načítám data...

Autíčkář za řidítky: Elektrokolo

Kolo? Tady? Stali jsme se snad obětí sluníčkových lidí, kteří rádi chrání přírodu, a zdravého životního stylu? Ale kdepak. Jen některé věci prostě stojí za to zkusit. I kdyby jen pod heslem "poznej svého nepřítele".

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Začalo to vlastně docela nevinně. Při dlouhé konverzaci v hospodě mi bylo kamarádem nabídnuto otestování jeho vlastnoručně vyrobeného elektrokola. Opilecký nápad se dostal z hlavy na klávesnici, do redakčního chatu a bylo jasno. Chci si elektrokolo nejen půjčit, ale když už v tom budu, tak o tom i napíšu. Třeba to bude zajímavé čtení. Od onoho osudného večera uběhlo několik měsíců až jsme se jeden podzimní den domluvili a už jsem si pro kolo jel.
Je potřeba upozornit, že vážně nejde o běžné elektrokolo, ale když se to tak vezme, je to spíš elektrický skútr v převleku kola. Jako první náznak toho, že něco nebude úplně normální je černý buben v zadním kole. Krabice na nosiči ani nevypadá nijak zvláštně, mnohem víc člověka zarazí, že z ní vede menší klubko drátů. Když už je člověk tak blízko, aby si všiml klubka drátů, nemůže si nevšimnout toho, že na řidítkách jsou dva páry páček brzd. A taky podivná krabička se třemi světlky a páčkou. To jich není dost? K čemu to všechno je? Při prvním pohledu jsem se dost divil. Ale pak to pomalu začalo dávat smysl.

Po krátkém briefingu, při kterém jsem se dozvěděl, že jeden pár brzd navíc je tu kvůli rekuperaci, podivná krabička se světýlky je "plyn" a že v krabici se nachází poměrně těžká baterie, jsem mohl vyrazit na testovací projížďku po parkovišti. První dojmy byly značně rozpačité. Na normálním kole jsem přecijen už někdy jel, ale to nikdy nemělo tolik kil navíc, jako tohle. Baterie posouvá těžiště značně nahoru, což mě prve dost zděsilo. Taky není tak snadné kolo rozšlapat, přecijen motor taky přidá nějaký odpor. Ale ten je tu aby mi veškerou snahu usnadnil, tak zkusím zmáčknout kouzelnou páčku plynu a hele! Ono to jede samo! A jak ochotně! Po pár kolech jsem byl psychicky připraven na jízdu do provozu. Dostal jsem ještě posledních pár rad a vyrazil do víru velkoměsta.

ve chvíli, kdy se pohybujete stejnou rychlostí, vás řidiči přestanou brát jako překážku provozu

Obvykle, když v autě potkáte cyklistu, tak vám překáží kvůli svojí pomalosti, že? Když už se na kole dostanu na silnici, tak fakt nerad překážím. Což se, nejenom díky tomu, že kolo nemám, moc nestává. I tady jsem se prve bál, jestli nebudu překážkou provozu, ale už behěm první minuty jsem přišel na to, že jsem schopný se pohybovat stejně rychle jako provoz okolo. Co mě velice příjemně překvapilo bylo, že naprostá většina aut okolo mě ve chvíli, kdy jsem jel stejně jako všichni ostatní, přestala brát jako překážku provozu a tak jsem bez větších problémů splynul s davem. Pochopitelně, jízda na kole neznamenala, že se automaticky všechno stalo krásně sluníčkové, ptáčci začali zpívat a veškerý provoz mi ustoupil. Jet tak, abych splynul vyžadovalo dost soustředění a předvídání. Přecejen na kole je člověk mnohem zranitelnější, o to víc, když se pohybuje rychlostí, kterou běžně kolo doopravdy nejezdí. Naštěstí za necelé dva týdny jsem zažil pouze pár nepříjemných situací, kdy mě někdo spíš přehlédl, což se může stát.

