načítám data...

Fiat 124 spider zůstane bez nástupce

Elegantní italský roadster s japonskými kořeny se pravděpodobně nedočká další generace. Fiat se bude soustředit jen na malá levná auta.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Pohledný roadster, který vzešel ze spolupráce s Mazdou se navzdory nízké ceně (pravděpodobně jde o nejlevnější nový zadohnaný roadster na trhu) neprodává tak dobře, jak vedení Fiatu předpokládalo. Zatímco Mazda prodala jen v USA a Evropě již přes 75.000 vozů, italský protějšek si našel cestu k méně, než 30.000 nových majitelů. A to i přesto, že narozdíl od Mazdy dostal do vínku i trochu té elegance. 

Zlí jazykové tvrdí, že za prodejní neúspěchy může přeplňovaný motor 1.4 T-jet, skutečnost je ale asi mnohem prozaičtější. Narozdíl od Mazdy chybí Fiatu zapálená komunita, která je ochotna kupovat dvoumístné roadstery a přehlížet jejich drobné (i větší) chyby. Zatímco MX-5 si postupem času vybudovala pozici fenoménu (něco jako Octavia 1,9 TDi), Fiat je “jen” hezký dvoumístný kabriolet. A to na prodejní rekordy, navíc v kombinaci s dost vlažným přístupem k reklamě, prostě nestačí.

François Olivier, generální ředitel značky, se tak nechal v rozhovoru pro britský Autocar slyšet, že je velmi nepravděpodobné, že by se 124 dočkal nástupce. Přiznává, že díky spojenectví s Mazdou není sice tento model pro značku ztrátový, nejedná se ale o “pravý” Fiat. Do budoucna se tak raději zaměří na rozvíjení menších městských aut, jako je Panda, nebo 500, která umí v Turíně nejlépe.  

Ze 124 Spider se tak pravděpodobně stane zajímavá kuriozita, pro nás, kteří jsme se těšili na to, jak si vůz pořídíme za pár let jako levnou ojetinu to ale není příliš dobrá zpráva. Radost z toho může mít tak maximálně ten, kdo si ojetou 124 koupil v současné době. Tímto tedy zdravíme Kraba a až se bude toho svého Fiata zbavovat, tak si zabírám první místo ve frontě.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

mk
mkp
26. srpna 2019, 15:53
-3

To myslíte vážně s tou Octavií 1.9 tdi coby fenomén? Možná pro typického českého Pepíka, ale obecně? :)

reagovat
Jakub Pospíšil
26. srpna 2019, 16:06
12

Jakože pro určitou skupinu lidí je to povoz, na který pějí ódy a nedají na něj dopustit, ale pro jiné je to jen "nějaké auto", co by si asi nikdy nekoupili? Tak to se Mazdy MX-5 rozhodně netýk...oh wait :)

krab
26. srpna 2019, 20:36
1

Kubo, vybral jsi hezký fotky. V tý stříbrný s těma doplňkama je ten Abarth fakt parádní. I když Abarth by měl bejt asi bílej s černýma kapotama.

Je to škoda no...

Náklady na výrobu aut budou dražší, pravidla na to jaké budou moct mít motory furt šílenější. No jo no... Tak si ten svůj Fiat užiju teď hned, ať bude v důchodu na co vzpomínat :-D

reagovat
Fa
Fandatik
27. srpna 2019, 06:37
0

Jen aby to nebylo: co si teď užiješ, do důchodu zapomeneš

Fa
Fandatik
27. srpna 2019, 06:44
0

A mě by se nejvíc líbila červená s žlutým lemem okolo auta. Případně i červená s černou kapotou a možná i tmavá se žlutým lemem. Na ty 124ce to nevypadá jak komediantský auto.

wlko
28. srpna 2019, 18:02
2

Je to krásna alternatíva k mx-5. Ale asi neoslovila nikde... v Turíne som videl jednu 124 ale ND mx-5 hneď niekoľko ... :/
Keby aj sériová verzia dostala 1750 TBi ako Abarth RGT bolo by to troška možno inak ...

reagovat
Rien
29. srpna 2019, 03:48
4

Skoda. Vzhledove se mi libi mnohem vic nez nd

reagovat
Vapno92
03. září 2019, 12:52
0

Je to pekné, lenže trh proste nemá záujem.
Fiat a Alfa by sa konečne mali zamerať na to, aby prišli na trh s niečím, čo im reálne zarobí peniaze a zákazníci to budú kupovať. Nie autá, ktoré zaujmú jedine tak "autíčkarov", ktorých reálna kúpna sila postačuju na kúpu XboXu ONE a originálky hry Forza Motorsport...
Viz.: http://dfens-cz.com/taky-uz-si-alfu-nekoupim/

reagovat
beastar
03. září 2019, 22:13
1

To co popisuje v nadsázce ten typan na dýdensu je z velký části velký smutný. Bohužel mi tak trochu mluvý z duše. Zrovna k AR sem tady psal nedávno něco podobnýho. A to vlastně jako ty auta mám vcelku rád až na ty poruchový dojetý vraky, co tady některý bazaristi označujou jako "PLNĚ pojízdné". Nicméně nemám pocit, že by to kolem "autíčkářů" bylo tak zlý jakože Forza a Xbox. Je hromada lidí, co mají kupní sílu velmi slušnou a ty auta kupují (auta pro radost, klasiky atd). Bohužel dnešní portfolia (nový auta) jim moc nenabídnou. A tyhle poměrně levný sporťáky dneska neletí z mnoha jiných věcí. Prostě to není móda na okruh je to na nic bez úprav. Nic to neuveze a tak dále.

krab
03. září 2019, 23:31
2

Toho D-fense jsem si přečetl, ale nevím, nějak z něj cítím divnou frustraci. Souhlasím s tím, že FCA to businesově příliš nejde. Nesouhlasím s argumenty "proč si nekoupím Giulii" jakožto teda dlouholetý majitel Giulietty. Když na to dívám já osobně realisticky vidím, že právě ať už naše MiTo nebo Giulietta neumí reálně obstát u normálního člověka před konkurencí typu Fiesta, Polo, Golf... MiTo se dělalo moc dlouuho, Giulietta taky, dneska už jsou prostě zastaralý. Vysvobození jsem vždycky viděl s příchodem Giulie. Já mám Giulie obecně nepokrytě rád, protože nabízejí svezení ve střední třídě jako nikdo další. Příchod RWD koncepce si myslím byl klíčový, kdyby uměli přijít s novou Giuliettou na platformě, která oživí transaxle budu tomu fandit, protože to ty auta jízdně odliší od konkurence. Problém jsou jako obvykle ty investice do toho.

Souhlasím s tím, že Alfa naprosto projela čas, kdy měla mít vyvinutou novou Giuliettu a nové MiTo. Tyhle 2 modely tu už měli cca 3 roky být a nejsou. A Giulia je nespasí, Stelvio taky ne.

U Fiatu 124 Spider to vidím tak, že došlo k podcenění trhu. Italy asi nenapadlo, že sláva starého 124 Spider Pininfarina či závodní úspěchy Abarthu jsou něco o čem mladší kluci a holky vlastně už nic nevědí. Věková kategorie 30-40 což jsem pořád i já to má tak půl napůl, ti co měli táty autaře vědí, ty co ne naopak mají pocit, že ta klasika je právě MX5. A tak si kupují Mazdu MX5. Ale většinou si roadstery nekupují vůbec. Úpadek roadsteru přišel v roce 1974 s Golfem GTI a ta móda rychlých hatchbacků dodnes nezmizela. Dokonce už dneska máme hot hatche s výkony tak oslnivými, že kradou prodeje sportovním modelům od BMW.

Každopádně místo keců bych přál D-fensovi ať si Giulii (nějakou s tím automatem) vyzkouší a uvidí, že se mu to nakonec bude moc líbít.

Ja
Jacob13
04. září 2019, 10:45
1

Když jsem vybíral nové auto, tak mi spoustu známých tvrdilo, ať si koupím Giulii. tak jsem si ji půjčil na víkend. A v pondělí si šel objednat Arteon. K čemu je mi pohon zadních kol? U auta, které se většinu času pohybuje ve městě či na dálnici neocenim ani ostrý podvozek. To auto neni zajímavé ničím jiným. Hrozny sedačky, spatny interiér. Infotainment je špatný vtip. Světla mají mizerný výkon. Fakt jsem nepřišel na jeden jediný důvod, proč to chtít.

krab
04. září 2019, 13:48
0

Tohle já respektuju ten názor. Ale je mi z něj trochu smutno. Respektive udělám příležitostně jednu věc - půjčím si na pár dní nějakou základnější Giulii ať už s naftovým nebo tím 200k benzínovým dvoulitrem. Protože moje zkušenosti a radost z Giulie se opírá hlavně ze zkušeností s top modely řady Giulia.

Každopádně Arteon a argumentace proč si nekoupit Giulii mi přijde jakoby kopírovala dnešní divnou automobilovou dobu. Já bych si žádný produkt VW A.G. v současný době nekoupil hned z několika důvodů. Ta auta jsou sice objektivně velmi dobrá, ale neřídí se mi dobře, mám k nim výhrady. A je jedno jestli po městě, dálnici nebo na okreskách. Každý řidič/motorista by podle mě měl mít zájem o techniku, mělo ho zajímat jak se mu auto řídí, co vnímá zkrz pedály, volant, sedačku. Na infotainment, ať už je jakýkoli si přece zvykneš. Já střídám často různá auta, různé značky a jsou systémy co mi nevyhovují hned, ale naučíš se s nimi a zvykneš si. U Giulie jsem nezaznamenal problém. Navigace a menu se tam ovládá dost podobně jako např. ve starších Audi. Teď jsem jezdil min. týden s šestiletou A5 a způsob ovládání tam mi přišel podobný tomu v Giulii. A OK, možná jsou dneska v nových Audi lepší, ale nevím, nevnímám to jako něco zásadního. Zásadní vnímám to, jak má auto odladěný podvozek, jaké je řízení, jak moc nebo málo mám pocit, že auto skutečně ovládám. A to u aut typu Arteon, Superb, Passat, A4, A5 atd... prostě postrádám. Umí všechno v zásadě dobře, ale na jejich řízení bych se netěšil. Vždycky to tak je, když má nějaké z aut těchto značek půjčené. U Alfy to mám obráceně.

Zkrátka a dobře, ten tvůj názor je ve výsledku i reprezentativním vzorkem podle čeho si většina řidičů auta vybírá. Chce dobré věci okolo, řízení mu stačí vágnější, usedlejší, motor chce naopak dostatečně silný, aby se mu dobře předjíždělo. (Což je dobře a třeba 2.0 TSI to jsou velmi dobrý motory). Nakonec tenhle trend i chytají u BMW, kde si myslím, taky už neplatí, že každý z modelové řady byl "Freude am Fahren" , dneska to nepochybně platí už jen u některých konfigurací a u jiných ne. Ještě bych chápal si půjčit Giulii a skončit v C-klasse Mercedesu. Tam asi vnímám, že se najdou pádné argumenty proč vybrat "Céčko" oproti Alfě. C Klasse má pořád pohon zadních kol a provozní věci okolo ( výbava, infotainment atd) má přeci jen lepší. Ale zas je potřeba se smířit s daleko usedlejším jízdním projevem a ne tak příjemně strmým, přesným řízením.

Zkrátka je to divná doba a řidičů co mají opravdu rádi řízení je relativně málo. Už mi to tak přijde delší dobu.

Stanley
04. září 2019, 15:05
0

Ono k tomu, co je to sportovní/řidičské/... auto, člověk musí dneska dojít postupným a cíleným zkoušením. Kdysi jsem si např. myslel, že moje šestiválcová E46 je sporťák. Vavris mi to tehdy vymlouval a já jsem mu nevěřil. Má to přece pevný přesný podvozek a šestivál! To samé pár lidí tady okolo. Mají 250koňovou Audi A6 (či co to je) a zcela vážně si myslí, že mají sporťák.

Je taková doba a člověk je dnešní nabídkou aut a marketingem od opravdu řidičského vozu izolovaný, ale zároveň si myslí, že ho má. A pokud se o auta opravdu intenzivně a aktivně nezajímá, tak na to nejspíš ani nepřijde.

To jen takový oftopik ...

Vapno92
04. září 2019, 15:31
-2

Ten chlapík s Arteonom v zásade potvtdil to, čo som písal aj ja. Cieľová skupina pre Giuliu síce existuje, je však až príliš malá na to, aby z toho Alfa reálne vyžila... Majoritná časť zákazníkov má proste iné preferencie, bohužiaľ. Ja FCA nechcem hejtovať, je to pekné, snažia sa ale proste nemajú klientelu. Je to taká nešťastná situácia.
Ohľadom D-FENSa, tie reči o automate ma dosť serú. Nie len pri ňom teda.

Vapno92
04. září 2019, 15:36
-2

Inak jedna taká perlička. Pracoval som ako odlievač vo firme, ktorá odlievala hliníkové hlavy valcov pre automobilový priemysel. Vrátane turbobenzínu, ktorý používa práve Giulia. No, boli s tým dosť veľké problémy, aj laikovi bolo jasné, že hlava je navrhnutá zbytočne komplikovane, technologický postup bol dosť zložitý a samozrejme že aj zmetkovitosť výroby bola pri tej hlave alarmujúci. A to napriek tomu, že na nej pracovali výhradne odlievači s dlhoročnými skúsenosťami, doslova starí mazáci.
Vedúci odlievania sa vtedy vyjadril, citujem: "Chalani, tá hlava je zle naprojektovaná, je skrátka na piču. Rovnako ako celý zvyšok toho auta, do ktorého potom príde namontovať." ...



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Saturn Ostatní  2024
Saturn Ostatní

2024 rok výroby
200 koní výkon
0 ccm objem

Overland Redbird  2024
Overland Redbird

2024 rok výroby
200 koní výkon
300 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem