načítám data...

Autíčkář se ptá: Nejlepší engine swap?

Mnoho lidí zastává názor, že do auta patří jen ten motor, který do něj dali v továrně. Ale my si myslíme něco jiného. Správný "engine swap" neboli prohození motoru za jiný, může dát autu zcela nové kouzlo. Otázkou však zůstává, který je váš oblíbený?

Autíčkář se ptá: Autíčkář se ptá: Nejlepší engine swap?

Namontovat do jednoho auta motor z jiného auta u nás bývalo považováno za projev bastlířství a nedostatku vkusu a soudnosti. Může za to pravděpodobně fakt, že nejběžnějším typem takové úpravy u nás bývala implantace motoru z naftového motoru do benzínového Mercedesu, aby bylo možné jezdit na "levnou" naftu "vypůjčenou" z práce. Nebo, v horším případě, nemilosrdné vecpání některého socialistického výdobytku, ať už šlo o motor z Avie nebo z Volhy, do nějakého amerického auta, protože "kdo by to živil" a "vždyť na to stejně nejsou díly".

Výsledky byly v některých případech zajímavé (jako Ford Galaxie s motorem Bucegi), ale většinou byly spíš otřesné. Mercedesy třídy S, potupně cvakající do kopců šedesátkou, protože je atmosférický diesel rychleji nedokázal utáhnout. Americká auta, u kterých bublání osmiválce nahradil klapot staré Avie. A další příšernosti.

výsledkem swapu může být cokoliv od příšernosti až po záležitost mnohem víc cool, než by kdy mohl být originál

Podobnou, byť výrazně snesitelnější, kategorii tvoří nejrůznější "swapy z rozumu", jako například v USA tolik populární náhrada motorů v klasických Jaguarech za vynikající, ale také poněkud nudný a humpolácký Chevy Small Block. Na jednu stranu je výsledkem takové úpravy zlepšení snad všech vlastností takového auta, na stranu druhou, gentlemanský, elegantní Jaguar, kterému pod kapotou neřve sofistikovaná řadová šestka či V12, ale bublá a rachotí stejná V8, která pohání i pick-up vašeho zahradníka, to prostě není ono.

A konečně tu jsou swapy, které jsou někdy kontroverzní, ale někdy také zatraceně cool. Od hliníkových osmiválců Chevy LS v Miatách a RX-7, které se tak ze sexy, ale poněkud krotkých japonských strojů staly řvoucími a pekelně rychlými internacionálními bestiemi, až po nejrůznější výměny "držící se značky". Brouky a Busy s motory Porsche, trojková BMW s osmiválci a dvanáctiválci z pětkových a sedmičkových… a nebo také úplné šílenosti, které vrcholí automobily s leteckými dvanáctiválci Merlin nebo dokonce hvězdicovými motory.

Která z nepřeberných variant, jak dát dohromady auto a motor, které k sobě původně nepatří, je vaše nejoblíbenější? Jakou věci byste si postavili doma (nebo nechali postavit), kdybyste měli neomezený rozpočet i čas? Lákal by vás Fiat 500 s motorem Ferrarii? Nebo raději starý Cadillac s elektromotorem z Tesly? Nebo něco jiného a tak šíleného, že to ani nás samotné ještě nenapadlo?

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

To
Tombrajdr
01. června 2015, 16:19
0

Já bych byl šťasten kdyby naše zkurv*ná legislativa a připosr*nej přístup importérů dovolila obyčejnej swap jiného typu motoru , od stejného výrobce, stejný druh paliva,stejný počet válců, dokonce se v daném modelu dodával ....
Stačí že má o pár koní víc, tak už to nejde...

reagovat
Bufik
01. června 2015, 16:52
0

Taky jezdím s "nelegálním" motorem...

Vojtěch Kubiš
01. června 2015, 17:09
0

tohle se liší značka od značky, například v BMW je to poměrně dost bezproblémové, sám jsem si prošel swapem a legalizací z M40 na M42 v Tříce a šlo to naprosto hladce.

Pa
Panda
01. června 2015, 17:20
0

Jednim ze snovych projektu je prave swap S50 do E34...ale za cenu dobre S50 koupim dalsi dve pekne E34 s M50B25...:D

Pa
Panda
01. června 2015, 17:19
0

Moc se mi libila ta Honda S600 s motorem CBR 1000RR, co tu byla nedavno. Docela zajimava by mohla byt E34 s motorem z M3 E36. Kdysi v Myte jsem videl E36 coupe s V8 z E39, to auto velice pekne driftovalo, vypadalo to tak jednoduse.
Miata s motorem z RX8, co se tu kdysi objevil jeji inzerat, to byl spravne uchylny pocin. A defendery, ktere pohani ruzne V8, treba z Corvetty, to proste musis mit... http://truckyeah.jalopnik.com/these-guys-build-land-rover-defenders-with-corvette-eng-1687423057

reagovat
Vojta Nekvapil
03. června 2015, 23:26
0

Problem s motorkovejma motorama je ten, ze mazani pocita s naklonem motorky v zatacce. Dalsi problem je pevnost kliky. Nepocita s tim, ze bude tahat tezke auto.

Ma
Matúš
01. června 2015, 18:09
0

Domorobo swap motoru Favorit do Fiatu 126

a škoda Rapid s motorom T613

reagovat
St
Stefan
01. června 2015, 18:41
0

Pokial Boh dá,do Almery s motorem GA14 (1.4 16V ) poputuje SR20DE z Almery GTI. =)

reagovat
Be
Beny
01. června 2015, 19:44
0

Třeba jednou (pokud mi to znova neshnije) SR20DE > SR20VE...

reagovat
Si
Simon
08. června 2015, 22:26
0

Je to paráda

mužu to tady podepsat

Pe
Petr
01. června 2015, 20:35
0

Libilo by se mi dat do Wartburgu 353 nejaky vysoce tocivy motor z motorky.
Hodne se mi libila ta honda s motorem z motorky z posledniho autickarova tydne, to je neco pro me.

reagovat
sp
spooon
01. června 2015, 21:08
0

MX5 NB s F20C



A jestli se budu jednou dlouho nudit, tak to snad spáchám...

reagovat
Fr
Franc
30. června 2016, 18:44
0

Mx5 s motorem z s2000 nevim jestli dava smysl
Jen o drobet lehci a daleko hnusnejsi auto s motorem z s2000 za cenu pravostranne fungujici s2000 je podle me πcovina
Kdyz zustanu u f20c
Kde ten motor ma naopak smysl a je duvodem vzrustajici ceny techle hond je fakt, ze je to nejsilnejsi podelnej vysokotocivej atmo dvoulitr na trhu s potencialem v atmo rezimu kolem 300k ruku v ruce s nemene skvelou prevodovkou, kterej se cpe do ruznejch lehkejch formulek, se kterejma se jezdi zavody ve tride do 2000cc
Takze ano, nacpat f20c treba do lotusu7 na vrchy je naprosto smysluplnej pocin, cpat to do ohyzdny plevelny miaty, kdyz za cenu teto prestavby clovek muze mit celou hondu s2000 je naopak nesmysl

Jindřich
01. června 2015, 21:25
0

reagovat
An
Andre
01. června 2015, 21:41
0

Rád bych MX-5 s nějakou V8, např. z Lexusu, nebo nějaké ameriky. Ideálně 300-400 koní. Potom celkem nudnou primeru s SR20VE. A nakonec by se mi líbila Toyota GT-86 s motorem 2JZ, což ani není moc šílené, protože dost použivají drifteři.

Ale jednu chvíli jsem míval orgasmus z jedničkového BMW s V8 z M5 E39. Viz.

reagovat
BobAsh
02. června 2015, 02:02
0

MX-5 s V8 z Lexusu je nerealizovatelná. Ten motor se tam a) nevejde a b) by to bylo těžké na čumák. Jediná V8, která dává v Miatě smysl, je Chevy LSx. Lexus tady doplácí na svoji sofistikovanou technologii, která v případě motorů neznamená miniaturizaci, ale naopak - V8 OHV je skoro o dvě hlavy (resp. o dva ventilové rozvody v hlavách :)) menší než V8 2xDOHC.

František Čáslavský
02. června 2015, 12:43
0

BobAsh: Aleprtsimtě.Vejde a jde to.

Nedy
02. června 2015, 15:52
0

Nejen že se Lexus V8 vleze, ale dokonce může fiungovat docela dobře:

ja
jagy
04. června 2015, 22:58
0

V cem je skvele jezdici Primera nudna?

bobo23
01. června 2015, 21:53
0

Napadlo mě BRZ s motorem z Outback. 3.6R. To by mohlo být to pravé. :-)

reagovat
BobAsh
02. června 2015, 02:03
0

Nevejde se a bude to těžký. Ale všechny čtyřválcové boxery se tam prý vlezou, i to má stejné úchyty. Takže nějaká slušivá věc z Imprezy...

Pa
Panda
02. června 2015, 15:02
0

Bobash: Uprimne moc nechapu smysl ptat se ctenaru ve clanku na nejlepsi engine swap, a pak vyvracet ten ktery navrh tim, ze to bude moc tezky a nebo ze se to nevejde:)
Oblibeny swap prece nemusi byt zatim ani proveden, takze otazky stran hmotnosti a toho, zda vejde nebo nevejde bych neresil. Navic, znam jednu pani, co rikala, ze se vejde vsecko...:D

An
Andre
02. června 2015, 15:19
0

Panda: Jj, ještě se nenašel, aby se nevešel. :D

bobo23
02. června 2015, 20:56
0

Bob: Upřímně mě to taky v první chvíli napadlo, ale co kdyby. :-) Ale jinak máš pravdu. Motor s Imprezy by byl asi lepší volba.

bobo23
02. června 2015, 20:59
0

Panda, Andre: což o to. Po úpravách kastle by se tam určitě nějak narval, ale možná by to dopadlo podobně jako u Citroenu BX 4TC. :-)

Vojta Nekvapil
03. června 2015, 23:30
0

BobAsh: Uz jsem v Miate NA videl i V12 z jaguaru. Mista je dost kdyz se motor lehce schova pod palubovku. :)
http://www.autofiends.com/2008/12/v12-miata/

BobAsh
04. června 2015, 01:20
0

Ale V12 je dlouhá - V8 DOHC je široká.

ja
jagy
04. června 2015, 22:59
0

H6 jsem uz v GT86/BZR videl, takze proc by se nevlezl?

mq
mq
01. června 2015, 22:47
0

Mi se líbí např. atmosférická 1.8 z Golf II GTI (102 kW) ve Favoritu nebo Felicii Pick Up.

Nebo naftová 1.6 TD z Golfa II ve Formanu je dobrý vtípek.

Dobrá půda pro swapy je např. mezi Hondami.

reagovat
Ap
Apache
01. června 2015, 23:20
0

Mám dva favority, jen nevím, který je lepší - motor z Eva včetně 4x4 nebo 1UZ z LS400, oboje do Hyundai Coupe.

reagovat
Al
Aleš
02. června 2015, 07:23
0

Hodně se mi líbí 68 Chevy Camaro s motorem z Cadillacu CTS-V.


Nebo BMW M5 (E39) s motorem z BMW M5(E60)

reagovat
kubas
02. června 2015, 08:27
0

Nevím jestli nejlepší, každopádně jeden z těch neobvyklejších je tohle:


reagovat
ri
riprex
02. června 2015, 09:57
0

No... vzhledem k už čtvrté repasi wankla v RX8 jsem pro, nahradit ho úplně čímkoliv. Klidně tím přebytečným VM Motori z AR164... krám debilní, hrom do toho už :D Jen aby se to auto už konečně nemuselo tlačit a tahat.
Reálně bych si dovedl představit, že se tam třeba Busso vleze, jen by se musela použít mělká vana. Nicméně ono mít RX8 bez wankla je asi jako mít pizzu bez sýra - prostě to není ono.

reagovat
martin_100
02. června 2015, 11:40
0

Kdysi sem jezdil na srazy škodovek a občas tam vykouklo zajímavý spojení.
Třeba škoda 100 s motorem z wartburgu ... podivná kombinace ... mnozí jistě ohrnou nos ale na RZtách to lítalo přímo skvostně.... kilice s motorama z fakíra což bylo v tý době běžný se mohly jít zahrabat.
Taky sem viděl rapida s boxerem z alfy mam dojem 33 nevim jak to jelo ale zvuk úchvatnej.... rapida to posunulo o několik levelů vejš.
Taky je výtečná kombinace trabant s wartburgovym motorem... známej to má a je to pekelnej stroj!

Nemám nějakej šílenej sen jakou kastli s jakym motorem zkombinovat ale v dobách mého škodovkaření sem chtěl do svojí 125L nacpat 1,6 d z golfa. Nešlo mi o úsporu paliva ani o výkonostní přídavek. Mě šlo jen o to zděšený pohledy pumpařů kdy na opuštěný pumpě v noci přijede škodovka a u pokladny platim naftu :-) Nikd ysme to bohužel neuskutečnil takže možná to bych si rád postavil....

reagovat
martin_100
02. června 2015, 11:42
0

btw v busíku mam taky 1,9 místo 1,6 takže vlastně swap :-)

cP
cPetan
02. června 2015, 12:05
0

Nacpali jsme do š130 motor z una turbo, ale když rozlousknul převodovku, tak šel ven :-D

reagovat
Ad
Adam
02. června 2015, 12:19
0

Mě by se líbila Octavie I RS se čtyřkolkou a boxerem od Imprezy STI

reagovat
dejv3052
02. června 2015, 12:42
0

Škoda Favorit s motorem ze Škody 100 samozřejmě i s vrtulí. Motor mám, vhodný Fatan se zatím nenašel :D

reagovat
PepaSFI
02. června 2015, 19:32
0

tu vrtul můžeš dát skrz přepážku dovnitř jako klimatizaci. Se vykašli na favo, to není swap, to je vlastně stejný motor jen slabší. Postav z toho plážovku nebo tříkolku nebo šílenou motokáru jak Ariel.

Jo
Jose85
02. června 2015, 15:11
0

Trochu jinak-existuje nějaké (běžné, dostatečně velké) auto do kterého nikdy nikdo nenacpal V8 Chevy? :D

Do kategorie "Moje debilní nápady":Dvojkový Minor s motorem (pochopitelně dvoutaktním) z vodního skůtru(na skupenství vody nezáleží...), "varianta dvě" Minor+ Mazda 12A bridgeport-taky to má divnej zvuk ...alternativní swap kandidát IFA F9 nebo Wartburg 311...

V šedesátých letech se (nejen) v Kalifornii dávaly motory z Brouka do kdečeho zadomotorového-Fiaty, Renaulty Dauphine,Isetty... S charakteristickýma Callook kolama a odkrytým motorem je na to zvláštní "unifikovanej" pohled.

reagovat
Jo
Josef
10. června 2015, 22:21
0

Nevím, zda je to nejlepší záměna na světě, leč rád vzpomínám na svůj Renault R5 GTE. Původní osmiventilový agregát F3N s objemem 1,7 l jsem nahradil šestnáctiventilovým agregátem F7P s objemem 1,8 l r Renaultu R19 16V. V obou případech se jednalo o sériové motory, přesto byl nárůst výkonu téměř přesně 50 %. Dodnes tvrdím, že toto spojení vozu a motoru je chybějícím článkem vývoje.

reagovat
Ro
Rob
29. června 2015, 00:16
0

Boa/Bob do sierry.. Aneb 2,9 24v cosworth ze Scorpia. :)

reagovat
BobAsh
29. června 2015, 04:10
0

Když už, tak do Capri ;)

Fr
Franc
30. června 2016, 18:51
0

Do kapra rozhodne v8, coz se i delalo, viz perana

Al
Alex91
30. června 2016, 14:53
0

Já mám nespavost z myšleky nissan 350z se swapem toyota 2jz a navrch turbo. Mate nékdo zkušenost ? Na netu jich je hodně, takže teoreticky je to možný, ale česká birokracie asi nic takoveho neumožní nebo se pletu ? Díky za názory

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Renault Clio na dojetí 2001
Renault Clio na dojetí

2001 rok výroby
48 koní výkon
1 461 ccm objem

Ford Mustang 2.3 ecoboos 2016
Ford Mustang 2.3 ecoboos

2016 rok výroby
317 koní výkon
2 ccm objem

Ford Econoline  1988
Ford Econoline

1988 rok výroby
179 koní výkon
4 900 ccm objem

Buick Riviera  1967
Buick Riviera

1967 rok výroby
360 koní výkon
7 000 ccm objem

Lincoln Town Car L 2001
Lincoln Town Car L

2001 rok výroby
174 koní výkon
4 600 ccm objem