načítám data...

Autíčkářův týden: Špatné zprávy z Itálie a Francie, nové Subaru a rychlé Hyundaie

Nové Subaru, nové ostré Hyundaie a elektrický Mercedes. A k tomu dvě zprávy, z nichž nebudete nadšení. Takový byl uplynulý týden ve světě aut.

zobrazit celou galeriiNovinky: Autíčkářův týden: Špatné zprávy z Itálie a Francie, nové Subaru a rychlé Hyundaie

Konec Giorgia

Pamatujete ještě na rok 2015? Alfa Romeo s velkou slávou představila novou Giulii, která pro italskou automobilku znamenala návrat ke kořenům. Opět jsme tak mohli zažít ten opojný stav, kdy charismatický motor (čtyřlístkové verze, čtyřválce zas taková sláva nebyly) roztáčí zadní kola. Spolu s Giulií se prvně světu představila toužebně očekávaná platforma Giorgio. Její vývoj trval hodně dlouho a spolknul příšerné množství peněz, ale to bylo tehdy každému jedno. Znovu tu bylo něco, nač mohli být příznivci tradiční značky patřičně hrdí. Italové s ní měli velké plány. Měla se stát výkladní skříní celého koncernu FCA, na které měl stát třeba nový Chrysler 300C, velký sedan od Maserati, nový Dodge Charger i Challenger a další vozy, u kterých je kladen důraz na jízdní vlastnosti. Jenže jak už to tak bývá s italským plánováním, všechno je jinak. Jistě jste si povšimli, že žádný z výše jmenovaných modelů tu není v novém vydání. A už ani nebude. Po spojení FCA a PSA a následném vzniku skupiny Stellantis se rozhodlo, že platforma Giorgio skončí někdy v roce 2025, protože neumožňuje potřebnou elektrifikaci. Stovky milionů, které stál vývoj, se tak jeví jako vyhozené peníze. Giorgio v současnosti využívají přesně tři modely (Giulia, Stelvio a zbrusu nový Grand Cherokee) a jeden přibude příští rok (Maserati Grecale). A pak už definitivní konec. Je to trochu škoda, ale nedá se svítit. Nezbývá, než zamávat na rozloučenou a doufat, že se ještě někdy v budoucnu dočkáme zadohnané Alfy.

N modely od Hyundai

Korejský Hyundai nelení a připravuje nové modely pro automobilové nadšence. Divize N ukázala, že když se nechá schopným vývojářům volná ruka, mohou vzniknout výjimečné vozy. Hyundai i30 N je toho pádným důkazem, tohle auto sbírá pozitivní ohlasy snad úplně všude. Vzhledem k tomu, že i30 prošla před časem lehkou modernizací, není divu, že podobný osud potkal také sportovní enko. To přichází s mnohými vylepšeními. Úprav je kupodivu víc než dost. Výkonnější specifikace dostala 5 koní a především 39 Nm navíc. Nově si můžete i30 N objednat i s osmistupňovou dvouspojkovou převdovkou (manuál zůstává v nabídce také). Přeladěním prošel též podvozek a na výběr bude z nových jízdních režimů. Kolegové, kteří již měli tu čest, říkají, že facelift je ještě o kousek lepší než původní varianta. Už se nemůžeme dočkat, až se svezeme.

Druhou novinkou divize N je ostrý crossover Kona N (nové služební vozidlo pro Barbara Conana?). Ta bude využívat techniku i30. Těšit se tak můžeme na přeplňovaný dvoulitr, diferenciál s omezenou svorností i specifický posilovač řízení, který má nabídnout svému řidiči správnou porci zpětné vazby. Samozřejmostí je vyztužení karoserie , které zajišťují dodatečné bodové svary a velkou proměnou prošel i podvozek, jenž se standardní verzí nebude mít prakticky nic společného. Spolehnout se budete moci i na osmistupňovou převodovku DCT. Jakkoli zní výraz hot crossover divně a možná i nepatřičně, nepochybujeme o tom, že tohle auto bude jezdit skvěle.

Novinky u Renaultu

Když se nechalo Volvo slyšet, že omezí maximální rychlost svých vozů na 180 km/h, vyvolalo to vlnu pobouření. Na tyhle levičácké manýry, že někdo omezuje potenciál vozu, přece nejsme zvědaví, že jo. Inu, uběhlo pár měsíců a k podobnému kroku se odhodlal i francouzský koncern Renault Group. U Renaultu by to však nemuselo být tak horké, většina prodaných vozů není výrazně rychlejších a u Dacie by to znamenalo dokonce i zrychlení velké části modelů. Mrzuté by to mohlo být především pro zájemce o ostré modely z divize RenaultSport, ale ta beztak končí, takže není třeba ronit slzy. Rychlé modely bude mít nově na starosti Alpine, která se bude specializovat především na plně elektrické vozy. Au. Renault se též nechal slyšet, že definitivně ukončuje vývoj dieselových motorů a bude se soustředit na elektrická a hybridní řešení. Čeká nás vskutku zelená buducnost.

Subaru Outback po šesté

Konečně jsme se dočkali! Šestá generace Outbacku právě dorazila do českých dealerství a slibuje „potěšení z jízdy, všestrannou bezpečnosti a nadprůměrnou odolnost.”

O těchto slibech asi není třeba pochybovat, o kvalitách Outbacku jsme se přesvědčili na vlastní oči. Odolností jsou auta Subaru známá již pár desetiletí, v bezpečnostní výbavě poslední dobou válcují i značky, které na tomto poli měly až dosud výsadní postavení, a o potěšení z jízdy se postará tradičně prvotřídní podvozek. V Česku se nový Outback nabízí celkem ve čtyřech výbavových verzích, vybrat si ale nemůžete ani motor, ani převodovku. V Evropě je auto k dispozici výhradně s atmosférickým benzinem o objemu 2,5 l a s bezestupňovou převodovkou Lineartronic. Výkon 169 koní bude pravděpodobně adekvátním pohonem, přesto malinko zelenáme závistí při pohledu na velkou louži, kde musí mít vždycky něco navíc. V tomto případě turbo a 87 kobyl navrch (a to nepočítáme dvouletý náskok v uvedení na trh). Evropanství má hromadu výhod, ale motoristická svoboda k nim zrovna nepatří…

Pojďme ale k veselejším věcem. Nová platforma SGP přináší výrazně tužší karoserii i podvozek (například torzní tuhost se zlepšila o 70 %) a k tomu ještě více prostoru, ať už jde o místo v kabině, nebo v kufru. Auto utáhne dvě tuny na přívěsu, přičemž světlá výška 213 mm a slušné nájezdové úhly (19,7° vpředu, 22,4° vzadu, 21° přechodový) ho bez rizika pustí i do mírného terénu. 

Největších změn si všimnete v kabině. Předchozí dva displeje se sestěhovaly na jeden vertikálně orientovaný a máme dobrou zprávu pro staromilce – točítko volume zůstalo zachováno, jakož i několik tlačítek klimatizace. Jak je vidno, neutrpěla tím ani čest výrobce, ani celková úroveň radiomapy.  Z novinek bezpečnostních systémů zmiňme třeba funkci automatického brzdění při couvání nebo upozornění na ponechané věci (nebo lidi) na zadních sedadlech. 

Nový Outback startuje na ceně 1 085 000 Kč a my mu přejeme úspěšnou kariéru i na evropských silnicích. 

 

Mercedes-Benz ukázal novou třídu T 

Pokud jste si oblíbili Mercedes Citan a tížily vás starosti o jeho další osud, můžete oslavovat. Jméno sice mizí v propadlišti dějin, jeho odkaz však žije dál.

O tom, že nástupce bude, se sice ví už nějakou dobu, včerejším představením konceptu EQT se ale vyhlídka konečně zhmotnila a teď si můžeme být jisti, že nezapomenutelný Citan dostal novou šanci. Žerty stranou, kompaktní dodávka postavená na Renaultu Kangoo (změny oproti originálu byly minimální a ne vždy k lepšímu, na některé věci koukal dosti vyjeveně i Adam ve svém testu) nadchla skutečně málokoho a nevalné prodeje potvrdily, že tudy cesta nevede. Stratégové i konstruktéři v Mercedesu šli do sebe, a přestože základem nové třídy T je stále Kangoo (ovšem už s modernější platformou CMF), výsledek by měl plně odpovídat očekávání, jaká od značky máme. 

Očekávání vylétla do hvězdných výšin právě včera, kdy Mercedes představil budoucí třídu T v nejluxusnějším osobním provedení a s plně elektrickým pohonem. Mercedes-Benz EQT je zatím pouze konceptem, do výroby by však měl jít už příští rok a jeho produkční podoba se prý bude měnit jen minimálně. Podle všeho se tedy dočkáme čistokrevného MPV s posuvnými dveřmi po obou stranách a variabilním vnitřním prostorem, kam se usadí až 7 cestujících. Uvnitř mají zákazníci najít veškerý komfort, na jaký jsou u značky zvyklí, včetně systému MBUX a nejmodernějších asistentů. Pokud třída T nabídne i prvotřídní jízdní vlastnosti, jak Mercedes inzeruje, máme se podle obrázků na co těšit. Nebudeme si přece kazit hezké vyhlídky představováním nejnižších výbavových verzí.   

 

 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

bitner
11. května 2021, 13:01
0

Je to sice porad jenom marketingovy bullshit, ale u toho Rendla je to horsi. Udajne tu rychlost chcou omezit i podle znacek. Takze zadne zrychleni Dacie na 180, ale naopak zpomaleni na 90 apod. podle mista vyskytu.

reagovat
Er
Eric
11. května 2021, 13:50
-2

Tak s tím Giorgiem je to celé samozřejmě nesmysl který už alfa sama vyvrátila. Giorgio se rušit určitě nebude. Pouze projde " faceliftem" aby ta platforma mohla pojmout baterie. A tím pádem se přejmenuje na STAL large! Toť vše. Nechápu proč šiříte tyto "poplašné" zprávy.

reagovat
PIPBoy
12. května 2021, 09:01
4

Já nevím, ale když se něco velmi významně přepracuje (byť to vychází z předchozího) a dostane to nové jméno, tak to podle mého znamená, že to staré končí a místo toho tu bude něco jiného, i když podobného. Ale školy na to nemám, takže se mohu mýlit.
Jinak STAL Large je primárně určeno pro velké crossovery a SUV, obávám se tedy, že Giulia jako taková nástupce nedostane vůbec.

Morec
12. května 2021, 09:17
0

Dle PR to bude nový. Bude to nový i technologicky? Nemyslím si. Ale papír snese všechno.

riderhenry
11. května 2021, 23:45
-1

"Odolností jsou auta Subaru známá již pár desetiletí, v bezpečnostní výbavě poslední dobou válcují i značky, které na tomto poli měly až dosud výsadní postavení." Které značky to prosím mají být? Jestli je myšleno Volvo, tak prosím alespoň jediný důkaz (ne, ty samolepky na autech fakt nestačí...). Ach jo...

reagovat
Jan Machač
12. května 2021, 08:30
-1

Já se můžu podepsat pod srovnání s Mercedesem.

Viola Procházková
12. května 2021, 08:37
0

Me by zajimalo, jake samolepky ma tazatel na mysli.

Honza 'Hamster' Křeček
12. května 2021, 09:02
3

Výsadní postavení? Mercedes? Už tu ničemu nerozumím......... :-)

Jakub Pospíšil
12. května 2021, 09:06
6

Samolepky chápu, to je taková ta obsese Subaru, že každá testovačka je polepená plotrovanou folií hůř, než průměrné machačovo auto.

riderhenry
12. května 2021, 15:26
0

Jak už jsem navrhoval víckrát... Doporučuji si téma "bezpečnost automobilů" nějak detailněji nastudovat, je to super námět na článek - nikdo do toho nejde moc do hloubky a všude se jen papouškují PR informace. Bez urážky, jako fakt ;)

Jacob H
12. května 2021, 10:32
0

Konec platformy Giorgio je velmi smutný. Doufal jsem také, že na této platformě vznikne ještě alespoň o třídu větší sestra Giulie. Bohužel doba je zlá a nepřeje tomu. Alespoň, že nový Outback je pořád normální Subaru, jaké z poslední doby známe a to je dobře. Jenom už mu možná nebudou moc svědčit kratší jízdy a bude chtít minimálně aditiva. I přesto se musím přiznat, že odcházející pátá generace, se mi líbila přeci jen víc. Zvlášť, když jsem ji včera viděl zblízka u prodejce. Hned bych se projel, kdyby mi to někdo nabídnul. Samozřejmě, se v souvislosti se Subaru (a další automobilky nevyjímaje), můžeme bavit o svobodě motorismu, to by však vydalo minimálně na samostatný článek nemyslíte? Možná i na esej. Nevím jaké jsou ostré Huyndaie, avšak s těmi běžnými nejlepší řidičské zkušenosti zrovna nemám. Takže si myslím, že ty ostré musejí být zcela jiná auta, jenž mají pramálo společného s běžnými modely. Ale je to pochopitelně jen můj názor. Nebo jsem byl možná o hodně náročnější, než běžný zákazník této korejské značky.

reagovat
Er
Eric
12. května 2021, 14:47
-2

Pane bože. Žádný konec Giorgio se neplánuje.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford LTD Ford LTD Coupe 5,7 Brougham 72 1972
Ford LTD Ford LTD Coupe 5,7 Brougham 72

1972 rok výroby
180 koní výkon
5 721 ccm objem

Mercury Marquis  1977
Mercury Marquis

1977 rok výroby
123 koní výkon
6 600 ccm objem

Pontiac Firebird  1978
Pontiac Firebird

1978 rok výroby
320 koní výkon
6 600 ccm objem

Chevrolet Corvette C3 Stingray 1970
Chevrolet Corvette C3 Stingray

1970 rok výroby
350 koní výkon
5 573 ccm objem

Ford Mustang Fastback V8, V ČR 1966
Ford Mustang Fastback V8, V ČR

1966 rok výroby
210 koní výkon
4 700 ccm objem