načítám data...

Honda představuje nový Civic

23. listopadu 2020, 10:28 16 komentářů Jakub Pospíšil Novinky

Stěžejní model japonské automobilky se představuje v nové generaci. Máme se na co těšit.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Ještě donedávna byla nabídka Hondy poměrně nudná, nepočítáme-li Civic Type-R. Její automobily byly sice kvalitní, ale vzhledem nijak zvlášť neuchvátily. Ale s novou Hondou E jako by designovému oddělení v Minato někdo zaplatil nějaké povzbuzovací látky. Povedl se i nový Jazz a teď se ukázala další generace Civicu a opět nemůžu, než chválit. 

V dnešní době už se menší sedany moc neobjevují a když už, často jde o levně vypadající nepříliš vzhledná auta. Už současná generace Civicu ale patří mezi světlé výjimky a nastupující novinka tento trend dále rozvíjí. Ztrácí trochu extravagance a samoúčelných křivek (čti: vypadá méně jako vesmírná loď), designový jazyk je jednodušší a čistší a proporce vyváženější.

Foto: Honda

Ono se to často nadužívá, ale při pohledu na pressové fotky v elegantní oranžové si neodpustím konstatování, že zástupce nižší střední od Hondy působí skoro prémiově. Do budoucna se můžeme těšit ještě na variantu hatchback, s kombíkem se nepočítá. 

Velmi pěkně vypadá i vizualizace interiéru. Tam zatím máme k dispozici jen kresbu, která ale prozrazuje sjednocení stylu s Hondou E a Jazzem – čili čisté linie, minimalismus a velmi vzdušnou a prostornou kabinu. Co se týče podvozku a řízení, nechystají se žádné zásadní změny, což je moc dobře. Zvláště ve verzi se stavitelnými tlumiči byl totiž Civic fakt skvělé obyčejné auto na okresky. 

Foto: Honda

Příští rok se tedy máme na co těšit.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

wdave_t
23. listopadu 2020, 11:13
3

Ten vypadá fakt krásně!

reagovat
beastar
23. listopadu 2020, 11:56
3

Very nice. I v jinych barvach to bude pekne. Plus povedeny interier i pro Evropany:)

reagovat
Ra
Ragnarok
23. listopadu 2020, 12:32
4

Ten kosmický design předchozích generací asi každému nesednul, ale aspoň byl svůj. Navíc, přestože byl výrazný, tak nestárnul, koukněte třeba na první ufo. Tohle je krok směrem k průměrnosti.

reagovat
GanGreen
23. listopadu 2020, 14:00
1

Naprostej souhlas.
Ale třeba to naživo překvapí :)

Goldies
23. listopadu 2020, 23:02
2

Jak říkáš, nestárne :-)

krab
23. listopadu 2020, 13:11
2

Honda se s tímhle modelem nejspíš nespletla. Bude se líbit. Na můj vkus to auto má až moc generický design a nic kromě propracovaných světlometů, vkusné přední masky a provedení kapoty v exteriéru nepřináší, ale interiér vypadá velice dobře. To si myslím bude populární.

Na druhou stranu Hondě chybí něco co jí víc odliší od ostatních asijských a vlastně i jiných aut a to je škoda. Civic by asi takto obyčejně vypadat neměl. Můj oblíbený tvar Hondy Civic byl určitě tenhle, ve čtvrté generaci. V tý době dělala Honda v tomhle hranatým, nízkým provedení vlastně všechny osobní auta ... CRX, Accord, Legend, Civic, Prelude.. všechny hezké. Třeba Accord Aerodeck byl vyloženě neotřelým designem. (možná vzdáleně připomínající design Volva 480 ES)

reagovat
Jakub Pospíšil
23. listopadu 2020, 13:26
1

Já budu asi rejpat, ale zrovna tenhle civic je sice pohledný, ale rozhodně mi nepřijde moc originální. Úzká světla protažená blinkry do stran, jednoduché čitelné tvary, nižší profil kapoty, hranaté kliky, otěrová lišta... to všechno byly klasické prvky přelomu 80. a 90. let.
Ale Accord Aerodeck, to je jiná, to je mistrovské dílo. Navíc s mrkačkami.

krab
23. listopadu 2020, 13:41
0

Jo, částečně je ten Civic co jsem uvedl generickej design 80. let, zrovna i ten co přišel po něm zase zaoblený do těch 90. let. Ale líbilo se mi, jak to bylo tehdy nízký, to ty ostatní auta tak neměly, možná až na Mazdu 323F ..

No zkrátka jsem se na to zadíval, našel na netu i video o novém Civicu a říkám si, že je to dost kontrast k nevšední Hondě e a málo bláznivý oproti těm předchozím. Což asi dost lidí uvítá a leckoho zas zamrzí. Mě přijde, že je v tom autě málo osobitosti Hondy. Z boku by to klidně mohlo být nové Hyundai nebo Kia a nikdo by se nepodivil.

Slower
23. listopadu 2020, 14:39
2

Krabe - z boku by to mohla byt Kia nebo Hyundai, ale neni :) Treba me to z profilu pripomina vic Jaga XE. Ta linie oken, co se nezveda smerem dozadu, ale je rovna mi prijde uzasna.

A vlastne mi prijde docela paradoxni, ze asijske znacky zacinaji vypadat vypadat vic Evropsky, ale ty Evropske modely (hlavne BMW) casto vypadaji asijsky divne

beastar
23. listopadu 2020, 14:42
1

No ja nevim jestli spotrebak typu Civic zasluhuje debatu o designu. Proc ale novy Civic vypada podobne jako Kia, nebo Opel? Protoze bezpecnostni predpisy atd. Vsak si to napsal Petre dobre na zacatku. Svetla, maska, listy mozna sklon sloupku, delka strechy. V dobe kdy vyjizdeli ty hranate Hondy byl svet jiny. Vypada to jako omluva na vsechno, ale tak to je. V ramci moznosti tj Honda i kdyz minula generace byla asi specifictejsi. Jenze to zase konzervy odradilo. Tohle je klasika dneska.

Slower: Me to pripomina trochu dnesni mensi modely Bmw:)
-
Komentář upraven 23. 11. 2020, 14:43:43

krab
23. listopadu 2020, 14:55
0

Jo, máte pravdu. Ale zajímavý, že právě ta zvedlá boční linka u toho cé sloupku mi právě nějak tu Koreu evokuje. Ale fakt, že auta tohoto typu prostě designové perly nebudou. Jak píše Beastar, hraje se na stejná bezpečnostní pravidla a pak je těžký pro ty designery a inženýry přijít s něčím zajímavým, aby se součastně vešlo do jasně danýho rozpočtu.

Jinak BMW se hodně kritizuje, ale čím víckrát jsem poslední dobou viděl novou trojku, tím víc mi připadá, že zrovna tenhle model ( v určitých specifikacích) se povedl. Hlavně Touring je hezkej. To se mi docela líbí.

Designově se dneska víc automobilky vyřádí na SUV, zjevně je tam lepší marže a tudíž lepší rozpočet a v rámci pravidel asi i trošičku víc možností kreativity. A u elektroaut se evidentně snaží přicházet s inovací. Ne vždycky je to pěkný, ale málokdy je elektromobil na pohled nuda. Vždycky bývají něčím zajímavý. I německy chladný ID3 má nějakou zajímavou formu, kterou by člověk u VW nečekal. To stejný ten Enyaq od Škody.

Černá Vovce
23. listopadu 2020, 15:51
1

Já.nevim, ta stávající generace a i ta nová mi přijde divná z pohledu, že to má optický moc dlouhý rozvor a působí to jako jezevčík. Nejvíc se.mi prostě líbí první ufo. 6th gen. A 5th gen. Vypadá jak MPVcko...

reagovat
ro
rock
23. listopadu 2020, 16:05
0

Předchozí generace byla naprosto ku zblití.
Tohle je víceméně přijatelný a z některých úhlů snad i hezký. Paradoxně na zadním čelu už to s tou nekonfliktností trošičku přehnali. Podobné řešení tvaru světel a prolisu SPZ už tady koluje dobrých 10 let.
K vnitřku bych neměl výhrady, kdyby ta tři točítka byla základní ovládání klimy a audia (což možná je, i když je to asi jenom klima) a kdyby se středový dotykový displej zaklápěl do přístrojovky (což se bohužel určitě nezaklápí).

reagovat
ro
rock
23. listopadu 2020, 16:06
0

btw
V době, kdy už je přístrojový štít za volantem obvykle tvořený jedním nebo více displeji, na které lze promítnout veškeré potřebné údaje včetně navigace, tak mi nastálo vystrčený tablet uprostřed přijde zbytečný a o to víc otravný.

BubaaCZek
23. listopadu 2020, 17:25
0

Zboku pripomina Audi, zezadu Toyotu a zepredu Mitsubishi, ale jako celek moc moc hezke.

reagovat
esmo
24. listopadu 2020, 11:50
0

Líbí líbí, i na ten interiér se dá už koukat. Teď ještě nějakoej zajímvaej motůrek mimo Type R a bude to ideální :)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem