Když jsme před nějakými šesti lety s Autíčkářem začínali, vůbec jsme netušili, kam to všechno povede. Bude to jen ‚blogísek’, který bude sloužit jako vyplnění volného času a vybití grafomanských sklonů vedle opravdové práce v papírových časopisech? Bude z toho něco víc? Může z toho jednou být opravdový web? O poslední možnosti jsme vlastně ani neuvažovali. Ale za ty roky se udála spousta věcí, hodně se změnilo a my jsme zjistili, že to může mít smysl. Dnes už Autíčkář více než rok běží v ‚profesionálním’ režimu s placenou redakcí a každodenními články. Z důvodů, kterým dosud tak docela nerozumím, se našla početná skupinka redaktorů, ochotných dát k dispozici svoje výtečné psavecké schopnosti za mrzký peníz, a ještě početnější dav čtenářů, kteří naše výplody pravidelně čtou, neobyčejně aktivně komentují a dokonce za námi jezdí na naše akce v reálném světě, jako jsou Kafe&Káry nebo trackdaye.
A je to jen pár dní, kdy mě při pohledu do Google Analytics mile překvapila pěticiferná číslovka začínající pětkou v kolonce ‚uživatelé za měsíc’. Ano, podle strejdy Googla je vás, čtenářů Autíčkáře, už 50 tisíc.
Zkrátka a jednoduše, z Autíčkáře se stává onen ‚opravdový magazín’. A to znamená, že je také načase začít přemýšlet nad tím, jak celou tu legraci zaplatit. Což ve světě internetu znamená začít prodávat reklamu. Protože je však redakce Autíčkáře složena povětšinou z mírně (nebo i více) bohémských jedinců, kteří raději plodí písmenka než domlouvají obchody, potřebujeme rozšířit tým o někoho, kdo se ve světě CPT, bannerových pozic a obchodních telefonátů pohybuje jako tygr v džungli a nikoliv jako vyplašené kotě uprostřed savany.
Chceme právě tebe?
Protože věříme, že nejlépe se člověku prodává to, čemu sám věří a k čemu má vztah, byli bychom rádi, kdyby i budoucí obchodní oddělení Autíčkáře vznikalo z našich čtenářů. Pokud tedy máte praxi v prodeji reklamy (nebo něčeho alespoň rámcově podobného, nicméně třítýdenní letní praxe na postu Sales Managera ve stánku s langoši asi nebude tím správným doporučením), něco volného času a chuť pomoci s rozvojem vašeho oblíbeného motoristického serveru, ozvěte se nám. Odměnou vám bude kromě dobrého pocitu a naší nehynoucí vděčnosti také nějaká ta monetární kompenzace, na které se s vámi domluvíme individuálně. Protože jsme však projekt (zatím) malý a chudý, můžete počítat spíše s provizí ze skutečně prodané reklamy než s fixní částkou – a jak asi tušíte, prodávání reklamy na Autíčkáři nebude, přinejmenším zatím, prací na plný úvazek. Pokud máte zájem i tak, ozvěte se nám, prosím, na mail reklama@autickar.cz.
… a nebo rovnou reklamu?
Možná jsou ale mezi vámi i tací, kteří nemají zájem reklamu prodávat, ale spíše by si chtěli nějakou koupit. Pokud vaše podnikání míří na cílovou skupinu, která se protíná s čtenářstvem Autíčkáře (detaily o tom, kdo nás čte a kolik jich je vám rádi pošleme mailem), oslovte nás přímo – rádi s vámi vymyslíme způsob, jak váš byznys zpropagovat. Můžeme vám nabídnout tradiční bannerovou reklamu, sponzorství našich akcí s propagací ‚in natura’ nebo třeba PR články, podporující vaše produkty (abychom nevyděsili naše čtenáře – takové články budou vždy označeny jako sponzorské a nehodláme propagovat nic, za čím bychom si nestáli). A nebo třeba vymyslíme něco úplně jiného. Zajímá vás to? Psát můžete taktéž na reklama@autickar.cz, nebo rovnou zavolejte na číslo +420 778 00 26 50 a můžeme si o tom popovídat.
Vy ostatní, kteří nechcete nic prodávat ani u nás inzerovat, vy nám jen zachovejte přízeň, která je zatím tím jediným, co nás žene dopředu a zůstane pro nás hlavní motivací i až se staneme velkým a bohatým webem. Nebo si alespoň vyděláme na slanou vodu.
P.S.:
Pokud všechno dobře půjde, čekají vás do budoucna zajímavé plány a novinky. Co byste třeba řekli na papírovou podobu Autíčkáře?



Rienski
12. 4. 2016, 18:41Papirovej by byl super, to bych aspon moh vozit v sedackach v taxiku:D
JayK91
12. 4. 2016, 19:44"Brace yourself" škodovácké PR už budou i tady :( :D :D (half joke)
M P
12. 4. 2016, 20:06Myslím, že můžeš zůstat v klidu. Pokud by to mělo být PR, tak to samozřejmě poznáš, a takový článek bude označen, jak se ostatně píše v textu.
Nicméně je nutno nezaměňovat PR za situaci, kdy bude škodovka pochválena v testu. Třeba jako dnešní RS230. Konec konců, lidé co s ni jezdili, a dokonce mají i výkonná sportovní auta, tak si RS chválí. To znamená jediné, že může oslovit i milovníka pravověrných sporťáků a je zkrátka dobrá. :) aneb jak se říká: vyzkoušej, uvidíš.
JayK91
12. 4. 2016, 20:13no možná je dobrá ale těch 70 klacků navíc za differ už mi tak dobrých nepříjde ... ale jako jo no ... (polemika přijde spíš pod článek zlo kočky ...)
je fajn že budou označené, ale doufám že se hlavně naplní to že v nich bude jen to pod co se opravdu s dobrým svědomím a vědomím mužete podepsat (což u ostatních serverů, časopisů apod moc nevyšlo:) - v tomhle vám držím palce teda)
BobAsh
12. 4. 2016, 20:21PR za mě okomentoval Matěj a já jen dodám, že neočekávám, že by našimi zákazníky byly automobilky. Spíš bych to viděl na PR třeba pro dovozce dílů, servisy, prodejce petrolheadských hadrů atd...
A ad RS230 - kamarád si zrovna teď objednával služební auto a vybíral z trojice Cupra 280/RS230/Golf R. Vyhrál Golf, ale RS230 byla taky ve hře a s těmi 70 to není tak žhavé. Ona má totiž RS230 nějakou výbavu navíc oproti RS, takže ve výsledku to, v případě objednávání slušně vybaveného auta, vyjde na rozdíl asi 30 tisíc.
JayK91
12. 4. 2016, 20:25jo tak díly, a hadry to by bylo super, případně oleje apodobné tekutiny - které kdyby jste i testovali ... to by byloskvělé ;-)
v té trojce by u mě prošla jen cupra (protože seat je jediný vag který si jsem ochotný koupit no - na lambo a porsche stejně nikdy mít nebudu :D)
bobo23
12. 4. 2016, 19:53Papírový autíčkář? Sem s ním. :-)
Xander_Cage
12. 4. 2016, 20:14S tím papírovým/tištěným autičkářem, bych byl asi pomalejší, přece jenom v dnešní době internetu to zase tak netáhne - pro představu jsem jediný kdo si ve velké trafice v obchoďáku kupuje tištěný Top Gear a Speed (to mi řekla přímo prodavačka). Jinak pokud z peněz z reklam posunete level Autičkáře výš, tak to bude super.
PeterLuk
12. 4. 2016, 20:22Súhlasím. Tiež si z času na čas niečo kúpim, v minulosti to bol najme ten Top Gear a Speed - teraz už veľmi nie, ale neviem či to má dnes až taký význam a šancu na úspech, web poskytuje večšiu slobodu a je na ňom ľahšie uspieť, vody papierových časopisov sú "ustálené" a tí čo na nich sú sa ich pokúsia udržať... Neviem či by sa podarilo zachovať ten špecifický charakter Autičkára aj v tlačenej podobe. NUž ale, možno aj áno, rád by som si sem tam Autíčkára prečítal bez toho aby som msuel byť na mobile/na PC. Ale potom ma napadá, nebolo by skôr lepšie - hoc aj trochu náročnejšie - robiť videá? Či už samostatné videá, alebo seriál?
Safa
12. 4. 2016, 21:00Nezbývá mi než držet vám palce!
Nezn.uživatel
12. 4. 2016, 21:00Ja mel kdysi predplatne na nekolik casopisu o autech, na Automobil Revue snad deset let, ale nakonec jsem vsechno zrusil, az na Chrom a Plameny o US suplikach a prestal kupovat i jednotliva cisla. Jednak mne spousta clanku nastvala, protoze byla neobjektivni a technicke informace chybne a pak jsem si rikal, proc vyhazovat penize za cely casopis, kdyz si ho vlastne kupuju jen kvuli nekterym clankum, ktere mne tam zajimaly. Cele jsem je vetsinou necetl.
Navic, to, co se mi nejvic libi tady na autickari je fakt, ze je interaktivni a ze se da o jednotlivych clancich diskutovat. To v papirove podobe samozrejme nepujde.
Safa
12. 4. 2016, 21:27Vysvětlení toho, proč v médiích obecně klesá úroveň většiny článků, je jednoduché. Zkušení redaktoři totiž průběžně přecházejí do PR (pamatujete třeba Víťu Kodyma, dlouholetého šéfredaktora AutoTipu - dnes mluvčího Škody Auto apod.), neboť jejich znalosti nejsou dostatečně finančně ohodnoceny, případně tam, kde si vydělají mnohem víc. Kdo zůstává? Ti horší, nebo se stavy doplňují nováčky. Srdcařů v médiích, kteří umí a nejde jim o prachy, je čím dál míň. V Českém rozhlase nedávno padla věta, že dnešní žurnalistika se řeší stylem "dvacet ta dvacet", přeloženo dvacetiletý novinář za dvacet tisíc hrubého. Je to zlo, ale nevidím byť sebemenší šanci na změnu. Internetová média odčerpávají těm tištěným inzerci, počítač má dneska každý a prodej klasických novin a časopisů na papíře jde do kopru. V zahraničí už to zašlo tak daleko, že některé slavné tituly (americký časopis Newsweek či britský deník The Independent) prostě už na papíře nevycházejí. Další média (třeba španělský list El País) o tom uvažují. Finální zvráceností české mediální krajiny je pak vlastnictví řady vydavatelství miliardáři (Economia - Bakala, Mafra - Babiš, Křetínský - CNC, dříve Ringier a Axel Springer), kteří sledují primárně své vlastní zájmy. Touto optikou je vidina tištěné verze Autíčkáře spíše utopií. Častky na rozjezd nového periodika jsou totiž přímo astronomické. Pro jeho redakci bude podle mě úspěchem sehnat nějakou inzerci na web. Pokud se to povede, budu tleskat. A viz. výše - držím palce, ať se vám to povede.
Nezn.uživatel
12. 4. 2016, 22:27Naprosto s tebou souhlasim. Dobre napsano. :-)
Sasakr
12. 4. 2016, 21:31Papír je krok zpět. Spíš bych si uměl představit nějaký papírový občasník prodávaný přímo na stránkách s nějakým velmi exkluzivním materiálem a třeba plakáty :-)
BobAsh
12. 4. 2016, 21:39Přesně na něco takového myslíme.
Nezn.uživatel
12. 4. 2016, 22:30Mozna by nebylo od veci zacit vyrabet i vlastni videa pod oficialni hlavickou autickare a pridavat je na Youtube. Tam chodi taky hromada lidi, coz by mohlo prilakat jak ctenare, tak sponzory.
Goldies
12. 4. 2016, 22:38A to je moc dobrej napad!
Safa
12. 4. 2016, 22:41Aho, tohle je určitě i podle mě jedna z cest. Nejrůznější vtipně vymyšlené testy, videa z Kafe a Káry, z Trackdayů, prostě jiný pohled než běžný motoristický mainstream. Přesně v duchu článků, které na Autíčkáři vycházejí. Úplně třeba vidím Vavrise s Ferniem v dílu nazvaném "Auta pro kadeřníky", případně BobAshe s atraktivním videem "Jak jsem utýral Modrého Skrčka". A klidně bych zabrousil i do legislativy, moc by se mi třeba líbilo video, jak se tím pitomým nápadem se změnami přednosti (který už naštěstí MDČR potichu zrušilo) ucpe kruhový objezd. Stačí velké parkoviště, namalovat kruháč a názorně předvést, co to ti úředníci zase vymysleli.
No, bude-li ze strany Autíčkáře zájem, rád občas přiložím ruku k dílu a občas pošlu, co mě trkne do nosu...
Xander_Cage
12. 4. 2016, 22:41Pokud by se Autičkář rozhodl dělat videa na youtube, mohl bych přispět svou tvorbou, právě mám rozdělaný youtube kanál na automobilové videa a tak, myslím, že youtube je lepší než tištěný časopis.
Nezn.uživatel
12. 4. 2016, 23:00Dneska se za velkyho vlogare a youtubera povazuje kdejakej pitomec, tak proc tam nepridat i neco kvalitnejsiho z dilen autickare?
BobAsh
12. 4. 2016, 23:08Na videa už dlouho myslíme, ale problém je v tom, že už někteří z nás videa (někde jinde) točit zkusil. A jak říkají v TopGearu, it didn't go well...
Problém videa je, že aby se to udělalo dobře, může to snadno stát podobné peníze jako občasná tištěná publikace, pohltit stejné množství úsilí, ale, narozdíl od onoho kusu lesklého, hezkého potištěného papíru je poměrně těžké přimět lidi, aby vám za video dali peníze :)
Což ovšem neznamená, že časem nenajdeme cestu, jak ta videa přeci jen udělat. Stay tuned, třeba na něco přijdeme.
Nezn.uživatel
12. 4. 2016, 23:12Budeme doufat. Mne by treba ohromne zajimaly videa z tackdaye a plechcupu, ktery byl ted v Sosnove, protoze clanek proste neni ono v tomhle pripade.
Woyta
12. 4. 2016, 23:46Neco malo se objevi.
PeterLuk
13. 4. 2016, 12:05Za videá by som bol veľmi rád, niet nad to si večer psutiť neičo od Petrolicious/Drive/Roadkill, Chrisa Harissa alebo aj taká Garáž bola super. Vo dieách vidím budúcnosť, pokiaľ sa nutne nebudú všetci snažiť robiť druhý Top Gear, to našťastie nieje problémom večšiny YouTube videí, ktoré ukazujú že sa to dá aj inak.
martin_100
13. 4. 2016, 00:20No hele Autíčkář na papíře to nezní blbě!
Akorát že pak z diskuží pod články bude stará dobrá listárna :-)
Bobe to si pak sežeň fešnou se(x)kretářku :-)
spajda77
13. 4. 2016, 10:37Nápad s papírovým autíčkářem se mi zamlouvá, ale spíš než aktuální občasník, bych rád viděl knihu/brožuru s tím nejlepším co na autíčkářovi bylo a třeba i s bonusem, co se na web nedostalo. :-)
Lucky
13. 4. 2016, 12:46Dělám v oboru online propagace (sales) už nějaký ten pátek a můžu říct, že to určitě cesta tím správným směrem...točí se v tom dost peněz, je po tom hlad (čím dál větší) a jak je zde zmíněno : pokud se bude dařit kvalitnímu salesmanovi smlouvat tématické produkty a společnosti z řad "petrolheadských" (což si myslím není problém, vzhledem ke kvalitě autíčkáře) vypadá to na velmi solidní příjmy z reklamy, která nebude čtenáře ani nějak pobuřovat nesouvisejícím obsahem. Jen do toho :-)
Hip002
13. 4. 2016, 14:23Mozna spis nez papirovou verzi bych bral nejakou vymazlenou aplikaci do mobilu treba s upozornovani. Na blizici se kafe & káry nebo tak neco... :)
BobAsh
13. 4. 2016, 15:20Appku máme, ale jen pokusou pro WP.
Hip002
14. 4. 2016, 02:21Tak honem neco pro android :)
briza
14. 4. 2016, 21:30Mít aplikaci pro WP/WM je jako nemít žádnou :)
Skipper
13. 4. 2016, 18:43Že by mě těšila vyhlídka na reklamu i na autíćkáři se fakt říct nedá. Ale zase to chápu, něco za něco. Jen prosím, ať to není agresivní forma ve stylu auto.cz, tam je to fakt k zblittí a reklama byla jedním z důvodů, proč jsem auto.cz přestal sledovat. U Vás bych byl skutečně i ochoten ten adblock vypnout.
BobAsh
13. 4. 2016, 19:11Ona tady reklama už je, ale zatím prodávaná přes Google Adsense, což moc nefunguje.
Safa
14. 4. 2016, 00:44Jinak v té záplavě radosti nad možnými věcmi budoucími poněkud neoprávněně zapadla informace z perexu o překonání hranice padesáti tisíc uživatelů měsíčně na stránkách Autíčkáře. Tímto vám k tomuto číslu, milá bando redaktorská, upřímně gratuluji! ;o)
PeterLuk
14. 4. 2016, 20:05Pravda, pravda... :D Tiež sa oneskorene prdiávam k gratulácí. :) Gratulujem, je to záslužené a verím že sa vám podarí zachovať Autičkár taký aký je, ale rozšíriť ho ešte viac do pvoedomia ľudí. :)
M P
14. 4. 2016, 20:18Děkujem! Vynasnažíme se:)