načítám data...

Bazarový snílek: Chrysler Crossfire

Americký design a poněkud obstarožní německá technika. Může to fungovat?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Na začátku nového milénia hýbala automobilovým světem módní vlna retro designu. Kdo neměl v nabídce nějaký retro model, ten snad jako by ani nebyl. Americký Chrysler zkoušel napoprvé prorazit s velmi netradičním Prowlerem, který byl inspirován historickými hot rody ze třicátých let. Prowler bohužel zaujal především svými negativními stránkami, často jej najdete v žebříčcích nejhorších aut historie. Neúspěšný pokus ovšem Američany neodradil a díky tomu mohl vzniknout model Crossfire. Právě ten bude předmětem našeho dnešního snění. 

Na detroitském autosalonu v roce 2001 ohromil automobilové nadšence koncept Crossfire. Vypadal jako kapesní batmobil a reakce na něj byly tak pozitivní, že o sériové výrobě bylo rozhodnuto prakticky ihned. Výrazný poznávací prvek konceptu tvořilo dělené čelní sklo, pod kapotou pak našel místo přeplňovaný šestiválec do V o výkonu 275 koní. Jak už to ovšem bývá, sériová podoba nevypadala ani zdaleka tak dramaticky, a proto se produkčnímu Crossfiru dostalo poněkud vlažného přijetí. Zmizelo dělené sklo, zásadním zjemněním prošla celá čelní maska. Přestože z konceptu zůstala základní tvarová linie a téměř celá zadní část, výsledný design nebudil ani zdaleka tolik pozornosti, jako tomu bylo u konceptu. 

Čeho jsme se nakonec dočkali? Chrysler v tu dobu tvořil společný koncern s německým Daimlerem. Fakt, že celá kooperace DaimlerChrysler AG dopadla neslavně, není třeba připomínat. Crossfire byl tímto spojením ovlivněn asi nejvíce. V podstatě celé šasi, podvozek a pohonné ústrojí bylo převzato ze sesterského Mercedesu SLK. Pohonné ústrojí z Mercedesu nemuselo být nutně na škodu. Ke smůle Chrysleru se však jednalo o starší generaci R170, která byla v roce 2003 už značně za zenitem. Vždyť její nástupce, generace R171, vyjel na silnice jen o rok později. Chrysler v podstatě pouze vytvořil karosérii, kterou narouboval na základ starého Mercedesu. Abych byl úplně přesný, auto nemontoval dokonce ani sám Chrysler, o výrobu se totiž starala karosárna Karmann v Německu. To opravdu nezní jako tajný sen petrolheadův, že?  

Jak tedy tento starý Mercedes se znakem Chrysleru funguje? Pokud hledáte auto se sportovním naturelem, kladivo na okresky, tady budete na špatné adrese. Šestiválcová třidvojka o výkonu 218 koní vypadá na první pohled dostatečně. Bohužel, ručička váhy se u celého vozu zastavila na hodnotě 1450 kg, což není zrovna málo. Dynamika je v kontextu obyčejných aut nadprůměrná, podobně laděná sportovní auta (například Nissan 350Z) ovšem nabízejí lepší parametry. Víc radosti vám udělá přeplňovaná varianta SRT-6 s motorem od AMG, tam už si na nedostatek výkonu bude stěžovat málokdo. Řízení není vzorem geometrické přesnosti, na okreskách vás rozhodně neohromí. Pokud však sháníte pohodové GT na delší cesty a je pro vás důležitý zvuk motoru, potom Crossfire poslouží velmi dobře. Pohodlné sedačky pojmou i dobře živeného Američana, do objemného kufru se vejde mnohem víc než obligátní kreditní karta a příruční taštička Louis Vuitton. Chystáte se na dovolenou za volantem napříč Evropou? Kupte si Crossfire. 

Inzerovaný kus je z prvního roku výroby. Za 13 let najel zhruba 115 tisíc kilometrů, je osazen základním motorem a manuální převodovkou. Ve výbavě je vše nezbytné co budete potřebovat k životu. A cena se také jeví jako poměrně příznivá. Máte vůbec o Crossfiru uvažovat? Já myslím, že určitě. Byť se podle předchozích odstavců může zdát, že toto vozidlo nemám příliš v oblibě, není tomu tak. Naopak velmi oceňuji designovou originalitu. Použitá technika neohromí finesami, ale to nemusí být na škodu. Pozitivem je slušná mechanická odolnost, stejně jako každodenní použitelnost. Atmosférický šestiválec vám svým projevem bude dělat radost. Pro člověka, který přesně ví, co chce, může být Crossfire velmi dobrou volbou. Potěší i jistá aura výjimečnosti, přece jenom se jich za ty čtyři roky moc nevyrobilo. V moři obyčejných a nudných aut je vždy příjemné vidět něco ‚jiného‘. Jo a jedna rada na závěr. Až jej koupíte a budete na něj shánět nové pneumatiky, nezapomeňte, že má jiný rozměr vepředu a jiný vzadu. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Viola Procházková
02. srpna 2016, 08:35
2

A ještě jedna poznámka na závěr: až si ho koupíte, mohla bych se, prosím pěkně, svézt? :)

reagovat
Cl
Clark Griswold
02. srpna 2016, 08:46
0

To je ten sporťák, který ještě v roce 2003 ohromoval lidí svým kuličkovým řízením, protože to je přesně věc, co lidi chtějí od sportovního kupé? :D

reagovat
M P
02. srpna 2016, 08:48
0

U sporťáku to vadí, ale u GT bych se skoro odvážil tvrdit, že je to tak nějak prdel :)

Sklenk@
02. srpna 2016, 12:58
0

Ahoj, jak na tom bylo auto z hlediska samosvoru, případně kvality automatu, jakožto daily auta? Btw Prowler i SSR jsou nádherný úchylárny, že snad večer nažhavím mobile.de :D ...

reagovat
Skipper
02. srpna 2016, 16:42
0

Už jsem naźhavil :) Ale ceny mě teda vůbec nepotěšily..

Sklenk@
02. srpna 2016, 20:53
0

Tak jsem otevřel mobile a ty dvě auta jsou fakt hnusný jak prdel :-D

briza
02. srpna 2016, 13:51
0

Pro mě je tohle přesně ten typ auta, na nějž se podívám s myšlenkou, že už snad nemůže být hůř, abych se pak podíval do interiéru a došlo mi, že exteriér byl teprve začátek...

reagovat
Pochtli
02. srpna 2016, 14:30
1

Přesně kvůli designu Crossfiru, okolo kterého jsem chodil do/z práce (v bazaru tenkrát chtěli 300 tisíc), jsem začal mít tak nějak potřebu mít auto pro zábavu, to kvůli němu mám nakonec mx-pětku..

reagovat
Bufik
02. srpna 2016, 14:53
0

Zajímavý na tomhle autě je to elektricky ovládaný křidýlko :)

reagovat
Nedy
02. srpna 2016, 16:35
0

Hm... No já nevím... Proč bych si raději neměl koupit 350Z (já vím, většina je dražší, ale sehnat se dají), nebo o řád levnější SLK (vím, že je trochu starší)?

reagovat
ro
rowan
02. srpna 2016, 18:49
0

Souhlas, 350Z nebo třeba RX-8 jsou mnohem, mnohem lepší volby než tenhle slepenec. Crossfire je naprosto zbytečný auto. To SLK je sice úplně stejný shit, ale aspoň stojí třetinu.

BobAsh
03. srpna 2016, 04:28
0

SLK stojí 50 tisíc?

ro
rowan
03. srpna 2016, 07:33
0

Loni na podzim jsem kupoval jedno SLK 200K pro mou sestru, za 2000 tisíce Euro. Letos jsem na ně nekoukal takže nemám takový přehled, ale nepředpokládám, že zrovna tohle auto by nějak zvlášť rostlo na ceně, nebo snad jo?

Be
Beaumont
02. srpna 2016, 19:33
0

Jen technická poznámka: Pohodlné sedačky sice pojmou i dobře živeného Američana, ale pouze našíř. Pokud měříte do výšky 190 cm a víc, v Crossfiru budete mít málo místa na hlavu. Škoda, jinak je mi tohle auto docela sympatické.

reagovat
Da
Dad
03. srpna 2016, 00:49
0

Mozna si to pletu, ale neni tohle nahodou uvnitr ohavne plastovy, jak robot na baterky od vjetnamce?

reagovat
CerVus
03. srpna 2016, 11:06
0

To vlažné řízení se dá prý notně vylepšit výměnou stabilizátorů. Jinak se vyplatí koukat pouze na auta s koženými sedačkami - mají výškové nastavení. Ty v základu jsou moc vysoko. Auto má prý jinak dost nepřesnou převodovku a stabilizaci chvíli trvá než sepne.
Každopádně jsem se musel pousmát u zmínce u toho Prowleru. To auto je teď ceněná legenda čemuž i odpovídá mnohem strmější cenový nárůst než má e46 M3.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem