načítám data...

Enjoy 86: Autíčkář v akci

Existuje snad lepší pohled ve zpětných zrcátkách než na další kámoše v Toyobaru? BRZ, GT86, BRZ, GT86, jen támhle vzadu je jedna výjimka, tam jedou dvě BRZtka vedle sebe!

zobrazit celou galeriiCo se kde děje?, Trackday: Enjoy 86: Autíčkář v akci

Kdybych měl parafrázovat samotného Járu Cimrmana, včerejší akce byla výborná, skvěle jsem si zajezdil, setkal se s moc fajn lidmi a moje autíčkářská duše byla naplněna. Vezměme to popořadě. Kde jsem tedy včera byl a co se dělo?

Jak jistě víte, moje autíčkářská vášeň nedávno neodolala koupi jednoho z nejlépe ovladatelných aut současnosti, totiž Toyoty GT86. Fakt, že jsem se do ní zamiloval, už je v zásadě ze všech mých textů poslední doby jasný. Nemohlo mi tedy ujít klubové setkání s názvem „Enjoy 86“, které se konalo včera na autodromu v Sosnové. Akci zaštiťoval a na naše marné pokusy o jízdu v čisté stopě dohlížel přímo Martin Semerád a Driving Academy.

Sraz velké části naší skupiny GT86/BRZ ČR klubu proběhl už v Praze, na výpadovce na D8, a do Sosnové jsme jeli v úchvatném vláčku deseti Toyobaru. Mohli jste je vidět v různých barvách, ale nejvíce jezdí vážně modrých BRZtek. Jsou to opravdu krásná auta. Ze srdce Toyotě děkuju za vytrvalost, se kterou projekt „FT-86“ dotáhla do sériové podoby, a inženýrům z japonského Gunma, totiž Subaru továrny, kteří je vyrábějí. Ale Enjoy 86 nebyla pouze o těch našich nových kupátkách. Byla skoro bych řekl především o setkání „Toyotářů“. My všichni se těšili, až uvidíme v akci opět ty skvělé staré Corolly GT Twincam čili pravé „Hachiroku“. Sešlo se jich spousty, ale jedna z nich mě zajímala nejvíc. Totiž moje původní stará šedá „Hachi“, o které vím, že byla před lety postupně zrenovována. A povedlo se. Auto jezdí opravdu skvěle. Má hydraulickou ručku a pilota, který by mohl bez problémů rozvážet Tofu na Mount Haruna touge. A možná by nahoře získal nějaký ten pohár, protože Petr ji vážně umí vodit líp, než by si byl Krab kdy pomyslel, že tahle „babička“ pojede. Mám z toho radost. Auto je v dobrých rukou. Taky jsme si o něm pěkně popovídali.

To ovšem nebyla zdaleka jediná legenda na srazu. Najednou se na parkovišti objevilo velmi zajímavé kupé, o jehož existenci jsem neměl ani potuchy. Myslel jsem, že jde o nějakou velmi starou Celicu, ale byl jsem hodně vedle. Přede mnou stála dnes extrémně vzácná Toyota Corona mk2 s šestiválcem 2300 pod kapotou. A to už se k nám blížil její hrdý majitel, velký srdcař, a začal vyprávět jednu úžasnou historku za druhou. Že jsem okolo auta a povídáním strávil minimálně hodinu, vás, kteří znáte „veteránistu“ Kraba, asi vůbec nepřekvapí. Celý příběh téhle šestiválcové japonské gejši si totiž určitě povíme, ale necháme to na jindy. Enjoy 86 byla totiž hlavně o ježdění na okruhu. Takže Krabe, honem nasedni do své „oranžády“ a vyraz na dráhu!

Sosnová má nový povrch na části trati a můžu s potěšením oznámit, že už tolik nežere gumy. Je to rallyekrosová trať, takže nás nikoho nepřekvapí, že i tak to docela hezky klouže. Vyrážím na trať a první kolo po zahřívacím se mi moc nelíbí. Snažím se marně o čistou stopu a současně se snažím o čisté provedení lehčích přetáčivých smyků, ale ani jedno se mi nedaří tak, abych se sebou byl spokojený. Toyota je ale skvělá. Její výborná předvídatelnost a cit na volantu dává důvěru, takže proč to tak kazím? Je to nedostatkem praxe. Chce to jezdit, jezdit jezdit. V nějakém čtvrtém kole už přicházím, jak na to, a daří se mi jet docela rychle, posouvat brzdný bod před první levotočivou zatáčkou za cílovkou a v dalších pasážích si hezky pohlídat míru vybočení zadku tak, abych se jen tak hezky sklouznul. Ale ne příliš, abych nepřišel o všechnu rychlost. V dalších kolech mě to vážně hodně bavilo. Protože jsme měli „open pitlane“ nikdo mě neodmávnul a mně se chtělo kroužit, kroužit a kroužit. Musel jsem sám sobě říci: „Tak příští kolo bude poslední, jo?“ Jenže když já to poslední neprojel volně kvůli dochlazení auta, tak co uděláme? Dáme si ještě jedno poslední? No jasně, že dáme! Připomíná mi to večery s Brianem v naší místní hospůdce. Nakonec můj odchod z dráhy v prvním dopoledním stintu vyřešilo auto samo. V tom dalším zaručeně „posledním“ kole zkoumám, jak se dá drift podržet větší a větší, a pak najednou koukám, že mi zadek ulítává v jedné levotočivé daleko víc, než bych chtěl. Chvilka hloupého zaváhání, ubraný plyn, a už se sunu bokem na pytel vedle dráhy. „Krabe, ty jsi ale vůl“, stihnu si pomyslet. Odstrčený pytel a nedokončené hodiny znamenaly jasný konec stintu. Naštěstí v těch pytlích nemají nic těžkého, asi jen polystyren. V paddocku zkoumám škody, které se ukazují jako čistě nulové. Paráda. Chybami se člověk učí a je skvělé, když nevyjdou draho. Příští stint už měním strategii. Opět jsem si uvědomil, jak cenné je navštěvovat track days a jak nebezpečné je snažit se učit jen na silnici. A že je opravdu potřeba vědět, které kolo má být to poslední.

Podruhé na dráze se mi jezdilo o dost líp. Přestal jsem blbnout, auto jsem víc zklidnil, kontroloval a soustředil se. A najednou byla jízda vlastně rychlejší, kontrola nad autem daleko lepší a to i s malou rezervou. Měl jsem z ježdění skvělý pocit. Mezi klubovými přáteli se rozhodně rychlostí neztratím, auto se mi ovládá nejlépe, jak si jen mohu představit, a Toyota mě vážně baví. K Ježíšku si napíšu o sadu kol a lepivějších pneumatik a věřím, že sezóna 2018 bude stát za to. I když mám pochybnosti, zda zůstane jen u sady kol, jelikož vidím, jaké různé lákavé funkční doplňky si kolegové na svoje Toyobaru objednávají. Můj list Ježíškovi bude asi dlouhý. I když počkat, ten Cosworth kompresor kit si objednám až…  víte, až se naučím opravdu řídit. Krab musí určitě absolvovat kurz sportovní jízdy a jsem přesvědčen, že vám v dohledné době přinesu zajímavé poznatky a vysvětlím, proč je takový kurz skvělý. Můžu si myslet, že mi to už jde, ale věřte, že se půjde naučit daleko víc. Dokonce i takový zdánlivý neautíčkář, technologický youtuber Petr Mára, který si svou GT86 koupil, jak sám říká, jako doplněk k iPhonu, se nakonec v Sosnové naučil krásně kontrolovat svoje auto. Bez cíleného tréninku by to jistě nedokázal.

Přátelé, uvidíme se v říjnu na Autíčkář Track day v Mýtě. Já i moje Toyota se už teď těšíme, až si trochu zamotáme hlavu v ostrých vlásenkách a spálíme něco vysokooktanového benzínu společně s dalším kusem vzorku „priusek“.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Raspby
03. září 2017, 11:19
0

Paráda...ježdění na okruhu je velmi návykové co? No hlavně že to už nedopadlo stylem velmi dlouho pečlivě zahřívat a hned po tom už zodpovědně chladit :-D. Tak se těším a v Mýtě dáme battle :). Jinak pokud se chceš takto vozit častěji, doporučil bych nějaké to zařízení na měření tlaku/teploty oleje atd (v případě zájmu můžu dát kontakt)...na okruhy velmi cenná záležitost. Ta ti pa určuje, kdy má stint skončit, což je lepší než pytel polystyrenu :-D

reagovat
krab
03. září 2017, 12:28
0

Jo, je to paráda. Taky Toyota je celkem i vhodnější právě na ty track days, které tu jezdíme. Na Mýto se těším! Jestli bude zima a mokro, tak na těch priuskách to rovně nepůjde už vůbec :-D

Jinak tlak, teplotu oleje dneska už má facelift v palubním PC. Moje nemá, ale dá se ten údaj přes OBD napojit na mobil a stáhnout appku. Nebo prý to jde dostat i na display origo Toyota touch rádia. Ale nevim jak, musí se to nějak "hacknout". Obecně ale, když není vedro a včera byla vyloženě zima se člověk nemusí bát. Těch 10min. max. našeho "hobby" ostřejšího ježdění to zvládne podle mě v klidu. Možná na zimu jako upgrade pořídím olejovej chladič. Dává to hodně kluků.

Raspby
03. září 2017, 12:43
0

no třeba Matěj Slepička má místo rádia v autě přidělanej tablet, ve kterém má před OBD asi tak 50 různých věcí...a vypadá to dobře. Možná tam včera byl taky :)

krab
03. září 2017, 13:56
0

Jo Mateje jsem potkal. Byl tam s celou rodinou. Po dlouhe dobe jsme se pozdravili :)

ToMyx
03. září 2017, 14:37
0

Jé sice s úplně jiným autem, ale poznávám mé první ostřejší ježdění na okruhu :-) Ty mixy pocitů a zjištění, které se s každým kolem vyvíjí jsou fajn. Zjišťování, že méně/ pomaleji je ve výsledku více/ rychleji, hledání meze adheze a hra s přenášením váhy, zkušenosti k nezaplacení.
Budík na olej a lepivější pneu, to bylo první combo, které mě napadlo. Přehled, jestli už ano nebo už ne a chladit, je dost důležité :-)

krab
03. září 2017, 21:11
0

Přesně tak. Člověk musí trénovat a nebát se jezdit. Myslím právě, že teď konečně po delší době jsem ten recept trefil. Srdce bazarového snílka touží po Porsche, po starém Ferrari, po BMW M3 E30 a podobných, ale v reálu si prostě užiju řízení právě té "obyčejné" Toyoty GT86. Víc a víc se začínám smát těm, kteří tvrdí, že je to na ně moc slabý...

Drobný doplňky asi přijdou, ale že bych vyrobil BRZ s Cosworth kitem, velkýma brzdama STI jako měl jeden pán na akci, to už chce velkou míru bláznovství. Ale to jeho auto, to je skvělá hračka. Už jen ten zvuk ....
Takové by Subaru mělo přesně vyrobit jako BRZ STi. Ale kdoví co bude i s běžným STi, jelikož akt. motor prý nesplní už nějaký EU6D nebo jaké to zlo zas má přijít...

beastar
03. září 2017, 23:02
0

Pravda pane Krab. Ovšem neříkám, že je to na mě slabý:) Bohužel 200 koní bylo na papíře málo už někdy v roce 80. V praxi je to na silnici s tím podvozkem /který to má/ opravdu dost. Gt86 má nevýhody, že na fotkách působí malá což in real není. Druhá stránka věci je že 200 koní mám v rodinném sedanu taky a v suv ještě o něco víc:) Možná proto to potom někomu přijde málo. Impreza wrx sti to prostě není a to možná někoho štve. Já se v tom nechal povozit. A fajn jen mě se to nelíbí vzhledově, ale chápu proč si to člověk chce koupit a jezdit. Jinak tenhle den musel být skvělý. Navíc nikdo nikomu nemusel závidět lepší káru.

jc
04. září 2017, 08:50
0

beaster: "Bohužel 200 koní bylo na papíře málo už někdy v roce 80. V praxi je to na silnici s tím podvozkem /který to má/ opravdu dost."

200 koni malo v roce 80? V ktery dimenzi zijes clovece? :-) Z te druhe vety by se zas mohlo zdat, ze podvozek nestiha tech (nekolik malo) 200 koni. No teda. Asi bys timhle nevyhral ten uplne nejvic mimozni prispevek diskuze na tomhle webu, ale nominaci by si to urcite zaslouzilo :-D

ToMyx
04. září 2017, 12:45
0

Krabe, zvuk dělá hodně, takže půjdeš do titanového výfukového vedení? :-D Jak tak koukám, ty "doplňky" na gt86 nejsou úplně za babku :-/
Podobně jako pro beastara, toyobaru pro mě nebylo prvoplánově líbivé, ale cestu k jejímu designu jsem si tak nějak našel. Facelift tenhle proces hooodně urychlil, původně na mě toyobaru působilo trochu pouťově, ale teď se mi vyloženě líbí.

Super posun v přístupu! Fajn je, že víš, že na okruh jedeš vyzkoušet co to dělá a jak se to chová v extrému. Jsi tedy připravený na následnou údržbu a není ti vůbec líto to opotřebení nebo riziko. Posouváním hranic, nejlépe ještě s instruktorem, to je to nejrychlejší učení! Kolikrát si říkám, kdyby jízda na okruhu nebo na testovacím polygonu s byla součást výuky v autoškole, možná by to mnohým otevřelo oči. Třeba jen tím spojením blbnutí a okruhu/ polygonu. Čím dříve přijde řidič do styku s autem ve smyku, tím menší překvapení se pak konají!
U gt86/ BRZ se mi líbí ta aura podceňovaného/ slabého auta, o to víc může překvapit při svezení. Ono těch 200 poníků na papíře není zase tak málo, ale ani moc. Je to trochu voda na můj mlýn. Moje plechovka na hraní je 20-ti letá, takže po zdvořilostní pochvale ohledně zachovalého stavu slýchám názor, že to musí být starý neschopný železo a že musí být pořád v servisu. Ale také, že je to japonec, tak to bude mít určitě silný turbomotor :-D Světe, div se, je to přesně naopak. V době lehce dosažitelných výkonů s turbem/kompresorem jsou atmosféry jako dinosauři, za to zatáčky mu opravdu chutnají. Chtělo by ještě trochu (50-100 kg) odlehčit s čímž morálně bojuju:-)

Zatím jsem si 3x vychutnal emotivní pocity spolujezdců, původně nevěřících Tomášů, kteří mi v zatáčkovitém úseku (mimo zástavbu o víkendu v 7h ráno) naznačovali ať zpomalím, že se vybouráme, že v té další už nám při brždění ulítne zadek moc. Že je to pila na okruh a ne na okresky. Podotýkám, že jsem jel na cca 70% mých a asi méně % auta, už nemám zapotřebí zabít sebe nebo někoho jiného. I s možným cyklistou jsem počítal.

Ne, nepíšu to proto, abych byl borec, chci jen vyzdvihnout dvě věci. Ta první je, že cvičením se dá naučit opravdu hodně (okruhy, instruktor). A ta druhá, že každý jsme jiný. Stejné věci a pojmy chápeme každý trochu jinak vzhledem k vlastním zkušenostem. Např. pojem sportovní auto. Pro mnoho lidí je jediným vypovídajícím údajem to, že auto má přes 200kw nebo že má vysokou maximálku a to není asi úplně dobře. Toyobaru je pro mě synonymem sportovního auta (čím víc tlačíš, tím lepší to je) s kompromisy pro zacílení na co nejširší spektrum kupujících. Nezačíná se z toho toyobaru tady na Autíčkáři stávat druhá miata?:-D

beastar
04. září 2017, 13:45
0

jc: Oh někdo ti šáhnul na ego a modlu?;) Nenapsal jsem to moc obratně. Podvozek to má hodně dobrý. Je to ale ušmudlaný čtyřválec a 200 koní je minimálně dnes na papíře málo. To že to v reálu bude 80 procentům majitelů stačit je bez debaty.

Jinak v průběhu 80. let byl sice výkon 200 koní relativně dost, ale nic co by neexistovalo. Audi Quattro 2.2 a 200 koní. M3 čtyřválec 195 až 220 koní. Shamal, 190E 2.3, další auta těsně pod 200 z menších objemů. Takže moje dimenze bude v pořádku. Akorát v ní nebude bůh BRZ a duha celá modrá. Zaslepení blbové co fandí jednomu autu jsou nejhorší odrůda, co lze potkat. Tak se prober kluku není to nadauto no;)

Vojta Dobeš
04. září 2017, 14:07
3

beastar: Nemyslím, že by to bylo o blbech fandících jednomu autu, ale o rozdílném přístupu k autům a především k řízení. Pro mě není to, že má Toyobaru "jen" 200 koní, jeho nevýhoda. Je to VÝHODA. Jezdil jsem spoustou opravdu rychlých aut a čím rychlejší auto, tím je ostrá jízda méně zábavná a od zábavy a radosti z boje se strojem a silnicí se přesouvá ke strachu sám ze sebe.

Chápu, že někoho může bavit pocit, že může jet jak rychle chce a nestojí to žádnou námahu - v kdejakém moderním autě se dá poměrně v klidu a bez nutnosti něco nějak extrémně umět pohybovat tempem daleko za hranicí nejen rychlostních limitů, ale i toho, co normální lidi považují za šílenství. Ale já už za určitou úrovní dostávám strach, protože od jisté rychlosti už člověku nepomůžou schopnosti, ale nehoda je jen věcí štěstí/smůly.

Stejně jako píše ToMyx mám zkušenost s tím, že i relativně slabé auto (Miata 1.5, hehe) bohatě stačí k tomu, aby člověk mohl jet tempem, ve kterém bude mít spolujezdec pocity pekelného úprku a blížící se smrti - a na opravdu klikaté silnici bude navíc malé, obratné auto jako je Toyobaru, Miata nebo téměř libovolný malý hothatch rychlejší, než supersedany a überSUV.

Honba za papírovými koňmi mi už dneska přijde stále stupidnější, protože čím dál víc aut disponuje výkony, které se zkrátka nedají v reálném světě využít.

krab
04. září 2017, 14:08
0

Beastar: to máš jako s Miatou, zkus jí kritizovat! :-D I já mám na jazyku po svezení v ND nějaká nelichotivá slova, ale "opovaž se Krabe je vyslovit" :) Jako pravda je, že jestli jsem tu před časem vzbudit pozitivní energii okolo opomíjené 911 řady 996, tak teď dělám s pár dalšími to stejné okolo BRZ...

To auto není pro tebe. O tom jsem přesvědčenej. Není ani pro Knightridera. Naopak, bylo by hezký vidět víc žen za volantem Toyobaru. V 80tých letech mělo naše Toyobaru přímého předchůdce, právě tu AE86 ( proto to byl "enjoy 86" meeting. A ta měla v německé verzi 124koní a motor 4A-GE, fantastická 1.6 Twincam. Poměr výkon/hmotnost, stará vs. nová je velmi podobný. Ten progres je v ovladatelnosti a bezpečnosti. Staré auto se muselo upravit aby bylo zábavné, taky na srazu žádná sériová AE86 nebyla. Ale smysl vzniku toho nového auta není v tom, být rychlejší a ve všem lepší a větší. Ten smysl byl v tom vyrobit jednoduché, levné auto pro řidiče tak jak jsme o tom snili. A to se povedlo.

Vezmi si jak by bylo smutný vědět, že nejlevnější opravdu řidičské auto na trhu stojí 1.2 mega + ... A to by se bez Toyobaru stalo. Protože bys musel k Lotusu nebo k BMW. Tu naší "modlu" si můžeš dovolit bez potíží, když máš jenom trochu slušněji placenou práci a baví tě auta a tvoje žena je k tobě tolerantní ...

ToMyx : ten náznak o tom učit se dál řídit, jezdit trackdays pod vedením kouče atd. jsem sem dal záměrně, pro vyloženě "nováčky" a kromě toho, že chci psát o zajímavých autech, mám bez přehánění snahu se naučit líp řídit a o tom jak se to (ne) daří bych psal taky. Samo, mnoho čtenářů tady jsou kolikrát daleko zkušenější jezdci než já, ale pro ty "juniory" mezi náma by to mělo být určený. Jako ano, polygon jako součást autoškoly bych prosazoval taky, ale pak by ten řidičák třeba stál 25tisíc, hmm otázka je pak jestli to prostě není plošně moc. Asi jo..

Knightrider
04. září 2017, 14:34
0

Myslíš, že Toyobaru není pro mně? Třeba si to po vyzkoušení zamiluju natolik, že už nebudu chtít nikdy jinak. :-D
K tý Miatě. Vidíš, a mně by třeba i ty negativně vnímaný věci zajímaly. Něco už jsem tady nakousnul sám, ale samozřejmě na to nikdo nereagoval, protože na modlu se prostě nesahá, jak jsem tak tady pochopil. A i ty zřejmě nevidíš všechno taky tak růžově. Jenže já z toho začínám mít pocit, že to její uctívání na tomhle webu je tak trochu nekritický a neobjektivní, když se o negativech záměrně nemluví a nepíše.

krab
04. září 2017, 14:56
0

Pan Knightrider osobně! :) Upřímně, možná to auto je pro každýho koho doopravdy baví řídit auto. On to nezjistí ale hned a nějakou krátkou zkušební jízdou, ale až postupně. Druhá věc je, logicky má Toyobaru své nedostatky pro ty, kteří už vážně umí. brzdy, motor, standartní "alá prius" fuel saver pneu .. kouzlo toho auta je v tom, že to co je ten základ, je nejlepší polotovar na kterým se dá dál stavět. Pokud chceš jezdit na okruhu a myslíš to víc vážně. Na silnici naopak, je ten polotovar to, co stačí perfektně tak jak je.

Miata :) Vyjde určitě článek. Pokud šéfredaktor dovolí .. a to on dovolí a jeho pozitivně laděná miaťácká duše to skousne, část článku o nové Miatě bude vyhrazen i pro mou maličkost. A já abych byl hodně fér, se zkusím projet ještě jiným provedením ND pokud to časově dám abych věděl, že můj dojem je správný. Protože jak ty správně píšeš, o Miatě nepíše v superlativech jen Autíčkář, ale všichni! A já stále hledám, text, kde bych našel ty negativa která mě prostě praštila do očí a nikde je nenacházím. I když v sobotu jsem si s někým povídal právě na to téma. A říkám: "Svezl jsem se s ND, ne příliš, ale na silnicích které znám a řekněme dostatečně dlouho na nějaký první dojem" .. A co? Ptal se ten druhý: "Bojuju s tím, že se mi moc nelíbí.." A to vzbudilo dost rozruch až pak se objevil člověk, který zrovna ND má a dodal pár svých postřehů a nakonec docela objektivně jsme se shodli na podobném závěru. MX5 tedy modla není. Ale není ani špatná. Je to moc fajn malý, lehký roadster. Je to už trochu horší sportovní auto. A to jsem v MX5tkách strávil asi 4 roky postupně ve dvou generacích..

ToMyx
04. září 2017, 15:16
0

Kdo jiný by měl Knighridera přitáhnout ke komentu než Krab, že? Jako za starých časů :-)

Krab: Sem s kritikou čehokoli! V tom je pro mě kouzlo Autíčkáře. Navíc je to to koření "charakteru" mnoha opěvovaných aut. Nejlépe číst kritiku od někoho s lehkým nadhledem ať se nám obě extrémní strany elektronicky neservou:-D

Knightrider
04. září 2017, 15:18
0

No jo, to víš, netočí se můj život jen kolem aut, takže tomu tady svojí pravidelností moc nedávám. :-) Toyobaru je určitě skvělý auto. Je to moderní sportovní auto, tak by takový mělo být. Papírově nižší výkon bych asi vůbec neřešil. Sám jsem si přes léto fakt ohromně užíval ježdění v 50 let starým Mustangu a přitom o nějakých apexech nebo rychlý jízdě samozřejmě nemůže být vůbec řeč. V tomhle má Vojta pravdu, o rychlosti to není. Jak Toyobaru reálně jede, nemůžu soudit, protože jsem v tom nikdy nejel. Ale fakt je, že mým objektem zájmu do takový míry, že bych uvažoval sám nad koupí, se to auto nikdy nestalo. Důvodem je asi spíš design. Na tom autě v zásadě není nic špatně, ale na druhou stranu, já jsem tam nenašel ani nic, co by mně nějak extra chytlo za srdce, že bych si řekl, že to je fakt krásný auto, který bych chtěl. To bohužel ne. Ale věřím, že ve svojí cennové kategorii to bude bezkonkurečně to nejlepší, co se dá pořídit. Podle fotek jich tu jezdí docela hodně a to je dobře. O pár Octávek a Passatů míň, navíc v balení pro radost. :-)
Miata je pro mně trochu jiný kafe. Jak už jsem tu psal, řídil jsem jen NB, což už je dneska samozřejmě starej krám, takže s novým autem se srovnávat nedá. Ale nějaký závěry jsem si z toho udělal i tak. Je to hravý auto, dají se s tím dělat neskutečný skopičiny, i když to auto vůbec neznáš a sedneš do něj poprvé, tak můžeš jet každou druhou zatáčku bokem (a taky vyzkoušeno osobně:-D ), ale jakmile člověk vyzkouší něco sportovnějšího a dravějšího, tak není cesta zpátky k Miatě. Z mýho pohledu je to víc dětská hračka, než skutečný sportovní auto, byť třeba na okresce by to opravdový auto nemuselo být výrazně rychlejší. Jde o celkový dojem a charisma, který jednotlivý auta vyzařujou a na mně Miata bohužel působí tímhle dojmem. Tím jí ale v žádným případě nezatracuju. To auto má svoje kouzlo a naprosto uchvátí hromadu uživatelů, jen není pro mně.

Knightrider
04. září 2017, 15:30
0

ToMyx: No tak je potřeba Vás tady udržet v napětí a čas od času si do Vás rejpnout, aby vás z toho obdivování Miat samou radostí neštrejchlo. :-)

krab
04. září 2017, 15:44
0

Proto my tě tu máme rádi :) Navíc od tebe se to rejpnutí očekává... Horší co mám dělat já. Já kterej s těma Miatářema peču. A teď jim mám říct, že jejich bůh neexistuje :) Ne, tak špatný to není zase.

Btw: jestli tě Toyobaru láká, běž si zkusit někde u dealera značky domluvit zkušební jízdu. Stojí to za vyzkoušení. Vidíte, já bych nebyl špatnej prodavač Toyot a Subaru .....

Knightrider
04. září 2017, 16:09
0

Neláká. Ja si pockam na svoji Vette C3 nebo na Vipera. ;-)
Mne by prave v tomhle smeru zajimal tvuj nazor. Nebo jeste lip nejakyho nezaujatyho cloveka, neMiatisty. Predpokladam, ze si jezdil s Vojtou, jak s tim byl v Praze, takze asi doslo ke vzajemny konfrontaci a vymene nazoru na jednotlivy aspekty auta. Mne osobne tam nektery veci trochu udivujou, ale jak rikam, nejel jsem v ND. Ona se sousta veci ospravedlnit samozrejme da, ale taky jsme v 21. stoleti, tak by i ty auta tomu mely byt poplatny.

ToMyx
04. září 2017, 16:09
0

Knightrider: no dobejď :-)

Krab: rychle opravuju poslední větu na znění......"já bych nebyl špatnej prodavač" :-)

Docela by mě zajímalo, jak je to v současnoti s kondicí těch dvoulitrových boxerů v toyobaru. Vím, že tuhle informaci bude asi těžké získat, výrobce asi nebude vyvěšovat počet chyb. Ale přesto, není tu nějaký insider?

krab
04. září 2017, 16:42
0

Pišu si :) udelat Toyobaru "buyers guide" a pak napsat hejt na Miatu :)

Ja ty dojmy z ND nechci rozpitvavat tady, ale prostor na to bude. Mozna jsem jen mel jina ocekavani. A souhlasim ze je dobre se na to auto zase podivat z malinko jinyho uhlu nez se divaji vsechny jiny recenze. Kritiku si nezaslouzi stara roztomila a akcni NA/NB za 100tisic, ale nova Miata za bezmala 900 uz si zaslouzi poradne nesetrit neprikraslovat ji. Pak je jeste dalsi aspekt a to ten ze se udajne ruzne verze chovaji docela odlisne. Idealne potrebuju projet tedy jeste dalsi verzi.

Vojta Dobeš
04. září 2017, 22:31
1

knightrider: Ono je to spíš o tom, že ty "chyby" u Miaty jsou součástí toho, proč nás baví. Kdyby měla víc koní, už by se nedala hnát až na hranu a za ní. Kdyby byla větší a pohodlnější, tak by byla taky těžší a ne tak zábavná a bezprostřední.

Mohla by se (zvlášť RF) míň naklánět, ale možná by potom nebyla tak čitelná.

Co jsou regulérní vady jsou mizerný sedačky a tupý řízení. A chabý odhlučnění střechy dělá z roadsteru auto nepoužitelný na daily, pokud musíš občas po dálnici.

Jako čistě sportovní náčiní je Toyobaru lepší, a třeba M240i bude pro opravdu nadšenýho řidiče a zvlášť třeba na okruhu mnohem víc vzrušující. Ale Miata je geniální jako auto, který se dá přiměřeně použít v daily provozu a zároveň umožní bez velký odvahy a skillu jezdit na maximum možností.

jc
04. září 2017, 22:32
3

beaster: "Bohužel 200 koní bylo na papíře málo už někdy v roce 80."

...

beaster: "jc: Oh někdo ti šáhnul na ego a modlu?;)"

Vubec, jen cos psal logicky nedavalo smysl :) OK, podvozek jsi jen hotentotsky napsal. Ale 200 koni bylo pred 37 lety fakt malo? Treba 911 S(uper)C(arrera) (1978-1983) 180-201bhp. Sam jsi napsal jen dve auta co meli kolem 200. Tak to by mne celkem zajimalo, v cems tenkrat jezdil ;-)

A jestli tim zaslepenym blbem co fandi myslels mne, tak potes koste. Zkus si to po sobe obcas precist, trubko.

Knightrider
05. září 2017, 12:47
0

Vojta: Ale jo, to v zásadě i odpovídá tomu, jaký postřehy z toho auta mám já. Teda až na tu velikost a tím pádem i váhu. To já nevnímám jako výhodu, protože se obecně v malých autech necítím dobře, a je celkem jedno, co to je za značku. To je ale samozřejmě individuální záležitost, kterou bude každej vnímat jinak.

Tejira
04. září 2017, 02:25
0

Krabe, Krabe, Krabe... Ty jsi mi zase namíchnul den :-D spát se nedá... O autě furt tiše doufám a ty tu vysolíš pěkný Trackday s AE86kama... Aspoň nějakou Fujiwara Tofu Shop jsi mohl hodit do galošky (Panda Trueno to be honest) pro pokochání se :-D ale jinak... Sakra to Mýto mi musí vyjít!

reagovat
jc
04. září 2017, 08:44
0

Diky za rychlou reportaz. Posledni prazdninovy vikend mam jednu pravidelnou dlouholetou nemotoristickou akci, takze jsem se bohuzel nemohl zucastnit. Tak aspon takhle... protoze na facebooku si nic neprectu. Aspon ze mi vysel Pisek pred tydnem.

P.S. Prvni redakcni clanek? Congrat :-)

reagovat
krab
04. září 2017, 09:08
0

Čau JC , já jsem si říkal jestli tě potkám. Viděl jsem se ale s ostatními s GT86/BRZ skupiny a pozdravil Richarda ( zde RCNP) a vůbec ta akce byla skvělá. V písku jsem bohužel tedy chyběl zase já, protože jsme měli nějaký nemotoristický sportovní aktivity zase my....

Snad to klapne příště a mimichodem vzpomněl jsem si na ten váš výlet na polygon v Pachfurtu. Kdyby se to znovu organizovalo, rád se zkusím přidat.

PS: jo, vlastně jo :) První, co už nevytvářím jako blog. Snad Autíčkářům článkama neudělám ostudu a naopak je potěším... Můžu klidně prozradit, že na tento týden už pro vás něco mám a bude to o autě, který ty zrovna určitě znáš důvěrně. Jestli mě znak nešálí, tak dokonce část z něj máš ve svým profilovým "avataru" :)

jc
04. září 2017, 09:15
0

Se tesim :-)

Jakub Pospíšil
04. září 2017, 10:13
0

Tohle je velká paráda. Hlavně ty staré corolly jsou pastva pro oči. Jen mi tam chybí nějaká s mrkačkama, ale to už bych si vymýšlel moc.

A gratuluji k přesunu z blogerského sloupku mezi "oficiální" články :)

reagovat
gramo
04. září 2017, 13:09
0

Celkem na poslední chvíli jsem se rozhodl, že se pojedu do Sosnové podívat a stálo to za to. Snažil jsem se i něco vyfotit: https://flic.kr/s/aHsm3Ps8NA

Pár fotek Corony Coupé mám i z loňského srazu veteránů ve Slavkově: https://flic.kr/s/aHskD4UbmJ

A na téma "nedostatku" výkonu jsem nedávno viděl jedno výstižné video:


reagovat
krab
04. září 2017, 13:36
0

Ahoj Gramo, díky moc! Krásný fotky máš. Já na focení musím taky trošku zamakat. I jsem se tam v tvém albu párkrát viděl.. Super, že tě Corona MK2 zaujala, mě fakt hodně. A pan majitel je děsně fajn! Je to vážně vzácná verze. Na videjko se rád mrknu protože to jsem asi určitě ještě neviděl.

gramo
04. září 2017, 15:47
1

Pana majitele znám z pár toyoťáckých srazů, když jsem se dozvěděl, že jede, byl to pro mě hlavní impulz jet taky :) Jen jsem byl zvědavý, kterou Coronou přijede, má ještě klasického sedana, co se tu prodával přes Tuzex.

krab
04. září 2017, 23:19
0

Gramo, teď jsem to video konečně viděl. To je poslední Chris Harris .. Co mám říct, tady není co říct :-D To je naprosto přesný. Vlastně to jenom dokresluje moje pocity posledních let a měsíců o tom, kam člověk směřuje a čeho si na autech cení víc a víc. Já se neumím vyznat v infotainmentu, ale potřebuju v autě mít to elementární spojení s pedály, sedačkou a volantem. Nic víc.

Já si taky myslím, jestli 991 nevyrostla už příliš, i 996 je velká a pocitově těžká oproti starým lehkým autům, ale dokázala být do určitý míry perfektní. Já si nemyslím, že jsem s auty Porsche skoncoval :) Na to je život příliš krátký. Ale je neuvěřitelné, že dokážu ocenit slabší, daleko obyčejnější a levnější auto jako je GT86 více než legendární 911. Je to o pocitech z ovládání. A tou 205 Rallye mi opět nasadil brouka do hlavy. O ulici výš než jsem vyrůstal měl pán a stále asi má ( ale kontakt nemám bohužel) 205 GTI v speciálním dobovém rozšířeném kitu s koly BBS. Na to auto mi nikdo nesahejte, to auto bych jednou mít chtěl pokud by v té rodině mělo kdy jít na prodej... asi je to ve stylu příběhu pana Přemka a jeho Toyot. Příběh jak sehnal tu Coronu MK2 kupé , ten je úchvatný, taky jsem se s ním pěkně zapovídal.. Chris Harris je děsněj.. a prakticky vždycky to trefí, ale naprosto přesně! Taky je to právem dnes nejlepší automobilový recenzent a to na celé čáře!



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Camaro  1976
Chevrolet Camaro

1976 rok výroby
225 koní výkon
5 ccm objem

Chevrolet Silverado 3500 LS  2001
Chevrolet Silverado 3500 LS

2001 rok výroby
335 koní výkon
6 600 ccm objem

Škoda Octavia 2.0TDI DSG Elegance 2014
Škoda Octavia 2.0TDI DSG Elegance

2014 rok výroby
110 koní výkon
1 968 ccm objem

Škoda Rapid 1.6TDI 85 kW Style 2015
Škoda Rapid 1.6TDI 85 kW Style

2015 rok výroby
85 koní výkon
1 598 ccm objem

Škoda Rapid 1.6TDI 85 kW Style 2015
Škoda Rapid 1.6TDI 85 kW Style

2015 rok výroby
85 koní výkon
1 598 ccm objem