reklama
načítám data...

Autíčkář na lovu: Co se dá koupit za cenu nové Fabie (a soused pukne závistí)

Jsou luxusní, exkluzivní, výkonná, krásná a podmanivá. nestojí mnoho. Jen je otázkou, za jak dlouho se z nich stane nepojízdný zahradní nábytek...

zobrazit celou galeriiBazarový snílek: Autíčkář na lovu: Co se dá koupit za cenu nové Fabie (a soused pukne závistí)

Když jsem minulý týden lovil za cenu běžné nové Fabie nejrůznější ojetá vozidla zajímavého charakteru, byl jsem na fejsbuku vyplísněn, že článek není jen hloupý, leč přímo nebezpečný, protože radím lidem, aby si koupili hot hatch nebo starší prémiovku, které je pak kvůli provozním nákladům dovedou k exekuci. No, pokud bylo minulé kombo nebezpečné, tak by mě tedy zajímalo, jaké slovo je vhodné použít pro pětici dnešních úlovků. Až dnes to bude smrdět exekucemi a zničenými životy. Myšlenka byla jasná – zjistit, co nejexotičtějšího a nejvíce hubu otvírajícího se dá pořídit za cenu běžné nové Fabie TSI. Je jedno co to bude, je jedno, že to za dva týdny nebude pojízdné, a je úplně jedno, že roční servis na tom bude stát jako druhá Fabie. Dneska chceme, aby soused smrděl za tři rohy, když pukne, aby si na nás lidé ve městě ukazovali, aby děti hlasitě výskaly a aby si celá vesnice nepovídala o ničem jiném. I kdyby to mělo jezdit jenom měsíc a pak se potupně přeměnit v zahradní nemovitost. Po prohrábnutí inzerce s potěšením oznamuji, že jako alternativu k Fabii si dostatečně šílený člověk může pořídit prakticky cokoliv a peníze mu budou stačit.

Chevrolet Corvette C4 5.7 V8 

Začneme zjemna. Corvette je totiž americká, jednoduchá a docela rozšířená i spolehlivá, takže její provoz bude oproti zbytku aut ve výběru procházka růžovým sadem a možná by ji pár měsíců udržel při životě i běžný člověk, ačkoli, žádná láce to smaozřejmě nebude. My v tomto článku ale primárně řešíme machr index a toho má Vette spoustu, i po tolika letech. Pořád je placatá, široká a small block pod kapotou umí zahřmět tak, že se z okolních čivav stanou zakrslé verze čínských chocholatých psů. Ostatně, když jsem loni v jedné jezdil, měla efekt na okolí pořád masivní. C4 přinesla do světa Corvette sofistikovaný podvozek s příčným listovým pérem, prostorový rám a taky šílenou digitální palubní desku – úplnou esenci osmdesátek. Černá Vette z inzerátu je ročník 1991, to znamená, že se pod kapotou skrývá ještě stará varianta small blocku L98 s 245 koni – na žádné velké vyskakování to není, obzvláště s automatem, ale zahřmět dovede a to je hlavní. Navíc Corvette není marná ani v zatáčkách a když si sundáte z nadhlavníku targu, život je najednou krásnější. K dokonalosti už chybí jen blonďaté kudrnaté vlasy a můžete balit holky jako Steve Sanders…  Škoda, že těm co ho znají už bude 40.

Porsche Cayenne Turbo

reklama

Není to tak mnoho let, kdy se Cayennem vozili ti nejúspěšnější podnikatelé, popřípadě jejich polovičky. A nyní se dá toto maniakální SUV sehnat za cenu hluboko pod tři sta tisíc. Dokonce jej prodává autorizovaný dealer nových vozů Peugeot. Těžko říct, zda-li je absurdnější situace, kdy prodejce francouzských vozů dostane jako protiúčet k nové 508 ojetý Cayenne anebo vehemence, s jakou se dva a půl tuny německé oceli ve verzi Turbo žene vstříc 200 km/h a zesměšňuje téměř vše, co se připlete do cesty. Cayenne Turbo má 450 koní a s automatem zvládne stovku pod 6 sekund. Kupodivu umí také zatáčet a to daleko lépe, než by se s ohledem na hmotnost mohlo zdát. Inu Porsche. Terén? Prosím, poslužte si, stačí zvednout vzduchový podvozek… Zbývá zmínit ještě interiér plný kůže a na tehdejší dobu luxusní výbavy. Universální vlastnosti, které tak ohromily úspěšné, si ale žádají tučné příděly všeho. Osmiválec pod dvacet litrů na sto moc nejde. Za sadu pneu dáte asi padesát a mizí přímo před očima. Fyzika, ta svině. Za výměnu kotoučů a destiček dáte taky okolo padesáti a ty pro změnu zmizí už po pár sjezdech z dálnice….  když si těsně před oním sjezdem uvědomíte, že to zdánlivě pohodové tempo je vlastně 190. Pak tu máme vzduchový podvozek, kopu elektroniky, několik řídících jednotek, drahou hodinovou sazbu v servisech…  Ale ten pocit být jako kapitán průmyslu…  Navíc, když se vám Porsche pokazí ve vhodné lokalitě, budou z vás muset jistý druh dívek pořád sundávat hráběma…

Mercedes CL 55 AMG

Elegantní silueta proráží vzduch, potentní osmiválec si klidně přede pod dlouhou kapotou, džentlmen v na míru šitém obleku uhání s krásnou ženou v šátku vstříc dovolené v luxusní vilce na Azurovém pobřeží, zatímco je jejich vůz dokonale izoluje od nedokonalostí toho pokaženého světa kolem…  Také superluxusní GT odvozené z limuzíny se dá sehnat za relativně malé peníze. A to dokonce ve variantě AMG. První CL AMG mělo sice pouze atmosférický osmiválec 5,5 litru, jehož 360 koní se staralo spíše o důstojnou, než-li brutální akceleraci, leč společně se základní CL500 jsou to zřejmě nejvíce doporučení hodné motorizace. I když v případě Mercedesu CL C215 se v celkových provozních nákladech nějaký ten bezproblémový motor asi docela ztratí. Elegantnější varianta proslulé sonder klasse byla ve své době nositelem automobilového pokroku, jako první auto nabízel adaptivní tempomat Distronic nebo podvozek ABC (Active Body Control) s potlačováním náklonů. A k tomu samozřejmě kopu další high-endové výbavy. Bohužel i pokrok se může pokazit a pak to lítá. Z mnoha drahých položek zmiňme ono ABC – kilínko pryč jen to hvízdne. Nejsmutnějším faktem však, je, že i C215, podobně jako W220, podléhá korozi. Ale co byste pro souseda neobětovali…

Bentley Mulsanne Turbo

Otázka pro chytré děti. Kolik věcí se může porouchat na 30 let starém aristokratickém skvostu z britskýh ostrovů? Vůbec to nechci vědět, ale  pro tento kus šlechtického luxusu bych to snad byl ochoten i vyzkoušet na vlastní kůži. V inzerátu se sice nepíše, o jaký ročník Mulsanne jde, avšak další informace jsou velmi potěšující. Vynikající stav, velmi nízký nájezd, certifikát originality, atd. Pod kapotou se nalézá klasika všech klasik, osmiválec šest a třičtvrtě litru, u něhož ani tak neohromí výkon 332 koní, jako spíše točivý moment 660 Nm. To už nejsou na obtíž ani pouhé tři stupně automatické převodovky. Vězte, že Mulsanne Turbo bylo vyrobeno jen v počtu 516 kusů. Otázkou zbývá, příjde-li vás na víc servisování tohoto aristokrata anebo gáže osobního řidiče – snad nenecháte ten modrý hustý vlas na zadních sedadlech okorávat vzduchem.

Maserati 3200 GT 

Je nádherné, marnivé a má manuál. Maserati 3200GT bylo prvním počinem značky poté, co utekla hrobníkovi z lopaty a je to pravá prostopášná Itálie. Tvary z pera Giugiara jsou úchvatné dodnes a nikdy jsem nepochopil, proč tohle Maserati v rámci faceliftu přišlo o unikátní bumerangové zadní svítilny. Z interiéru na vás dýchne poctivá ruční práce a ta nejlepší italská kůže. Strojovna pod kapotou je dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec o relativně nízkém objemu 3,2 litru – vězte, že tahle jednotka má prapůvod až u hranatého modelu Shamal. Její turbolag je pověstný a kopanec pro zadní kola je tak silný, že způsobil v rukou neopatrných majitelů slušnou genocidu modelu hned od prvních dní. Majitelé praví, že se zapnutým ASR dostanete přes prsty ještě než vůbec zatočíte, s vypnutým se vás pak auto pokusí zabít – dvojitým lichoběžníkům navzdory. Motor je ale také hlavní příčinou servisních starostí. Pokazit se na něm může snad všechno. Má problémy s chlazením, vyžaduje důslednou kontrolu náplní, praská sání, umírají turba, umírá startér a vinou volného ložiska klikové hřídele může dojít k jeho fatálnímu poškození. Holt, to je cena za život s úchvatným italským GT, které svým trojzubcem umí propíchnout kýble vášní a stojí zlomek ceny soudobých Ferrari.


Mohlo by Vás také zajímat

Nový komentář

Komentář úspěšně přidán.

Komentáře

Michal88
10. ledna 2017, 09:05
0

Pěkný výběr. :) Corvette bych určitě nepohrdnul, byť toužím po C2. :)

Jinak se celkem divím, že si lidi s tímhle rýpáním nedají pokoj. Vždyť každý nese riziko za svá rozhodnutí. A lidé by se měli nad svým chováním zamyslet, aby se nedostali do průšvihu, neboť to budou jen oni sami, kdo si za to ponese odpovědnost. :)

reagovat
Knightrider
10. ledna 2017, 10:20
1

C2 chci na duchod. Uplne se vidim, jak se jentak projizdim po krajine a kocham se. :-) Ale C4 je rozumnej kompromis mezi slusnyma jizdnima vykonama a nakladama na provoz a servis.

Vojta Dobeš
10. ledna 2017, 13:35
0

Já pořád nevím, jestli bych, když už Vette, chtěl víc C2 nebo C3 s chromovejma nárazníkama. Ale C3 by asi vyhrála, naživo je to (dokud je chromová, plasťák už mě moc nebaví) úžasně sexy auto, podle mě naprosto na úrovni soudobých Italů. Ono teda obecně po Fordařském a Mopařím období začínám dospívat k tomu, že přinejmenším z hlediska designu je druhá půlka 60. let u GM prostě geniální.

Knightrider
10. ledna 2017, 14:05
0

Kdyz C3, tak jedine chromku. Ale ty ceny uz taky vylezly do nepeknych vysin. Ale v cabriu by mne neskutecne brala. Na Hradecky V8 byla tahle celomodra kraska. To auto je naprosto dokonaly. :-)

th
thelegend27
10. ledna 2017, 09:44
0

super článek! příště by mohlo být zajímavé, porovnat nová mainstreamová auta za cenu fabie

reagovat
zimbic
10. ledna 2017, 10:40
0

Z vybraných aut mě to nejvíc táhne k Bentley Mulsanne Turbo a Maserati 3200 GT, jedno na klidné cestování jako gentleman a jedno na svižné dovádění na okresce.

reagovat
Knightrider
10. ledna 2017, 10:51
0

Jo, tak to jsou presne ty auta, ktery by z tohohle vyberu braly i mne. Jeste, ze mam rozum a navic nemam prachy. :-D

zimbic
10. ledna 2017, 11:00
0

To já taky ne (naštěstí jinak bych asi neodolal :D), a ještě C4, ale targu s fofklackem a černým koženým interiérem, ideálně stříbrnou to by se mi líbilo. Žeru ty vysouvací světla a zkosenou záď, ale v reálu mě překvapilo jak je to malinký auto na fotkách mi přišla vždycky větší.

Knightrider
10. ledna 2017, 12:57
0

Ona ma na delku 4,53 metru a na sirku 1,8m, takze zase tak mala neni, je to jak Octavka, ale jak je to nizky a placaty, tak to vypada, ze je to mensi, nez ve skutecnosti je. Ale extremne maly je to uvnitr.

zimbic
10. ledna 2017, 16:11
0

Podle mě bych si stejně musel přišoupnout sedačku jako ve všem snad :D Já mám hodně místa i v miatě takže myslím, že s místem bych problém neměl. Jinak nízká je docela hodně, když jsem vedle ní parkoval měl jsem pocit, že mám offroad.

Knightrider
10. ledna 2017, 16:57
0

Ma na vysku 1,17m. Je to hodne nizoucky a placaty a i kapota motoru je az extremne nizka, obzvlast vpredu, tak to pak jako celek pusobi dojmem mnohem mensiho auta, nez ve skutecnosti je. Teda do chvile, nez si clovek sedne dovnitr a pak pred sebou vidi tu obri dlouhou kapotu, ktera konci nekde daleko vepredu. :-)

Knightrider
10. ledna 2017, 10:50
0

Sakra, ja toho Steva Sanderse znam. :-) Asi to bude tim, ze mi bude tech 40. :-)




To skakani do auta pres zavreny dvere byla proste strasna machrovinka. :-)

Jinak i 1991 Vette s motorem L98 jede celkem slusne. 0-100 za 5,5sec. a Vmax. 252km/h, jsou myslim i na dnesni dobu pomerne dobry hodnoty, talze krome toho kravalu motoru s tim clovek zazije hromadu zabavy. Pro zajimavost tady prikladam tabulku zrychleni jednotlivych rocniku: http://www.zeroto60times.com/vehicle-make/chevrolet-0-60-mph-times/

Ve srovnani s ostatnima autama tady, je C4 plebejsky auto, ale i tak muze servis dost potrapit. Tycky zadniho stabilizatoru 3.500,- Kc, sada cepu a tycek rizeni na predni napravu 10.000,- Kc, sada gum 25.000,- Kc, pred tydnem jsem objednaval sadu tlumicu, taky za 25.000,- Kc a to mam slabsi vybavu, kde jsou obycejny. Ta v inzeratu ma priplatkovy elektronicky s nastavitelnou tuhosti perovani otocnym knoflikem na stredove konzoli. Celni sklo 20.000,- Kc, klima kompresor 20.000,- Kc, ale nejhorsi jsou dily karoserie. Rozbit se to nesmi, protoze treba kapota stoji 75.000,- Kc, zadni celo 70.000,- Kc, atd. Ale porad je to sranda oproti C5 nebo C6, kde sada tlumicu stoji stovku, celni sklo 80 tisic a podobne.

reagovat
sheogh
10. ledna 2017, 11:31
0

Me by z toho asi nejvic potesil ten talian. 3200GT vypada uzasne, a jeho kroceni by mohla byt zajimava vyzva :-) Skoda jen te poruchove techniky...

Corvette vypada designove perfektne, ale taky bych se primlouval za trosku zajimavejsi pohon...

reagovat
Cu
Customman
10. ledna 2017, 12:10
0

Automat v tom Bentley je GM TH400? (alespoň to tvrdí internety) To by byla jedna věc, která by se nemusela rozbít. ...nebo být relativně levná, když se rozbije.

reagovat
Vojta Dobeš
10. ledna 2017, 15:11
0

Podle toho, co jsem o Bentleyích a Rollsech z té doby četl, se moc nerozbíjí ani ten zbytek. Rozdíl je, že když už se to rozbije, tak je to kurevsky drahé. Pozitivní naopak je, že když se to opraví, tak to prý zůstane opravené.

Matěj Podhorský
10. ledna 2017, 17:57
0

A nejsou to náhodou ještě ty Rollsy a Bentleye, které opraví doma tvůj šofér a mechanik v jednom? Tedy pro šikovného garážistu (minimálně půlka čtenářů autíčkáře) žádný problém. Jen ty díly. Ale kdo ví, třeba by tam pasovala vodní pumpa z Avie :D

Vojta Dobeš
10. ledna 2017, 18:37
0

Jo, dokud je to hranatý, tak by to mělo jít.

krab
10. ledna 2017, 13:48
2

Moc hezký výběr. Je fakt, že asi v reálu by se u všech těch aut bez vyjímky za další rok provozu utratil snadno rozpočet na další fungl novou Fábku :) Mohl, ale nemusel.... Já bych si každopádně z toho výběru vybral Maserati 3200 GT. Jenže za 370tisíc tomu moc nevěřim... jiné kousky stojí často i o 200tis víc, takže v reálu věřim, že pěkné, opravdu dobré bez dalších dramatických investic ( se štěstím) bude stát rozpočet těch dvou Fábií.

Já bych svoje prachy v rozpočtu vybavené fábky utratil do něčeho, co nemusí být finanční pohroma a možná si i udrží cenu kvůli exkluzivitě : Abarth 595 Turismo. (118kw) , nestojí to nesmysl jako Bibosto, nebo Ferrari edition, Maserati edition atd..
Na sportovních vozech jsou dva kousky : mě se líbí víc ten červený :
https://www.sportovnivozy.cz/77726-fiat-abarth-595-turismo

No letos mám priority jinde, ale dovedu si krásně představit, že za čas by mohlo něco podobnýho nahradit současné daily.... i když tahat tak pěknýho Abartha do sněhu a soli ? hmmm.. asi by mi toho bylo líto.

reagovat
CerVus
10. ledna 2017, 17:34
0

Nezdá se Vám ten inzerát na tu vette nějaký divný. Jako by byl psaný přes google translate.

reagovat
Knightrider
10. ledna 2017, 18:21
0

Presne tak. Bude to nejakej podvod. Jasnej google translator. V posledni dobe se podobny inzeraty zacaly objevovat na bazosi docela casto.

ht
htr
11. ledna 2017, 11:30
0

Mase 3200GT přišlo o bumerangové světla kvůli US regulacím pokud se nepletu

reagovat
hurkar
12. ledna 2017, 19:47
0

to Kupé od Maserati pôvodne bolo ponúknuté pre Dejwo. To ho odmietlo a vzali ho potom taliani. No už nikde nieje o tom ani zmienka

reagovat


reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Impala Wagon 1979
Chevrolet Impala Wagon

1979 rok výroby
160 koní výkon
5 000 ccm objem

Ford Aerostar 3.0i 1989
Ford Aerostar 3.0i

1989 rok výroby
147 koní výkon
3 000 ccm objem

Renault Ostatní Saviem SB2 1976
Renault Ostatní Saviem SB2

1976 rok výroby
75 koní výkon
2 600 ccm objem