načítám data...

Aston Martin nabídne možnost přestavby klasických modelů na elektromobil

08. prosince 2018, 18:40 25 komentářů Jakub Pospíšil Novinky

Pro příznivce ekologických systémů pohonu vozů nabídne britská automobilka revoluční systém revezní přestavby, která zachová maximum z původního vozu.

zobrazit celou galeriiNovinky: Aston Martin nabídne možnost přestavby klasických modelů na elektromobil

Novou technologii představila automobilka na modelu DB6 Mk II Volante z roku 1970. Její hlavní výhodou je minimální zásah do vozidla. Přepřipravený celek motoru a baterií se vloží na místo původního spalovacího motoru a propojí se s původní elektrosoustavou. Montáž elektrického pohonu by díky tomu měla být rychlá a jednoduchá, zároveň zachová ostatní díly z původního veteránu netktnuté. 

Další nespornou výhodou je to, že v případě zájmu je možné do vozu jednoduše vrátit zpět spalovací motor. Nejedná se tedy o nevratnou přestavbu, ale spíše jakousi záměnu pohonu. To je v případě cenných veteránů rozhodně přijatelnější varianta, než devalvace jejich historické hodnoty nevratným znehodnocením původního pohonu. 

To je konec konců i hlavní motivací Astonu, který chce své cenné modely takto do budoucna ochránit před drakonickými emisními normami. “Náše plány do budoucna nezahrnují jen nové modely, ale také ochranu našeho cenného dědictví. Věřím, že to dělá s Aston Martin jedinečného průkopníka v této oblasti.” uvedl ředitel automobilky Andy Palmer na tiskové konferenci. 

Technické parametry pohonné jednotky jsou zatím neznámé, v tiskové zprávě ale mluvčí společnosti uvádí, že systém by měl sdílet větší množství dílů s pohonem modelu Rapide E. To slibuje zajímavou dynamiku a pokročilé technologie. Jediným zádrhelem by se tak mohly stát baterie. Ty jsou totiž velice těžké a vzhledem k tomu, že u historických vozů nedojde k navýšení jejich hmotnosti, je nasnadě, že dojezd elektrifikovaných vozů nebude nikterak vysoký.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Knightrider
08. prosince 2018, 22:22
2

Vyrábějte si pazgřivce jako je Leaf nebo Prius, jak chcete. Ale proboha neničte starý automobilový legendy. On i ten z dnešního pohledu starej motor, je to, co vytváří to charisma toho starýho auta.

reagovat
Jimi
08. prosince 2018, 23:47
0

To je prznění, znehodnocení auta z principu. Už jenom chybí, jak si James sedá na konci filmu do elektrické db5 a je mu umožněno odjet na základě vysokého sociálního kreditu... a to Astny ani moc nemusím...

reagovat
Breakthru
10. prosince 2018, 23:27
3

řekl bych, že možná patřím mezi ekologicky smýšlejcí jedince....Nenechávám auto nastartovaný na místě déle než hodinu, mám již EURO III a pláču, když vylejvám fridex do kanálu....
ale tohle je na hlavu postavený.To není o ekologii, ale o debilitě a životním stylu pomatenejch hipsterů, sluníčkářů a genderově nevyváženejch kryptoheteráků.Těch pár (snad jich víc nebude ) elektro Astonů lepší svět neudělá....

reagovat
Honza 'Hamster' Křeček
11. prosince 2018, 09:58
0

Třeba nechtěj lepší svět, ale lepší Aston Martin? Zkusil si někdo z vás pánové aspoň na chvilku připustit, že nákup elektromobilu nebo hybridu může mít i jiné příčiny než snahu o nějakou pošahanou ekologii nebo lepší svět?

P.S. Správně petrolheadsky zakonzervovaný starý Aston Martin uložený v suché stodole na špalcích a pod plachtou udělá svět lepší?

Breakthru
11. prosince 2018, 18:09
3

ale hovno....člověk, co těm autům rozumí , tak si jich užije jen s původní benzínovou jendotkou a nemá potřebu si pro léčení svýho ega prznit takový auto....To nemá daleko k výměně za naftu nebo LPG, CNG...proč?Protože to tam nepatří....
S takovou se může udělat zateplovák a plastový okna na Pražským hradě....úplně stejná kokotina

Honza 'Hamster' Křeček
11. prosince 2018, 22:33
0

Proč léčení ega? Mě fascinují tyhle psychologické analýzy na základě výběru auta.
Co o člověku říká potřeba mít velký hlučný nenažraný šestiválec? :-D

A moderní vnitřnosti na Pražský hrad? Třeba ocelová konstrukce krovů ve sv. Vítu? Ale jistě, jak si račte přát! ;-)

Breakthru
11. prosince 2018, 22:52
0

tak na katedrále je toho víc než jen ta ocelová konstrukce.
Je to stavba ze 14. století a bez oprav a úprav by dodnes nevydržela.V době svýho vzniku ten barák nikdo nestavěl proto, aby si ho Japonci mohli v 21 století fotit...
Opravovala se celá střecha tak 10 let zpět.Dostala pomocnou kontrukci, která zpevňuje původní, byla vyměněná měděná krytina a dostala i izolaci.
I na autech probíhají opravy moderní technologií a používají se moderní materiály.Já bych rozhodně nechtěl rozhodně na karoserii cokoliv opravovat tak, jak se to dělalo třeba před 50 lety....

Honza 'Hamster' Křeček
12. prosince 2018, 09:31
0

No to není tak úplně pravda, stavba byla dokončená 1929 a některé ocelové konstrukce jsou tedy původní, ale to už odbíháme od tématu.... :-)

Breakthru
12. prosince 2018, 18:03
0

vím, kdy byla dokončená....
a málokterá stavba zůstala za ty staletí čistě gotická nebo renesanční.Opravovalo se upravovalo se celý staletí, jinak by jim ty baráky popadaly na hlavy...

saage
12. prosince 2018, 22:05
3

Teda Honzo..! Ted sem si uplivl, a prehodnotil vse o tobe, bohu, vesmiru a tak vubec.. :-D Kacirstvi! Baterky pro chlapa patrej tak maximalne do ovladace k televizi. Stejnak tahle moda elektroaut prejde po tom co se zjisti ze masove je to blbost. Par kusovek svet nespasi, a pro masove rozsireni nebude kapacita stejnak. Jinak s tema “upravama “ starejch aut je to jak kdyby prisel nejakej novodobej umelec, a rekl: Ta MonaLisa je takova smutna, trochu ji pribarvim.

Breakthru
13. prosince 2018, 18:31
1

proti elektromobilu mám hovno, nevadí mi.I uznám, že jsou "wekologičtější" v globále než spalovák, ale je to remíza a jde jen o vyhánění čerta ďáblem....ale v dnešní době je in být totální kokot....

BigBen
11. prosince 2018, 08:57
0

Kdybych měl starýho Astona, tak bych ho rozhodně nezprznil předěláním na elektro :-)

reagovat
Pólin
11. prosince 2018, 09:36
0

Člověku je z toho těžko u srdce... tohle je nějaký kříženec pro hipstery, kteří si přečetli, že staré Astony jsou cool a elektro auta jsou taky cool... tak proč to nezkřížit... a nabíjet si to budou elektřinou z dřevěných soudků, ne...?

reagovat
Matěj Podhorský
11. prosince 2018, 09:47
1

Vratná. Přestavba.

Kristepane pánové, vy jste pro samé stromy přestali vidět les :)

A navic... sakra doprdele, vám taky někdo kafrá do toho, co si máte dělat se svými auty? Ne, že? Tak nechte lidi, co mají staré Astony, ať s nimi proboha jezdí třeba na dřevoplyn.

reagovat
custom1
11. prosince 2018, 13:43
0

Je srandovní, že když tady byl článek o elektrickém '49 Mercury, tak proti tomu nikdo nic nenamítal, přitom v dnešní době je to taky vzácný a ceněný veterán... :)
K Astonu: V tuto chvíli je taková přestavba k ničemu a přikláním se k názoru Breakthru o sluníčkářství a tak podobně, ale až se začne spalovacím motorům šlapat po krku ve velkém, tak tohle bude, myslím, dost efektivní (i elegantní) řešení. Obzvlášť pro lidi, kteří chtějí takovým vozem jezdit častěji. Rozhodně ta auta takhle budou moct jezdit, nebudou se muset všude převážet na plaťáku a na srazech nebudou muset být pouze statickou ukázkou. U takového auta je to především o požitku z jízdy bez střechy a britský roadster je k tomu ideální. Pokud k tomu zachovají rozumný dojezd (stačí srovnatelný u současných elektromobilů, na daleké cesty jsou jiná auta), tak by to mohlo být hodně zajímavé.
Já, mít na to ty prachy, tak bych tuhle alternativu bral. Obzvlášť, když je stále k dispozici původní motor, čímž se zachovává originalita. Ano, zvukový projev je pryč (a repráky jej nenahradí), ale pokud budou zachovány jízdní vlastnosti, tak proč ne... ;)

reagovat
Breakthru
11. prosince 2018, 18:11
0

No jo, jenže amíci auta dělali ve větším množství a ceněný jsou tak nějak z tý doby všechny, některý víc a některý míň...A u těhle úprav je agregát tak nějak jedno, protože tam můžou šoupnout nějakou starou V8 anebo s klidem Hemi, Coyote či LS1 nebo třeba V6 Ecoboost, tak potom nějakej elektromotr už je jedno....

custom1
12. prosince 2018, 07:11
0

Já jsem myslel už extrémní případ, kdy zakážou diesely, benzínové motory budou taky dost na ústupu a elektromobily zaznamenají masivní vzestup. V tom vidím výhodu téhle konverze, protože člověk bude moci jezdit autem, které se mu líbí a které má rád.
V současné době je to o tom, o čem jsi už psal, a sice, že si to pořídí nějaký fanatický sluníčkář.

Breakthru
12. prosince 2018, 18:02
0

zákazy čehokoliv nejsou řešení a podřizování se jim vede jen k dalším zákazům...

custom1
12. prosince 2018, 20:35
0

A svět k tomu, bohužel, pomalu směřuje...

Breakthru
13. prosince 2018, 18:28
0

dneska jsme v práci dostali nový kalendáře:každej rok prdelky, kozičky, kundičky prostě klasika prasečinky...od obou tam byly striktně oblečený holky od F1.Erotika 0 prasárny -1....když jsme se ptali proč tomu tak je, jelikož nám na zdi ještě visí starej kalendář s rozcapenou štětkou, tak prej je to tak, že holky postupně vymizí.Nesmí být....Zmizely z autosalonů, pomalu mizí i ze souteží a v brzku nebudou vůbec....takže za dva roky bude možná kalendář plnej buzerantů, transexuálů , barevnejch, hipsterů atd., aby byl genderově vyváženej.....takže postupně směřujeme k tomu, že se z nás nadělaj individua, co budou jezdit v elektromobilech nebo na kole, protože bílej, pracující, ateistickej heterák s autem se spalovákem je pro moderní dobu špatně....cigára a mrdavý holčiny jsou minulost....zakazuje se nafta, za chvíli benzín, pak jen příjde maso, cukr a na finále sex a svobodnej názor....

beastar
13. prosince 2018, 19:10
1

A tak snad nebude tak hrozně. Holky mizí kolem motorismu a motorsportu. Protože se každej bojí aby nebyl spojován ze sexismem atd. Jako firmy. Na netu máš porna nejvíc v historii a majitelé serverů se mají jako králové.

Jeden francouz u mě kupoval za takovou líbivou sumu. Logo jeho kompanie určitě všichni občas vídáme;) A nikdo ti nezakazuje ani ten největší bizár. S těma holkama kolem závodů atd je to tak jako s cigárama. Prostě si zvyknem.

Jinak u nás teda holky v kalendáři taky už maj trochu víc oblečení, ale furt v rámci kurvoznosti 1+. Akorát je to teda kalendář od gumařů. Plus nějakej shit Time of movies či co...

Jinak něco na tom je co píšeš. Dneska řekneš kámošovy na ulici kterýho znáš 15 let Čau ty cikáne arabskej jakože vtip z jednoho stand up. A celý náměstí se na tebe otočí. S výrazem wtf! Beat ur local nazi! Prostě přehnaný. To samí ty kecy kolem ekologie. A povídání o tom jak ti snědí chlapci chtějí obohatit naší ekonomiku a společnost svou pílí a svědomitostí. No nic to sem nepatří.

Elektromobil do pece a roztavit. Těžit ropu 2x takovým tempem. Rozcapený holky zpátky do motorhome i na start. A kalendářů. A pořádný modrý reklamy Martini na 911 v benzínu... Na pořádnejch gumách. Ekologii ať si řeší ti kkti naši synové v roce 2088;D

Breakthru
13. prosince 2018, 19:22
0

jenže je rok 2018....všechno je veřejný, všechno se sdílí a lidi magořej...problémy se neřešijou, jen se přesouvaj na jinou kolej nebo se místo nich vytváří jiný....
Před 20 lety byly běžně reklamy na cíga i v časácích, nikoho by nenapadlo, že někdo dovede vyhnat grid girls a diesel se pomalu zakáže....lidem mrdá....v roce 2040 to asi bude zajmavý a sterilní...
Uchlastat se dokud to jde...

Breakthru
13. prosince 2018, 19:28
0

jinak pro mne je elektromobil alternativa k benzínu, dieselu, LPG, CNG ethanolu atd....ale neberu to jako řešení nebo náhradu za stávající...to je píčovina.Ale vymrdaný ekobuzny to vidí jinak.
Řešijou problémy prostě nesmyslně.Stejně jak dneska v radiu ten vyjebanec Ťok.Do pondělí dodělat D1 na Vysočině....fajn, buzna v Praze mrdne v kanclu do stolu a poserte se, máte tři dny.
Proč to ti kujebáci neřešijou v září nebo v srpnu?Ne vole, napadne sníh, první pohroma na dálnici a jak mávnutím kouzelnýho proutku se to dodělá a kokotovi to nevysvětlíš, že teď to je v háji a prostě NE nejde to...jsou věci, co jsou daný
A tak nějak podobně uvažujou gumy i v Bruselu a ve světě celkově.Zakážeme, když to nejde jinak a třeba se všichni poserte....a když ne zakázat, tak aspoň osolit...

Tomáš Čanda
11. prosince 2018, 18:16
1

Věřím, že auta jako je tohle vlastní dost inteligentní a pro stará auta zapálení lidé, kteří by svůj historický vůz takto zprznit NIKDY nenechali. Takže kluci z oddělení Heritage sice dobře zamachrovali, aby jako AM vypadal, že nevraždí polární medvědy, ale ve skutečnosti zůstane u jednoho kusu. Maximálně nějaký zazobaný pokrokový prosťáček, co volí zelené, si tohle nechá udělat, aby byl cool ve své latte-raw soc. bublince.

reagovat
ro
rock
12. prosince 2018, 10:23
1

OK, je to vratný proces a tudíž nad tím jenom znuděně krčím rameny.
Spíš bych ale předpokládal, že někdo, kdo má a uživí originálního klasickýho Astona a má i prostředky na takovou přestavbu (tudíž žádnej Lojza se základním platem), se raději poohlédne po někom, kdo mu postaví repliku, která by třeba s tímto druhem pohonu počítala od začátku.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Thunderbird V8 429 cu 370 hp Fastback      1970
Ford Thunderbird V8 429 cu 370 hp Fastback

1970 rok výroby
370 koní výkon
7 033 ccm objem

Dodge Ram Sport 2012
Dodge Ram Sport

2012 rok výroby
396 koní výkon
5 700 ccm objem

Mazda CX-7  2.2 MZR 127 KW DIESEL 4X4  2010
Mazda CX-7 2.2 MZR 127 KW DIESEL 4X4

2010 rok výroby
176 koní výkon
2 200 ccm objem

Chrysler Newport Cordoba 1970
Chrysler Newport Cordoba

1970 rok výroby
290 koní výkon
6 300 ccm objem

Alfa Romeo 156 2.5 V6  2002
Alfa Romeo 156 2.5 V6

2002 rok výroby
192 koní výkon
2 492 ccm objem