načítám data...

Dalších 30 elektrických škodovek pro Prahu

Jediný pražský elektrický carsharing GreenGo se rozrůstá o 30 vozů Škoda Citigo-e iV

zobrazit celou galeriiAutíčkářova reklama: Dalších 30 elektrických škodovek pro Prahu

Ani Autíčkáři už se nevyhýbá svět elektromobility. Není to možné. Trend je nastavený jasně, s elektromobily se budeme setkávat čím dál častěji. To je realita. Mnozí se s ní však odmítají smířit, chápou elektromobil jako výplod samotného ďábla. Když nám v redakci přistála zpráva o rozšíření flotily sdílených elektrických autíček, napadla mě jedna věc – proč si ten elektromobil nejprve nezkusit?

Jediná autopůjčovna čistě elektrických aut v Praze GreenGo rozšířila svou flotilu o 30 nových elektromobilů Škoda Citigo-e iV kapesních rozměrů, které se ideálně hodí do pražského provozu. 

Zájemci o jízdu ve sdílených automobilech GreenGo si nyní mohou vybrat mezi VW e-Up!,  kterých je v pražských ulicích dvě stě, nebo škodovky převyšující německá auta lepšími parametry, především lepším dojezdem daným větší kapacitou baterie.

Plně nabitý elektromobil Škoda Citigo-e iV s motorem o výkonu 80 koní ujede v městském provozu až 250 kilometrů. Ani při zapnutém topení či klimatizace a dynamickém jízdním stylu by dojezd neměl klesnout pod 210 km. A to už na nějaké tm městské drndání stačí opravdu bohatě. Zákazníci GreenGo české vozy v mobilní aplikaci lokalizují podle zelené ikony a naučili se s nimi jezdit do práce, na nákupy i ve volném čase. Mezi hlavními přednostmi sdílených elektromobilů je nejen čistá a tichá forma dopravy bez emisí, ale především možnost parkovat na všech modrých zónách zdarma.

Sdílené vozy obecně dávají uživatelům volnost pohybu bez povinnosti starat se o nemalé náklady související s pořízením a provozováním vlastního automobilu, jako jsou údržba, povinné ručení, pojištění nebo přezouvání pneumatik, jezdí potichu, čistě – na 100% elektřinu – a platí jen minuty, kdy má auto v nájmu.

Není tedy nic snazšího, než si elektromobil vyzkoušet. Třeba není elektrická budoucnost v centru velkých měst až tak temná…

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Opelfahrt
19. srpna 2021, 01:25
4

Okatě zkopírovaný reklamní text provozovatele. Úvodní přesvědčovací odstavec od redakce mluví o vyzkoušení, ale nic takového se nedočteme, jen bohapusté PR.
To si pak člověk hned vzpomene na své placené členství na Autíčkáři...

reagovat
Kuře
19. srpna 2021, 06:36
0

Hmmm.... A je fakt takový problém to prostě necist?

Ha
Hansoff
19. srpna 2021, 07:04
5

Podle úvodu jsem taky čekal spíše "test" než reklamu...

togi
19. srpna 2021, 07:08
3

Já nevím jak ty Kuře, ale já nevím o čem článek bude dřív, než ho začnu číst

Viola Procházková
19. srpna 2021, 08:22
6

Omlouvám se se všem, že článek nebyl předem označen jako promo. Uteklo nám to, napraveno.

Ze
Zed_M
19. srpna 2021, 11:02
0

O.K. A šlo by tedy udělat hloubkovou recenzi této "Bzukavky"? Samozřejmě i s výčtem interierových držáků mrkvé a jablek prosím. Díky!

ma
martinw
19. srpna 2021, 09:29
1

Doprava bez emisi... to je silne zavadejici, jasne lokalni emise to nema, ale nezapominejte ze zhruba 45% elektriny v CR vyrabime z uhli a asi 5% z plynu. A bude trvat dekady nez se energetika promeni.

reagovat
Ev
Evlo
19. srpna 2021, 10:26
-1

Ano, ale pro lokalni zivotni prostredi je to lepsi, jinak emise to furt ma, nejaky hluk, nejaka ta guma, myslim, ze asi i uhlik-karbon pokud to nema brushless motor.

eLzyx
19. srpna 2021, 11:34
0

nejlepší je, že to řeší lidi, co nemají elektrárnu za barákem. Já mám za barákem jak rafinerku, tak elektrárnu a mnohem raději budu, když se bude více hulit z komína té elektrárny, než z rafinerky.

ma
martinw
19. srpna 2021, 12:18
1

Jasne ja sem taky rad ze bude cisty vzduch, ale nelakujme si budoucnost naruzovo - CO2 pojede nahoru jeste nekolik dekad i kdyby ty auta jezdila na duhove oblacky :)

eLzyx
19. srpna 2021, 13:31
1

jo, půjde, s tím asi nic neuděláme. Lidí bude víc a víc, a hlavně budou mít stále větší nároky na vše = větší spotřeba = více CO2. Nicméně já si nemyslím, že je CO2 takový problém. Tak sakra začněme sázet více stromů, keřů, budujme zelené střechy atp. Tím pro to lokální životní prostřední uděláme víc, než když se budeme škrtit každý prd. Všichni přemýšlí, jak ukládat CO2 a přitom to máme každý před očima. Jen to není technika.
Každopádně si myslím, že přechod na elektromobilitu má své ekologické benefity. A tím nemyslím CO2. Tím mám na mysli spíše ty uhlovodíky, nebo sloučeniny dusíku nebo síry vypouštěné do ovzduší, prachové částice, případně znečištěné oleje, filtry atp. Tedy všechno to, co bezprostředně škodí lidem samotným.
Rafinérek se nikdy nezbavíme, takže ty smrady bude vypouštět furt, ale mohli bychom se zbavit několika ropných vrtů, tím i snížit pravděpodobnost úniků ropy atp.
Že se mění klima? S tím stejně nelze bojovat směrem k zvratu, ale lze s tím bojovat alespoň s následky.

sp
spooon
19. srpna 2021, 10:12
3

Já bych těch pár PR článků neřešil. Když to redakci pomůže udržet chod autickare, tak proč ne. A navíc, jak už zaznělo, vždy to nemusím číst.

reagovat
Ev
Evlo
19. srpna 2021, 10:25
0

Ja mam tyhle pujcovny rad, jednak to i obcas pouziju, protoze se tak nebojim smrti jak treba na kole nebo kolobezce. Fakt moje uspesnost v tom nebyt nabouran autem pri jizde na kolobezce po silnici v Praze je bidna. Tak, ze si vyzkousim ta auta a nemusim resit prodavace, takze jsem vyzkousel karoq a zjistil, ze to je fakt hruza, tak akorat do pujcovny, ten eUp me doceal prekvapil jak to funkcne jezdi, ale kdyz me za 35km dojezdu po ujeti 3 km s provozem zbyvalo 15, tak me to odradilo. Dival jsem se, ze konkurence ma ted nejaky to mini suv od tojoty na pujceni, tak to asi jeste zkusim az pujdu kolem.

reagovat
Ev
Evlo
19. srpna 2021, 10:27
0

Mám porovnání s JDM ev nissanem a tam dojezd seděl vždy krom teda jedné spíš offroad vložky do fakt mega divočiny, což chápu, že není režim s kterým by odhadovač počítal.

Černá Vovce
19. srpna 2021, 13:45
5

Když už se to nakousli, nešel by vážně udělat test toho carsharingu? Jak dlouho se čeká na auto, jaká je dostupnost, cena, stav vozu atd. Prostě týden to používat místo normosnauta nebo MHD a sepsat na to test. Docela by mě to zajimalo

reagovat
Va
Vasek7
19. srpna 2021, 16:39
2

Jenom doplnim ze elektricke CityGoE v Brne se da pujcit od carsharingu Auto Napůl, akorat se tím moc nechlubí. Maji system ze auto se pujcuje a vraci na konkretni nabijecku v Krpoli takze je vzdy nabite. CityGoE je z roku 2020 a v městských rychlostech se pohybuje svižně a naprosto nehlučně, což je docela magický zážitek. Povozil jsem povícero lidí a všichni byli nadšeni. Jediná past je že AutoNapůl má registraci za 5000Kč vratných nebo 1000Kč nevratných.
P.S. zároveň je to jediny způsob jak si půjčit elektroauto na celé jižní moravě za rozumné peníze. Bůhví proč půjčovny všech elektrických věcí jsou v Praze a okolí

reagovat
eLzyx
20. srpna 2021, 02:06
0

jsem chtěl napsat "buď rád, že aspoň něco", ale pak jsem to hodil do Google a vyskočilo mi, že kus za barákem mám firmu, co půjčuje asi 6 různých elektromobilů. e-up, citigi iv, enyaq iv, kona electric,renault zoe a teslu 3. Docela zvažuju, že si tu Teslu 3 na chvíli půjčím, abych se rozhodl, jestli fakt chci pořád Teslu S, nebo si trošku připlatit na novou 3.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Dodge Charger 6,4 SRT  2012
Dodge Charger 6,4 SRT

2012 rok výroby
480 koní výkon
6 400 ccm objem

Pontiac Firebird  1991
Pontiac Firebird

1991 rok výroby
140 koní výkon
3 100 ccm objem

Dodge B300 F30 1978
Dodge B300 F30

1978 rok výroby
220 koní výkon
5 900 ccm objem

Dodge Charger SRT8 6.4L TOP STAV 2013
Dodge Charger SRT8 6.4L TOP STAV

2013 rok výroby
476 koní výkon
6 407 ccm objem

Škoda Fabia Fabia II RS 1,4 TFSI 132 KW DS 2010
Škoda Fabia Fabia II RS 1,4 TFSI 132 KW DS

2010 rok výroby
177 koní výkon
1 390 ccm objem