načítám data...

Elektrický pick-up od Rivianu sice nevypadá jako jehlan, v rukávu má ale zajímavý trik

27. prosince 2019, 10:37 20 komentářů Jakub Pospíšil Novinky

Vypadá sice jako vcelku normální pick-up, ale díky čtveřici elektromotorů umí jeden parádní kousek

zobrazit celou galeriiNovinky: Elektrický pick-up od Rivianu sice nevypadá jako jehlan, v rukávu má ale zajímavý trik

Ačkoli většinu mediální pozornosti se v poslední době uzurpoval Cybertruck od Tesly, a to jak svým neotřelým vzhledem, tak pro Teslu typickou nedotažeností, není to jediný elektrický pick-up, který se příští rok začne prodávat. K zákazníkům se chystá i Rivian R1T, který má sice o něco umírněnější vzhled, jinak jde ale o vcelku převratný vůz.

O pohon se tu stará čtveřice elektromotorů, každý má na starosti jedno kolo. To se samozřejmě hodí při jízdě po nezpevněném povrchu, řídící jednotka tu může dávkovat výkon s chirurgickou přesností a předcházet nežádoucímu prokluzu kol. Kromě toho lze ale samostatné motory využít i na efektivní otáčení se na malém prostoru.

Funkce nazvaná jako “tank turn” si bere inspiraci z pásových vozidel řízených smykem a roztáčí kola na levé straně opačným směrem, než kola vpravo. Díky přesnému dávkování výkonu se tak celý vůz může na nezpevněném povrchu otáčet kolem své osy v oblaku odletujícího prachu a bahna. Nejen, že to vypadá dobře, ale při jízdě v terénu dokáže tato funkce vyřešit nejeden zapeklitý problém. 

Jo a jde s tím klidně dělat donuty i na asfaltu, jen to v Rivianu moc nedoporučují, protože to má prý “neblahý vliv na životnost pneumatik”.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Goldies
27. prosince 2019, 11:11
4

Tak tohle jo! To bych si pořídil raději než tu zpatlaninu od Tesly :-)

reagovat
Romus
27. prosince 2019, 12:52
2

Jak se hned s eko-nesmyslu stane auto který nutně potřebuju že? :-D

Goldies
27. prosince 2019, 22:07
0

Když tohle je fakt super :-D A mě se na tom líbí ne ekologie (která je navíc sporná) ale ten okamžitý výkon a úžasný krouťák! To že to umí tohle, je příjemný bonus :-D

VK
VK
29. prosince 2019, 09:36
0

Přitom masové rozšíření pick-upů je pouze z toho důvodu, že se jedná o šméčko na americké emisní předpisy. Formálně patří už mezi náklaďáky, nemusí plnit tak tvrdé limity.

sp
spooon
30. prosince 2019, 20:16
0

no vidíš, v česku to ani šméčko není a připadá mi, že se poslední dobou taky začánají rozmáhat. A nebo je jich víc proto, že po nějakým pick upu taky koukám, tak si jich víc všímám...

Vojta Nekvapil
01. ledna 2020, 15:46
0

Akorát když chceš táhnou těžší náklad jako třeba podval s autem a trackday, tak zjistíš že tam možná dojedeš ale zpět už ne. Z tohohle důvodu to dává smysl jen jako pracovni stroj do města.

sp
spooon
02. ledna 2020, 10:29
0

Sosnu zvládnu i nazpět mám to 40km :-D

PachezZ
29. prosince 2019, 00:55
1

Proč to má čumák když má motory v kolech? to je přeci přesně to na co musk poukazuje... Tohle lpění na tom že auta vypadaj x desitek let stejně je jedinym duvodem proč tak vypadaj, se spalovákem to dávalo ještě smysl. Ale takhle?

reagovat
beastar
29. prosince 2019, 02:07
0

Musk je idiot a psychopat nevěř mu. Nevim proč by auta měla vypadat jinak, když to jak fungujou a vypadají po desítky let šlape. To je jak ty teze s volantem, že je jako kulatej a jestli by se neměli ovládací prvky změnit s tim se operovalo zase v osmdesátých letech. A NEE neměli by se měnit....

PachezZ
29. prosince 2019, 06:50
1

to jestli je psychopat je irelevantni ne? nedává prostě smysl aby vepředu byla bedýnka na motor když v ní motor není... Na zahradu si taky nedáš psí boudu když nemáš psa...

ransom
29. prosince 2019, 08:48
3

Jako ano, má to logiku, ale... Proč mají čumák auta s motorem uprostřed nebo vzadu?

Goldies
29. prosince 2019, 10:02
0

Napadají mě snad jen deformační zóny?

Štěpán
29. prosince 2019, 12:46
-1

tak jde primárně o pocit bezpečí bych řekl.. když má člověk před sebou pořádnou hromadu kapoty podvědomě se cítí víc chráněný, silnější a klidnější.

ransom
29. prosince 2019, 13:54
3

Aha. Já myslel, že tam je náprava, řízení a tlumiče.

PepaSFI
29. prosince 2019, 14:01
3

a když bude vedle sebe stát tohle a ta věc od Tesly co vypadá jak poštovní schránka, co byste si vybrali? Tyhle trucky si lidi kupujou kvůli tomu jak vypadají. Auta vypadají víceméně podobně protože se to osvědčilo. Porsche má motor vzadu. Proč nemá trambusovou budku? Protože by z něj byl VW busík a ne sporťák. Jak by to mělo vypadat? Pick-up truck bez čumáku? Avia A15. Tohle prostě vypadá tak jak se očekává a navíc má výhodu že tam není motor. Může tam být víc baterií, lepší deformační zóna, lepší ochrana chodců, další zavazadlový prostor.


A otočka na místě? Banalita.
Tohle je něco. A bez rytí v zemi.

PachezZ
29. prosince 2019, 23:44
2

vybral bych teslu...'
argument s nápravou a dalšíma věcma můžeme klidně přebít třeba na příkladu různých minivanů, ty věci se tam pořád vejít musí i bez psí boudy, ostatně - ono ani u té tesly to na dýlku nebude tak že by člověk seděl za nárazníkem. Ale proč to nutně dělat tak aby to bylo pořád stejné? proč to není vantruck?

PepaSFI
30. prosince 2019, 09:39
0

já měl vždycky v oblibě divný auta ale tu Teslu bych si teda nevybral. Dyť ono to vypadá jak když si soused staví v kůlně traktůrek. To je totiž opačný extrem, snaha aby elektromobil nevypadal jako auta obvykle vypadají. On k tomu totiž taky není žádný důvod. Pak vznikají podivný škeble jako byl první Leaf, hrbatá věc s velkým zadkem Prius, nebo prchající ledničky Peugeot ION, nebo ta origami poštovní schránka Tesla. Leaf dnes je docela pohledný auto, Prius taky vypadá k světu, mezi malýma se docela vyšvihl Renault ZOE který je úplně normální. Jestli se Tesla truck prodá víc než pár ekopokrytcům, to se teprv ukáže, já moc nevěřím tomu že jestli dojde na větší série, že to bude vypadat pořád takhle.

ma
martinw
30. prosince 2019, 13:37
0

A co umí Rivian postavit líp než ostatní - jakou asi bude mít kwh spotřebu oproti ostatním elektroautům a jakou kvalitu budou mít asistenti řízení apod... na vzhled sere pes, to otáčení je fajn věc na tuning sraz nikam jinam

ransom
30. prosince 2019, 16:13
0

Vzhled aut je výslednicí mnoha požadavků - jízdních vlastností, potřeby umístit nutnou techniku, ergonomie, užitkovosti, bezpečnosti. Mně by se líbilo, kdyby auta vypadala počád jako auta. Momentálně tvrdím, že bych ochotně sáhnul po elektromobilu, pokud bude vypadat jako normální auto. Ale dejme tomu, že bych naživo zjistil, že se mi v tom Teslím ukrojeným sýru dobře sedí, dobře z něj vidím, dobře se mi s ním jezdí i parkuje a dobře se mi do něj a z něj leze. Následně by se třeba ukázalo, že se mi do něj podaří naložit míchačku, pár pytlů cementu, basu piva i metrovou klec s kanárem. Že se s tím dohrabu do práce za stejný náklady jako autobusem nebo za kolik dosud jezdím autem. Že s tím dojedu z Náchoda do Prahy. Že s tím ve Vysokovským kopci natrhnu prdel komukoli kdo nemá přídavné raketové boostery (stejně za půl kilometru uvíznu v zácpě, ale ten pocit nadřazenosti...). Pokud by se mi navíc líbilo uvnitř, asi bych ho neuměl nenávidět. Bylo by mi pak jedno, že to je Muskovina. Nevidím v tom ani plus ani minus. Asi tak jako je mi jedno, že rohlíky v Kauflandu peče Babiš. Naopak jako pamětník se můžu radovat, že Cybertruck jako by z oka vypadl autům z mnoha sci-fi filmů z osmdesátých let.
To všecko je samozřejmě samé Kdyby. Za jedno na to nemám a za druhé je tady zkušenost: Tesly se mi nelíbí. Hlavně interiér. Což je pro mě prvotní, protože na svoje auto koukám hlavně zevnitř. Nemám proto valný důvod očekávat, že zrovna Cybertruck bude pro mě útulný. A já chci auto útulný.
Rivian mnoho krásy zvenčí nepobral. Připomíná mi tím hladkým čumákem Záporožec nebo R-8. Bude to uvnitř lepší? Točení na místě mě nezajímá, to si můžu od kamaráda půjčit UNC.

Vojta Nekvapil
01. ledna 2020, 15:44
0

Jak bylo zmíněno, tak deformaci zóna vyžaduje nějaký prostor. Dále zapomínat, že kola mají podbehy a ty dost omezují prostor pro nohy. Dále je třeba někam umístit řídící elektroniku, chladiče, prvky komfortní výbavy, zajistit rozumnou servisovatelnost a dále plnit všechny homologacni předpisy. A zbyly prostor je možné použít jako úložný. Čumák se možná trochu zkrátí ale určitě s námi zůstane.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang GT 4,6 V8 2006
Ford Mustang GT 4,6 V8

2006 rok výroby
305 koní výkon
4 600 ccm objem

Cadillac deVille coupé 1968
Cadillac deVille coupé

1968 rok výroby
472 koní výkon
7 735 ccm objem

Ford Expedition  5.4 V8 4x4 LPG LIMITED 4X4 2009
Ford Expedition 5.4 V8 4x4 LPG LIMITED 4X4

2009 rok výroby
310 koní výkon
5 400 ccm objem

Renault Mégane  1996
Renault Mégane

1996 rok výroby
75 koní výkon
1 598 ccm objem

BMW Řada 1 118D  2007
BMW Řada 1 118D

2007 rok výroby
142 koní výkon
1 995 ccm objem