně, ale také na něj je z řidičovy pozice docela špatně vidět. Za to na něj dobře vidí zbytek osádky, takže přicházíte o ty momenty, kdy projíždíte okresku lehce nekorektní rychlostí, aniž by o tom spolujezdec tušil. A pak ovládání okýnek! Proč ho musím lovit někde pod řadící pákou? Nešlo by to dát na dveře? Já myslím, že určitě jo. Konec hejtu, pojďme se raději projet!

Chvilku trvalo, než jsem Miníkovi přišel na chuť, ale když to přišlo, tak jsem byl rád, že je to ta nejběznější verze. Cooper S a JCW totiž mají tužší podvozky, tlustší stabilizátory, větší kola a jsou rychlejší, ale asi ne až tak o moc zábavnější. O tom, jak se jezdí s JCW koneckonců psal náš ochočený blogger Krab a i když prohlašoval, že by si JCW nejraději koupil na ježdění do práce, tak jsem si jistý, že by se mu to nadšení brzy vyklepalo z kostí (a nebo by mu to jeho paní zatrhla). A co normální Mini? Motor s 85 kW je sice tak trochu bez koulí, obuté jsou zimní gumy o rozměru 175/65R15 a když se vrhnete do zatáčky, tak se i povážlivě nakloní. Jenže, jenže… 

Ono je to tak asi správně. Na to, jet rychle, se musíte trochu snažit. A když se povede, tak se po pěkném přibrždění levou a krásně utažené stopě dostavuje radost ze života. Švihnete tam další rychlostní stupeň, což vám také udělá radost, protože převodovka má pěkný chod a krátké dráhy a pak sešlápnete plynový pedál… A počkáte… A počkáte ještě chvilku… A pak si auto uvědomí, že plyn je vážně na podlaze a začne zrychlovat. Samotný projev motoru je fajn, jen ta odezva na plyn. Dá se na ni zvyknout a dá se s ní i žít, ale napoprvé vám asi trochu pokazí dojem. Při normálním ježdění si pak možná ani neuvědomíte, že tam je.

 

Jaký je tedy verdikt? Pokud chcete stylové auto na kodrcání po městě a občasném prometení okolních okresek, pak není co řešit. Já přesně takhle Mini používal a byl jsem spokojený. Ale generace R56 má jeden velký problém a tím je cena. Pěkné kousky stojí totiž skoro 200 tisíc, takže pokud chcete zábavné auto, tak existuje dost alternativ. 

Mimochodem, věděli jste, že majitelé Mini se často na cestách zdraví?

Za fotky děkujeme Marianovi!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Skipper
11. září 2017, 08:48
0

Teda, popravdě testík nic moc. Informací vcelku minimum a tentokrát i dojmů dost málo. Zajímavá premisa - stará mini jsou drahá, takže tady máme druhou novou generaci - taky drahou?

reagovat
František Čáslavský
11. září 2017, 10:47
0

Přiznám se, že jsem z psaní o Mini byl dost nešťastný. První dny s Mini jsem byl totiž vysloveně zklamaný a každý den koukal na MX-5 a pohrával si s myšlenkou, že by Mini mohlo zůstat doma. Pak se to nějak tak srovnalo ale i tak to bylo těžké. Podvozek byl fajn, ale nijak jsem z něho netekl blahem po podlaze. Motor se snažil, ale nějaké koule to moc nemělo. Jediné, co mě potěšilo, byla (čerstvě opravená) převodovka. A ta cena, tenhle kousek byl za 180 tisíc a upřímně, i kdybych takové auto chtěl, tak je za Mini fakt nedám. To si můžu koupit třeba zmiňovanou Fiestu a bude to lepší...

Skipper
11. září 2017, 10:52
0

Je to z toho článku docela cítit. Tak proč to tam takhle nenapsat? ;)

Pólin
11. září 2017, 11:32
0

Tak vzhledem k tomu, že to měl František od někoho (nějaké firmy) půjčené a určitě by byl rád, aby si tam mohl příště půjčit třeba nějaké zajímavější auto, tak nemůže napsat, že to není nic moca že to za těch 180K to absolutně nestojí...

František Čáslavský
11. září 2017, 11:59
0

Navíc, napsat to vysloveně takhle by k tomu autu asi nebylo fér. Ono určitě není špatné, podle všech recenzí, co jsem hledal, si jej docela chválí. Dokonce i tenhle kus byl v dost pěkném stavu (a stihl se prodat dříve, než měl test vyjít), ale asi jsem měl úplně jiná očekávání.

Skipper
11. září 2017, 12:11
0

Tomu já sice rozumím, ale celý članek teď vyznívá stylem - nic moc, ale všichni ostatní to chválí, tak to pochválím taky. Aby jsme nedopadli podobně jako autosalon - auto pod 90% prakticky neexistuje. Docela fajn se to dá uhrát na srovnání s konkurencí. Myslím, že Tvoje reakce na můj první přizpěvek, kdyby zazněla přímo v článku, tak by nikoho nemohla urazit. Fajn byly i Vaše druhé pohledy v testech, které se kolik krát vzájemné rozcházeli a to je právé zajímavé. Sto lidí, sto chutí. Takže to, že zrovna Tobé Mini nesedlo, není pro to auto žádná tragedie. Šoupnout k tomu druhý pohled od někoho, komu to sedí a máte to hezky vyváźené a Ty se nemusíš nutit do závérů, které jsou Ti proti srsti.

Skipper
11. září 2017, 12:17
1

Když se nad tím zamyslím, tak právě Vaśe integrita je to, co Vás od konkurence odlišuje. Jeden server jen přepisuje zahraniční články, doplnéné o dlouhé úvody, další nekriticky adoruje jednu značku na úkor ostatních a k tomu technologické detaily popisují lidé, kterŕí si je před chvílí vygooglili. Jediné, čím Vás přebijí, je kvantita. Na autíčkáři se mi líbí, že tady kolik krát zazní i myšlenky, které nejsou zrovna populární, nebo ,,správné,, petrolheadské. A testy jsou jedna z Vašich silných stránek - vždy jsem mél pocit, že jsou tak nějak ,,úpřimné a od srdce,,.

krab
11. září 2017, 12:54
0

Skipper, dík za ten komentář. Naprosto sdílím tvůj názor a je to i důvod proč rád pro partičku Autíčkářů cokoli píšu. Dva pohledy na věc jsou vždycky výborný a další je mít možnost netestovat auto jen izolovaně, ale přímo ve společnosti jeho konkurence. Vyplavou na povrch zajímavé informace, které si třeba jinak neuvědomíš.

Na tomhle je krásně vidět i další věc. Různé, zdánlivě blízké verze stejného auta můžou vytvářet jiné dojmy. Já jsem s "S" verzí R56tky jezdil naopak děsně rád a to auto mě bavilo. Dobrá, ne všechno na něm bylo skvělé, ale ta radost řídit Mini tam byla. Stejně jako když jsem pak vyzkoušel krátce R53 "S" ko s kompresorem. A to si dovolím tvrdit je přímo skvělé auto pro řidiče, který to ocení. 1.6 bez turba zkrátka asi má jiné nastavení plynu, bude se chovat úplně jinak na úzkých menších kolech, bude mít jinak nastavený posilovač řízení atd... Pořád věřím, že si ale zajezdíš. Že v tom Mini je rozverná jiskra, jen to asi nesmí porovnávat zarytý Miatář s Miatou :-D

Myslím, že o Mini jsme naposledy nepsali a jestli bude zájem, rád o jiné verzi Mini něco někdy napíšu, ideálně bych chtěl v kontextu konkurence v podobě třeba Swiftu Sport. A uvidíme. Tohle by mě třeba dost zajímako osobně taky.

beastar
11. září 2017, 13:55
0

Františkův první názor z 10:47 naprosto chápu. Ono je to auto sice dobré a zábavné, ale nesedne to všem. Část pozitivních názorů je založena na tom, že je to miňas a to je přece ta skvělá, stylová motokára. Přitom to zase taková pecka není. Na JCW mám úplně stejný názor jako je v článku uveden. Na okruhu asi paráda po městě je to spíše trochu za trest a ono i na Čr okreskách. Užíval jsem tohle auto 3 měsíce a nikdy více. Jako daily. Jinak napsané je to v pohodě. Žádné zbytečné úvody a ten tachometr je sice retro, ale taky mi to vadilo.

Fi
FikKus
12. září 2017, 09:50
0

Přidávám se, měl jsem čest s JCW coupe a ano rychlé auto a nelze jinak než souhlasit se všemi co tu psali, že jim auto nesedlo a taková sláva to není. Pro mě zkrátka rychlé auto a po pravdě ani motor mě svým projevem nezaujal, tím způsobem, že bych si řekl, tak toto JE JCW.

krab
11. září 2017, 09:36
0

Fernie, úplně jsem si vzpomněl na toho šedého Coopera S :-D
Vedle Fiesty je pro mě Mini to nejlépe řiditelné auto ze segmentu B. To aktuální zase o kus povyrostlo a nyní už mi to přijde, že vyrostlo moc. A cenově už se běžnému segmentu B dost vymyká. Ale je to BMW, je to drahé, ale stále skvělé a dobře se prodává. Zkrátka už to není to auto od Aleca Issigonise, které figurovalo na spodku ceníků "výrobků" někdejšího British Leylandu. Na druhou stranu, taky za tři roky denní služby nezrezne jako jeho předek v dobách "slávy" BL a jejich pokusu o vpravdě socialistický korporát sklonku 70tých let.

reagovat
Sa
Sausages
11. září 2017, 09:48
0

Toto je divný test. Nic jsem se nedozvěděl, snad jen že má špatně umístěné ovladače oken. Jinak spousta písmenek úplně o ničem. A přitom takové zajímavé auto. Škoda, věřím že příště bude lépe.

reagovat
Eon
11. září 2017, 10:23
1

Nic moc, byl jsem zvědav, jestli se dozvím něco nového.. Hodilo by se napsat, že bývá dost často problém s převodovkou a nevím jak je na tom motor. V Peugeotu může zazlobit, naštěstí ne tak, jako THP..

reagovat
beastar
11. září 2017, 13:57
0

Tady na tom kusu je čerstvě po opravě:))

ReVolte
11. září 2017, 16:00
0

Fotky lepší jak test.... Škoda, možná nebylo ani co psát

reagovat
kuc_t
13. září 2017, 13:32
0

Měl jsem možnost s tímto Mini jezdit chvilku. Motor moc nejede a na můj vkus to dost žralo 9+. Jízda ve 4 v podstatě nereálná a do kufru se nevejde ani basa piv. Nicméně to auto má svoje kouzlo a je to jak motokára. Kdo hledá auto jen na ježdění po měste pro rohlíky tak super !

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem