Své SUV má dnes v nabídce mnoho výrobců luxusních výkonných aut. Už dlouho se kupé a roadstery Porsche u prodejců krčí ve stínu modelu Cayenne a ani zběsilé verze SUV od Audi, Mercedesu či BMW už nikoho nepřekvapí. SUV je zkrátka žádané zboží. A tak se pseudoterénní modely objevují i v nabídce firem jako Maserati, Jaguar či Alfa Romeo. Přesto není představení nového SUV od Lamborghini jen jedním z mnoha. Ostatně to u Lamborghini není snad nikdy nic.
Nové Lamborghini Urus se svým tvarem jasně hlásí k designovému jazyku značky. Toto rozhodně nebyl snadný úkol. Použít tvary placatého supersportu na něco, co je přecijen trochu jiných proporcí – to ne vždy dopadne fantastickou tvarovou kreací. V případě modelu Urus však rozhodně nejde o nepovedené dílo. Právě naopak, dynamikou sršící přikrčený tvar zdařile popírá své rozměry. Linie vozu směrem vzad klesá a vytváří tak dojem nižšího a širšího auta. (Pokud si mohu dovolit malou poznámku k tvůrcům BMW X6 a Mercedesu GLE – dobře si nové Lambo prohlédněte. Takto se to dělá. To jen tak pro příště…)
SUV má být pro Lamborghini pochopitelně pokusem postavit něco, co nebude pouhou hračkou pro dva víkendy v roce, něco, co bude fungovat jako – dejme tomu – auto. Vůz má zavazadlový prostor. Celých 600 litrů zavazadlového prostoru. Dále jsou tu dvě řady sedadel a dva páry dveří. Jedná se také o nejúspornější model značky, tabulková spotřeba dosahuje velmi rozumných 10,6 l/100 km – to i díky technologii umožňuící tu a tam odpojit nějaký ten nadbytečný válec. Chystá se i hybridní varianta. A potom je tu samozřejmě schopnost zvládat lehký terén. Vůz je opatřen inteligentním pohonem všech kol a jízdními režimy pro jízdu po silnici, ve sněhu, v blátě, v písku a… a na závodním okruhu.
Nebojte se, tohle není ústupek trhu, toto je stále Lamborghini. Zapomeňte na objem zavazadlového prostoru, ignorujte tabulkovou spotřebu. Tady jde o úplně jiná čísla. O ta, o která jde u Lamborghini vždycky. Čtyřlitrový osmiválec, dvě turbodmychadla, výkon 650 koní a 850 Nm točivého momentu. Pohon všech kol preferuje zadní nápravu v poměru 40:60 (pokud se jeho chytrá elektronika nerozhodne jinak) a 2,2 tuny vážící automobil dokáže katapultovat na stovku za 3,8 vteřiny. Maximální rychlost je potom 306 km/h.
Jistě, měli bychom vzpomenout, že Lamborghini již v osmdesátých letech přišlo s modelem LM002, ale tato dvě vozidla bych raději nesrovnával. Urus je vůz s parametry supersportu v praktickém balení, přesto však se vší tou šíleností a zběsilostí, která k pravému Lamborghini patří. Již brzy u vašeho prodejce.



















beastar
4. 12. 2017, 21:09Je to paráda. Je to daleko hezčí auto, než všechny další suv luxusní produkce. Kolik to bude stát? Stejně jako odulé a vzhledově hnusné Maserati B. ?
GanGreen
4. 12. 2017, 21:31Souhlas, pred timhle suv i ja smekam kloboucek... Cenu tipuju tak 4.5M+ :-)
tomyks
5. 12. 2017, 06:38Je vidět, že u Lamborghini se vážně zamysleli a pochopili jak má SUV Lambo vypadat.
Leo29
12. 12. 2017, 14:12To si ešte nevidel novú Q8 tá bude tiež pekna. Niečo sa dá vybadať už so štúdie ktorá bola na Frankfurtskom salóne.
Safa
4. 12. 2017, 21:52Tomu říkám návrat oklikou k traktorům. :o)
Ne, pěkný je to. Starej Paganini by se měl zamyslet a vynést trumf. Samozřejmě, že na pořádnejch Vraníkách...
GanGreen
4. 12. 2017, 22:57ježiš nestraš, doufám že k tomu se starouš P. nikdy nesníží!! to bych musel prodat zondu a hledat náhradu....
beastar
4. 12. 2017, 23:01Přesně tak a Zonda je věčná. Na tu žádný suv nikdy nedosáhne. To je tak skvělý a univerzální auto s velkým zavazadelnikem, že lepší sem neměl.
Safa
4. 12. 2017, 23:32GanGreen: Náhradu nehledej, Mazda je odpověď na všechno. ;o)
Beastar: Zrovna dneska jsem Ječnou šel a žádná Zonda tam teda nestála...
beastar
5. 12. 2017, 00:24No to protože sem nebyl doma. Kdyby jo tak si se konečně mohl vyfotit u poradnyho auta. Tak někdy jindy...
GanGreen
5. 12. 2017, 08:57Myslíte že ten hranatej lem blatníků má odkazovat na LM002 nebo je to jen náhoda?
ToMyx
5. 12. 2017, 10:12Je to mastodont a ty já nemusím, ale je to pěkné, moc pěkné. Těším se až v tom začnou maminy vozit prcky do školky :-)
GanGreen
5. 12. 2017, 10:34nezačnou, protože do toho neni nafta...
ToMyx
5. 12. 2017, 11:04Počkat, počkat, já to myslel vážně :-)
Na parkovišti u státní školky často vidím maminu v cayenne turbo v benzínu, takže i výjimky existují...
sumy
5. 12. 2017, 17:49To nechtějte vidět co každý ráno postava okolo francouzskýho licea na Smíchově. Rolls, Bentley, Escalada hybrid, Mka, AMGcka. A velká část toho jsou právě maminy, co tam těmhle kouskům tubou ráfky o obrubníky. Je to hrozná prča se tam ráno prokousávat ve stejny koloně ve 20let starý Hondě :-)
RCNP
5. 12. 2017, 10:43Já teda nevim. Přijde mi, že ten design je hodně generickej a v podstatě to je jen čumák lamba na jinak nijak zvláštní karoserii. Lámaný tvary jsou trošku víc samoúčelný než obvykle, jelikož karoserie SUV je prostě škatule, kde ty křivky nejsou tak výrazný jako u sporťáku. Proporce nejsou nijak výjimečný oproti třeba X6, snaží se maskovat tu hmotu úplně stejně. Klasicky zvyšující se ponton, zespoda zúženej tmavym plastem a pak useklej zadek plnej ničeho. V podstatě jen zvětšená Toyota C-HR, co se designu týče. Trošku to vynahrazují v detailech, jako jsou světla a detaily masky, ač třeba ty zadní kliky dveří jsou odporně umístěný. Jak řikám, fakt nevím, přijde mi to na lambo dost obyčejný a generický. Typickej tvar crossoveru/SUV/SAV jen trošku polámanej hranama, jinak nic víc.
sumy
5. 12. 2017, 17:14Souhlas a pakliže čistě teoreticky, pak Korres P4 je pro mě auto, co zvládne okruh a i trochu mimo něj :-)
A ty 2 desetiny, o který je to na 0-100 pomalejší než tohle Lamborghini bych tomu odpustil.
RCNP
5. 12. 2017, 20:30To je zběsilost :D
PeterLuk
5. 12. 2017, 10:52Mohlo to byť aj horšie, ale stále je to hnus. Chce to vidieť naživo, ale ja nevidím nič nad čím sa rozplývať. Interiér vyzerá, ako keby ho navrhoval tým zodpovedný za dizajn Acer predator. Ale tak pre Rytmusa dobré...
ickxs
5. 12. 2017, 11:41Ten interiér je fantastickej!