reklama
načítám data...

Autíčkář na lovu: Muzeální kousky

Najít dvacet let staré auto v krásném zachovalém stavu a za rozumnou cenu dá hodně práce. Zvláště, když nebydlíte v Německu. My se o to pokusili.

zobrazit celou galeriiBazarový snílek: Autíčkář na lovu: Muzeální kousky

Pro začátek, možná jsem ten nadpis trochu přepísk – muzeální kousek je přece jen označení pro nejetý nedotčený vůz a takového v dnešním výběru není. Zkrátka se mi jen nepodařilo vymyslet lepší sousloví do nadpisu. Přesto se mi ale podařilo najít (alespoň dle visuálního stavu a popisu v inzerátech) vozy, které vysoce přeskakují laťku běžně nastavenou ostatními kusy. A snad to jsou i pádné důkazy, že za poměrně málo peněz se dá pořídit velmi zachovalý kus historie. 

MGF Roadster

MGF – to jsou ta přitažlivě tvarovaná auta z nepevninské části Evropy, kterých (jako všech levných sportovních roadsterů) musíte přeházet kopu, než najdete ten pravý hezký kousek. Nabízené kusy se jednou plazí po zemi (když jim umře odpružení hydragas), tu mají za sedadly zaolejovaný kafemlejnek (když majitel nevěnuje patřičnou pozornost choulostivým motorovým jednotkám řady K), jindy zase jejich interiér dokládá jak moc jejich pán kašlal na péči o kůži. Jenže v Ostravě se před nedávnem objevilo jedno velmi hezké MGF, v úžasné barevné kombinaci british racing green karoserie a cappuccino interiéru, navíc doplněné o snad nejhezčí variantu hliníkových disků. Z fotek je už na první pohled jasné, že se nejedná o typický kousek, který dožívá sklonek svého života v rukách nemajetného tydýta, který mu nedokáže dopřát patřičnou péči. Podle informací v inzerátu by měl být v rukách současného majitele již 7 let a dlouhodobé vlastnictví se obvykle na autech podepisuje mnohem přiznivěji, než každosezónní střídání jmen v techničáku. O kondici slabší stodvaceti koňové varianty Káčka pod kapotou můžeme sice vést maximálně věštecké spory, ale doufejme, že podle všeho pečlivý majitel, nenechal jeho život na pospas prdlého těsnění pod hlavou. Mít ryzí britský roadster se supersportovní koncepcí ve velmi hezkém vizuálním stavu za 85 tisíc zní skoro jako sen. 

Audi TT 1.8T Roadster

reklama

Kadeřnický speciál od Audi se mezi zarytými petrolheady netěší nijak exkluzivnímu postavení. Vlastně se TT i jeho majitelé často stává terčem posměšků. Jenže stačí zahodit nějaké rádoby sportovní ambice a začít na vůz z ingolstadtu pohlížet pouze jako na skvostný designérský počin skrývající lidovou techniku a všechno může být jinak. Plebejská technika i podvozek způsobují, že dostaneme možná jeden z nejzásadnějších designů karoserie uplynulého století za velmi lidovou cenu provozních nákladů. Navíc se nad Audi TT již teď vznáší silná aura potenciálního youngtimeru. Stříbrné TT v otevřené variantě, které jsme našli v Plzni má sice v podbězích schován nějaký snížěný podvozek, ale tím zdá se výčet negativ končí. Z fotek vypadá ineriér i karoserie velmi zachovale. Strojovna 1.8T je koncernovou legendou – poskytuje velmi příjemnou dynamiku za rozumnou spotřebu a je spolehlivá. Stříbrné Audi je navíc v čistě předokolkové variantě, což je také dobře. Haldex první generace nepřidělával plnohodnotným systémům pohonu všech kol příliš vrásek na diferenciálech, takže jeho přítomnost v TT je spíše nevýhodou znamenající zvýšené servisní náklady – drtit zimní okresky v tomto autě beztak nikdo nebude. Majitel si je očividně vědom kondice auta a požaduje za něj trochu nadprůměrných 150 tisíc Korun. 

Jaguar XJ8 X308 3.2 V8

Redakční kolega Matěj by měl zbystřit. Našel jsem pro něj kočku, která jako by vypadl z oka ilustračnímu obrázku z jeho článku o výběru náhrady za italský knedlíček. Modrošedý aristokrat se sice nenalézá v soukromých rukách a je nafocen v nepříliš vábném prostředí zřejmě jakéhosi dovozce ojetin z Německa, přesto jeho kondice působí z fotodokumentace velmi dobrým dojmem. Dřevěné dekory interiéru jakoby na sobě neměly snad jediný škrábanec, také kůže je nepoškozená. Motorový prostor ve kterém trůní nejmenší z osmiválců je opět velmi hezký a čistý. Zkrátka, Matěj by měl vyrazit do Českých Budějovic ověřit, zda-li tohle XJ8 skutečně odpovídá nájezdu lehce přes 60 tisíc kilometrů.

Alfa 155 Q4 

Máte-li zálusk na Deltu Integrale v excelentní kondici, musíte si připravit sedmimístnou částku. Jenže, pokud vám nevadí trochu podvádění a také to, že Integrála nebude hranatý hatchback s emblémem Lancie, nýbrž hranatý sedan, kterému se ve znaku plazí had, měl bych řešení – Alfu 155 s nafouklými blatníky černou jako uhel. Alfa 155 Q4 vznikla jako homologační speciál pro okruhové závody a pouze s lehce přimhouřenýma očima to je vážně reinkarnace bájné Integrale. Pod kapotou se skrývá totožný přeplňovaný dvoulitr Lampredi (pouze s několika vylepšeními), který se rád nechá vyškádlit k mnohem větším výkonům, než sériová verze se 190 koni a 295 Nm. Systém 4x4 byl pak z Delty převzat beze změn a Alfa pod útrobami skrývá středový diferenciál Fergusson rozdělující moment v poměru 47:53 ve prospěch zadních kol a dále jeden torsen mezi zadními koly a jedna visko psojka mezi předními. Inzerovaný kousek, pravda, má k muzeálnímu kousku asi nejdále, z celé dnešní čtveřice. Avška to pouze kvůli neoriginálním úpravám, majícím za cíl naplnit potenciál pohonné soustavy. Pokud na originalitu tolik nedbáte, vypadá to na výborné auto, které měl pod rukama někdo, kdo dobře věděl, co dělá. Co se visuálního stavu týče, vypadá to dle fotek na excelentní stav celého vozu. Tak šup šup pro Integralu s logem Alfy Romeo. Pak nás můžete nechat svézt :-) 


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ja
jazet
18. října 2016, 10:41
0

Ta Alfa se mi moc líbí.

reagovat
GanGreen
18. října 2016, 10:41
0

hmm kuli ty alfičce bych prodal ledvinu :(

reagovat
Knightrider
18. října 2016, 10:49
0

Tak tenhle stav aut je úplně jiný kafe, než co se tu obvykle objevuje. Obzvlášť ta Alfa vypadá naprosto fantasticky. S takovýmhle technickým stavem jsem se ještě u 20 let starý Alfy nesetkal.

reagovat
Tomáš Vavrečka
18. října 2016, 10:56
0

To je důsledek velmi nesourodé a pestré redakce. Třeba Radek nebo Franta logicky koukají hlavně po věcech, které jsou blízké jejich studentské peněžence. Já to mám naopak, většinu ojeti prosívám co by neadekvátní a zajímají mě téměř výhradně auta jako z dnešního lovu :-) Jen nájezdy toleruju vyšší.

Knightrider
18. října 2016, 10:59
0

Naprosto ti rozumím. Popravdě 99% toho, co se tu obvykle objeví, je naprosto mimo moje rozlišovací schopnosti, takže přeskakuju a jdu dál. :-)

Tomáš Vavrečka
18. října 2016, 11:50
0

Mám to stejně. Zastávám názor, že zajímavá auta by se měla kupovat v co možná nejlepším stavu - jinak moc nedávají smysl. Na druhou stranu, kdysi jsem účelově koupil na zimní radovánky naprosto obludnou a na hovna shnilou 320i E36 za méně, než jednu výplatu a byly to výborně utracené peníze. Jen jsem počítal s tím, že pokud se to nepodaří na jaře prodat, tak to prostě vyhodím - za denního světla jsem se v tom autě styděl jezdit :D

Wanix
18. října 2016, 13:31
0

to samý stavem i motorizací jsem koupil zhruba před měsícem :D pokud přežije zimu tak bude příští ročník Plečkapu hned zajímavější :)

Knightrider
18. října 2016, 14:51
0

Souhlasím s tebou Vavrisi. Zajímavá auta se jednak nekupují na jednu sezonu a když už si je člověk pořídí, tak by měla být v co nejlepším stavu, protože jinak se tam celkem snadno utopí statisíce. Jenže problém je, že český člověk nepochopí, že za kvalitu se platí. Shodou okolností jeden můj kamarád chce koupit staršího Mustanga. Autům vůbec nerozumí, ale podle toho, co viděl na našem trhu, si k tomu stanovil nějaký rozpočet (rozuměj "kup co nejlevněji") a teď objíždí bazary a posílá mi fotky toho, co viděl. No, jak bych to řekl. "Mrdokvas na kolech", u kterýho je spíš zázrak, že to na těch kolech ještě stojí. Poslal jsem mu teda pár inzerátů aut, která jsou zajímavá. Jenže to nechce, protože je to drahé. Jasně, chápu, oproti tomu, co viděl on, se bavíme o jiných penězích, ale také o jiné kvalitě. Jenže to mu člověk nevysvětlí. Prostě má v hlavě stanovený rozpočet a za něj něco koupí.

be
beastar
18. října 2016, 21:52
0

Bohužel takhle přemýšlí ale většina kupců v čr a na východě obecně. Kolikrát ve Švýcarsku vidíš krásný auto 15-20 let starý v tip top stavu ale sem to nejde dovést protože to nikdo neumí zaplatit.... Proto to vypadá u prodejců tak jak to vypadá ...prodáváme co lidi chtějí...za mě bohužel..

Knightrider
19. října 2016, 07:58
0

A proto jsem v ČR auto ještě nekoupil. :-)

CZmisak
18. října 2016, 12:26
0

To MG je naprosto luxusní, nechce někdo Celicu? :D

reagovat
Petr 'Krab' Jeřábek
18. října 2016, 12:45
-1

Vyjímečně se najde. A i u nás. Dle nadpisu nemůžu nepřidat tohle : https://www.sauto.cz/osobni/detail/mazda/rx-8/16934095?goFrom=list
Podotýkám že jsem jí v reálu neviděl. Když jsem se tady od klávesnice zamyslel, říkám si že to nemusí vůbec být špatný kup. Mazdička musela dlouho stat a otázka jak moc tím utrpěli typické komponenty které na to trpí. A taky kde byla skladovaná. Na druhou stranu to je asi jediná RX8 kde budeš mít po nasednutí dovnitř pocti funglovky. A za cenu půlky fungl nové MX5 , nebo prostě doplňte si cokoli vás napadne. Ceny jetých RX8 jsou si myslím i solidně negociovatelné, protože se toho každej bojí. Co na to říkáte?

reagovat
CerVus
18. října 2016, 19:29
0

krab: Nestála ta rx-8 dva roky pod otevřeným nebem v jednom pražském bazaru? A možná i déle. Auto, které se za x let téměř nehnulo také nebude úplně dobrá volba.

Petr 'Krab' Jeřábek
18. října 2016, 19:44
0

to fakt nevim. To byla jenom reakce k tématu. Jak píše Vavris "Muzejní / Muzeální" kousky ( ani nevim jak je to česky správně - zkrátka kousky políbené "Můzou" :) . Tak jsem si zadal do vyhledavače auta 2005 a starší, benzín, manuál a do 50000km nebo tak a na druhé stránce vybaflo toto! Základní , slabší RX8 s 5600tkm! Tak jsem si řekl že se to sem hodí...

Jestli to 2 roky stálo pod otevřeným nebem, tak je to špatně. Ono I kdyby v garáži tak původní pneu budou na výměnu a s elektrickejch dílů minimálně baterka. Druhá věc je motor, převodovka a rozvodovka. Když se dlouho neprotočí , taky nic moc.
Dobrý by to bylo, pokud to stálo v suchý garáži a jednou za 2 měsíce aspoň s tim někdo ujel aspoň 50km v kuse a pak zas uložil. A pravidelně tomu měnil kapapiliny jako kdyby normálně jezdilo. Navíc Wankel nejde nastartovat, nechat 5min běžet a pak chcípnout. Pak se to dřív nebo později "uchlastá" a nestartuje.

CerVus
19. října 2016, 09:20
0

Jasně, já to chápu. Na na to auto také už koukal. Jenže pak jsem usoudit, že pokud se jednou zblázním a nějakou rx-8 přeci jen koupím tak raději šáhnu po nějaké co má najeto kolem 70k, bude stát o 150k méně a budu připravený na repasi motoru. Ale jednou by tahle mohla mít cenu, když ji koupí někdo rozumný a občas ji protáhne přesně jak píšeš.

H_F
18. října 2016, 16:25
0

koupit si za 180k 3.2 kdyz za stejny penize se jeste da koupit v porad peknym stavu XJR mi smysl nedava
hodnota auta by zustala, pokud by se strcilo do garaze a neprovozovalo, v tu chvili to je koupe dobra
pro denni provoz to ale smysl nedava, tam ma cenu koupit xjr a zplynovat ji

po dvozu jeste zbyde na cast instalace LPG, jinak spotreba 3.2 a xjr je totozna
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=225611157&scopeId=C&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&minFirstRegistrationDate=1998-01-01&makeModelVariant1.makeId=12400&makeModelVariant1.modelId=14&pageNumber=1

jinak mg z dediDstvi pekny, alfa by na trochu jinejch kolech byla nadherna, cervenocerna kombinace z dtm ji slusi nejvic

reagovat
wlko
18. října 2016, 19:41
0

Speclist tej Alfy je prísny :D Až na ten interiér je to závodné auto...čo je celkom schíza polokožené sedačky a prevodovka s čelným zubom mi nejdú dohromady :D

reagovat
CerVus
19. října 2016, 09:36
0

Ale tohle je nádherný kousek vhodný do tohoto výběru: http://www.sportovnivozy.cz/82446-porsche-944-turbo-ceska-lipa?fz=vse Jen odmontovat to cirkusové osvětlení interiéru.

reagovat
Wbinn
20. října 2016, 12:30
0

Tady máte jeden krásně naceněný muzeální kousek :) - http://www.sportovnivozy.cz/83067-bmw-3-330xi-e46-touring.

reagovat


reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Jeep Wrangler  1994
Jeep Wrangler

1994 rok výroby
125 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Ranger V6 1993
Ford Ranger V6

1993 rok výroby
107 koní výkon
3 000 ccm objem

Lincoln Continental  1996
Lincoln Continental

1996 rok výroby
260 koní výkon
4 599 ccm objem

Chevrolet Camaro FULL RS!!! 2012
Chevrolet Camaro FULL RS!!!

2012 rok výroby
328 koní výkon
3 600 ccm objem

Hyundai i30 Hyundai I30 1.4 i Trikolor LPG 2013
Hyundai i30 Hyundai I30 1.4 i Trikolor LPG

2013 rok výroby
99 koní výkon
1 396 ccm objem