načítám data...

Autíčkářův lov: Originalita za každou cenu

Kam až je člověk ochoten zajít, když se chce odlišit od ostatních? Pátrali jsme v kalných vodách internetové inzerce.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Všichni chceme být originální, neopakovatelní a jediní na světě. Přestože auto si vybíráme podle soudných kritérií, jako je výkon motoru, naladění podvozku nebo praktická použitelnost, na misky vah se dostávají i těžko postižitelné hodnoty řízené výhradně emocemi. Například jedinečnost. Ať hodí kamenem, kdo nikdy nezahořel touhou po neobvyklé barvě karoserie, limitované edici, vzácné motorizaci nebo zkrátka po modelu, jenž je těžko k dostání. Snaha se odlišit může občas nabýt obludných rozměrů. Až to na vás zase přijde, vyberte si z nejbizarnějších kousků, které naše skromná česká inzerce nabízí.

 

Slovenská pocta kartonu

Začněme vozidlem, které ja tak originální, že pravděpodobně neexistuje. Je možné, že coby častým návštěvníkům nejmenovaného inzertního serveru vám inzerát neunikl, neboť zde visí již několik století. Toporcer ET-01 se prohlašuje za prototyp skupiny C z roku 1984 a musím uznat, že v Le Mans by se moc hezky vyjímal. Třeba jako stupně vítězů. Ze všeho nejvíc mi připomíná útvar, který vyrobil nadaný šestiletý konstruktér z lepenkových krabic, uvedená čísla však dávají tušit nečekané jízdní výkony. S hmotností něco málo přes tunu, stádem 204 koní a podvozkem z Alfy Romeo Berlina zůstanou na semaforech zahanbeny nejen avie a transity, ale i nejedna oktávka ftédéíčku.
Detaily inzerátu zanechávají v hlavě laika poněkud zmatečný dojem. Povězte mi, která dvanáctsettrojka měla motor o výkonu přes 200 koní? A co je kruci čtyřválec s osmi hlavami? Neméně matoucí je pro mě i informace, že majitel je ochoten postavit kopii inzerovaného vozu za 33 tisíc Euro, přičemž udávaná prodejní cena originálu je 140 tisíc korun. Tajuplnost nabídky korunují fotografie pořízené pravděpodobně z jakéhosi dobového plátku. Pomalu začínám mít nutkání spatřit vůz na vlastní oči… Rychlý průzkum ukázal, že se zřejmě nejedná o kanadský žertík – nevím, jak žlutý krabicový expres, ale jeho tvůrce bezpochyby existuje a dokonce se zabývá zakázkovou stavbou motorových vozidel.
S tímhle autem máte první cenu v soutěži Bizarr roku v kapse.

Alternativa pod kapotou BMW

Z říše fantazie se nyní přesuneme do světa tvrdé přízemní reality. Náklady na pohonné hmoty už přinášejí noční můry nejen majitelům vétřiesek a Chevroletů Suburban, ale i řidičům jednaosmičkových kabrioletů. Co jiného než bezesné noci a panická hrůza by donutilo příčetného člověka instalovat do malého bavoráku bez střechy LPG? Předem na rovinu přiznávám, že mám vůči propan-butanu předsudky všude tam, kde slouží k něčemu jinému než ohřívání buřtů. Kulatá žlutá samolepka na zadním skle amerických pickupů, esůvéček Porsche či dokonce Range Roverů ve mně vyvolává smutek a otázku, proč si dotyčný radši nekoupil Dacii Duster. Stejně je tomu i v případě malé zadokolky, která se pomalu stává youngtimerem a kterou absence střechy řadí k autům, jež si pořizujeme pro radost z jízdy. Jakou radost mi přinese představa, že sedím na plynové bombě?
Pachuť zklamání nezažene ani fakt, že k autu dostanete dalších šest metrů prapodivné fólie, jíž můžete potáhnout své druhé auto, aby vám to ladilo.
Originalitu řidiči tohoto vozu nikdo upřít nemůže – v každé slušné společnosti bude za exota.