Jak jsem ale poznal, když nejsou problém auta, tak jsou problém chodci. Do pojmu chodec bych tady zahrnul nejen chodce, ale i koloběžkáře a další, kteří se obvykle pohybují po chodníku. První, nejhorší, jsem zažil hned první den, kdy se jen pár metrů předemnou rozhodl nějaký člověk přejet přes ulici na svojí koloběžce. Kdyby to byla normální ulice, kde mají tramvaje svůj pruh a v okolí zastávek nejezdí společně pruhem s auty, tak bych ho objel. Takhle jsem ovšem stál před volbou, jestli se pokusím přejet koleje nebo sestřelím koloběžkáře. Nakonec zvítězila první možnost, která pochopitelně nevyšla a tak se mi dostalo menší projížďky po asfaltu, kousku ukázkového silničního lišeje a naraženého ramena. Pánovi s koloběžkou budiž ke cti, že přiznal, že si mě nevšiml a vlastně se zachoval v rámci možností velice slušně. Ale byl to první náznak toho, že problémy mě čekají z úplně jiné strany, než jsem čekal.  A takových, kteří se buď nepodívali, nebo si řekli, že si nějak poradím, bylo dost. Před trubkovým rámem holt lidé nemají takový respekt jako před tunou a víc železa.

hodily by se delší převody, abyste si nad 30km/h neukroutili nohy

Jízda na tomhle elektrokole je tak trochu podobná jízdě na elektrickém skútru. Až na to, že je to kolo, to totiž skoro elektrický skútr je. Základem všeho, co je navíc je motor umístěný v zadním kole, který má výkon 2 kW a je schopný dosáhnout rychlosti až 70 km/h. Ten je dostačující. Pouze do prudších kopců začíná zpomalovat, ale rozhodně se nestane, že by se zastavil a už nemohl. Motor krmí 16 Ah baterie. Ta stačí na velice pohodlných 60 kilometrů v režimu "jsem tak línej, že skoro nešlapu a všechno dělá elektromotor". Určitě by byl ještě větší, ale já už pak raději nabíjel. To není všechno, dále na kole najdeme regulátor, spínače a spoustu dalších veselých věcí, které tam nějak tak původně nebyly. Samozřejmě kolo má i své slabiny. Když pominu to, co nějak tak vyplývá z jezdění na kole, jako je třeba bolavej zadek po delší trase, tak jsou největší slabinou pneumatiky. Mohly by být doopravdy trochu širší. Člověk by se pak třeba nemusel bát, že se při přejíždění kolejí zasekne a skončí na zemi. Další věc, co by byla vážně fajn by byly delší převody, když už chce člověk pomoct motoru, ale v současné době to nad 30 kilometrů za hodinu je to vlastně zbytečné, protože by si člověk mohl ukroutit nohy.

Navnadilo vás to a chcete si udělat taky svoje kolo? S blackjackem a děvkama? Nebo jen chcete začít zachraňovat svět a balit ekoložky na vaše elektrokolo? V tom případě dychtivě vyhlížíte řádek, kde konečně napíšu, co takovéhle elektrokolo stojí. Je to přibližně dvacet tisíc, k tomu ovšem musíte mít svoje vlastní kolo. Největší položkou jsou baterie, ty ale postupem času zlevňují, takže cena samozřejmě klesá.

Když si s odstupem času vzpomenu, jaké to bylo, nejezdit autem a ocitnout se na „druhé straně bariéry“, tak to vlastně nebylo tak špatné. Až na tu sedřenou ruku. A bolavej zadek ze sedátka. A toho, že jsem se nemohl pohodlně vozit v teple. Nadruhou stranu jsem konečně ocenil, že se dělají cyklopruhy. Sice to bylo nejspíš poprvé a nejspíš i naposled, ale jet ráno okolo zácpy prázdným cyklopruhem je takové… prostě to vyvolává takový škodolibý pocit, že já jedu. Pravda, muset to šlapat, nejspíš by mě to nenapadlo. Když jsme u šlapání, naprosto nejlepší bylo jezdit do kopce ke škole, kde každé ráno funělo několik cyklistů. a NEMUSET ŠLAPAT TAKY! Už nikdy asi nesednu na normální kolo.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

sw
swein
20. února 2015, 15:19
0

Jako správný petrolhead vlastním kolo, které pohání spalovací motor. Maximální výkon taky cca. 2kW, maximální rychlost kvůli zpřevodování spíš do kopců cca. 50kmh. Spotřeba 1-2L / 100 km.

Pořizovací cena motoru a všeho okolo 3 600 Kč, tedy elektrokolo by se vrátilo cca po ujetí 25 000 km.

Přestože je to dvoutakt hulí to asi 10x míň než bych čekal. Dalo by se říct, že pokud je motor teplý, žádný kouř v není vidět. Nenávistné pohledy silničkářů oblečených v kondomu, které v Praze za zvuku nahněvaného jednoválce předjíždím jsou k nezaplacení.

Navíc po ujetí 60 km stačí pro pokračování otočit PETku s benzínem do nádrže a jede se dál.

reagovat
BobAsh
20. února 2015, 15:50
0

To je boží! I když to pořád není tak úžasný jako věc, kterou jsem jednou viděl projet a dodnes nevím, jestli to nebyla halucinace. I když žádný drogy jsem neměl, tak snad ne. Jsme fotili Mini Coopera Cabrio do Autocaru a najednou kolem projel týpek na kole asi padesátkou. Měl tam nějakej takovejhle motorek. Akorát neměl náhon na kola. Ten vocas měl vzadu na nosiči vrtuli!

PepaSFI
20. února 2015, 16:58
0

takové motokolo jsem jednou prohlížel v obchoďáku. Byl to komplet bicykl s tímhle motorem a to kolo vypadalo jako čínská napodobenina legendární sovětské Ukrajiny. Trošku by mě asi znepokojoval ten veyfuck, bál bych se že si ho vobtisknu na nohu. Nějaký takový motorek si jeden známý objednal odkudsi možná dokonce z Číny a moc si to pochvaluje. Jen ho musel upravit, do hlavy dát dekompresní ventil z mopedu. Prý to má nečekaně velký objem a kompresi takže se to těžko startovalo.

sw
swein
20. února 2015, 17:19
0

Má to 80ccm, výkonu tedy víc než dostatek... Startování mi přijde ok, prostě rozšlapat na 10-15kmh, za studena trochu sytiče a jedem... Dekompresní ventil netřeba. Je to nějaký čínský KITT ale kvalita bych řekl vcelku OK, s ohledem na cenu. Výfuk je úplně v pohodě, vejde se mezi šlapky a je fakt problém se o něj spálit... Stejně celý zbytek motoru je dost úzký takže ničemu nevadí.

sw
swein
20. února 2015, 17:20
0

Lepší motor na kolo je už snad jen tenhle...

martin_100
20. února 2015, 22:10
0

ovšem tuto je veliká paráda .... předpokládam že to je lehčí než ten bateriovej přelud a aspoň to dělá kravál a smrdí takže šok z kolistiky neni pro automobilistu tak strašnej :-D máš to zvážený takhle pokupě?

Ma
Majitel tohoto kola
20. února 2015, 22:16
0

Tento kousek se mi fakt líbí. :) Původně jsem chtěl stavět spalovací verzi, benzínky jsou všude a nemusím skoro nic řešit. Hlavní motivací byla cena za kilometr, rychlost a neřešení pojištění atd. Nakonec mě převážilo zjištění, kolik s elektrikou ujedu, že můžu i do lesa a prostě nic neřeším. Sice tam chybí ten správný zvuk motoru, který aspoň vzbudí respekt u těch chodců, někdy jsem ale naopak rád, že jedu tiše. (Trochu začínám chápat myšlenku hybridů a jejich výhody, ale přece jen hybridy a jejich slabiny ...)

Byl jsem si trochu zablbnout na pláži, to by s tím benzínem možná šlo taky:

sw
swein
20. února 2015, 22:34
0

Spalovací motor s příslušenstvím váží 7 kg, kolo Kondom Supréma, (původně TVN TESCO VALUE kolo koupené na Aukru za 399) Kč váží 12 kg, dohromady celý vehikl váží do 20 kg, takže se pořád dá vynést po schodech ze sklepa a takové věci.

PepaSFI
20. února 2015, 17:06
0

Vyzkoušel jsem u kolegy elektrokolo. Takový ten automatický hybrid "cyklista a ještě k tomu línej". Zkrátka, vypadá to jako kolo, jezdí to jako kolo, jen se šlape jen tak trochu. Nic se neovládá, žádný "plyn", jen se šlape a motor automaticky trochu pomáhá. Popravdě řečeno, bylo to divný. Chybělo mi tam to ovládání, pořád jsem měl pocit že neovládám stroj ale že mě ten krám nutí šlapat.

reagovat
mi
mirek
20. února 2015, 19:44
0

Vypadá to, že by ses měl naučit jezdit na kole :)

Širší pneumatiky se prodávají - třeba i 4" - ale je makačka na tom šlapat.

Přes koleje musíš jezdit kolmo, a nebo se naučit je přeskakovat (jde to i se závažím nad zadním kolem).

Bolavý zadek je znak toho, že nejsi zvyklý na kole sedět.

Delší převody nejsou problém. Lze na kolo nasadit např. talíře ze silničního kola, se kterými se to dá rozšlapat i na 90 km/h, když je člověk trochu blázen.

Zajímavé informace v článku chybí - např. typ motoru a baterií; přidaná hmotnost.

reagovat
František Čáslavský
20. února 2015, 19:55
0

To, že neumím jezdit na kole, rozhodně nerozporuju. :) Přes koleje se umím dostat, ovšem v ten moment, kdy jsem sebou sekl, jsem fakt neměl dostatečný prostor na to, abych je nějak rozumně přejel. No, co už, lepší než zramovat dva lidi.
Ad. typ motoru a podobně, ne všechno vím, ale pošťouchl jsem strůjce, aby se podělil :)

PepaSFI
20. února 2015, 20:16
0

Mám jistou teorii že u cyklistů dochází k uskřípnutí nějakého nervu ve spodní části páteře vlivem soustavného ničení té části těla cyklosedlem a tím dojde k jisté nefunkčnosti mozku. Není možné aby váha těla spočívala dlouhodobě a bez následků na něčem co je velké jako jeden a půl rohlíku.
Bolavý zadek je znak toho že ještě nedošlo k degradaci té části těla a ta reaguje na nepřípustnou zátěž.
Přes koleje jezdit kolmo? Já mám pocit že ty koleje obvykle vedou jaksi podélně, ve směru jízdy. Přejet je kolmo by znamenalo udělat dost podivný manévr který v popisovaném případě vyhýbacího manévru, bych teda chtěl vidět....

František Čáslavský
20. února 2015, 20:18
0

tak, obvykle je potřeba alespoň zachovat nějaký rozumný úhel :)

Ma
Majitel tohoto kola
20. února 2015, 20:44
0

Motor je původně 500 W Čína, který má kompletně vyměněnou elektroniku. Takže teď to běží na 72 V (při plném nabití 84 V). Regulátor je Kelly 72 V (90 V) a 50 A maximálně. Vytoužených 3600 W z toho nedostanu, je to omezené elektrickým odporem motoru a nízkými otáčkami bez převodovky 1:1.
Motor s veškerou elektronikou váží něco přes 6 kg a jedna baterka má těsně přes 9 kg. Je to hmotnost navíc, kterou je při velkých rychlostech taky potřeba ubrzdit, což se současnými klešťovými brzdami nebývá v akutních situacích zrovna lehké. Na semaforech si většinou vystačím s rekuperací, tedy brzdím motorem a nabíjím baterku. Rekuperace mi ve městě při ostřejší jízdě zvyšuje dojezd zhruba o 40%. Rekuperace z kopce nemá význam, to bychom museli být v Alpách. Když v náhlé situaci zatáhnu všechny brzdy, tak z 50 km/h ujedu ještě asi 15 m, a to mi dost pomáhá ABSka v motoru.
Baterka je LiMn 72 V a 16 Ah dvakrát, takže na jedno nabití mám k dispozici maximálně 2,3 kWh s dojezdem do 130 km. Tento typ baterek jsem v Evropě zatím skoro neviděl, je to asi o třetinu lehčí a levnější varianta běžných LiFePO4, pořád je ale dražší než olovo. Při zadávání zahraniční zakázky na výrobu baterky jsem mel strach, že dostanu něco nefunkčního, ale proměření dopadlo dobře a kapacitu zatím neztrácí. Její životnost bych rád dotáhl na 80 000 km, ale tohle kolo asi nemá šanci tuto vzdálenost ujet. Zatím mám najeto kolem 25 000 km.

Jinak děkuji za všechny komentáře. Rozhodně je ještě co vylepšovat. Zatím jsem dojel maximálně z Brna do Hradce Králové, dál se mi to zatím nepodařilo. Původně jsem si brousil zuby na Prahu, ale při takové cestě už prostě musím zastavit u nějaké „veřejné“ zásuvky (třeba u supermarketu) a dát si svačinu, než se baterky trochu dobijí.

Wanix
20. února 2015, 21:14
0

Fernie, já vím že po náročném zkouškovém je třeba se důkladně uvolnit a zresetovat hlavu, ale prosímtě tyhle drogy už nikdy neber. Jak by řekl klasik "Co to kurwa jest?!" Ne, tohle podle mě absolutně nemá co dělat na autíčkáři, který v tomto okamžiku v mých očích výrazně klesnul. Kdybys udělal test té šwajnovy úchylárny tak ikdyž je to jen kolo, tak úlet dobrý a jako výsměch všem registrům, povinkám a ekovýpalným zcela petrolheadský. Ale tohle? Ne, ne a ne. Autíčkář - jedno výrazné mínus teď.

reagovat
mi
mirek
20. února 2015, 22:47
0

PepaSFI:

s tím nervem - blbost. vždycky se ten nerv přes zimu "vyléčí". spíš se tam zpevní nějaké svaly a udělají nějaké "mozoly".
Já si naopak myslím, že prdel je k sezení docela dobře stavěná a vhodná :)

Majitel:

Nevyplatí se koupit hotový motor? Co vše je tam měněné?

Ty baterie by to chtělo umístit do rámu.

Přijde ti ten výkon málo? ;) Já myslím, že by stačilo i těch 1000 W :)

Proč jsou 4 brzdové páčky a ne jen 3?

Bych čekal, že za 2.3 kWh se dá dostat dál než 130 km.

Dobrý masakr by bylo dát ten motor i do předního kola a udělat AWD a ideálně ještě na širokých 4" pláštích :)

Ma
Majitel tohoto kola
20. února 2015, 23:13
0

Hotový motor se možná vyplatí, ale cokoliv přes 1000 W se shání fakt špatně, navíc maximální otáčky bývají většinou tak na 40 km/h, což je o ničem. Proto jsem zvolil tuto variantu, je vyměněný akorát regulátor za výrazně silnější s lépe řešeným "předstihem" a relativně hladkou křivkou. Motor je masivní, ten se uchladí sám.

Jo, baterie jsem původně dal dopředu, aby se rozložilo těžiště, ale při brždění to šlo na čumák. Ještě může být motor vepředu, ale pak to rádo hrabe a vibruje vidlice. Rám je asi nejlepší, ještě vymyslet, jak je tam dát.

Těch 1000 W stačí, když je to s převodovkou. Bez ní je to 1000 W jen v ideálních otáčkách. Navíc 1000 W jsem nikdy nedokázal postavit na zadní. Při běžné jízdě kolem 60 km/h si to bere kolem 750 W, ale špičky jsou špičky, prostě rozjezdy, kopce, vítr, ... V městském provozu nechci zavazet a při rozjezdu z křižovatky si to vezme hodně přes 1 kW. Problém je akorát ten, že při maximálním výkonu mi už praskla zadní patka na rámu, takže už jezdím s citem.

Čtyři brzdové páčky čistě proto, abych si mohl zvolit, kterou rukou chci brzdit. Nemusím mít vždycky volné obě.

Na 2.3 kWh se s běžným lemrokolem z obchodu s 250 W motorkem dostanu určitě dál, ale za cenu šíleně nudné rychlosti. Při větších rychlostech hold spotřeba stoupá s druhou mocninou kvůli odporu vzduchu. Svůj dojezd jsem měřil na průměrnou rychlost 60 km/h. Když pojedu v autě jako začátečník a bez plynu, tak taky dojedu dál. (Pokud mě to předtím nepřestane bavit.) Chtělo by to aerodynamický tvar letadla, potom by ta spotřeba byla ještě někde jinde. :)

To zní zajímavě, aspoň už by to trošku pérovalo. Škoda jen, že by to pořád neřešilo problém s bočním větrem, na takhle lehkém stroji je to o to nebezpečnější. Motorkáři o tom určitě ví své.

BobAsh
21. února 2015, 15:37
0

Mrzí nás, že jsme ve tvých očích klesli, ale čas od času si nějakou podivnost dovolíme i nadále. Ber to asi jako když v britském Autocaru dělali roadtest horské dráhy nebo letadlové lodi ;)

PepaSFI
21. února 2015, 17:50
0

ano, prdel je k sezení dobře stavěná, jenže sedět a sedět nemusí být totéž. Kolik se toho napsalo o sedadlech v autech, jednou jsou moc měkká, jednou tvrdá, pak zas špatně drží v zatáčce, nedá se na nich vydržet delší cesta a kdoví co ještě. Ale pořád se na nich sedí celou plochou, na elastickém čalounění z materiálů co nejpříjemnějších. Ve srovnání s tím je jakékoliv cyklosedlo krutou torturou. Sedět na něčem co připomíná trošku větší šroubovák prostě není normální. Ale problém je jinde. To že si někdo udělá mozol pod kulečníkem a možná si zadělává na problémy s vercajkem je každého věc. Ale ono to má vliv na mozek. Jak jinak si vysvětlit že ve chvíli kdy člověk usedne na kolo, stane se ve spoustě případů z jinak celkem normálního člověka něco neuvěřitelného? Přestanou fungovat téměř všecky funkce mozku kromě základních životních funkcí a řízení pohybu nohou. Často to mívá ještě dozvuky i po sesednutí. Postižený jedinec odmítá respektovat fyzikální zákony, o pravidlech provozu a základních zásadách slušnosti nemluvě. Časté jsou též projevy megalomanství, rasismu a někdy i násilí. Obvykle virtuálně, ve stádu i reálně. Bohužel, to jsou výsledky pozorování skutečnosti, nepřeháním ani trochu.

Da
Dad
22. února 2015, 01:10
0

Ale di ty ... motor to ma, po silnici to jezdi a evidentne je s tim zabava, ergo to sem patri. A ze to vypada podobne jako bicykl - samotnej bicykl je docela fajn, a ze ho maj nekteri postizeni za kultovno objekt na tom nic nemeni.

PepaSFI
22. února 2015, 12:18
0

taky si myslím že přílišný fundamentalismus není nutný. Dyť bysme upadli na jejich úroveň. Já bývám často považován za nepřítele cyklistů ale ono to není tak docela pravda. Já jsem nepřítel cyklohovad a debilů co jim cyklosedlo přiskříplo mozek. Kolo je fajn dopravní prostředek na krátké vzdálenosti, taky dobrý nástroj pro rekreační sportování ale jakmile se stane náboženským kultovním předmětem a nástrojem svaté války, tak to je špatně. Zastávám názor že na silnici jsme si všichni rovni (papaláše a jejich kamarádíčky nepočítám) a podle toho bysme se měli chovat ať řídíme koloběžku nebo kamion. A to někteří cyklisti odmítají.
Ono takové elektrokolo je tak trošku bojem proti cyklofanatikům. Před časem si mi jeden známý, pedálista ale taky blázen do aut stěžoval jak ho takové elektro rozhodilo. Prostě si šlapal do kopce a před sebou viděl někoho na kole. Vypadalo to jako ženská na nějaké Libertě, vzpřímená pozice, rozvážné tempo šlapání. Tak se do toho opřel aby zamachroval a závodním tempem předjel. Jenže vzdálenost se nějak nezmenšovala. Bušil do toho až se pedály ohýbaly a když ji celej ztrhanej konečně dojel tak zjistil že baba s nákupem nešlape na Libertě ale frčí na šalině.

Ma
Majitel tohoto kola
20. února 2015, 22:44
0

Tak to klobouk dolů. Hodně levná koupě a zajímavá stavba.
Já jsem dal za kolo 4000 v Makru, za motor kolem 6000 a za baterku něco přes 8000 Kč.

reagovat
Ma
Majitel tohoto kola
20. února 2015, 22:48
0

To je reakce na Sweina, omlouvám se.

sw
swein
20. února 2015, 22:54
0

Jako uvažoval jsem nad nečím na hrkání po Praze, přicházela v úvahu nějaká malá motorka/babeta/skůtr (ale to nemám kde zaparkovat, do sklepa se mi těžkou herku tahat nechce) nebo elektrokolo/benzínokolo. Nakonec vyhrálo souboj benzínokolo. Nejvíc srandy za nejmíň peněz. Akorát bude třeba koupit nějaké širší pláště a odpruženou vidlici. Pražské kočičí hlavy, přejezdy kolejí a podobné srandy se mi snaží třesením rozbít tělo.

mi
mirek
20. února 2015, 23:10
0

tohle ještě vypadá na super stroj. ale to už nebude úplně levné to postavit :) ale což o to, proti autům je to pořád zdarma. skůtr/babeta jsou teplé. btw, proč to má pořád šlapky? má to cenu? není lepší už takový stroj postavit normálně bez šlapek, bez talířů, bez kazety, bez řetězu?

mi
mirek
20. února 2015, 23:13
0

Jenom přemýšlím, proč na ty stroje lidi dávají ještě šlapky. Není lepší to postavit bez šlapek, bez talířů a řetězu a kazety atd?

Btw - fascinuje mě, že na kole za 4000 jezdíš 70 :D Asi tu s námi moc dlouho nebudeš.

Ji
Jiri23
21. února 2015, 08:53
0

Jsem rád ze tu člověk nenajde takovej hate jako na dfens. Mám rad auta a vybírám je tak aby byla radost je řídit. Zároveň ale také rad jezdim na kole, do mesta vlastně nic jiného nevěru pokud nehrozí zmoknuti. Čím min benzinu spalim popojizdenim po městě tím víc ho muzu spálit na okreskach.

reagovat
Vavris Vavrisovic
21. února 2015, 09:28
0

Tak DFENS je především o hejtech a negativních věcech a do jisté míry i demagogii a takto jej člověk musí brát - jako protipol massmédií. Navíc o autech se tam člověk občas dočte hrozné bludy. My určitě nechceme být jako DFENS, v čtenářích bychom rádi vzbuzovali spíše pozitivní než negativní emoce :-)

Woyta
22. února 2015, 12:31
0

Akorat skoda, ze dle predpisu muze byt vykon motoru maximalne 500w. Nad tuto hranici uz se to bere jako motorka a plati jine predpisy.

reagovat
BobAsh
22. února 2015, 13:05
0

Tak to akorát na tom motoru nesmí bejt napsaný, no :)

Woyta
22. února 2015, 14:45
0

Kdyz pojedes 70 tak ti policajti asi tezko uveri, ze to ma jen 500w.

Ma
Maty
31. srpna 2016, 14:20
0

sam bych si na to netroufnul ale koupil jsem si kentoya elektrokolo a jsem mile prekvapen jak fakt dobre to slape a jak je to super, je to jeste lepsi nez jsem cekal

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem