Existuje mnoho druhů, modelů a typů aut. Existují ta, která jsme dostali jako benefit v zaměstnání (Ta špatná). Jiným druhé jsou naše auta. Ta, se kterými jezdíme v neděli na nákup do Kauflandu (Ta lepší). Poslední kategorie zahrnuje vozidla, která máme pro potěšení a místo do Kauflandu s nimi v neděli jedeme do lesů na okresky a úzké cesty (Zpravidla ta nejlepší).
Jenomže, co když se potkáte s člověkem, který se bude snažit zbourat žebříček vašich automobilových hodnot? Co když bude tvrdit, že vaše pracovní auto je skvělé a do vašeho auta pro potěšení by nikdy nesedl, protože je to plechovka šrotu? Má cenu jej přesvědčovat o opaku?
Pravděpodobně ne. Každý z nás má totiž na tom pomyslném žebříčku požadavků na prvním místě něco jiného – pro někoho je zásadní objem kufru v litrech, pro druhého odezva plynového pedálu a pro vás třeba líbeznost zvuku linoucí se z motorového prostoru.
Odpověď tedy nebude jednoduchá, a proto ji přenecháme vám – Co pro vás znamená, když se řekne ‘dobré auto‘? Myslíte si, že existuje univerzální vlastnost, díky které se vozidlo dobrým stane?



Kryton2X4B-523P
19. 9. 2016, 07:49Tak tohle mi přijde jako taková hodně filozofická otázka. To je jako se ptát, co dělá kterou písničku dobrou. Každý má rád něco jinýho a každý bude jinak hodnotit. To co je pro jednoho plus je pro druhého mínus a naopak. Vždy bude záležet na tom kdo hodnotí a co hodnotí. Pro někoho je důležitá ekologie a starší výkonnější auto je pro něj to nejhorší co může být, protože z výfuku neplive kytičky. Majitel toho staršího sporťáku si zase bude klepat na čelo jak může někdo jezdit s něčím co pohání motor z vysavače. Kolega v práci zase hodnotí auto podle toho jestli se mu do toho vejdou štafle. Zkrátka sto lidí a sto chutí. Hledat faktor dobrosti auta, je jako hledání černých děr ve vesmíru - někde tam asi jsou, ale nevíme jak vypadají ani jak je přesně definovat a už vůbec jaké mají vlastnosti. Ale osobně si myslím, že dnes kvalitu aut určuje hlavně pověst a značka, protože vzhledem k všudypřítomnému škatulkování, bez ohledu na vlastnosti může být spousta "dobrých" aut odsouzena k zániku, protože přece s tím nebudu jezdit když je to od značky XY a ne od značky AB. A věřte tomu že pokud někdo vyrobí opravdu dobré (tím myslím po všech stránkách dobré) auto, tak to poznáme hned, protože ho budeme mít všichni.
bobo23
19. 9. 2016, 07:58Definovat dobré auto nejde. Každý má jiné priority a vybrat jednu, která by dělala auto dobré pro všechny jednoduše nelze.
Woyta
19. 9. 2016, 08:25Pro me to je jednoduche. Dobre auto je takove, ze ktereho vystupuji uvolnen a s usmevem. Napriklad z koncernove nemastne neslane produkce lezu ven maximalne tak nastvanej. Nedokazu v tehle autech relaxovat. Proste se premistuju z A do B.
Jonas
19. 9. 2016, 08:55Tak to máme přesně naopak. Vždycky když vylezu z koncernové Audi S8, cítím se uvolněn a mám rohlík na obličeji
Woyta
19. 9. 2016, 22:16Kdyz jsem vlez do A5 tak jsem se prastil do hlavy a budu se do ni mlatit i za jizdy. Kdyz kouknu doleva tak vidim kulove, protoze B sloupek. Vzadu musim sklopit hlavu na stred a vpred abych se vesel. Kdyby tohle auto melo logo Skoda, tak si ho nikdo nekoupi. Ale je to Audi.
yaroush
19. 9. 2016, 09:30Pro mě je to auto který mě nějak nadchne a je pro mě zajímavý...
Důležitý jsou jízdní vlastnosti, spolehlivost, komfort,tím nemyslim klimu a ESP ale spíš logické uspořádání kabiny, že nikde nic netlačí dokolen, sedačka není dřevěná a že si mám kam položit telefon atd...
Ale je to spíš vždycky osobní pocit :D Ale každej má nelepší auto :D Přece to svý :D
Unnamed
19. 9. 2016, 10:17Faktor dobrosti ... Hodnotenie auta podla univerzalneho metra funguje asi len v pripade
Unnamed
19. 9. 2016, 10:25Pardon preklep...
Hodnotenie auta podla univerzalnych vlastnosti funguje asi len v pripade vacsieho mnozstva ludi s rovnakymi podmienkami. Ako priklad by om pouzil auta alfa romeo - velka zakladna fandov v kluboch ktory riesia v podstate take rovnake auta.. Tam uz sa asi o nejakych univerzalnych vlastnostiach da hovorit... Ale k hlavnej teme faktoru dobrosti - vidim to asi takto, mam zoznam vlastnosti, ktore od nejakeho auta budem vyzadovat, potom si spravim zoznam aut ktore by to mohli splnovat, zozeniem si na internete co najviac recenzii a skuseností majitelov rozn testy atd aby som sa utvrdil v tom, preco vyberam to konkretne auto/á a nakoniec sa rozmyslim ci to kupim. Potom zistim ci to co som od auta vyzadoval, alebo ten obraz ktory som si na to auto vytvoril, ten konkretny kus splnuje a hlavne ci predcil, alebo nedosahuje urcite hranice,ktore om chcel a z toho usudim ci je dobre/zle resp. Ci je vazne dobre/vazne ma sklamalo
MGRR
19. 9. 2016, 11:05Nové auto = spotřebič (nové auto které parkujete všude a není to zrovna R6 coupe zadokolka)
Vyzrálé auto/motorka = zábava, přiblble a blaženě se usmívající, spokojený majitel, kterého nikdo nechápe + trpící manželka :)
Ráfek
19. 9. 2016, 11:49Díky za odpovědi, ale spíš by mě zajímalo, co potřebujete konkrétně vy, abyste se v autě cítili jako v dobrém autě. Možná jsem otázku v článku formuloval ne až tak dobře, ale toto je věc, která mě(nás) zajímá. Je zřejmé, že obecná odpověd neexistuje, proto měla být směřována na jednotlivce.
JLK
19. 9. 2016, 12:16Ja osobne v autech nesnasim odflaknute veci. Treba kdyz v sedacce citis nejakou soucast jeji konstrukce nebo nejaky kus palubky tlaci do kolena apod. Takove veci by preci mely byt odhalitelne pri tech bambilionech najezdenych testovacich hodin, ale nekdy se to i presto dostane do produkce. Takove drobne detaily pak mohou shodit i celkem dobre auto. Takze pro me zaklad dobreho auta je absence takovychto nedodelavek. Vsechno ostatni uz zalezi na ucelu auta. Obecne mam rad auta univerzalni - primerene vykonne a rychle abych nebyl nejpomalejsi, dostatecne velke abych jel na dovolenou, tak trochu luxusni abych se v tom citil dobre, 4x4 abych mohl na dovolenou nejen k mori ale i na hory a idealne neco co se hezky ridi abych se cestou na ty dovolene neunudil. Takze nejlepsi auto je to, ktere vsechny veci dokaze implementovat nejlip.
Woyta
19. 9. 2016, 12:29V prvé řadě pozice za volantem. Nejraději mám ten asijský pololeh . U VWG musím krcit nohy. Nemluvě o tom, že ve spoustě aut se mlátit kolenem o středový panel. Pak je pro mě určující pocit z řízení. Mám rád nějakou tu zpětnou vazbu ve volantu která mi poví, že zatáčím, nebo přilnavost kol klesá. Bez této vazby musím věnovat řízení více pozornosti a řízení pro mě přestává být relaxem a začíná mě vycerpavat. O rozumně citlivosti pedálu nemluvě. Dnes jsou strašně přeposílání. Pak nemám rád asistenty co mi kecaji do řízení. Popravdě nemám rád nová auta a velmi mě baví jezdit starejma vrakama, které už nikdo nechce.
Radohanno
19. 9. 2016, 15:19Mám tu napsat nějaký komentář..:-).A taj teda jo.
Vlastně každé auto co jsem měl bylo dobré...Nikdy jsem nevybíral auta pragmaticky s chladnou hlavou...Vždy to byla náhoda a srdcovka..I když výjimka tu je...
1- Škoda 136Gl Rapid. První láska a mazel...Nejlepší autíčko co jsem měl a nejkrásnější zážitky...
2-Pymouth Laser 2,0 .Motor 2,0 4G63...Prostě super kára...ještě poctivé železo a držák
3-Opel omega MV6 manuál...nevím prostě jezdí super,je to manuál a zadokolka..Baví mě a nemám ho čím nahradit. 11 let naprostá spokojenost
4-Renault 19 chamade. 1,4 ohv. bezcený soumar co se drží života...miluju tu plečku už jen protože je věrná...
5-Lexus LS430...Jo je to poježdění ..Není sportovní ani tuhý ani rychlý...spíše takový létající koberec...Pro starší a pokročilé. Má rád mou peněženku :-)
Takže pokud si člověk vytvoří nějaký vztah s vozem je to trochu úchylné..říkáme si petrolheadi???
jank
19. 9. 2016, 17:14Paušálně se to nedá říct, protože každá situace a uživatel vyžaduje trochu něco jiného, ale obecně považuju nějaké auto za dobré tehdy, jestliže je vidět, že si konstruktéři dali skutečně záležet na tom, aby to auto fungovalo jako celek, bylo promyšlené jako celek, dotažené v rámci použité techniky k nejlepšímu možnému naladění.
Ivesm
19. 9. 2016, 17:58Dobré auto je to co vás nenechá mrznout v -30° u krajnice čekat na odtah přece :-D
MGRR
19. 9. 2016, 19:41Vzdy jsem mel dobra auta, silna, napruzena, vztekla... ale zaroven nektera i prakticka. V urcitem veku se to preklopi do vice pohodlnych kousku. Takze jsem po 2002-4 zazal jezdit a pouzivat vic limuziny. Mel jsem rad jedno A8 4,2 V8 310PS Quattro z roku 2000-1, spotreba do 11,5 a vykonu melo na bezne cesty dost. K tomu jednu S6 2.2 Turbo man a orig. chip Audi. To rezalo zatacky, jako kdyz drzite maleho psa tesne nad vodou a cakate mu pod bricho... hrabe ve vzduchu vsema nozickama. Jednoho dne, jsem obevil v CH petilety Range Rover 4,6 30th Anniversary a tak me bavil ten zvuk rychleho motoroveho clunu... ale 25L/100 po dvou letech a 50.000km uz mne nebavilo, kdyz jsem mel soubezne LC100 ktera umela jezdit za 14-17. Pak prisel nejaky zkrat F456GT V12 man, ale nekontrolovatelna trakce a reakce... nejak jsme si neroumeli. Tak jsem se vyklidnil s Phaetonem W12 a pak jsem rekl dost... vysavanim konta. Co jsem projezdil a proservisoval za patnact let, mel bych vilu v Praze. Vite co jsem udelal? Neco nenormalniho... poslal jsem odtahovku, aby mi privezla Prius II. to hnusne, podivne fungujici auto... po vsech tech desitkach aut, jsem si do Priusu sednul a jako trouba jsem nevedel co s tim, jak se s tim do haje jede... priusu jsem mel pak ve firme deset a servis? Na trech kusech jsem najel 500.000km a vymenil 3x zarovku H4. To auto nejde rozbit. Ted chci presedlat na Lexusy LS460, mozna na LS600, ale zatim studuji... nic o tom nevi. K tomu jeden CT200 (LexuPrius). Doma v garazi jsem par renovovanych a modernich mladych veteranu mel, ale jsou to spis starosti. Kdyz jsem prodaval nasi krasnou a obycejnou Monzu 3,0GSE s novym lakem, moje dcera bulila, az byla flekata...
Ale nejzabavnejsi jizdu jsem si po vsech tech autech uzil s 50kw trivalcovou Toyotou IQ, mezi Chemnitz, Flöha a kolem (je to tam sama zatacka a pekna silnice) tak vychechtany jsem po vystoupeni z auta nebyl ani z Nissanu GTR.
Takze za mne... i necekana popelnice, muze vytvorit nepoznany zazitek :)
Franc
29. 9. 2016, 08:39To zni skoro jako od dealera toyoty
Adam
19. 9. 2016, 19:57Dobrý auto dělá dobrym to, že dokonale zvládá to, k čemu bylo vyrobený/koupený ;)
Safa
19. 9. 2016, 23:00Dobré auto je pro mě takové auto, ve kterém se cítím komfortně a relativně bezpečně. Které mě baví řídit. Které mi dělá radost s každou vteřinou za volantem. Se kterým nemusím kvůli každé blbosti do servisu. Které mi odpustí drobné řidičské chybky. Které má duši i srdce. A ano, aktuálně (už déle než rok) je to MX-5... :o)
Bufik
20. 9. 2016, 22:49Dobré auto dělá na 100% to k čemu je určeno :)
JayK91
21. 9. 2016, 16:41dobre auto = spolehlive auto a je jedno jestli to je trabant, skyline nebo avia ... :D :D pokud dojedu bez poruchy a srohlikem od ucha k uchu tak je to dobre auto :D :D
Individual values už jsou pak něco jineho ... tam je jasne, že nejlepší sporťáky jsou Skyliny a Supry ... nejlepší chalupář Ochcafka 1.9 tdi a nejbezbečnější je Volvo... nejlepší hypersport je ten nejvíc nejnesmyslnější z nich ... a pod... :D
Martin123
22. 9. 2016, 11:51Nevím, jestli by se to dalo rozepsat na celý článek, ale mám takový trochu hloupý dotaz. Čím to je, že Lancery EVO jsou s cenou starších modelů na úplně jiné úrovni než Imprezy WRX, když se IMHO jedná o auta prakticky stejného zaměření se stejnou počáteční cenou? Přiznám se, že jsem ani v jedním z těchto neseděl ani jako spolujezdec, ale právě Imprezu bych si chtěl jednou koupit. Od čeho se rovněž může odvíjet ta cena je to, že ty Lancery mají zpravidla mnohem menší nájezd - tedy asi nejsou používaný jako "daily" a já se opět prám proč?
Franc
29. 9. 2016, 08:35Tak poporade
Lancer evo se nerovna impreza wrx
Jedine co se s lancery evo mohlo merit byla impreza wrx STI
Nicmene eva byly driv jako nove.drazsi
Plus jich bylo prodano mene
Maji lepsi sportovni rodokmen... vyhra wrc 3 sezony po sobe.. to je jedinecne
A nakonec.. na dalsi upravy kdy jde z auta udelat bestie zadupavajici do zeme cokoliv je prave opet lepsi evo
Proto na vesnickych rally zavodech a zavodech do vrchu etc. je tez videt spise evo nez sti ac jich je celkove mene
V historii byly i dobre imprezy
5 a 6gen
A nejlepsi.. spise uz supersport a rarita jak blazen je impreza 22b
Nicmene na lancer evo 6.5 tommi makinen edition temer zadne sti nema
Nejde o papirove hodnoty ale o chovani vozu
Pro bezneho zacinajiciho ridice je lepsi asi impreza
Zere min, nema ayc stoji min i dily stoji min
Osobne bych ale vzdy sel radeji do eva a to i za cenu ze by to mela byt pravostranka
Ráfek
3. 10. 2016, 17:29Musím k tomu taky něco přihodit. Měl jsem tu čest chvíli řidit Imprezu a dlouho dobu sedávat nejen v zimě na sedadle bez řidiče, stejně tak i v Evu. Impreza je oproti Evu zlejší, člověk s ní musí v zatáčkách více bojovat, vědět jak na ni. Jak ji poslat do zatáčky, aby se neprojevila její nedotáčivost a jak vyjet ven, aby se neprojevila zase přetáčivost. Je pravdou, že to nebyla verze RA s DCCD, ale starší GT, nicméně pak člověk přesedne do Lanceru a to auto prostě funguje za jakýchkoliv podmínek. Je to skoro jako když jedete na počítači, zahnete a to auto zahne taky, bez diskuze, prostě funguje. Asi je ve finále pravda, že jízda v Subaru je na pocit dravější a zábavnější možná i o větších gulích a řidičském umu, ale v Mitsubishi je jistojistě rychlejší a přesnější :) - nehledě na to, když v tom Evu někdo umí opravdu jezdit.
Peťas
22. 9. 2016, 13:51Pro nekoho muze byt dobre auto to ktere dela to k cemu bylo urceno s minimalnimi naklady. Pro me je dobre auto treba range rover. Prostorne, pohodlne, vykonne, reprezentativni ale i prace se neboji. Dle meho nazoru jedno z nejuniverzalnejsich aut, da se pouzit na vsechno. Pokud neni odpovedi miata pak range rover :-)
ToMyx
22. 9. 2016, 16:45Dobré auto je pro mě souhrn těch správných kompromisů :-)
Každou jízdu mě překvapí. Ať už je to tím, že vím, že jedno je komfortní, ale při každé další jízdě si říkám jo, ono opravdu je a je to opravdu příjemný.
Nebo třeba tím, že vím, že druhé auto polyká zatáčky a vždy jsem překvapený jak moc velké můžu cítit přetížení.
Výsledkem je někdy adrenalin, někdy pohlazení duše/ zadku/ vnitřností, ale hlavně rohlík na tváři, že jsem byl chvíli v tom jiném světě!!!! Ještě, že není zakázáno mít těch povozů víc, na každou náladu/ potřebu jiné.
Dad
5. 10. 2016, 14:40To tedy nevim. Rekl bych, ze dobre auto musi byt co nejjednodussi, robustni a dobre vyrobene, aby dlouho a spolehlive jezdilo. Musi nabidnout dostatek pohodli a vykonu, aby se v nem dobre jelo. Volvo 740.
Jenze: mam miatu, co je nepohodlna a rezne, a je to dobry auto. A range rover, kterej neni ani pohodlnej, ani vykonnej, ani spolehlivej, a je to dobry auto. A mel jsem x dalsich, ktera se definici rovnez vymykala a byla rovnez dobra, protoze jsem je mel rad. Takze se pripojuji k Horakovi a #nevim