načítám data...

Fiat Tipo čeká facelift. Přijde i outdoorová verze.

29. října 2020, 13:48 17 komentářů Jakub Pospíšil Novinky

Cenově dostupný Fiat čeká vzhledové omlazení. Dojde i na pár změn v interiéru a nové motory.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Novodobé Tipo je na trhu už pět let, od roku 2015, tudíž přišel čas na decentní omlazení. Sympatický jednoduchý italský vůz bude mít od příštího roku přepracovanou přední masku, kromě obligátních LED světlometů se změnilo i logo. Místo kulatého emblému je tu nově minimalisticky vyvedený nápis FIAT.

Zezadu je facelift o poznání méně znatelný, prakticky se jen trochu změnila grafika světlometů a pár linek na nárazníku. O to více se ale proměnil již značně zastarale vypadající interiér vozu. Nový středový displej infotainmentu je lépe včleněný do palubní desky, obrazovka se nastěhovala i do přístrojového štítu místo klasického ručičkového rychloměru. Objevují se i nové dekory čalounění, hezčí volant a přibylo pár ozdobných prvků. Nic dramatického, ale dost to pomohlo.

A samozřejmě došlo i na změny pod kapotou. Nově bude k dispozici úsporný litrový přeplňovaný tříválec o výkonu sta koní a přepracovaná silnější verze dieselové jedna-šestky Multijet. Kromě toho se v nabídce objevuje úplně nová verze nazvaná Cross. Kromě stylových plastových doplňků, střešních lyžin a podobných vychytávek dostane taky vylepšenou ochranu podvozku a světlá výška naroste o celé čtyři centimetry. 

Ceník nového Tipa zatím není veřejný, dle tiskové zprávy se ale žádné zásadní změny naštěstí nedočkáme. S největší pravděpodobností se tedy cena za základní hatchback stále udrží pod třemi sty tisíci korun. 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ha
Habakukk
30. října 2020, 06:14
2

Nevím proč všichni přebíráte ty řeči o změně zastaralého interiéru. Dali tam místo 7” rádia asi 9” , bude možné koupi digitální budíky a je tu nový koncernový volant to je vše. Jinak vše při starém.

reagovat
Jakub Pospíšil
30. října 2020, 08:09
0

Jsou tam i nové lištičky na palubce, okraje výdechů klimy, změnilo se podsvícení a grafika ovládání klimatizace (z oranžové na klasickou bílou). Celkově to dost prokouklo. Když dám vedle sebe ty dva interiéry, každej pozná, co je nový a do 5 let starý.

krab
30. října 2020, 09:13
3

Cosi mi taky říká, že skutečně moderní interiér mělo Tipo naposledy před třiceti lety...

Evidentně není moc co v dnešní době vymyslet jinak a aby to působilo nějak odlišně nebo novátorsky. Facelift tomu novýmu Tipu prospěje, to asi jo, ale jestli nebudou nabízet motor 1.4 T-Jet s nepřímým vstřikováním, tak je to blbý, protože kvůli němu si tohle auto právě někteří zákazníci kupovali.

beastar
30. října 2020, 10:14
2

Hlavne je potreba si uvedomit, ze Tipo je model vyvinuty pro Turecko a okolni staty. Respektive stredni Vychod. Vyroba probiha v Turecku. A abych reagoval na Kraba rozhodne to nepada ani nestoji na 1,4T -J s neprimovstrikem:) Spravne nekteri zakaznici. Tipo nakonec udelalo uspech i tam kde se to vubec necekalo. Proto jsou taky zmeny tak decentni. Navic na primarne cilovych trzich je tomu tak jak pise Jakub. Nikdo velke zmeny nechce, protoze je to porad proti licencni 405 a dovozu z Iranu moderni chic sedan. V zemich kde se porad fl vokoun bere jako luxusni povoz tomu proste tak je. Na TR trhu se Fiatu propadli prodeje za covid a Syrii plus Karabach o 35,1% mezirocne. A u modelu Tipo celosvetove klesaji uz od 018. Nijak drasticky ale cca o 20% kazdy rok. Ruku v ruce s tim to proste chtelo uz zmenu. A Fiat stoji na 500, Tipo a Boxer protoze nic jinyho nema. Srovnavat to s puvodnim Tipem ze zlate ery Fiatu v uplne jine nadsene dobe po konci cold war je blbost.

krab
30. října 2020, 10:42
0

Jak řikáš ... je fakt, že je to auto primárně pro rozvojovej trh a člověk na to nemůže dívat jako na konkurenci ke Golfu. A Fiat asi vážně dneska žije jen z těch užitkáčů. Jinak ale ten 1.4 T-Jet byl vážně populární motor... a tak nějak se vžilo, že je to spolehlivá příjemná pohonná jednotka a kolikrát vlastně i motivace proč koupit Tipo v našich ČR reáliích oproti ostatním značkám, který už takřka všechny nabízejí v týhle výkonový třídě jen tříválce

beastar
30. října 2020, 11:18
1

Jo je to pravda. To je prave to ten motor byl v nabidce prave proto, ze se to tam za Egejskym morem prodavalo. Navic v Istanbulu coz je trh asi jak cela CR:) jezdi Tipa taxi a tam se hodila konverze na lpg. Takova Linea vznikla kdysi presne jako auto na tyhle trhy. A Tipo je duchovni nastupce proto se to tam vyrabi a proto existuje sedan. V ramci koncernu FCA nevidana bussines strategy a mercati planning. Ti lidi co delali puvodne na tom projektu jsou best, co mame k dispozici:D Takze jo sorry for fire... ja sem ale za fl rad. To auto je asi jedinej low cost sedan co nevypada jako odlitej z plastu na cinsky hracky. A hlavne skvele se to ridi a jizdni vlastnosti jsou na velmi dobre urovni. Konkurence je to pro Logan, 301 atd...Golf je jinde. Mozna Polo... ale to spis nejaky Seat...
-
Komentář upraven 30. 10. 2020, 11:18:51

Ha
Habakukk
30. října 2020, 11:51
0

No největší změna je v motorové paletě v benzínu končí všechny motory. Potvrzena je 1.0 Firefly a dvě naftové 1,6 mjet. No zmiňovaný T-jet byl jen pro evropu a v sedanu nebyl dostupný.

Jo
José Jiménez
30. října 2020, 08:19
8

Minutu ticha za motor FIRE , jednoduchý ,spolehlivý a živý.

reagovat
Csaba
30. října 2020, 09:55
0

Minuta ticha je málo, konstruktéři by měli dostat nějaký metál. Výsledek jejich práce "v druhé vlně motorizoval Itálii" :-)

Jo
José Jiménez
30. října 2020, 12:21
0

Jediný problém je ,že rychle chladne a musím přítelkyni zakrývat půlku chladiče ,aby v mrazu mimo město vůbec udržel provozní teplotu.

ro
rock
30. října 2020, 11:15
0

Je to OT, ale když už jsme u koncernu FCA...
Vzhledem k tomu, že Lancia má s tím svým Y větší evropské prodeje než celá Alfa, tak se spekuluje o tom, že by Lanciu probudili z kómatu a zase po dekádě by dostala novej model. Konkrétně malej crossover, sestřičku budoucí 500X.
Ale je to ještě ve hvězdách, muselo by klapnout hned několik "kdyby"...

reagovat
Jakub Pospíšil
30. října 2020, 11:18
0

To by mě na jednu stranu potěšilo, ale na druhou - prodeje Y se drží hlavně proto, že je levná, jednoduchá, prostě typické menší italské auto. Jestli by tenhle recept fungoval i u crossoveru je otázka.

beastar
30. října 2020, 11:22
1

Jo ale z toho dela u Y 70% prodeju domaci IT trh. To je treba vzdy rict:) Oni jsou schopny vzit Lancii a udelat luxusni sedan. Kdyz ma Maserati supersport... really need, ale predstavovacka byla krasna, chlebicky vyborny. Takze tohle, co se rika o malem crossoveru je dost pravdepodobny. Otazka je kam se to bude vyvazet...

Pajinex
30. října 2020, 11:32
1

Za necelé dva roky mám s T-Jetem v LPG verzi 60 000 a zatím bez jediné poruchy. Nic v tom autě nemlátí, plasty nedrnčí. Uvidíme dál. Ač různým "spolehlivostním" statistikám osobně nepřikládám příliš hodnověrnosti, tohle mě docela překvapilo. https://www.autoviny.sk/novinky/121707/fiat-tipo-v-nemeckom-rebricku-spolahlivosti-gtu-prekvapuje-novy-tipo-cross?fbclid=IwAR3elkiwmD6Eb8rUlei1_KRQTCUnVnvNGOl6wn--5wF1Er9_QDTiQG-ntmg
Trochu to možná vypovídá o tom, že co v autě není, nemůže se.. Za sebe bych z novinky bral hlídače mrtvého úhlu a full LED světlomety. U-Connect 5 mám v palubce, analogové přístroje snad nikdy nezhasnou. Digitální jsou dnes holt levnější, což vidím ve svém oboru u motorek. Zajímalo by mne, jestli mu nechali dvouokruhové FSD tlumiče, platforma sdílená s Renegade počítám zůstala identická.

reagovat
Pochtli
06. listopadu 2020, 14:43
0

Zajímavé, jak se na autech během cca jednoho roku tak rozšířila oranžová barva. Na začátku loňského roku to byl pomalu svátek potkat oranžového kolegu, teď toho jezdí nějak moc.

reagovat
Franz Kafka
06. listopadu 2020, 15:04
0

Tak třeba u Dustera je to prý nejoblíbenější barva. Já je teda mám na firmě všechny bílé, protože je to na práci, ale uvažovalo se... Ono prostě když se to šikovně lidem nabídne a hlavně dostane se to i na dostupnější auta. Tak je oranžová na světě. Navíc teda když děláš v Pražských službách nafasuješ vždy pěkně oranžovou škodovku. Na odpovídající pozici.

Pochtli
06. listopadu 2020, 18:49
0

Jo, oranžový Duster byl původně v hledáčku taky. O půl roku později ho trumfla ta nová červená metalíza.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem