načítám data...

Auta z Frcu: Dejte mi Čtyřku se vším

Udělali jsme si inzertní web a o autech z něj občas píšeme. Jako třeba o tomto pozoruhodně vybaveném kombíku od Mercedesu, který navíc znám nejen z těch internetů...

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

V naší “podrubrice” Auta z Frcu vybíráme ty nejzajímavější inzeráty z našeho nového inzertního serveru AutoFrc.cz. Inzerujte u nás!

Všimli jste si někdy, že když začnete jezdit nějakým autem, najednou podezřele často vídáte jiné vozy stejného typu? Člověk může snadno získat pocit, že se najednou všichni inspirovali a pořídili si to samé auto, i když ve skutečnosti auta podobná tomu svému jen více vnímá.

Není proto nijak překvapivé, že když jsem před pár lety jezdil starým Mercedesem W124, začalo se kolem mě najednou “čtyřek” objevovat víc a víc. A některé dokonce opakovaně. Brzy jsem si začal všímat černého kupátka, podobného mému, které brázdilo ulice Pardubic. Při parkování v centru města jsem se zase často ocitl v blízkosti od pohledu solidního černého kombíku. Na něm mě navíc cosi zaujalo již od pohledu zdálky – zdá se mi to, nebo… ne, opravdu ta věc má světlý kožený interiér. V kombíkovém Mercedesu z té doby to bylo něco dosti nezvyklého, i zámožní Němci se dlouho rozmýšleli, než v objednávce zaškrtli cokoliv z poněkud předražené příplatkové výbavy.

Kombík v kůži a ještě k tomu světlé, to se moc nevidí. A navíc, ono to snad jezdí na benzín! Co víc, dokonce se pod kapotou nachází špičkový čtyřiadvacetiventilový šestiválec, jak prozrazuje označení 300E-24 na víku kufru. Nemohl jsem nenahlédnout dovnitř, kde mě čekal další šok. Když se “Mercedesář” dívá do kabiny starého Mercedesu, obvykle jeden z jeho prvních pohledů směřuje k počtu tlačítek na palubní desce a středovém panelu. Čím víc tlačítek, tím víc Mercedes. Tedy, tím víc výbavy. A tohle auto mělo opravdu hodně tlačítek. Vlastně víc, než jsem kdy v nějaké W124 viděl. Elektrická okna, elektrická sedadla s pamětí, elektrický šíbr, nezávislé topení, originální rádio a spousta dalšího. Vypadalo to, že původní majitel při objednávání postupoval metodou Ctrl+A, nebo si zkrátka poručil “mit Alles”.

Chvíli jsem kombík obdivoval a pak se vrátil do svého zpelešeného kupátka. A kdykoliv jsem ho později potkal, musel jsem uznale pokývnout, protože takových “čtyřek” už člověk mnoho nepotká.

O to jsem byl rozmrzelejší, když se dotyčný vůz objevil na prodej za překvapivě rozumnou sumu, kterou jsem však v tu chvíli nedisponoval. Dřívejší spolumajitel Autíčkáře však v dotyčném voze rychle rozpoznal “libový kočárek” a promptně jej, jak říkají bazarníci a automobiloví šmelináři, “nasál”. Čtyřka byla až na pár více či méně drobných vad v opravdu solidním stavu a po jistou dobu dokonce sloužila jako služební vůz našeho jednomužného IT oddělení. Brzy ale přišel čas, kdy bylo třeba “libovej kočárek” poslat do světa a najít mu nového majitele.

Pro “čtyřku” to bylo asi to nejlepší, co se jí mohlo stát. I dnes totiž černý kombík s pozoruhodnou výbavou vídáme na srazech a pozorujeme, jak je čím dál hezčí a dotaženější, protože nový majitel na jeho údržbě a opravách opravdu nešetřil.

Patříte-li tedy mezi skupinu lidí, která je přesvědčena, že správný Mercedes musí být hranatý a zároveň hledáte výkon a výbavu, je tohle možná přesně to auto, které by vás mělo zajímat. Zatímco kupé s podobnou výbavou a motorizací už svými cenami vystřelila do stratosféry, kombík zůstává stále poměrně dostupnou volbou – a s příplatkovými brzdami, Sportline podvozkem a 220 koňmi bude (přinejmenším na poměry starých Mercedesů) i řidičsky zajímavým nástrojem. Ve kterém navíc můžete spát nebo stěhovat skříně.

Samozřejmě to má i své stinné stránky, jako třeba to, že se s jakoukoliv W124 příliš nedoporučuje jezdit v zimě, za deště či jakýchkoliv jiných podmínek, které by mohly uspíšit její sklony ke korozi. A mít kombík jako druhé auto na víkendy může leckomu připadat zvláštní. Navíc nemůžete očekávat, že by se z prostorného Mercedesu stala kdovíjaká investice – kombíky zkrátka mezi sběrateli neletí. Ale pokud chcete mít zajímavé a výjimečné auto, které hodnotu přinejmenším neztratí a zároveň dokáže být užitečné, jste určitě na správné adrese.

https://www.autofrc.cz/inzerat/mercedes-benz-124-300te-24-1990/994/

Znáte AutoFrc.cz? A znají ho vaši přátelé, známí a kamarádi? Řekněte jim o něm a doporučte jim, ať u nás vystaví i svá auta na prodej. Čím jich bude víc, tím zajímavější bude listovat naší nabídkou a tím větší šanci budeme mít k tomu, abychom se stali opravdu skvělým bazarem pro nadšence i obyčejné motoristy!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

PeterLuk
18. ledna 2017, 19:07
0

Hmm, ale veď to auto vyzerá z fotiek skoro ako nové! To sa u starých Mercedosov u nás často nevidí...

reagovat
sheogh
18. ledna 2017, 19:12
0

Souhlas, moc peknej. Ja bych se rad podival a nazivo projel 600SEL. Pevne verim, ze po projizdce uz to auto urcite nebudu chtit. Urcite je naprosto strasny, super nudny, a jen dobre vypada....8-)

reagovat
Gr
Greg
18. ledna 2017, 19:23
2

Ked tak pozeram na ten autofrc, moze z toho byt zaujimavy projekt. Ale ked tam vidim tie ohromne zaujimave dizlove kombiky vratane najmenej zaujimaveho auta vsetkych cias, skoda chrochtavia combi v tedeicku, mam obavy ze takyto spam moze kazit myslienku tej stranky, hlavne ked sa to tam zacne mnozit a zaujimave auta tam zaniknu v tom mnozstve. Ja by som sa s tym snazil nieco urobit hned na zaciatku, napriklad tam zavesit nejaky "eticky kodex" s upozornenim, ze vhodnost inzeratov posudzuje redakcia a ma pravo inzeraty aj mazat. Netreba byt nejak velmi prisny, ale myslim ze auta ako som spomenul v prispevku tam naozaj nemaju co hladat (ak to ma byt inzercia zaujimavych aut)

reagovat
briza
19. ledna 2017, 10:21
0

Posuzovat, co je vhodné a co není, obzvlášť v bazaru, mi přijde dost podivné. Navíc jak bys to chtěl řešit? Nějakou schvalovací komisí? Primárně bych to tu spíš vnímal jako místo, kde se budou prodávat auta, kde se prodávající nebude snažit hrát nějakou habaďůru. Ostatně stejně, jako si může dělník ze šroubárny přečíst Vergilia v originále, tak i Autíčkář může mít potřebu "nudného" naftového kombíku.

JLK
19. ledna 2017, 12:13
2

To nemusi byt nutne 'inzerce zajimavych aut', klidne at' tam jsou oktavky. Dulezite je, aby ta zajimava auta z toho sla jednoduse vytahnout, tj. mit specificka vyhledavaci kriteria jako vicevalce, pohanena naprava a podobne veci. A ten tlak redakce by mel byt smerovan hlavne na to, ze tyto informace budou u vsech inzeratu uvedeny spravne.

hurkar
18. ledna 2017, 19:25
0

presne, písal som o ňom na inom fóre že tak elegantne urobený bufík som ešte v Maďáku nevidel, celý je super, no znalci strašia neviditeľnou hrdzou u strých Mercedesov všeobecne

reagovat
Csaba
18. ledna 2017, 19:48
0

Hm, koukám že to má stále dobastlené to trvalé svícení předních blinkrů jako když jsem kdysi o to auto měl zájem... V životě nepochopím proč někdo przní originální osvětlení německého auta určeného pro evropský trh předělávkou na us svícení... :( Nejenom že je to prostě dětinské a nesmyslné, taky to znamená problém na STK, protože to - světe div se - jaksi "nemá být"...
A jen tak na okraj - stále to má ty sjeté 17" pneu nezapsané v TP?!? :-)

reagovat
Ho
Honza S124
18. ledna 2017, 22:20
0

To ale přece není žádný prznění. Stříhneš drát a zmizí to :). Mně se to líbí a není to nic nevratnýho. Lidi bastlej ty auta strašně a to nejde srovnávat. A na stk nebyl problém.

tom w.
18. ledna 2017, 20:16
0

Auto známe z MB fora, majitel sa oň príkladne staral.Pri troche snahy záujemca ešte nájde topic ,kde boli zdokumentované práce na aute. Ak si správne pamatam, uživatel mal nick mr. Beam, alebo také niečo.
Ešte by som chcel poopravť, že toto bol špičkový civilný motor(čítaj ne500E a neAMG) max. do roku 92.Vychádzal z klasických 3litrov so vstrekovanim Bosch a zapalovaním rozdelovačom, dostal len 24v hlavu.
Po fl v roku 93 prišli nové motory so vstrekovanim HFM a cievkami. Konkrétne tento motor vystriedal 3,2 litrový R6. Mal tiež 220hp, ale o 40 nm vyšší kruťák posadený o cca 1000rpm nizžšie....a mal o dosť menšiu spotrebu

reagovat
tom w.
18. ledna 2017, 20:17
0

www.mercedes-classic.cz

ai
aio
20. ledna 2017, 05:25
0

Njn, ale od MY93 boli aj 400E a po fl E420 ked teda hovorime o ne 500E a ne AMG... Ale mas pravdu hrdina v clanku bol vo svojej dobe skutocne top of the line... Ak neratas 4MATIC ;-)

tom w.
20. ledna 2017, 17:31
0

Jasné,ale reč je o kombiku a pokiaľ viem,tam V8 sa don nemontoval

SEMRY
18. ledna 2017, 20:32
0

Auto znám, je hezké nicméně tahle motorizace je dobrá tak akorát na víkendy a pozlobit umí. Kombi na víkend? Tohle auto patří do denního boje.

reagovat
krab
18. ledna 2017, 21:27
0

Už jsem si ho všimnul dřív. Myslím za tu cenu, fantastická nabídka. Možná už má z něj někdo radost!
Pokud není špatně něco podstatnýho, jako např. špatná oprava po dávné bouračce , nebo specifikace neodpovídá tovární ( prostě se něco dobastlilo) tak je to fakt výborná nabídka. I pokud vyžaduje trochu servisu, lásky a péče.
Takový auta se u sousedů prodávají bez mrknutí oka za dvojnásobek.

reagovat
Ho
Honza S124
18. ledna 2017, 22:16
0

Všechna výbava je v datakartě podle vinka, jen ty 17" AMG jsem tam dal navíc. A kdysi to mělo menší ránu na pravej čumák, ale odneslo to jen světlo a kousek blatníku, to je všechno. Po těch letech je to prostě super auto a jezdím s ním rád :)

krab
18. ledna 2017, 22:36
0

Vypadá fakt hezky a věřím že bude pěkný. Držim palce při prodeji. Jak říká Petr Čtvrtníček "ženicha si to najde, ani tomu Bóďa nebude muset dávat posmrtnou masku" :)

Takovýhle inzeráty mě úplně nutí přemýšlet, jestli nějak nezaložit záchranou stanici pro ohrožené druhy. Takový útulek pro zajímavá stará auta, co se zrovna v inzerátech vyskytnou jako zaručeně lákavá nabídka :)
Bohužel, blížím se ke stavu lehkého nadstavu takovýchto vozů a mám tím pádem víc jak plno. Ale taky bych s touhle W124 rád denně jezdil do práce. Teda kdyby bylo sucho a žádná sůl.... no a takovejch aut už právě mám několik :-D

V tomhle směru tady vlastně tiše závidim člověku s nickem "RNCP". Ten se rozhod, koupil BRZ jako daily, neřeší predpověď počasí, neřeší nic, užívá si to auto pořád a vlastně je to asi tak fakt ideální....

Patricius81
18. ledna 2017, 22:57
0

Nemá chybu, je to fakt peknej kousek. Kdybych ted nemel v planu kupovat clk 320 w209, tak do nej hned jdu.

reagovat
custom1
19. ledna 2017, 11:07
0

Sklony ke "korozy"? No Vojto!

reagovat
M P
19. ledna 2017, 11:53
2

Absence editace článku lze přičíst mému kokotství. Omlouvám se za to :)



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem