načítám data...

Jízdní dojmy | BMW M240i: Das Muskelauto!

Na jízdu v posledním pravém Bavoráku jsem se těšil jako malý kluk. Očekával jsem malou emtrojku a přitom to celé dopadlo poněkud… Jen račte číst dál!

zobrazit celou galeriiFoto:   Radek Chlud

Celý náš příběh začíná malou hádkou v našem redakčním chatu. Jestli existuje na světě místo, které fantasticky zabije veškerý čas, který máte trávit něčím jiným, tím místem je nepochybně „obličejokniha“. Tentokrát se argumentační paralympiáda stočila na téma, zda BMW M240i je lepším autem nežli vrcholné pravé „emkové“ M2. Já zastával názor, že za ty rozšířené blatníky si musím připlatit, Vojta zase trval na svém a v jeho očích bylo levnější M240i tím pravým černým koněm ze stáje BMW. V půlnoci jsem to vzdal. Kromě těch esteticky ohromujících rozšířených blatníků a závodněji vypadajícího zadního difuzoru s výfuky mě zkrátka došly argumenty proč mít právě vrcholnou M2. Nakonec o nic nejde. Vždyť stejně oba dva smrdíme natolik korunou, že si nemůžeme do vlastních garáží pořídit ani jedno, ani druhé.

Ráno jsme vylezli z našich klobouků a zavolali kouzelníka Pokustóna. Prosím, prosím, přistavte nám na týden jedno BMW M240i s manuální převodovkou a v barvě Sunset orange. A protože zázraky na počkání se u nás v Autíčkáři dějí, sedím najednou v tělo obepínající sedačce BMW M240i na straně spolujezdce. Zatím! Vojta opustil hádky v kyberprostoru a dorazil až k nám na Berounsko. Přijíždíme na jednu z mých oblíbených silniček pro radost a už v druhé vlásence projížděné na dvojku začínám mít zvláštní pocit. Vojtovi to nějak podezřele hezky s tím BMW jde. Auto se ze zatáčky vytahuje plynem, hmotnost se nekompromisně přenáší dozadu a v lehkém skluzu zadní nápravy akcelerujeme pryč vstříc dalším radostem. Pak se celá věc opakuje v další zatáčce a najednou o kousek výš v jednom levotočivém vracáku projížděném v prudším kopci na dvojku se auto skoro zastaví. Elektronika se snaží zoufale bojovat s přísunem točivého momentu a najít zbylou trakci zadní nápravy obuté do celkem širokých prémiových zimních pneumatik. Tady se dojem efektních průjezdů téměř jako v rallye trošku pokazil. O kousek dál už se auto ovšem zakusuje do asfaltu lépe a mohutnou akcelerací se nás snaží vystřelit na oběžnou dráhu, hned vedle Tesly Roadster a Starmana od Davida Bowieho za volantem. Jenže my zůstáváme na zemi. Čím víc se blíží příští pravotočivá zatáčka, před kterou je vážně nutno důkladně zpomalit vůz, tím intenzivněji na tento fakt začínám řídiče upozorňovat. Jsem ihned označen za důchodce a andělíčka policajta a vůbec mě pořád vrtá hlavou, kde se ten kluk od minulého léta naučil tolik zrychlit.

Bylo to tím autem. Ne vážně! Nyní už sedím na sedadle řidiče, nastavuji si velmi dobře tvarované sportovní sedadlo s možností přifouknutí anatomicky tvarovaných bočnic, volant si našteluju hezky k sobě proti hrudi a rozhlédnu se kolem. Připadám si ihned jako doma. Když nebudu počítat svoje vlastní staré BMW, tak v posledním roce a kousek jsem měl to štěstí řídit různé hrdiny minulosti ze stáje BMW. Auto je přesně akorát tak velké, že by si spíš zasloužilo označení „trojkové kupé“ a perfektně mi padne do ruky. A musím říct, že na živo se mi velice líbí. Jediné, co bych si nakonfiguroval jinak, by byl dekor přístrojového štítu, patrně bych zkusil – nesmějte se – tu tmavší ze dvou dřevěných dýh v nabídce. Jinak bych neměnil nic. Například volant mi přijde přímo dokonalý a když se ohlédnu kolem sebe, tak na mě nic nepůsobí lacině, či jinak nezklame. Vždyť to není ani Bentley nebo Volvo, kde je kvalita interiéru klíčovou prodejní záležitostí. Asi bych si objednal kůži Dakota v černé, radši nežli látkové čalounění v kombinaci s alkantarou. Ale hlavně bych si objednal samosvorný diferenciál ze zvláštní nabídky dílů od divize M performance.

Rozjíždím se, jedu ten stejný úsek zpět a trošku se bojím, zda si neutrhnu ostudu, že se mi s autem nebude tak hezky ladně a efektivně umět zatáčet. Jakýkoliv náznak trémy je ten tam, protože tohle auto udělá i z průměrného řidiče skvělého driftera. Vážně! Posaďte za volant opičáka a uvidíte. Já vím, Chris Harris to vážně umí a mimochodem, tohle auto je jedno z jeho oblíbených. Sám si koupil před časem jako soukromé auto BMW 1M . Malé BMW s tím největším motorem je totiž zdá se, ten nejatraktivnější mnichovský recept na dobrou náladu. Srovnával ho i s tou mojí vybásněnou BMW M2. Ale sám si koupil to staré auto a ještě ho nechal lehce upravit od Litchfieldu. Za ty peníze mohl vážně mít fungl novou M2. Zakopaný pes, minimálně tedy u M240i je její rozpolcenost. Zrovna jako sériová americká muscle cars stále tápe, zda bude ultimativním sportovním náčiním anebo spíš použitelný “show” car i pro denní ježdění. Jízdní mód, ve kterém jsem jezdil a používal jej vlastně pak i samostatně bez dohledu naší redakční chůvičky byl sport+. On je totiž asi nejlepší a ideálně podkresluje charakter BMW M240i. Stačí auto zbrzdit před zatáčkou na adekvátní rychlost, zatočit a už co nejdřív jít progresivně na plyn. Hmotnost se ladně přesune na zadní část a auto velmi rádo dotočí zatáčku plynem. Nesmí se to s tím plynem přehnat. Škoda, že zadní náprava zoufale brzy ztrácí trakci. Vsadím se, že na letních pneumatikách to bude jiné a s příplatkovým samosvorem přímo diametrálně jiné. Ten stojí nějakých šedesát tisíc korun. Není to zdaleka už tak drahá položka v jinak typickém ceníku všech možných dodatečných výbav BMW. Současně je jízda i tak, jak to je, neobyčejná zábava. Chybí trakce, zadní náprava se zoufale pere s obrovským točivým momentem řadového šestiválce a do toho zpívá sonorní árie motoru, který bych se nestyděl označit za dokonalý. Ne, vážně je tenhle motor fantastický kus techniky a vy víte, jak moc mám rád starší legendy a málokdy oceňuji cokoli ze současné produkce.

Motor na mě působí přesně jako by to byl velký řadový šestiválec o objemu pěti litrů. Jeho projev je masitý, všechny negativní projevy turbodmychadla jsou zašlapány do země a od šesti tisíc výš stále freneticky zatahuje. Řadit výš se dá až okolo sedmi tisíc. Tuhle gradaci motoru znám již z projevu třílitru v BMW Z4 3.0Si. Motor zetka se mi neobyčejně líbil právě v té gradaci výkonu a zvuku v posledních dvou tisících otáčkách. Jenže tenhle zbrusu nový motor u M240i působí jako byste ten starý atmosférický nafoukli či přidali k dobré audio soustavě značkový zesilovač. Motor je vážně úžasný. Podvozek mu ale tolik nestíhá. Víte, tohle BMW je fantastické, ale k něčemu se vám přiznám. Není to auto přímo pro mě! Čekal jsem čistou řidičskou vášeň, reinkarnaci BMW M3, zkrátka auto podobné takovému, jaké se vyrábělo před dvěma dekádami u BMW M divize. Našel jsem něco zcela jiného. To auto je evropský muscle car. Je to silná zadokolka s velkou dominancí síly motoru a je trošku tupá tam, kde bych moc toužil, aby excelovala. Její řízení je příliš lehké a nepodává moc informací, které bych v nájezdu do zatáčky chtěl cítit. Zadní náprava bez samosvorného diferenciálu s pouze chytrou elektronikou neumí vážně přenést ten potenciál fantastického motoru na silnici v sladěné podobě tak, jak to umělo mnou velmi oblíbené staré BMW M3 generace E46. Jenže jak jsem psal, problém zadní nápravy vyřeší příplatkový M performance diferenciál a letní sada Michelinů Pilot Sport. Nebudu dělat závěr. Na to jsem s BMW M3, tedy co to plácám, s BMW M240i strávil příliš málo času. Jedno odpoledne není tolik, abych dokázal hodnotit definitivně. Takové jaké je, se bude určitě líbit mnoha zájemcům. Není přehnaně nepohodlné, vlastně bych ho označil za komfortní, motor je fantastický a naladění vozu každému neprofesionálnímu pilotovi dodá sebedůvěru a pocit, že mu to za volantem vážně jde. A mě tohle přijde malinko málo. Chtěl bych svoje malé nové vysněné BMW vidět více nekompromisní, tužší a rychlou jízdu v něm bych si chtěl tvrději odpracovat. A víte vy co? BMW pro mě určitě to auto má. Má rozšířené blatníky, může být lagunově modré, šedé, černé nebo bílé a jmenuje se… BMW M2. Tak co myslíte? Vyhrál jsem tu redakční argumentační paralympiádu?

Technické údaje a cena:

BMW M240i

Motor: zážehový řadový šestiválec B58B30M0
vpředu podélně, DOHC, 4 ventily na válec, přímé vstřikování paliva a twinscroll turbodmychadlo
Zdvihový objem 2998 cm3 
Kompresní poměr 11.0:1
Maximální výkon: 340k/250kw při 5500 otáčkách/min
Točivý moment: 500N.m při 1520-4500 otáčkách/min
Převodovka manuální, 6st. plně synchronizovaná 
Pohon zadních kol, zavěšení vpředu typu McPherson, vzadu víceprvkové zavěšení
Brzdy: kotoučové na všech kolech, ABS a dynamická kontrola trakce
Pneumatiky: 225/40/R18 / 245/35/R18
Rozměry: 4432 x 1774 x 1.418 mm 
rozvor: 2690 mm
pohotovostní hmotnost 1550kg
Maximální rychlost 250 km/h
zrychlení 0-100 km/h 4.8 sekund
Spotřeba 9.7/5.9/7.7 l/100 km

Základní cena: 1.248.000kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Jimi
23. března 2018, 10:07
2

Výborný popis auta, hned vím o čem to je. Podle fotek je to auto na mě moc vysoké, moc plechu, málo kola. V reálu to je trochu lepší, ale v principu to vychází z relativně vysokého a krátkého pontonu jedničky. M2 si dost pomohla rozšířením, z tříčtvrtečního pohledu je na tom o hodně líp. Technika z trojky je určitě výhodou. Škoda, že už to nedělají v atmosféře- nepůsobilo by to asi tak muscle, a možná přenos na kola by byl o něco vyváženější i když ten motor musí pecka. S tou kůží a dřevem je to u mě stejné- ...z té nic moc nabídky. Podle mě by si měl každý, kdo rád jezdí, povinně vyzkoušet zadokolku od bmw a zjistit, jak se dají projet zatáčky s úsměvem na tváři. Jak ti to auto říká... naznač volantem, kam chceš jet, ještě trochu přidej, trochu povol volant, uprav plyn... kdy bude další zatáčka?

reagovat
Anorex
23. března 2018, 10:51
0

Velmi blízký kamarád jí má. Shodli jsme na tom také, takže přes zimu putovala do Auto Beky, poslalo se to trochu na zem, podložky pod kola a lepší stabilizátory. Najednou se ten vysoký a úzký postoj výrazně zlepšil

speedfred
23. března 2018, 10:21
0

Môj názor je počkať pol roka na M2 Competition a tá bude mať plnohodnotný emkový motor S55 aj keď trosku podladený

reagovat
Anorex
23. března 2018, 10:49
1

Ono hrozně záleží na tom, k čemu se to auto bude používat. Pokud hledám ultimativní zábavu na nedělní dopolední projížďku a tak trochu masírku, příplatek za M2 se dá velmi snadno ospravedlnit.

Pokud hledám schopné a nadupané auto na každodenní ježdění kombinace město/okreska z práce domů/dálnice, pak je M240i mnohem lepší volba, než M2. Je tišší, je pohodlnější, to trochu tupější řízení je v těchto režim naopak lepší, je to velmi dobrý polykač kilometrů a i spotřeba se dá držet na velmi hezkých číslech. Ale když ve mě bouchnou saze, tak smáznu nebo potrápím na silnici v podstatě cokoli, ne tak suveréně jako s M2, ale stále dostatečně přesvědčivě. Já jsem zastánce právě této univerzálnosti a byla by to právě moje volba, pokud bych z ekonomického hlediska musel vybrat jedno auto. Neřešit to, tak si koupím něco jako 5er a k tomu M2... :-)

Na M240i se dle mého nedá koukat jako na vrchol potravního řetězce, takže srovnání s M modely mu nepřísluší, na to je tu právě ta M2. Takže pokud chceme jít do historie, porovnával bych to s 330ci E46. Ale jako daily auto, na které byl postaveno, je naprosto dokonalé. Hlavně ten motor, ty vole ten motor. Trochu bych bojoval, jestli nevzít spíš 1er, mám rád malé hatchbacky, ale to už je dost individuální...

reagovat
Jimi
23. března 2018, 11:18
0

nemám srovnání, ale tento motor může dobře fungovat i v něčem větším a těžším, např. 6 GC. Ale na blbnutí je to už zbytečně velké... ten motor fouká určitě famózně a chová se lineárně, může připomínat staré časy, akorát s další pořádnou porcí výkonu...je pravda, že ty trojky s porovnáním E36/46 už taky pěkně narostly.

krab
23. března 2018, 11:19
1

Máš naprostou pravdu. U BMW 1er a 2er řady se dá myslím v současné době vykouzlit konfigurací konkrétního auta docela odlišný charakter. Naprosto perfektně si dovedu představit, že budu hledat nadupané auto pro denní používání léto / zima, tak bych se vůbec nedivil konfiguraci X drive + ZF automat. Ve skutečnosti bych si takhle nakonfigurovanou moc rád vyzkoušel. A jestli M240i Xdrive nebo M140i Xdrive už je jen na preferencích. Asi bych taky spíš hatchback.

Největší sranda je, že když jsem si dělal rešerši a pokoukal na různá videa a četl různé testy, najednou fakt začínám rozumět těm vysokým cenám limitované BMW 1M na předchozí generaci 1er BMW. Nedávno jsem vedle jedné parkoval. Byla taky oranžová, skoro stejně jako moje GT86. Tak to vypadalo vedle sebe hezky...

Asi už tady nikoho nepřekvapím, že bych si vlastně asi za ten milion a kousek šel koupit ojetou 1M :)

Anorex
23. března 2018, 11:29
0

Čtyřkolku a automat?! Ty neznabohu! :-D

1M se mi dlouho, dlouho líbila. Zejména kvůli tomu, že to bylo v době, kdy se smrákalo nad klasickou koncepcí BMW a bylo to bráno jako poslední pravý malý ostrý Bavorák. Ale pak přišla právě ostrá 1er a ostrá 2er (ať už 240i nebo M2) a klucí z Mnichova ustáli i možnost volby automat/manuál a hlavně šestiválec u takto malých aut. A v tu chvíli jsem ztratil zájem. Novější auto je novější auto, technikou a i výbavou... :-)

krab
23. března 2018, 11:39
0

V BMW dávají zákazníkům takhle na výběr a to je skvělé. Chris Harris tvrdil, že zkrátka řízení (hydraulické) u 1M je přeci jen lepší než u M2. Já se s M2 zatím nesvezl a snad se to taky povede. Motor u M240i je famózní a to jak jsi psal "vole ten motor" to je přesně i můj pocit. Ne, to auto je skvělý ... já myslím, že pokud kdokoli má rád sportovní auta, má rád bavoráky a zatím se ještě nikdy nesvezl v žádném Porsche 911, bude i přímo tohle M240i v konfiguraci jaká bylo to novinářské milovat. O tom jsem přesvědčenej.

Další věcí je, pokud s tím začne zkoušet jezdit na okruhu a řidičsky mu to půjde ... najednou to bude chtít brzdy, najednou něco vyladit s podvozkem, pořádnej diferenciál a ... korunky se začnou kutálet nezadržitelně do té oranžové mnichovské krabičky :) Právě, pak asi začíná velmi dobře dávat smysl koupit roční BMW M2 , už jsem je viděl za ceny lehounce pod 1.4 milionu.

speedfred
23. března 2018, 11:46
0

xdrive je podľa mňa zbytočnosť,mal som 2 zimy 235 A/T rwd a nebol problém. Teraz pred zimou som tam dal namontovať aj špéru a to ešte len sranda začala

speedfred
24. března 2018, 11:59
0

Krabe,ja som to už písal ale za 1,4 sa dá kúpiť aj nová a nakonfigurovaná podľa seba.

RCNP
23. března 2018, 12:52
0

Předfacelitovou variantu M235i, jsem zkoušel a už jsem byl v podstatě nalomenej do ní jít. Ale odradili mě dvě věci. První je asi můj osobní problém, ale blbě se mi v tom sedělo. Sedačky dobrý (ta alcantara/látka je reálně mnohem lepší než kůže), pedály dobrý, volant dobrej, ale dohromady úplně divně sladěný. Sedačka mi přišla lehce vyosená doprava a hlavně chycená fakt vysoko. Na to že to je kupé, tak jsem seděl vůči zbytku interiéru vysoko. Doopravdy to bylo hodně otravný. A druhá věc ta špéra. Ten motor je skvělej a já měl možnost jet na letňákách, který drželi krásně, ale když by člověk chtěl, tak udělá powerslide na skoro každej kvalt. Ale prostě to potřebuje normálně přenášet výkon na silnici, když je ho tolik a hned. Takže potom když si to člověk potom trošku vybaví an nějakej rozumnej stadard a pak si koupí ještě dif za 60K, tak už je to auto hodně drahý. Na mě až moc blízko M2 a ostatním plnokrevným sporťákům. A vlastně jsem si vzpomněl ještě na jednu věc. Že na to jak je to malý auto tak není zrovna lehký, což s tím trošku vyšším podvozkem znamená, že to BMW nastavilo trochu odtažitě, což je trošku promarněná šance, kdy to auto mohlo bejt hezky poddajný. To je asi hlavní důvod proč jsem se nenechal uchlácholit tím výkonem a šel do toyobaru, kde výše zmíněný věci jsou správně a dotažený do preciznosti, kterou bych čekal právě od skopčáků. Jako balíček to není vůbec špatný a přesně souhlasím, že je to taková správná velikost, navíc asi jedna z posledních šancí mít šestiválcový bávo s manuálem.

reagovat
krab
23. března 2018, 13:32
0

Dík za ten postřeh. Mě se v tom BMW sedí fakt dobře. tady se mi to ergomicky zdá fakt v pohodě, i když víme, že ty naše Toyobara jsou přeci jen o kus lepší. Vůbec zajímavé. Včera shodou okolností jsem viděl, vydala garáž nové video a právě s tímto autem. Tak jsem taky byl zvědavý, co na to "Rejloš" říká. ( v osobním kontaktu nejsme, se s ním nijak neznám) A překvapilo mne, že říkal něco ve smyslu, že M240i je ideální přestup z Toyobaru. Což mě právě vůbec nepřijde.

Jak jsem se snažil čtenářům v tom textu vypíchnout, tohle BMW jim dovolí jezdit rychle, fakt rychle a současně s ním snadno na výjezdu udělají menší či větší powerslide a nemusí si to právě nikterak odpracovat. Nastavení auta, DSC a síla toho fakt skvělýho motoru to udělá za ně. Tím pádem to prostě není po Toyboaru řidičsky tak atraktivní auto a daleko spíš zaujme někoho jinýho.

Ta M2 mě teda ovšem pořád bere. Kdekoliv jí vidím, tak bych jí hned chtěl. To je taková efekt jak vypadá. Úplně stejně tak mě prostě děsně baví starý Focus RS ( zelený) a kvůli pětiválci, kvůli tomu vzhledu by mě prostě furt asi bavil.

Právě jsem řešil : co po Toyobaru ( tedy respektive až někdo opravdu přijde, přinese peníze a "hnědku" tedy pardón oranžovou GT86) si odveze. Já právě to mám jasné (pokud mě to auto někdo nevyfoukne před nosem) : Caterham Roadsport 175. Čili zase jen "slabý" čtyřválec, ale poloviční hmotnost Toyobara :)

RCNP
23. března 2018, 14:08
0

V tý době kdy jsempo ní pokukoval jsem měl totiž ještě trojku E92, takže jsem hodně cítil jak by to být mělo (a že to umí udělat dobře) a jak to v tý dvojce chybělo. Ergonomie interiéru jako celku mi přišla fajn - návrat k natočení palubky k řidiči mi přišlo super, ač jsem veděl, že to je stejnej díl jako v 1er. Ale nějak prostě moje tělo asi není kompatibilní.

Ono tom možná v dnešní době svádí, že zadokolka s třílitrovym šestihrnkem musí bejt sporťák, ale ono je to spíš hodně rychlý, hodně schopný GT. Že okreska ho nezaskočí, ale není to pro něj primární prostředí. Nebo spíš je to jedno z mnoha prostředí. Prostě vrcholná motorizace, toho M bych si moc nevšímal. Zato ta M2 mi přijde jako takový poloemko v tom dobrym slova smyslu. Že to je Takový bestof skladů BMW vyladěný jak nejlíp je možný (což není špatně jak ukazuje 1M), ale takovej ten kompletní přístup M divize tam trošku chybí. Ač je to v současný době asi jediný bávo, který bych doopravdy chtěl z celý jejich nabídky. Uvidíme co M2 CS a třeba budoucí Z4 v dobrý specifikaci.

Já vůbec nevím co bych si měl vybrat po BRZ. Jak sleduju ty novinky, tak si vždycky řeknu, jestli bych to za to vyměnil a nějak zatím nebyla kladná odpověď. Jsem zvědavej na novou Supru a chtěl bych se svést v Alpine A110, který zatim v mých očích potenciál.

Snowman000
23. března 2018, 14:17
0

Par info len k tomu posedu a pocitu vysokeho sedenia...je to problem len 3dv 1-ky a 2-ky, kvoli systemu odklapania sedadla z dovodu nastupu zadnych cestujucich...takze kto chce sediet pri zemi musi zobrat 5dv. M140i ;)

A taky mi to nepride ako spravna nahrada za Toyobaru...su to uplne ine dva svety a vyzaduju uplne iny pristup a zaroven ponukaju uplne iny sposob odmeny. Po Toyobaru bych osobne isiel do Z4M coupe ;)))

krab
23. března 2018, 14:27
0

U mě to trochu na hlavu :) Já si koupil Toyobaru po Porsche 911 .. no jo, ale v první den, co jsem si celou opravenou 911 s nově ručně postaveným motorem převzal, jsem pochopil, že se Toyobaru bude jednoho dne prodávat. No a když známý oznámil ( teď už i přes facebooky) , že prodá Caterham Roadsport SV175 tak bylo rozhodnuto. Jen na toho vážného zájemce se čeká :)

Jinak ano, Z4M asi až na to řízení bude bomba a moc bych takové auto chtěl mít. Případně Z3M Coupe to asi dokonce radši. Anebo dalších xxx variant, včetně tedy by mě velmi oslovilo Porsche 944 Turbo. Ale už to není žádná levná sranda, jak si leckdo myslel.

beastar
23. března 2018, 14:57
0

Levná sranda není z vámi popisovaných aut ani jedno. Ani ta 944 turbo ta je ale pořád sehnatelná v normálních relacích. Jinak poslední bavoráky nemusím a nelíbí se mi. Právě proto, že to uřídí kdejakej šimpanz. Navíc ta dvojka je hnusná. Vypadá jak nakoplej drn. Jako správnej přestup z toyobaru to není bezpečně. Jináč z4m je ...wundrbár tam bych neváhal. I když k tomu bavoráku jako daily to bude asi dobrý. Jenže na to já si zase za 1.2 představuju jiný favority.

Snowman000
23. března 2018, 16:12
0

Krab: Co by malo byt na riadeni Z4M zleho? Co viem tak pouziva hydrauliku ;)
http://bmwfans.info/parts-catalog/E86/Europe/Z4_M3.2-S54/L-N/feb2007/browse/steering/hydro_steering_oil_pipes/

krab
23. března 2018, 16:16
0

tak to ještě zapátrám... já měl za to, že má stejný elektrický posilovač řízení jako Z4 Coupe 3.0Si. A s tou jsem jezdil a dovolím si tvrdit, že řízení je docela zklamání. Jenže stejně , Z4M Coupe bude dneska stát pomalu tolik jako tahle recenzovaná fungl nová M240i

Snowman000
23. března 2018, 16:23
0

Este nestoji...zatial...ale dlho to trvat nebude ;) Pre mna osobne je prave Z4M coupe ten bavoracky svaty gral :)

Snowman000
23. března 2018, 12:57
0

Porovnanie s E46 M3 je proste mimo...zameranim, pocitom, rychlostou a nakoniec aj tym aky clovek z toho nakonci vylezie.
Take auto Ako E46 M3 (sak rovnako v jej dobe zase E30 M3) uz nevznikne...hotovo bodka...a ani M2 sa tomu neblizi, aj popri nej je E46 az moc akcna, nabudena, pripravena lietat do obmedzovaca a ak jej clovek nevyhovie tak frfle a neciti sa uplne vo svojej kozi, nie je otravna to vobec a nie je problem na nej cestovat na dlhe vzdialenosti predpisovymi rychlostami, ale cely ten cas clovek pozera do spataku ci sa niekto neobjavi s kym by sa dalo si to "rozdat"...nakoniec clovek vzdy podlahne, na konci cesty sa mu trasu kolena, je cely prepoteny ale neskutocne vysmiaty ;)

Oproti tomu hlavne tieto poloM su neskutocne dobre a rychle GT (v realnom svete rychlejsie ako E46 M3) a nejakym chutkam na blbnutie vedia dlho odolavat a dovoluju na konci cesty vystupit oddychnuty.

Cez tyzden proste poloM na pracovne a rodinne povinnosti, ale cez vikend E46 M3 (a ked neni M3 tak poloM posluzi aj tak dostatocne ;)

reagovat
Raspby
23. března 2018, 20:15
0

Se mi zdá, že si k M240i přistupoval jako k M2 :-D . Auto to bude určitě dobré, ideální kompromis asi pro někoho, pro koho je M2 moc extrémní a klasická dvojka moc civilní...sice je to dneská běžná hodnota, ale ta hmotnost mě trochu zaráží..jak malé by to auto muselo být aby vážilo třeba 1300 kg,-...když i nejmenší model BMW neváží pod 1,5 tuny (možná ano s nějakým základním motorem a bez výbavy)...ale s tím nic nenadělám no... :)

reagovat
Vr
Vrooom
24. března 2018, 13:31
0

Tohle se mi libi a zapada mi to k bmw. Jsou to spis GTcka nez sportaky. Obzvlast tyto klasicke non -M verze. Na tuzsich letnacich by se urcite i zlepsi pocit z jizdy.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem

Ford Mustang GT 2012
Ford Mustang GT

2012 rok výroby
417 koní výkon
5 000 ccm objem