Dva v jednom



Unikátní a nepřehlédnutelné! To vám slibuje ve svém inzerátu kreativní genetický inženýr, jemuž se ‚podařilo‘ zkřížit Dodge Magnum a Dodge Charger. Kdo by nechtěl dva v jednom? Zavolejte ještě dnes a jako dárek dostanete sadu mikrovláknových utěrek v hodnotě padesát tisíc korun. 
Jelikož Magnum by sám o sobě mohl působit jako obyčejné až šeredné auto, pojďme ho trochu osvěžit předkem z Chargeru, ať vypadáme jako drsný americký detektiv na scestí. Co na tom, že pod kapotou máme V6 o objemu 2,7 litru, která s těžkou bestií moc nezacvičí a při pokusu překročit legální rychlostní limity bude žrát stejně jako o dost povedenější tříapůllitr (nebo víc). Karosářská práce sice na fotografiích vypadá bezchybně, tento experiment však lze doporučit jen trpělivým flegmatikům, jimž nebude vadit donekonečna odpovídat na otázky „Co to je?” a „To sis udělal sám?”

PS: A je tam LPG. Jak originální!

Pojízdná kasička

Lincoln Continental leckomu připadá jako nudné auto. Vždyť měří jen pět a půl metru, v Česku se jich prohání tisíce a inzeráty (jeden) najdete dokonce i na plebejském Sautu. S tak průmerným povozem člověk díru do světa neudělá, ještě něco by to chtělo… Co takhle 70 000, slovy sedmdesát tisíc, mincí nalepených na karosérii? Nejenže vás na silnici nikdo nepřehlédne, ale už se vám v životě nestane, že byste neměli co hodit do parkmetru.
Kolik asi váží sedmdesát tisíc mincí? Jedna česká koruna má hmotnost 3,6 gramu. Korunová výzdoba by tedy autu přidala nějakých 250 kilo navíc, to jsou tři průměrní pasažéři, nic zásadního. 
Cena sice není u inzerátu uvedena, ale žádný strach. Až vás bling-bling jízda omrzí, ze sběrných surovin budete odcházet určitě aspoň s malým ziskem.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

dejv3052
05. června 2016, 07:40
0

Jen bych poupravil, že Tatra nedělala V3S... tu vyráběla Pragovka.

reagovat
Viola Procházková
05. června 2016, 07:50
0

Oops, no jasne. Diky, opravuju.

Radohanno
05. června 2016, 07:57
0

Asi tam chybí čárka za slovem...ale zase V3S je půl tatry :-)
http://www.sauto.cz/osobni/detail/subaru/svx/16267844?goFrom=list
Kdybych se chtěl odlišit koupím si něco takového....Zatím mám jen tuctový LS430 :-)

wlko
05. června 2016, 08:38
2

Prečo by sedenie na plynovej bombe neprinášalo radosť? Resp. aký je rozdiel medzi sedením na plynovej bombe a na bandaske benzínu? :D

reagovat
Pochtli
05. června 2016, 11:36
0

Přesně tak.. Navíc více zcestovalý majitel LPG kabria se pak bude smát vám, až sdělí cenu za výlet přes půl Evropy..

Ot
Otakar Lender
07. června 2016, 10:31
0

Mám evropské kabrio na LPG a nestydím se za něj! :)

adam7c3
05. června 2016, 09:44
3

Nechápu ten hejt na LPG. U toho BMW nebo sporťáků typu Camaro/Mustang (ano, i u nás jich několik jezdí na LPG) to beru, ale co je špatné na LPG v US pickupu nebo SUV typu Tahoe? Když to někdo používá na denní ježdění a na práci, tahá za tím třeba koně nebo auta, je pak sakra rozdíl, jestli má spotřebu 20L benzínu á 28.90 nebo 25L LPG á 10.90 když najede třeba 40 tis. ročně. Jako bonus mi pak přijde pocit, že se nenechávám ještě více okrádat věrchuškou na spotřební dani, dani z daně a dotaci Anofertu. Zbytečným vyhazováním peněz z okna se ještě nikdo bohatým nestal.

reagovat
GanGreen
05. června 2016, 10:16
1

Naprostej souhlas!! LPG ve sportovním voze je blbost, když nemám na banány, nepořizuju si vopici... ale u auta na každodenní ježdění nedej bože u auta který slouží k podnikání je to naprosto pochopitelnej krok k úspoře... jako student sem jezdil ve fiestě na plyn a dost sem si chválil kolik mě to stojí, oproti ostatním...

Viola Procházková
05. června 2016, 10:38
0

Hejt na LPG je osobni vec, jak jsem naznacila. O tvrde pracujicich zemedelcich s najezdem 100k km rocne rec nebyla, mam takove tuseni, ze blondyny, ktere z techto vozu lezou v prazskych shopping mallech, mezi ne nepatri.

adam7c3
05. června 2016, 11:27
0

V Praze se už nějakou dobu vůbec nevyskytuju, takže nemůžu soudit, ale pokud potkám podobná SUV jako Cayenne/RR na LPG, jsou to ve valné většině tak 10 let stará auta a tam je asi snaha ušetřit na benzinu, aby bylo na opravu až se zase podělá vzduchový podvozek, praskne blok motoru apod. :)

Mi
Mishak
06. června 2016, 13:42
0

Jezdim do práce osmiválcovým sporákem - protože tim plynem necpu tomhlu báječnýmu státu navíc těch 5k do chřtánu formou spotřební daně - takže cokoliv neraritního hodlám zplynovávat už jenom z principu - a má to tak poměrně dost lidí cestujících ve vozech v cenách v řádu milionů, kterým nějaká ta kačka za kilometr je poměrně buřt;)

ro
robin
06. června 2016, 14:00
0

To je chvalyhodne. Ne kazdy ma vsak to stesti se takhle zaridit. Ja napriklad kazdy den parkuju v podzemnich garazich, takze LPG neni reseni

briza
06. června 2016, 14:23
0

Řešit se dá všechno... :)

Trinom
05. června 2016, 10:20
0

Kontextová reklama "půjčíme vám až 140 tisíc" pod fotkou Lineckýho vážně pobavila!

reagovat
PeterLuk
07. června 2016, 21:05
0

A čop zobrať Toporcer na Kafé a Káry? A vyžrebovať dobrovoľníka z radu čitateľov :D Ináč to meno je hrozné, ten dizajn je hrozné, to auto celé pôsobí hrozne, ale je to tak šialené až je to vlastne super. Dúfam, že test bude :D

PeterLuk
07. června 2016, 21:06
0

*Preklik, to patrilo dole

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
05. června 2016, 10:30
0

Souhlasim s Adamem. Na LPG ve velkych pickupech a SUV nebo v obycejnych, tuctovych autech na denni jezdeni nevidim nic spatnyho. Ale do cabria, Mustangu, Camara a podobnych aut to fakt nepatri. Schvalne jsem kouknul na ty sportovnivozy.cz a to BMW cabrio v LPG jsem tam nasel jeste jedno. Tentokrat E46. A shodou okolnosti vcera jsem na srazu Amerik narazil na Mustanga V6 v LPG. Nechapu.
P.S. Sezente do testu tu kartonovou priseru. To bude strasna sranda, vzhledem k tem nesmyslum v popisu a silenymu designu. :-)

reagovat
BobAsh
05. června 2016, 23:06
0

Hledali jsme v redakci dobrovolníka na test Toporceru, zatím se však zdá, že nikdo neplánuje spáchat sebevraždu tímto způsobem :)

Sa
Safa
06. června 2016, 14:14
0

...z čehož vyplývá, že test Toporceru je to správnou výzvou pro samotného pana šéfredaktora. :o)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
06. června 2016, 14:20
1

Já chtěl napsat, že kdyby to dopadlo blbě a ty jsi někoho obětoval, tak v nejhorším případě seženete jinýho redaktora, ale je fakt, že tohohle kvalitního materiálu by se měl zhostit sám "ó velký šefredaktor". :-D Neboj se toho Vojto, to dáš. Jen to možná bude chtít vyrobit závodní kombinézu z kartonu, ať se v tom cítíš pohodlně. :-D

Sa
Safa
06. června 2016, 20:53
0

Nějaký karton navíc mám doma. Můžu předat v sobotu v Písku... :o)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
06. června 2016, 21:19
0

No vidis, super napad. V sobotu jsem v Rime, tak na Trackday nedorazim.

PeterLuk
07. června 2016, 21:06
0

A čo zobrať Toporcer na Kafé a Káry? A vyžrebovať dobrovoľníka z radu čitateľov :D Ináč to meno je hrozné, ten dizajn je hrozné, to auto celé pôsobí hrozne, ale je to tak šialené až je to vlastne super. Dúfam, že test bude :D

Trinom
07. června 2016, 21:09
0

A myslíš, že po těch letech ještě existuje? BTW, to jméno je jméno autora - Emil Toporcer.

PeterLuk
07. června 2016, 21:11
0

Aha, to som si ani nevšimol :D Tak sry.

To je druhá vec. Ono teda kartón všeobecne toho veľa nevydrží, ale keď už si postavím vlastné auto, tak sa oň postarám (ak ho nezhodím zo skaly :D )...

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
08. června 2016, 08:38
0

Toporcer prostě musí být v testu. :-D

PepaSFI
05. června 2016, 10:49
0

dovedu si představit že by se v bloku š1203 postavilo cosi s dvoutaktním cyklem, vlastně stačí předělat rozvody a přidat nějaké foukání ale jak se na 4 válce přidělá 8 hlav ?????

reagovat
Je
JeepCH88
05. června 2016, 18:50
0

On ten autor toho Toporceru má na jeho stránkách všeobecně velmi "neobvyklá" technická řešení

BobAsh
06. června 2016, 15:57
0

Podle mě myslí protiběžný písty. Jen pak nevím, co mu zbylo z toho původního motoru...

Trinom
07. června 2016, 21:15
0

Že by nějak složil dva bloky dohromady a pro každý válec měl sólo hlavu? Čert ví.

Bo
Bombič
05. června 2016, 12:35
0

Chtěl bych vidět toho Lincolna jak nabourá. Z Trabanta lítají trsátka z tohodle "oslíčku otřes se"...

reagovat
Ca
Cartman
05. června 2016, 19:48
0

me se libi inzerat na tuhle mazdu. http://www.sauto.cz/osobni/detail/mazda/6/16851736?goFrom=list
zvlast epesni mi prijde ten graf najetych kilometru. Vypada jak na houpacce.

reagovat
Mi
Michal Cat
06. června 2016, 08:09
1

Nová doba. Už to stočení (dvakrát) ani netají, za chvíli to bude za příplatek jako exkluzivní služba :-D

Zvapi
06. června 2016, 07:56
0
reagovat
Testeuros
06. června 2016, 15:23
0

V porovnání s tímto výtvorem je i Multipla krásná (já vím, ta byla navrhována hlavně z funkčního hlediska...)

Mi
Michal Cat
06. června 2016, 08:12
0

Mám zplynovanou daily 523i E39. Už jsem tak koupil, na denní ježdění v pohodě a úspora je značná. Ale masakry typu Mustang atd. moc nechápu. A to byla v inzerci i zplynovaná Miata.

reagovat
gt86.cz
06. června 2016, 10:11
0

Zplynovana Miata je v poradku :-)

Mi
Michal Cat
06. června 2016, 15:12
0

Jste majitel? :-D Mě to prostě přijde jako totální kravina. No nic, jdu se podívat po LPG zástavbě do Cata :-)

gt86.cz
06. června 2016, 15:14
0

Vubec ne, spis se ty Miaty nekontrolovatelne mnozi...

Mi
MichalL
06. června 2016, 11:41
0

Co je vlastně špatného na sporťácích v plynu? Jasný je to nějakých 50-100kg navíc v kufru. Ale nějak tuším, že většina s tím má problém spíše morální. Jde to nějak rozvést, nebo je to spíš takovej ten pocit jako že Německá, Japonská, Francouzská auta jsou na hovno/boží. (Tím neříkám, že je špatně mít na něco názor, spíše bych si rád vyslechl argumenty tam kde jsou.)

reagovat
Viola Procházková
06. června 2016, 12:15
0

Problém v případě daily driveru je nemožnost zaparkovat v podzemních (leckdy i nadzemních) garážích. Problém v případě víkendového sporťáku je ryze morální, alespoň z mojí strany.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
06. června 2016, 14:14
0

U mně totéž. Sportovní auto, coupe nebo cabrio považuju za svým způsobem výjimečný auto, který má oproti běžnýmu přibližovadlu nějakou přidanou hodnotu a předěláním na LPG jí dle mýho soudu ztrácí. Umíš si představit třeba Ferrari nebo Lambo na LPG? Každej se ti vysměje. A logiku v tom nehledej. Tyhle auta jsou o pocitech, ne o logice, a montáží LPG ty pocity prostě degraduješ, byť to nemá objektivní argumenty. Z výjimečnýho, víkendovýho auta pro radost se tak rázem stává daily pracant na dojíždění do fabriky a to asi není správně.

PeterLuk
07. června 2016, 21:10
0

Súhlasím. Autoškolu som robil na plynových Hyundaioch a fakt som nepoznal rozdiel, či šlo auto na plyn alebo na benzín. Ale tak nejak, hoc je to vlastne úplne bežné auto, len bez rezervy, tak neviem no... Do daily caru, prečo nie, aj v pickupoch a SUV používaných na ťahanie to pochopím, ale v športových autách, kabrioletoch a víkendovkách mi to proste príde divné...

Mi
Michal Cat
06. června 2016, 15:11
0

A taky bylo v inzerci zplynovaný Maserati - myslím nějaké coupé :-D

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem