načítám data...

Zábavné auto jen na jednu sezónu. Nic víc.

20. května 2019, 01:01 67 komentářů beastar

O takové věci často přemýšlí kde, kdo. Však co se může stát, prostě si něco koupím a potom to hned prodám. Ono to tak jednoduché ale nebude. Navíc nikdo nechce prodělat.

zobrazit celou galeriiLe patron des patrons Beastar!!: Zábavné auto jen na jednu sezónu. Nic víc.

Původně jsem se chtěl s několika svými věrnými čtenáři podělit o úplně jiný obsah. Bohužel nestálé počasí a čas věnovaný skutečné práci způsobil, že test dalšího supersportovního zázraku se nekonal. Je to škoda a doufám, že snad už přijde teplé monotónní letní počasí. Suché silnice a dostatek prostoru pro to si zajezdit a něco napsat. Zajišťoval jsem prodej malého Mercedesu třídy A. Samozřejmě zdatně poupraveného od AMG. Musím uznat, že A 45 AMG 4MATIC umí s pocity a city pěkně zacvičit. Možná designem neohromí a to nakonec ani cenou. I jako lehce ojetý stojí prostě pořád relativně dost. Nicméně jistou dávku zábavy a adrenalinu nabídnout umí. Avšak relativně krátké svezení mi nedalo dostatek informací k tomu, abych o tom psal víc. Naštěstí je tady „Krab“ a jeho blogy. Po přečtení jednoho z nich. Posledního? Tuším.

Tak tady mě zaujalo jak téma, tak jistá souhra náhod. Krab se věnoval problematice nákupu vozu pouze na sezónu. Za takových podmínek, aby to bylo ekonomicky výhodné, nebo alespoň na nule. Přestože původní dotaz není omezen tak banální věcí jako je finanční rozpočet. Tak všichni dobře víme, že lidé, kteří opravdu nemají finanční strop, většinou nepokládají dotazy na fórech. Tímto se omluvám autorovi původního dotazu na fóru Autíčkáře. Já musel. Peníze neřeším je sice krásná fráze ale z praxe znám, že peníze v první řadě řeší 96% lidí. Samozřejmě se bavíme o řidičsky zajímavých autech. U těch obyčejných to platí beze zbytku. U auta které má být zábavné, rychlé, dravé a sexy přece jen bývají ústupky emocím a snům větší. Nicméně pojďme dále. Samotná myšlenka auta pouze na sezónu a potom pryč s tím je stará snad jako sám automobil. Nakonec i manželka se líp olepí, když je něco jen na chvilku a potom už zase budeme řešit tu chatu, než když jí najednou přivezete s úsměvem před barák poršeho volský voko. Teatrálně vyskočíte a odlehčíte situaci hláškou “Tohle je naše Porsche miláčku!” Většina žen v tu chvilku začne na ten nebohý spletenec kovů a plastů žárlit. A vy? Vy máte doma minimálně do Vánoc smůlu. Dokud ten krám, co akorát okupuje garáž, neprodáme. A podívej však ani Anička s Vendou už nemají kam dát kolo.

Jasně nemusí to tak být vždy. Možná máte doma slečnu či paní, která má sportovní auta ráda. Nákup podobného vozu uvítá. Dokonce snad i pochválí. Některá půjde ještě dál a usedne i za volant. Jenže potom tedy přichází riziko číslo dvě. Po sezóně prodat a neprodělat. To zní skoro stejně vtipně jako slovní spojení ‘Tesla má zisk’. I když pan Musk má velmi milý úsměv a je to snad i vizionář, prodělávat umí snad ještě lépe než opak. Vy při prodeji „sezónního“ auta můžete dopadnout podobně. Samotná bolest je v tom “prodávat po sezóně”. Sportovní coupé snad půjde prodat jen s mírnou ztrátou, nicméně který člověk si koupí za plnou tržní cenu od vás kabriolet před Vánoci? Pokud tedy takovou věc myslíme vážně, musíme jít do extrému. Buď nakupovat staré, bezcenné auto, které na ceně už nemá kam padat. Například BMW e46 v provedení compact. Nebo nakoupit supersport v řádech milionů, na který je ovšem ještě málo zájemců. A pokud nemáte kontakty, můžete si nakonec taky takové auto ponechat nakrásně do další sezóny. A mít v garáži takzvaně černého Petra, navíc na prodej tedy řádně pojištěného a provozu se neúčastnícího. Obecně auta, která jde prodat rychle za pár měsíců bez ztráty kytičky, se musí jedině dobře koupit. To není samozřejmě snadné. Navíc jak mnozí jistě víte, sportovněji střižená auta se prodávají složitěji. Zájemců nebývá tolik, za to jsou daleko otravnější a pečlivější. Chtějí jezdit. Vodí si své mechaniky a odborníky. Na to chce mít dostatek času a ocelové nervy. Pokud vás taková činnost neživí, může se stát, že vás někdo přemluví na místě. Potom proděláte téměř jistě.

 

Výsledkem je vždy mínus. A muselo by se sejít hodně faktorů, aby se podobná eskapáda vyplatila. Když se budeme pohybovat v segmentu zajímavých aut, kde se peníze až tak neřeší. Zejména do první větší poruchy hýří kde kdo optimismem. Můžeme narazit na věc zvanou sezónní pronájem. U těch nejlevnějších kabrioletů a sportovních aut asi nemá cenu nic řešit. Tam bych to viděl téměř vždycky na mínus. Nicméně jsou to nízké tisíce korun. To jistě tolik nebolí, když auto povozí a nikde nenechá. Zářným příkladem budiž heroická Autíčkařova (Kubova) Mazda „eFko“. Jezdila, rozdávala na sklonku života radost plnými hrstmi a nechtěla za to skoro nic. Tak pojďme se vrátit k věci, kterou bych nazval jako sezónní pronájem. Přestože tady často tvrdím, jak instantní zážitky za peníze moc neuznávám a pronájem mi přijde jako vyhozené peníze. Uznávám, že když dojde na dobrou konstelaci, může se taková služba hodit. Něco takového jsem už mnohokrát organizoval a ono to docela fungovalo.

Jelikož se držím už léta zde hesla žádná sebepropagace. Tudíž žádné znáčky, výrobky ani jmenovky, zůstaneme jen u náčrtu situace. Je před sezónou a peníze jsou. Jenže já asi chci naplnit heslo nejlepší sportovní auto je to, které můžeš po svezení vrátit. Nemám zájem řešit havarijní pojištění a další věci. Nechci uprostřed sezóny řešit kde sehnat sadu pneumatik, protože jsem si zajezdil tolik, až stávající pneumatiky odešly jezdit do autonebe. Mimochodem kdo nevěří na autonebe je heretik a bude tam jezdit kvalitní produkcí slovutné značky Hindustan. Bojím se, že to někde očešu. A vůbec fakt mě nebaví se pořád bát, jestli to dokážu nakonec dobře prodat. A co když to náhodou někde zničím. V ten moment mi dává smysl pronájem nějakého mého oblíbeného vozu. Prostě tak na sezónu. Jasně pravděpodobně to nebude nové auto (to většinou ani při nákupu cash), ono nebude ani mé. To nakonec není a u většiny leasingových produktů a půjček. Jenže je tu někdo, kdo spoustu starostí vyřídí za mě. A já pokud nejsem smolař, nebo idiot – každý jak umí – budu jen jezdit. Je to ten kdo mi takový pronájem auta na sezónu zprostředkuje a nechá mě se vozit.

Určitě si teď všichni říkáte. A co podmínky? To bude drakonické! Je to těžké říci. Nemáme tady konkrétní požadavek a konkrétní auto. Jinak to asi bude s Porsche Boxster a zase úplně jinak třeba s nějakým Audi. Ano kauce nebude nízká, jenže to havarijní pojistka také ne. Jistěže si pronajímatel naporoučí plno podmínek. Jako je kilometrový nájezd, poškození interiéru, zákaz přepravy vaší čivavy Emily. Dost možná si nebude moci zapálit ani doutník. Co na tom, to jde vydržet. K podobné nabídce vám jistě pronajímatel dodá velké množství doplňkových služeb. Jako je doprava tam, či zase jinam. Prostě život jako v ráji s nějakým sporťákem. Člověk si to zaplatí od data do data. Tak jako třeba parkování pro svou jachtu v Chorvatsku a dušička má klid. Po sezóně auto vrátí. Jistě nevydělá na tom, ale o tom, že by amatér (pardon to slovo) vydělal na krátkodobé machinaci nákupem sportovního auta, pochybuji snad ještě mnohem více. Opět tady je důležité, o jaké vozy by šlo. Nicméně představa že v Květnu koupím BMW M3, které potom výhodně před Vánoci prodám je mírně řečeno velmi naivní.

Z tohoto pohledu je možnost si auto pronajmout k nezaplacení. A to se samozřejmě nebavíme o nějakých zážitkových jízdách s instruktorem, kde nesmíte bez dovolení ani otočit volant. Prostě přijde, zaplatím, sepíšu a odjíždím vstříc děvčatům s kouzelnou kartou a plavkami. Po sezóně můžu s klidným srdcem auto vrátit. Žádné vrásky a další starosti. Pokud při převzetí nepodepíši nějakou hloupost. Ano, jistě, není to pro každého. Je to svého druhu prostě jen zábava. Asi jako pronajmout si na oslavu narození potomka celý music klub. Dává to smysl, přece si nebudete celý klub hned kupovat, když ho ani nezkusíte. Je tady ještě jeden argument pro. Půjčit si většinou můžete mnohem lepší věci, než které si můžete hned koupit. Já z pohledu z druhé strany mohu potvrdit, že za jistých podmínek jsou spokojeni všichni. Občas se stane nějaká fatalita. Ať už vinou auta, nebo řidiče. Problém je to stejný, jako když je auto prostě jenom vaše. Tady tahle forma pořízení auta jen na pobavení přes sezónu není tolik rozšířená zejména protože jsme prostě chudí. Respektive klientů není tolik, aby segment rostl a zlepšovala se jak nabídka, tak třeba i dostupnost zajímavých aut. Logicky do těchto vod většinou neprojdou unikátní auta a ani nějaký super klasik youngtimer nejde čekat. Nicméně pro různá Camara, Mustangy a bavoráky, Miaty a další je tady příležitostí pořád dost. Navíc je snadné potom jezdit každou sezónu jiným autem, zkoušet a přemýšlet nad tím co mi sedí. Už vidím ty poznámky, že je to prostě jenom operativní leasing. A ano i tak se to dá brát. Určitě to není vhodná varianta pro všechny. A už vůbec ne jako cesta k vozu snů. Je to prostě jen pro případ, kdy se to hodí a kdy člověk ví, že si kupuje zážitek a ne majetek. Zároveň poskytuje dostatek času seznámit se s vozem a sžít se. Bez toho, aniž by vás provázel majitel auta a tak podobně. Když mi auto nesedne, tak vím, že za pár měsíců se rozloučíme a bude. Hlavní výhoda „rentu“ zůstává i to, že neřeším servis. To se může při nákupu auta na rychloprodej velmi rychle vymstít a super nápad se změní v noční můru. Vše má své pro a proti.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

krab
20. května 2019, 09:24
1

Poradit pronájem či jakousi krátkodobou formu operáku, to mě nenapadlo. Přitom je to způsob jakým si na západě opatřují drahé sporťáky různí lidé. Včetně třeba těch, co je pak prezentujou v médiích (jůtůbeři a takoví...) Nějakým způsobem financují jen určitý časový úsek, co to auto předpokládaně stojí. Tím pádem se můžou reálně 3 měsíce nebo 6 nebo i déle prohánět v McLarenu, přičemž Cash by neměli ani na tu ojetou M3 E46, kterou vzpomínám v blogu já...

Možná jsem na tímhle nikdy neuvažoval ze dvou důvodů:
1. jsem prostě hrozně staromódní a mám jednoznačně potřebu ( ač iracionální) tu věc vlastnit jako majetek
2. nějak věřím, že nákup auta za cash je nejlevnější možnost jak si ten zážitek dopřát, kdežto půjčit si ho by byla cosi jako rozmařilost... ( přitom to tak úplně není)

Pravda je Beastare, že s nějakými auty (když máš svůj vstupní kapitál, peníze co sis nepůjčil a nesplácíš úroky z půjčky) už jsem měl fakt velice levnej provoz. Ta Toyota GT86 ( 10 tis km a 12 měsíců když to zaokrouhlím) fakt stála 20k v amortizaci, 12k v pojištění a 5k v servisu - sám jsem si vyměnil olej, udělal jednu drobnou opravu, snad svíčky, filtry něco takovýho jsem tam měnil, ale to bylo za "drobné". Ani pneumatiky nový jsem nemusel kupovat, protože to bylo na čerstvých už koupené.) Tak to vychází na 3 tisíce měsíčně. To je sranda...

Pravda, že kdybych poctivě spočítal náklady co zatím stály 2 roky s 911 996 a 10 tis km, tak to bude horší cifra...
Nicméně, teoreticky by měla jeho hodnota být teď trochu vyšší než předtím...
Lotus mimochodem ( a nechci si přivolat první velkou opravu) za prakticky teď rok a 7 tis km stál jen 16 tis (pneu) + tak asi 4 tis (oleje a filtry co jsem 2x měnil) , tak to je taky pakatel. A jeho cena na trhu za ten rok určitě nepoklesla, tahle auta už prostě zůstávají tam kde jsou ...

Pak jsem míval Focus ST 225 rok 2006. S tím byla zajímavá situace. Koupil jsem to za 260 tisíc v roce 2011, což byla skvělá cena. První majitel, u dealera Ford, nebouraný, pěkný, dokonce po výměně přední poloosy a brzd. Měl najeto 80 tkm. Po dvou letech a 40 tis km jsem to auto prodal za tuším 220 a legrace je, že i kdybych si ho nechal další 3 roky klidně, tak furt bude stát kolem 200, možná dnes 150, ale míň určitě ne. Tady taky jen platíš spíš za údržbu.

Kdybych sehnal např. pěkný Focus RS ( ten zelený) a dal za něj 550 , tak mě taky už bude stát v dellším horizontu jen to co stojí údržba a servis, pokles hodnoty už tam nejspíš ani nikdy nebude.

M3 E46 si myslim, že by mohla být zkušenost někde mezi levnou BRZ a drahou 911. Nějaké peníze spolyká údržba a servis, ale sehnat kousek za dobrý peníz, adektvátní nenatáhlou cenu, tak v horizontu 2 let cca. by to nemuselo nutně stát celkově příliš peněz...

PS: jinak určitě na těch autech vydělávat neumím. Spíš si říkám, že jde právě jezdit zajímavými auty bez toho, aby člověk musel zaplatit ten šílený pokles hodnoty v čase typu : jdu si koupit něco jako novou Kia Stinger V6 za 1.4 milionu, aby následně během 5 let musel zrealizovat ztrátu třičtvrtě mega jen v poklesu hodnoty.

reagovat
beastar
20. května 2019, 13:19
0

Zásadní je začátek. Ono těch lidí ve střední třídě, co si ty peníze nemusí půjčit až tolik není. Ty jsi taková speciální odrůda. A s těmi zahraničními borci máš pravdu. Tam je hlavně to kouzlo jezdit v něčem na co bych neměl. Nebo by mě to ruinovalo. Jasně že ojetých aut se to zase až tak netýká. V tomhle světle se vyplatí třeba koupit BRZ. I když logicky u něj se dostaneš při pronájmu taky na jiný peníze.

Je to trochu jak píše Junior dole. Ono taky záleží potom jak opravdu moc ty peníze neřešíš! Dále taky spousta lidí to auto prostě nechce nafurt čili vlastnit. Takovej utuber, nebo jinej influencer má lepší mít 3 auta do roka. Pro lidi co často cestují je to taky výhra. Nechceš hromadit majetek když si potom půl roku v Malajsii. To sem tam psal, že to není vždy dobře a pro všechny.

Tvou reakci jsem očekával:)) Já sem prodal toho Megána RS. Hledám si už 3 týdny něco za to. A melu se přesně mezi těmi dvěma břehy. Už mě skoro nebaví o tom spekulovat. A hlavně nevim co chci. Jednou si vysnim EVO druhej den Cayman a třetí M6. V ten moment by si to člověk raději půjčil na 3 měsíce;)

Ju
Junior
20. května 2019, 15:46
0

hlavně ti to nesmí vyjít debilně, jakože EVO na léto a M6 na zimu

beastar
20. května 2019, 15:50
0

:D Jo to máš pravdu. A taky balancuju na hraně jestli něco nalízovat jakože do sebe. Nebo právě koupit něco levnějšího cash. Či si pronajmout nějakou kurevskou bláznovinu, co bude žrát gumy po tunách a superbenzinu po hekťácích. A pak v soukromí brečet jakej je to krám a že se to nedá uživit.

krab
20. května 2019, 16:19
2

Beastare, dám ti jednu tajnou radu : Staň se jako my tady automobilovým novinářem. Všude tě zvou, když jim zgumuješ předváděčku libovolnýho supersportu ještě ti poplácají po ramenou jaký jsi frajer a fotograf borec, že ty oblaka z burnoutu zachytil tak syrově a věrohodně ... Každej tejden nová kára před domem a většinou v pátek letenka ve schránce na pozvánku předváděčky něčeho novýho. Pochopitelně s kaviárem a šampaňským. Literárně už jsi pokročil, takže je jasný, kam tu kariéru posuneš :-D

beastar
21. května 2019, 14:53
1

Kariéru:D To si mě pobavil. Já kdybych testoval věci typu Hyundai i30, nebo Škoda Fabia tak bych o tom psal takový věci, že by mě nezvali nikam.

M P
21. května 2019, 14:56
0

Tak to je dobře, že to neděláš, protože očividně ignoruješ pohled potenciálího kupce :D Ale zas jako jasně, každý na to máme nějaký pohled, neříkám tak ani tak.

krab
21. května 2019, 14:57
0

To je mi úplně jasný :-D

M P
21. května 2019, 15:07
0

Mně se třeba ty auta taky nelíbí a nemají mi co říct... ale pak zas budu psát F-Type, a dostanu v diskuzi čočku, že hovno rozumím sporťákům... uvidíš, že se to stane :D

krab
21. května 2019, 15:14
0

:-D když nenapíšeš, že ten čtyřválcovej je z nich nejlepší, tak ne... Dělám si srandu. Všem je to tu jasný, že tohle "hobby" děláme i proto, abychom se s některými auty na který prostě nemáme v reálu prachy svezli. Ale nikdo tady není Chris Harris (ani Kuba Rejlků...) aby si mohl vybírat do čeho se posadí a do čeho už ne... ( teď myslím ty nové testovačky). Ale těm Fabiím se dá úspěšně vyhnout, pokud chceš a testérů má redakce víc, je to na každým o čem chce psát a o čem nechce... takže vlastně je to úplně v poho

M P
21. května 2019, 15:22
1

Tuhle záležitost děláme z několika důvodů, přičemž láska k autům je jen jedním. Je v tom taky dost velká potřeba se vyjadřovat k něčemu veřejně :) možná trochu potřeba bavit lidi. Víš jak, sám to znáš, o lecčems už nejde napsat nic, co by nebylo napsáno jinde, takže ti kolikrát zbývá buď vymyslet originální nápad na test, nebo to popsat nějak jinak. Což taky ne vždycky vyjde, navíc je kolikrát těžký převést zpočátku dobrou myšlenku na papír tak, aby to ocenili i ostatní, o potřebě být jiný za každou cenu ani nemluvím.

Pokud to člověk nemá jako fulltime obživu, může si trochu vybírat, o čem bude psát, a koneckonců, jednotlivec ani ta nová auta testovat nemusí. Vždy je ale dobrý se v tom minimálně svézt, aby si rozšířil obzory.

A který F-Type je nejlepší, to ti nepovím, ale v testu se určitě dozvíš, který se nejvíc líbí mně

krab
21. května 2019, 15:29
0

Jo, výstižně jsi to popsal Matěji... Na test se těším.
A přesně, naprosto výjimečně se povede, že přistane téma, který je naprosto originální a jinde ještě nezpracovaný.

beastar
21. května 2019, 16:18
0

Tak já naštěstí často s korejskou produkcí do kontaktu nepřijdu. Nedávno mě vezl chlapík taxíkem novou i30 fastback. Tady uznávám že to auto je vzhledově zajímavý. Nebo spíš tvarem. Měl to v nějaký docela slušný výbavě bílou zvenčí. Tak jsme se bavily. Až sem nakonec uznal, že chlápek co s tim nakroutí 300 denně asi ví co říká. A uznávám, že jako taxi to může dávat smysl.

Za tyden testu toho člověk moc nepozná. A odlišit se tím jak píšeš? To jo to je pravda:D

sheogh
22. května 2019, 11:25
0

Ja uz jsem dokonce tak nakousnutej, ze uvazuju auta prodat uplne, a spis si obcas nejaky pujcit na vikend/dovcu na projeti. Posledni dobou me totiz rizeni ani vlastnictvi auta vubec nedela radost... A presne toto me prijde zajimavy, takhle si neco pujcit na 1-2 dny :-) Jdu zjistovat Brno :-)))

beastar
22. května 2019, 13:22
0

Sheogh: Určitě v tom nejsi sám. Ono totiž to úplně není dnes o tom něco vlastnit. Je to často zábava. My už si takhle několik let pujčujeme trailer na koně. Potřebuješ to půl roku a tak 2x do měsíce. 300tis. na svůj bychom samozřejmě měli. Jenže parkování, údržba, stárne to... Tak na co? U těch rychlých aut to začíná být teď taky trendy. Je jen otázkou času kdy se to rozšíří. Přijdou slevy, dobrý nabídky.

Ju
Junior
22. května 2019, 14:36
2

očekávám akční balíček pro opravdovou smetánku.
v 7 večer ti to na horním václaváku dají, dojedeš před Kozičku, zaparkuješ, jde dovnitř (mezitim to pikr může klidne odvézt a půjčit od 7:30 dalšímu), ve 3:00 ti to zase přistaví, aby si kolem toho mohl důležitě projít směrem k taxíku s nějakou luxusní modelkou ze Slezka. Kolik by to mohlo koštovat. Bůra?

beastar
22. května 2019, 20:31
0

Bůra?:D Za bůra tě nechám se v tom vyfotit před Kozičkou. Modelka ze Slezska to mě pobavilo. Njn oni tam moc nenaplavený holky nechoděj. Není lepší si to za dvacku vzít na celej víkend. Za chvily jsou Letní radovánky... Taky potřebuješ imidž třeba na mácháči.

sheogh
22. května 2019, 20:36
0

:-D tak tam udela spis dojem nejaka Q7 nebo tak ne? :-)))

Ju
Junior
22. května 2019, 21:08
0

na mácháč bych s Fkem asi už nejel. navíc to tam není k disko bílý kámen kam efektně přistavit jakože vole přímo před vchod, aby ti nějaký vožralý hovado mohlo poskákat střechu.

Ju
Junior
22. května 2019, 21:10
0

a právě na víkend je ti to na hovno, chceš bejt vožralej a jezdit na (v týhle frázi čeština za slovenštinou dost zaostává) něčem jiným než rentnutým sporťáku. Takže to dost málo využiješ. Mám jinej byznys plán.

Postavíš to na mácháč na parkoviště a můžeš třem čtyřem troubům pronajmout jenom klíče .Ani to s nima nemusí jít odemknout ,stačí aby po zmáčknutí zablikaly blinkry.

beastar
23. května 2019, 14:10
2

Tady jsme vykoumali úplně novej koncept. Stacionární pronájem vozu. Fakt je že v dlouhý by to mohlo fungovat. Conti Gt spz 1ambo55. Postavit před klub. Hodinový pronájem a přístup do vozu. Ono to na ty slezský modelky stačí. By mladý možná využili. Chceš svézt mám to bentley hale... Aaa sakra já vlastně nemůžu řídit už. Tak ...

To je fakt že mácháč je na hovno c tomhle směru. Ono vůbec mimo prahu většinou stačí Miata nc a si šéf. Dál od měst bude stačit i potuněnej golf4.

krab
23. května 2019, 14:15
0

Srandičky... :-D
Aby to nedopadlo tak, že přilákáš akorát houf pubescentů, který chtějí vědět jak ta hustá kára jede...
Tohle bude klasika až si koupí první zákazníci u nás novou Toyotu Supra GR ( ve žlutý) : už to vidím jak kolem bankovního úředníka v kravatě 45 let + najednou hlouček "tunerů" ve starých Celicách a vyzvídají jak to jede a jestli to vážně umí driftovat...

beastar
23. května 2019, 14:23
0

Musíš dát cenu takovou aby to lákalo jen lidi co zdědí Southwork jako tady Junior;) Desítka za 5 minut co to je... Jinak jasně často to láká spíš zvědavce. Který sice prudí, maji milion dotazů. A reálně by to nevzali ani na homecredit se speciální slevou přímo od Kellnera.

Ju
JuniorJeFrajer
20. května 2019, 09:48
0

Se mi nějak odjebalo heslo, takže nepřihlášeně.

Základní rozdíl mezi rentnutým lambem a M3 E46 nákup x prodej udělá nakonec to, jak moc tazatel ty prachy jakože fakt neřeší. Když jsem koukal, že ve 488 1500km během týdne má stát 130litrů bez daně, tak to na tý M3 E46 můžu prodělat gaťata a stejně na tom budu líp. Jasně, M3 není Fko, ale 130k je 130k.

Na druhou stranu, mě to inspirovalo a našel jsem 911 Turbo za 13k na den? Jakože prosím? To se snad po státnicích obšťastním.

*hledal jsem jakože pro účely komentování na autíčkáři, ne že to chci objednávat. Třeba to jde sehnat i líp, ale řády jsem asi tak nějak trefil.

reagovat
Ju
Junior
20. května 2019, 11:48
0

im back!

beastar
20. května 2019, 13:21
0

Jde to určitě sehnat líp. Jak tam píšu já to nechtěl vztahovat ke konkrétním autům. To se obrovsky liší. Jinak k tomu Porsche. Za 13 proč ne. Za podobný peníze jsem uměl na den i lambo. Samozřejmě max.400km. Ale i tak si myslim, že to byla dobrá cena.

Fa
Fandatik
20. května 2019, 10:41
1

Tak třeba u SIXTů tě vyjde Cayman na 1100€ (10tis km a 12 měsíců). Godzila 2tis €. Nestudoval jsem podmínky a případné pokuty za předčasné vrácení, ale ani tak to není to úplně mimo už běžnější finanční možnosti.

reagovat
krab
20. května 2019, 11:34
0

Jakože novej Cayman se dá mít na operák (10 tis km a 12 měs) za 1100 euro měsíčně? To bych čekal, že bude asi snad ještě víc, ale neorientuju se v tom.

Stejně ale když to spočítáš, tak je to 350 tisíc / ročně. Ovšem pravda je, že ty můžeš sehnat za 600 ojetý Cayman, zaplatíš 600... něco začne klepat v motoru po půl roce, zaplatíš 250 za GO a jseš tam skoro taky ...

Ještě co jsem si všimnul: Němci třeba kupují i starší ojeté poršáky často s roční i delší zárukou. Něco to stojí navíc, ale není to drakonický a tím pak máš docela jasně kontrolovatelný kolik tě ta sezóna s takovým autem vyjde peněz.

Ale jako jo, je to o pohledu na věc. Pokud do toho nechceš na vstupu dát tu cash, máš jí radši jinde, nebo prostě jí nemáš, ale přesto se chceš povozit, nějaký takový operák asi smysl dává.

Fa
Fandatik
20. května 2019, 13:21
0

https://www.sixt-leasing.de/porsche/718_coupe

Možná jsem něco přehlídl, ale pro soukromníky na 4 roky od 550€. Pro firemní 480€.
Když jsem to stáhl na nejkratší dobu, vyšlo to cca těch 1100€.

Vím, že v Británii je pojištění mechanických závad ojetých aut celkem dostupné (asi ne na 20 let starou paštiku).
Nemám zkušenosti s prodeji vykoupených aut dealery (GB,DE), ale pokud si jsou jistý kvalitou možná to dávají ke všem svým autům. A jejich sleva z množství už může být taky zajímavá.

beastar
20. května 2019, 13:30
0

Zajímavý je jak na to Češi jako celek mají začátečnický pohled. Ono v tom Německu je možný spoustu věcí. Právě proto si tam to Porsche může jakoby dovolit víc lidí. Nicméně odemě takhle jezdí Mustang 5.0, Jaguar ftype. Už to zkoušíme dělat takhle dlouho.

Jinak pojištění závad a garantiena jetý auta je nejlepší asi ve Švýcarsku. Fakt je že některý produkty jsou dostupný i v Německu. Kde je to ale se zárukou i ze zákona trochu jinak. Neplatí to ale pro exportní kousky.

Fa
Fandatik
20. května 2019, 13:40
0

"Ono v tom Německu je možný spoustu věcí. Právě proto si tam to Porsche může jakoby dovolit víc lidí."

Viděl bych to opačně, jelikož si tam více lidí může dovolit Porsche, je tam možný spoustu věcí.

krab
20. května 2019, 13:43
0

Tohle je stejně hodně zajímavý téma. Já v tom intuitivně pořád vidím ty splátky a ten den, kdy to "moje" auto budu muset jít vrátit. Přitom možnost pojezdit si v úplně novým Caymanu a nemuset za něj zaplatit zdaleka celou částku není vlastně vůbec špatná. Člověk utrácí peníze za auto tak i tak... možná mi prostě přišlo, že když jsem zapsanej v techničáku, tak jsem jakoby vyměnil peníze za auto a to zas někdy až budu chtít prodat vyměním za peníze... A to mezitím je lépe nepočítat :)

Upřímně řečeno, kdybych se někdy náhodou fakt rozhodnul koupit úplně nový auto, nějakou formu operativního leasingu bych pravděpodobně silně zvažoval. A může se to jednoho dne stát - řeknu si, furt kupuju "krámy" minimálně 5 let starý, spíš daleko starší než tohle, je s tím starost, pořád nějaká péče, to se všechno může jednou stát :) Třeba klasicky ten příklad s Giulií Quadrifoglio. Teď jsem nedávno s ní jezdil takový výrazně prodloužený víkend. A to víte, že bych zrovna ausgerechnet tohle auto strašně chtěl mít. Ale 2 miliony na funglovku nemám, 1.4 na ojetý kousek úplně taky ne a navíc už takový brzo vyleze ze záruky, takže přijdou všechny nevýhody ojetýho auta. Tak si říkám, šetři barde, střádej... třeba jednou. :) Přitom naopak - kdybych to fakt hrozně moc chtěl, můžu si to třeba nějak kupodivu dopřát na omezenou dobu pře nějaký finanční produkt. Možnosti jsou ....

beastar
20. května 2019, 14:56
-1

Obecně větší trh se rovná větší možnosti a samozřejmě ekonomicky zajímavý země s potenciálem a dobrým povrchem silnic. Jsou vždycky zajímavější, než malý země kde sice okresky jsou, ale jezdit po nich v novým Porsche spíš nechceš:) A je potřeba se povznést nad to, něco vlastnit. Je to defakto zážitek. Pojezdim si pěkný auto a vrátím. Já na to koukám tak, že vrácením to nekončí. Můžu si vzít přece jiný a objevovat dál. Osobně mi taky trvalo dost let, než se k tomuhle došel. Nakonec se mi vyplatí mít jedno levnější auto na blbnutí vlastnit. Potom jednou auto má ženská. Což je suv tam to bylo na fl. Dneska je to moje. A denně najezdim dost tak mám prostě pronájem. To neznamená, že to nejde proházet. A mít "půjčený" auto pro zábavu. Uznávám že těch produktů hotových je v Čr dostupných méně. Zájem je taky rámcově menší o taková auta. Individuálně toho umím i já (a dalších já nevim 10 firem) nabídnout fakt hodně.

Každopádně já už sem toho měl opravdu mnoho. A co se týká pohodlí nemůžu si pronájmy vynachválit. Navíc když přijde jakýkoliv finanční otřes, stěhování, dlouhá služebka a další nečekaný věci. Tak potom nemusíš sebou tahat auta a někde je živit. Případně za ně platit doma. Typicky sportovci. Přestoupíš a co najednou. Nebo hostovačka. :))

Samozřejmě z uhlu pohledu mám auto a pak ho prodám, nebo dokonce na něm vydělám. To je nevýhodné. Nicméně vydělat není vůbec snadné. To víme.

Fa
Fandatik
20. května 2019, 15:18
0

Když to trochu přestřelím a naroubuju na nemovitosti. Tak je taky spousta možností. Většina lidí mě nechápe, ale dávám přednost pronájmům nad vlastním bydlením.
Změníš práci a místo 10 minut budeš projíždět celou Prahu přes hodinu. Místo pohodového souseda se nastěhuje dement, změní se územní plán a z výhledu do kraje/centra máš hovno, ženský taky umějí pozlobit, atd. Tohle vše řeší pronájem velice dobře. Samozřejmě jinou nemovitost zase můžeš pronajímat ty, ideálně s lepší návratností.
A ve finále, když si to auto budeš chtít po konci OL nechat, vždy lze odkoupit. Na druhou stranu individuální specifikace výrazně prodražují OL.

krab
20. května 2019, 15:29
0

Máte jakoby pravdu oba... Bydlení teda se myslím v našem případě vyloženě vyplatilo před lety koupit a splácet. Ale letos už nevím nevím... s těma cenama to nemají lidi vůbec lehký.

A s autem asi to opravdu směřuje k nějakýmu modelu jako jsem viděl na těch německých stránkách Sixtu. Takový ten variabilní leasing, kdy je možnost odkupu na konci a ta cena odkupu je tam předem stanovená. Protože pravda, že úplně málokdo i když to kupuje jako soukromá osoba vysolí 1.7 mega např. za nové M2 Competition ( další kandidát co by mě lákal) ani 1.2 mega za nějaký, který už třeba někdo rok v pronájmu měl či ho provozovalo dealerství. Tohle už jsou velký prachy, který má pohromadě málokdo. Tak třeba zaplatí 10% hned, pak 3 roky nějaký leasing splácí, mezitím zjistí co dál, teoreticky když zjistí, že bez konkrétního auta nemůže dál být, tak si ho odkoupí zase nějakou formou dalšího leasingu např.... Akorát to stojí na úrocích, ale jezdí, nečeká 5 let než na to ušetří, k čemu stejně v praxi nikdy doopravdy ani nedojde...

beastar
20. května 2019, 15:46
-1

Tak ono trend nájemního bydlení je na západě jasný už léta. Tady jenom trvá, než to sem dojde jako tak nějak všechno. Praha už je dneska metropole. Sice pořád provinčního charakteru, ale to je logické. Nakonec Čechy nejsou pořád Anglie. V Londýně i velmi dobře situovaní a placení lidé bydlí v pronájmu. Protože mít vlastní znamená šetřit na to obgeneraci. Tzn. začít šetřit pro syna aby on si mohl něco koupit:) A kdo vlastní má je většinou hodně za vodou, nebo klikař. Já sem na tom v tomhle ohledu více méně klikař. V podstatě sem vytěžil z toho co rodina stihla rozumně vybudovat tenkrát na "východě". Přístupu kolegy Fandatika se vůbec nedivím. Navíc pokud děláš vći peněz bydlíš si v hezčím. Pokud méně uskromníš se i to se v životě mění. Pokud teda neděláš tam kde se točej velký prachy. BB Centrum třeba a tak,))) Ten argument s dojížděním a tak podobně je taky relevantní. Ve velkých státech je zcela běžné stěhovat se za prací jen v ČR se brečí v nějaké díře, že nejsou příležitosti. Už se to dost zlepšuje ale pár let zpět.

Německých strankách Sixtu. A to je přesně ono. Tam jsou ty možnosti kapánek jinde z pohledu koncáka. Nakonec celá ta věc vypadá i rozumně. To se mi nechtělo moc rozepisovat do toho blogu. Jak to jde či nejde. Prostě ta možnost odkupu tady nakonec je vždy. Pokud se ti to zalíbí. Mimochodem M2 se dá sehnat i u nás v poměrně zajímavé nabídce. Protože je potom slušná poptávka. A ano to je to co tady já melu dokola a je to pravda. Dneska má málokdo velký prachy CASH k dispozici. Když vynechám nelegálně vydělaný prachy. Prostě 1,7m za malý auto pro srandu primaŕně ti málokdo vyndá z kapes přesně jak popisuješ. Prostě auta přes milion jsou dostupný, ale ani u nás se to tak 20 let už cash prostě neplatí. Ani to vlastně nikdo nechce. Potřebuješ peníze protáčet a ne je mít uložený v autech. Který prostě na hodnotě klesají. A nakonec kdo by to byl řekl z těch prvních majitelů 996 za kolik to dneska bude chodit že ,D

krab
20. května 2019, 16:00
0

Na to se nedá říct nic, než to "sporťácký" ... Tak určitě! :)
Nakonec leasingy už tu byly ( na západě) rozvinutý před 20 lety. Nakonec historie třeba tý 996 to ukazuje. První majitel, šéf menší IT firmy z Wurzburgu, 3 roky, patrně pak přišla první nějaká nehoda ( nedělejme si iluze) pojišťovna prodala na export na východ... Tady si to koupil nějaký člověk co vedl dovoz aut, jakési Auto Grabl , ten to nejspíš opravil a chvíli používal , chvíli nabízel. Dohromady nic to nenajelo. A pak to šlo nějakýmu výstřednímu sběrateli sporťáků, který s tím zase prd najezdil ... A já už to jenom vlastně opravuju a víc se na to chodím dívat než s tím jezdím... Výbornej kšeft :-D

Nikdy to ve výsledku nepřechytračíš. Buď financuješ něco novýho a drahýho a platíš, nebo si hraješ s něčím starším, co sice už na ceně neklesá, ale opravuješ na tom tu a tam stále něco... až na světlejší výjimky co jsem vyjmenoval nahoře a taky prostě platíš. Tak to je...

Proto já se vždycky hrozně smál všem těm článkům o zaručených investičních autech, co jdou právě teď do kurzu. Ono částečně jo, ale nesmí se zapomenout, že zadarmo to nikdy není....

Ju
Junior
21. května 2019, 09:29
0

add hypo: nakonec záleží, jako vždycky, na prachách. Když jich máš dost a víš, že jich s největší pravděpodobností dycky dost bude, tak hurá do hypotéky. Případné stěhování vyřešíš zase hypotékou jinde a aspoň si cpeš prachy do svý equity. To je pecka ne? Bavíme se teda o Praze nebo ČR, Londýn je asi jiná šílenost, nevím.
add investiční auta: No jasně, dyť je to nakonec kravina. Investovat (v původním slova smyslu, že dávám X a zpátky chci za pár let X+něco navíc) do něčeho, co se musí skladovat v nějakých podmínkách, bejt pojištěný proti čorce, protože do trezoru se to cpe blbě, postupem času to zastarává (degradace gumových částí) a navíc se to může kdykoliv mechanicky rozbít? To je vopravdu jenom pro šampiony. Teď nedávno si dělal někdo prdel z toho, že 250 GTO nebo jak se ta overhyped popelnice jmenuje, vlastně o moc neporazila akciovej trh. Započteme si i pojištění, aukční poplatky (...), prostě všechno, co obchod s takhle drahým reálným předmětem zahrnuje, a jsme na svým. Takže na řízení nákladů (M3 E46 vs M2CS) to může bejt fajn. Ale jako investice je to spíš výsměch.

beastar
21. května 2019, 13:36
0

Rozdíl mezi Prahou a Londýnem je opravdu velký. Nicméně bavíme se tady o většině. Jasný že jsou lidi co mají 20 nemovitostí a osm firem. Potom nepotřebují řešit v tomhle směru nic. Pokud ale vyděláváš nadprůměr...jen v uvozovkách. Tak už je třeba přemýšlet. Docela mě pobavila fráze. Víš že peněz bude vždy dost. To ale nikdy nevíš! Pokud nejsi dědic něčeho velkýho anebo nemáš už velmi dobře rozjeté investice a zainvestované majetky.

A ano. Investovat do drahých klasik tj fakt jen pro boháče na špici. Řekl bych že v tom.jsou i emoce. Sny. Prostě to ten člověk musí mít rád. Jako umění třeba obrazy. Jinak je samozřejmě vždycky lepší koupit činžák a jednoho Moneta. Než Zondu...

Ju
Junior
21. května 2019, 14:08
0

Poznámka nad čarou, jsem si uvědomil, že pleskám z většinovýho pohledu píčoviny. Na tohle ti "jen nadprůměr" nestačí, chce to, v Praze, aspoň to kilečko. Pravda. Tak jenom dokončím myšlenku a už držim hubu.
.............
Jasně, že to nevíš. Právě proto se nechceš házet prachy z okna a radši si splácíš svoje a když se moc rozmnožíš, práce v prdeli (...) nevim co, tak můžeš jít dál a nechat jinýho, ať ti tu hypotéku dosplácí. To, co potřebuješ "vědět" je, že vždycky seš schopnej mít tolik, abys to pár měsíců uplatil oboje (když nájemník vypadne), případně byl schopnej dorovnávat ten malej rozdíl mezi tím co vybereš a tím co musíš poslat bance. A ofc se bavíme o tom, že kupuješ něco, co má do budoucna nezpochybnitelnou hodnotu. Ne sádrokarton 3+k v paneláku naležato někde v prdeli 40 kiláků za Kladnem. Mladý ti pak poděkujou. A jo, jsou s tím nervy, běhání, píčoviny, záleží jak se kdo cítí a jak to koho baví. Oproti tomu nájem je pohodička. Ikdyž, to mě vždycky pobaví, jak mi někdo říká, že u nájmu neplatíš daň z nemovitosti, pojištění (...) a kdo by je měl asi tak platit? Majitel je doplácí ze svýho, protože je lidumil. Haha.

Ju
Junior
21. května 2019, 14:11
0

*a operuješ pořád s tím, že ikdyby se něco strašlivě posralo, tak máš částečně splacenou nemovitost někde. To má svojí hodnotu, ty prachy tam nastrkaný sou a někdo to od tebe vždycky koupí. Třeba s tvojí ztrátou, která ale bude rozhodně menší než kdybys celou dobu platil nájem...Ikdyž, ten kluk co mi prodával byt ve skoro centru Prahy, kterej bral na hypo asi 4-5 let zpátky, ten se jenom smál :)

beastar
21. května 2019, 14:51
0

Jasně v momentě kdy na to skutečně máš. A není úplně nutný v tom bydlet do smrti. Tak je hypotéka řešení. Dobré a rozumné. Já prodával byt na P5. 4 roky zpět. Relikt staré doby. A 35x násobné zhodnocení je vždycky fajn. Holt v 80 letech byly jiné ceny:)) V tom centru bych to hlavně nikdy neprodal. No možná dneska už jo.

Ok co z toho víme? Nemovitost je lepší imvestice, než auto. Ok je. Když máš kapitál nákup je víc jak pronájem. Nicméně bydlení a nemovitost. To je přece jen jinde, než auto pro zábavu. Taky si půjdeš koupit vlastní letadlo protože na něj máš? Aby si se proletěl 2x za rok? Koupíš si vlastní jachtu aby si tam byl 14 dní za rok? Jako já se nebavin o miliardářích co maji v piči dávno. Prostě nemá logiku živit vlastní tryskáč když v klidu mužů lítat 1.tř a ještě přitom vlastně ušetřit.

Ju
Junior
21. května 2019, 15:21
0

já s těma realitama nezačal :-)
Ještě k tématu. Tam je asi moc coby kdyby, na to, aby to šlo nějak uzavřít. Mě by z mýho pohledu sralo splácet něco, čím se projedu jednou za 14 dní, ty operáky na Caymana Asi jako koupit si apartmán ve Špindlu. Asi to patří ke zvyku v dobrý společnosti, ale na těch 6 víkendů v roce mi Savoy zní jako lepší varianta. Stejně jako mi zní lepší varianta zaplatit na víkend Ferrari než splácet na celej měsíc Caymana. Jenom sorry jo, ale 550 Eček za měsíc za vole Porsche zní jako hrozně fajn jo. Ale taky to bude 48*550, 26400 Eur/40kkm nějakých 17kč/km bez paliva. A to je prosím pěkně bez servisu, za ten se doplácí 73 Eur/měsíc (ale zase jsou v tom i brzdy, to je fajn). Ono to pak naskáče hrooozně rychle.
Tohle už mi právě přijde jako zábava pro horní 1%. Platit jak mourovatej za něco, co si užiju jen občas. Něco jako ten private jet.
V mojí mentální kalkulačce bych ten operák Caymana sečetl s tím operákem na pracovní A6, nebo čím takovej člověk může jezdit, a jezdil všude v M3. Ono by to tak nějak vyšlo a užil bych si každej kilometr :-)

Letis
20. května 2019, 22:58
0

Dobrej blog, díky za něj. Diskuze taky plodná. Já se jen podepíšu pod Krabova slova. Mám dost problém, když vidím hned na začátku, že mě auto bude stát na operák (nebo tuhle zápůjčku) tolik a tolik. A rovnou vím, že ty peníze prostě spláchnu do hajzlu za to, že se potřebuju vozit tou a tou károu. Zatímco, jak píše Krab, když auto kupuju, tak ho kupuju s tím, že jej pak můžu opět proměnit na peníze (to mi v hlavě zní skoro jako zázrak). To, že ty peníze mezitím jsou tak nějak nejistý, z toho dělá něco, co mi pak hlava nemůže odmítnout. Navíc to auto fakt vlastníš a nejseš jen nějakej pozér, co rozhazuje prachy, aby se předvedl (jako ti slavní youtubeři apod.). Jasně, každej dneska ví, že auto fakt není "investice" a že ty peníze proděláváš od začátku do konce, jen už to člověk nějak líp stráví takhle postupně. A na začátku má třeba ty iluze, že na tom nic neprodělá. Chtěl bych vidět, jak by se tvářila vaše partnerka/rodina apod., kdybyste na ně vytáhli, že si budete půjčovat 911 za nějakých 1100€ měsíčně a že je to fakt super kauf.

reagovat
Fa
Fandatik
21. května 2019, 13:05
0

Kdo má na to platit 1100€/měsíc za 911 na OL, tak má na to ho i líznout komplet. Takže partnerka se bude tvářit víceméně stejně jako když ji řekne, že si koupil za 130tis € 911 a ještě třeba na splátky (samozřejmě vyšší než 1100€/měsíc, pokud bude s nějakou běžnou akontací).

Je to jen typ financování, když máš na placení OL máš i na pořízení do svého

beastar
21. května 2019, 13:43
0

No právě. Když víš že 1100e máš tak je to v pohodě. Jinak přesně o tom píšu je to boj mezi tím vlastnit a nevlastnit. Nicméně oboje má své. Mimochodem ze servisem se normálně platí tahle částka i za obyčejnější auta, než Porsche. Je jasný že pokud.... A teď nechci nikoho urazit. Sem zaměstnán na běžné pozici. Mám jako daily ojetinu. Třeba Focuse. A přemýšlím o nějaký sranda káře. Tak si nepůjdu pro pronájem 911:D

Pokud mám daily novou A6, vim že měsíčně dělám prachy co mi zbývají. Nechci se o nic starat protože čas věnuju jiným věcem a vydělávaní peněz... Tak si klidně takovou věc za 1500e na 10 měsíců vezmeš. Vrátíš. No stress.

krab
21. května 2019, 14:12
0

Tohle si fakt každý musí umět rozhodnout sám. Neexistuje co je líp a co je hůř. Moje filozofie byla vždycky taková, že jsem kupoval auta za cash + k nim měl rozumnou rezervu adekvátní k tomu, abych je mohl provozovat. To mě ale odsoudilo do role nákupčího ojetin.
Naopak setkal jsem se s opačnými názory - že je výhoda kupovat stále na nějaký finanční produkt nové auto a po 2-4 letech to točit, mít to stále v záruce a platit neustále dost přesně definovaný částky.

Ve skutečnosti, kdybych nebyl petrolhead "maniak" a nepotřeboval mít 4-5 aut, nakrásně bych si ufinancoval nějaké jedno obyčejné do města na operák pro ženu + na nějaký leasing něco novýho/zánovního sportovního, v takový tý "střední" třídě, řekněme do 1.5 milionu. Ono se dají vymyslet krásný auta tady v tomhle rozpětí.

Jenže, já si nemůžu pomoct, mě to přijde jako vyhazování peněz. Naopak mi udělá daleko větší radost, když objevím na trhu nějaký 20 let starý sportovní auto zrovna ve fajn stavu, tak takový si prostě hrozně rád beru "do opatrovnictví". A tak nějak to taky tu a tam střídám, protože prostě některý auta abys je poznal víc, je potřeba chvíli vážně mít, nejen půjčené. Ale, že mě lákají některá nová... to nezastírám :-D Taková Alpine A110, Julka QV, M2 Comp... úžasný auta...

beastar
21. května 2019, 14:58
0

Petře ale lidí co mají doma 5 aut a z toho 4 sportovní tolik není. Já sem to co ty zrušil před 2 roky. 6 aut doma už nechci. Na co? Když nakonec jezdiš 90% času jedním. Další si půjčíš, převážíš a tak dále. Na jednu stranu tě chápu. Na druhou. Raději bych jezdil julčou fplný a k tomu vzal něco manželce. Než mít po baráku xy aut. Přestože tvoje auta jsou super. Lotus bomba. Reálně by ti stačila julie, lotus a corolla pro ženu na operák. A to ještě ten lotus by byl spíš jako z plezíru....

Jenže člověk tohle neřeší metodou. Jakože mu to stačí. To prostě chceš:)

krab
21. května 2019, 15:10
0

Máš naprostou pravdu. Lotus je specifickej, je to pro pár lidí, jen hrstka řidičů tomu přijde na chuť a věk tady u toho auta nehraje ani roli, protože nový je vlastně stále ta stejná konstrukce jako ten můj. Jen mají už jiný motory, protože ten můj už by neprošel aktuálníma emisema.

U mě je úlet ta 996. MG to se dá pochopit jako nostalgie. Mám to už dlouho, nic to nestojí a až si udělám konečně čas na zprovoznění, zase si s tím nějakou sezónu užijeme nějaké veteránské akce. Na to to je, na ježdění zas tolik ne. S 996 bych mohl jezdit vlastně denně. Ale do Prahy mě to s tím nebaví, nikde se nerozjedeš a zůstat s tím v koloně je vlastně nepříjemný. Ale vždycky když se s tím svezu, jednou , dvakrát za 14 dní někam mimo město, tak z toho mám radost. A kupodivu stejný typ Carrera 2 (996) má i jeden známý v takový malý skupince co jsme udělali, který k tomu má i daleko dražší auta včetně co jsem pochopil Caymana GT4. A libuje si nad svezením v 996 a řeší jak vhodně si jí upravit atd... Tohle auto má kupodivu pořád co říct a prostě ho držím, protože jsem si ho oblíbil a neuměl bych se s tím rozloučit. Možná mě to časem taky přejde nevím...

Julie QV - já už s ní najezdil docela dost v té "půjčovací" a bylo to jak v zimě, tak teď na jaře. Jo a tohle auto mi hrozně sedí co se týká řešení problému ( 4-5 starších sporťáků vs. jeden takový pořádný nový). Je to ale snadný. Na to abych si jí koupil peníze nemám, na to abych si jí koupil a obětoval díky tomu 996 , to by asi šlo, ale to se mi udělat nechce.

To se uvidí časem. A zkrátka garáž v mužstvu : Julie QV, Carrera 2 996, Elise a MG to si dovolit nemůžu. Zatím je julča pro můj "okresní přebor" moc drahej hráč. Ale sakra dobrej...

Ju
Junior
21. května 2019, 15:26
0

krab: A najezdil si něco i v M3 F80? O tý QV furt básníš, tak by mě zajímalo jak si stojí v porovnání s tou trojkou? S Alfou nemám vůůůbec zkušenost a co tak poslouchám o kvalitě, tak snad mít radši nechci.

Mr.Mechano
21. května 2019, 15:27
0

jo, já to mám podobně, chci je vlastnit, nechat si je (což limituje finančně/prostorově rozšíření "sbírky"), mít ty auta jako takovej projekt a nemyslim, jakože "projekt" je v popisu inzerátu a jde defacto o renovaci, ale hrát si s výbavou, řešit drobnosti atd., prostě by mě nebavilo jenom jezdit :) vždycky jsem kupoval (2x :) ) z cenový dna, ale koupil jsem dobře a řek bych, že cenu si ty auta drží, nebo cca budou (BMW E64 a E36/8), otázka je likvidita a samozřejmě bych se s nima strašně težko loučil, takže se tim člověk stejně jakoby utěšuje, že "neinvestoval špatně" :D

Jinak se obávám, že auta takovýhle třídy za zlomek ceny už nebudou a myslim to tak, že auta od určitýho roku výroby (střelim 2010 třeba) už nevydrží tolik (200 - 300 tis km) a tím pádem se musí kupovat míň ojetý (50 - 100 tis km) a taky o hodně dražší... nestěžuju si, že dřív to bylo lepší, jenom konstatování. Takže to u sebe vidim, až doslouží manželce E53 taky na jedno městský auto a jedno rodinný střední třídy (VW group např.) na nějakej finanční produkt bez starostí o auto (nebo služební) a ty dvě mít na hraní.

Pokud někdo chce auto pro zábavu na sezonu, tak to vyjde poměrově stejně jak toho boháče, co si pronajme 911 za 50k na měsíc (nebo kolik), tak i "chudase", co si koupí něco, co vydrží tu sezonu bez větších oprav a pak prodá, prostě oba zaplatí za ten zážitek podle svých možností stejně...

Otázka, co si ten chudší má vybrat, protože ony ty zábavný auta nejsou za 20-50K Kč ani 20 let starý... Když se podívám na BMW (který tak nějak znám), tak i přes 20 let starej 4válec Z3 stojí 100K, ikdyž ta 1.9 nejede úplně tragicky, když se budeme bavit o E36/46 kupé/kabrio, tak nejsilnější 6 válce jsou drahý (a E36 i shnilý) a slabší motory nepujdou zase prodat, takže ta obyč Z3 možná není úplně špatná volba, lidi ti při prodeji neutrhaji ruce, ale někdo si ji na jaře na léto koupí, servis je za pár korun, člověk v tom nebude za 400k jako u boxstera ... nevim, neni to jednoduchý :D

beastar
21. května 2019, 15:40
0

Jo chápu pokud někdo má rád Bmw z té správné doby. Tak pro něj nájem dávat smysl nebude. Protože tam je zase limit že na tom nic nesmíš ladit, měnit. Výrazně zničit. To je lepší si chodit hrát s e36. Tu mám moc rád. Už bych ji doma nechtěl. Ale je to fajn.

Junior: Bmw dneška není na tom se spolehlivosti o moc líp:)) Co se týká trvanlivosti tak Alfa je proměnlivá. Těch 250 to vydrží.

krab
21. května 2019, 15:43
0

Junior : To je fakt, že jsem tu dost naznačoval. Na konci měsíce vyjde jeden test, i když to srovnání nebude s F80 M4 , ale s takovým míň očekávaným soupeřem, ale paradoxně dost rovnocenným. Ale prostě odjinud... Nebudu to prozrazovat a ani kde to vyjde, protože tady nechci místní naštvat děláním si reklamy na jiné médium...

Pořádný svezení v M4 i v nový M2 mi stále chybí. To řeknu na rovinu. Mám nějakou představu, ale ze zkušenosti vím, že často se ta první představa pak od reality liší. Někdy jen v detailech ( to častěji) , ale někdy úplně a pak jsem sám dost překvapenej. Můj dojem poslední dobou je, že nejde vůbec o to, jestli vyhraje skupinový test BMW, Alfa nebo Jaguar či AMG Mercedes. Ti zákazníci už často bývají předem rozhodnutí, jakou značku chtějí. Hraje role spousty faktorů - a zejména image a celkové emoce.

Když totiž půjdu a budu odškrtávat věci, který jsou na Giulii Quadrifoglio horší než u konkurence, pravděpodobně dospěju k tomu, že je z nich nejhorším autem. Jenže pro mě jsou důležitý subjektivní dojmy a stejně - každej se musí před koupí prostě povozit a sám si to rozhodnout co chce. A někdy je to rozhodování děsně těžký. Bohužel teda pro domácí autonovinářskou scénu existují omezenější možnosti co jde v tomhle segmentu otestovat a co ne. Ve skutečnosti je super, že si lze ta auta celkem bez potíží vyzkoušet. Ale co už nejde dost dobře - vzít Céčko AMG , M4 , QV a pronajmout si na celý odpoledne velký závodní okruh a tam jezdit střídavě se všemi a porovnávat dojmy a rozdíly. V Anglii to novináři dělají, zdaleka ne všichni, ale těm nejlepším se to povede. Legrace je, že ani po takovým velkým srovnávacím testu třeba v EVO magazine , když to dočtu nemám jasno jestli chci to nebo ono...

Čili já sám pro sebe jsem si s těmi dny s QV řekl, že jdu po emocích, který to auto ve mě vytváří a koupil bych to a už vůbec nešel k BMW se podívat jestli náhodou jejich auto není lepší. Radši bych tam ani nešel...

Fa
Fandatik
21. května 2019, 19:20
1

Zddan01: teda klobouk dolů, pořídit manželce E53. Párkrát jsem se mohl projet (kolem Prahy a spíš v ní) v E63 AMG S W212 a byl to fakt mazec, a sice ta nová 53ka nemá takové parametry, ale asi bude topit pod kotlem taky famózně.

Ju
Junior
21. května 2019, 19:27
0

on myslí X5, E53 je označení generace.

Letis
21. května 2019, 19:28
0

E53 je X5 :)

krab
21. května 2019, 21:08
0

Zddan 01: To máš pravdu. Těch aut takhle na sezónu levnejch ubývá, který jsou i řidičsky vážně atraktivní. Leda, když jsi zručnej mechanik, tak si ještě leccos postavíš. Ale zase v tom jsou hodiny a hodiny práce a aby to bylo fér, tak i ty by se do ceny/hodnoty měly započítat.

A nápad koupit za 30 Fiat Coupe např. , no to je takový složitější. Spíš do něj další desetitisíce dáš, něco jako ten týpek co si dal dohromady to Probe a pak už nedává smysl takovou věc prodávat. Dřív bývávaly pod 100k k mání BMW E30, parádní auta, jenže se z toho stal obchodní artikl s nostalgií. A z mnoha dalšího...

Jinak tvoje bavoráky jsou parádní. Já taky trošku obrečel Z3 Coupe. Ale nedalo se jinak. Hromadit to nejde. A taky si myslím, že se nám tu vytváří taková specifická kategorie ojetin posledních cca 5 let. ( pominu ultradrahý limitky ). To jsou auta co klesaly na hodnotě prvních několik let, třeba do 3-4 let, tak nějak běžně, ale pak se to zastavilo a už další roky mají svojí prakticky identickou cenu. To jsou Focusy RS MK1 a MK2, pak BMW 1M, dokonce BMW 130i v M paketu, Mégane RS MK2 Cup, Clio RS MK3 Cup nebo F1 team atd... ono by se toho našlo dost, nakonec i to Toyobaru ... Prostě auta, který se vlastně vyplatí koupit teď, protože za 2 roky budou stát stejně ( nejspíš), ale budou mít zas na hrbu nějakých dalších pár tisíc km a trochu zestárnou...

Otázka je, co se mezi ně z toho novýho zajímavýho zařadí. Zatím kandidáta nemám. BMW M2 je natolik rozšířená a populární, že půjde dolů stylem "konzumního" auta, Giulia QV padá klasicky dolů jako všechny Alfy v minulosti, Tak možná Alfa 4C a 4C Spider, ty si asi udrží svoje plochý dno, který leží někde u těch 50 tis euro za použitý kusy.

Mr.Mechano
21. května 2019, 21:52
0

Fandatik: bohužel BMW E53 a to ještě diesel a ne 4.8is, ale ono by se jí to AMG líbilo, ne, že ne :) měl jsem jí svýho času problém vyhnat z 645 kabria :)

krab: no, právě, poradit někomu auto za tak málo asi nejde (a pravděpodobně i nešlo), chce to tak ke 200k i výš... M (BMW) jsou mimo (pro mě) cenou i servisem, ale třeba 135i E82 je zajímavý auto designově i malým výskytem i motorově, jinak něco otevřenýho od BMW nevim, 3 E93 má tu divnou skládací pevnou střechu, E89 Z4 2. gen. tam mi něco vadí, snad F12 ale taky radši jen s 6ti válcem, ale to jsme cenově už hodně vysoko, tak tak Z4 1. generece ještě

kde jsem byl, když BMW Z1 byly za 350-400 (pořád dost pro mě), teď za 1M, Z3 coupe pod 200 s o 100k km nižším nájezdem než teď ty za 300 (ale podařilo se nakonec), Z8 nekomentuju, ale taky 2x nárůst, takže jen ta E31 klidně i jen V8 mě mrzí, to je pěkný auto :)

Bavoraczech
05. června 2019, 11:16
0

Asi píšu pozdě, ale souhlasím. Zajímavá auta nechceš živit. Nechceš je obouvat a pojišťovat. Chceš se jen "bezstarostně" povozit. A pro mě sezona nesezona, když bych se chtěl povozit v nějakém sporťáku, tak si ho půjčím.
Vydělat na sporťáku... to bereš z tý špatný strany, nemůžeš kupovat auto v sezóně, musel bys koupit právě "výhodně" někdy v zimě, zavřít do garáže, užít si s ním začátek jara a touhle dobou nemiloésrdně prodat. Nebo pak počkat ještě rok... na začátek další sezóny. Určitě neprodávat mimo sezónu. Zájemců o sporťák bude velmi málo a ještě méně mimo sezónu. To dává výhodu tobě v šanci dobře koupit. Jsi vlastně na té druhé straně barikády. Stejně bys ale měl platit nějakou daň z prodeje, uskutečněného tuším rok od koupě vozu, pokud na něm vyděláš. V půjčovně si zaplatíš tu jistotu a bezstarostnost. "Investice" do sporťáku je v lepším případě loterie, kde můžeš něco málo vydělat nebo hodně prodělat. Půjčovna je jistotou, že jen lehce "proděláš".

reagovat
beastar
05. června 2019, 12:31
0

Když to celý pročteš a spojíš v celek. Tak zjistíš že defakto tvrdíme oba totéž. A ano amatér neobchodník těžko na rychlé otáčce třeba 996 neprodělá ba naopak. Ať to bude prodávat kdykoliv. Rychle je vždy špatně.

Valfar
05. června 2019, 19:27
0

Zajimavý článek o službě, která může mít pro leckoho smysl. Souhlasím se základní premisou, že kupovat auto s tím, že ho chvíli pojezdím a pak za stejný prachy, nebo dokonce se ziskem prodám, je většinou stavění vzdušných zámků. Resp. musí se sejít, že jsi buď sám expert, anebo máš nějakýho experta po ruce, takže dokážete dobře posoudit, jestli si v dohledný době auto vyžádá nějaký větší servis, a současně musíš být dostatečně rychlý a pohotový, abys stihl zachytit dobrou nabídku. Naprosto se tento přístup nedá praktikovat u levných pleček s nepředvídatelnými servisními náklady, protože se ti může kdykoliv cokoliv vysrat a rázem můžeš zahučet do velké opravy v ceně auta. Do levných a vylágrovaných kusů má naopak klidně smysl jít, pokud si chci auto nechat déle a udělat si ho od podlahy, protože "tu GO bych dělal dřív nebo později stejně" a náklady se v x letech vlastnictví rozpustí.

Já mám problém s tím, že jsem prostě majetnický parchant a rád věci vlastním, ať už jde o auta, nemovitosti, nebo cokoliv jiného. Prostě přístup á la Glum - https://memegenerator.net/img/instances/60929407/its-minemy-own-my-precious.jpg :)

P.S.: Jo, je to vlastně "jen" operák se specifickým zadáním, ale na tom není nic špatného a opravdu to může být racionální volba, která vychází ekonomicky smysluplně zrovna tak jako ty obyčejné operáky. Výhodnost ale lze posoudit jedině tehdy, když víš 1) co za auto dostaneš, 2) kolik za něj zaplatíš a 3) jaké jsou podmínky z hlediska nájezdu apod. Bez těhle dat je to dost plané teoretizování. Ale chápu, že hlavním smyslem blogu bylo vůbec informovat o tom, že taková služba existuje a že se nad ní stojí zamyslet.

reagovat
Bavoraczech
06. června 2019, 07:34
0

Na autě se dá finančně neprodělat ještě jedním způsobem. Prostě koupíš velmi levně auto se známou závadou, o které víš kolik bude stát opravit. Plácnu... Koupíš auto za 100 tis s mrtvnou převodovkou, o kterém víš, že by jinak stálo 200. Převodovku s výměnou uděláš řekněme za 20 a jinak je to auto v pěkným stavu, takže tě bude stát jen dalších 10 na běžný údržbě. Máš tedy funkční auto v hodnotě 200 za 130 tisíc. 2-3 roky jezdíš a zjistíš, že se hodnota posunula někam ke 130 tisícům a prodáš. Pak ses vlastně 3 roky vozil jen za benzin/naftu.

krab
06. června 2019, 11:06
0

Jasně, tohle se dá, a profi automechanik by něco takovýho i udělal. Ale máš tam pochopitelně taky rizika. Musí se u toho počítat, aby to vyšlo. Většinou bývá v prodeji nepojízdný auto s ne jednou závadou, ale tak nějak s nasčítaným problémem, objeví se toho nakonec víc. Stejný u "šikovně" nabouranejch. Taky se objeví vícenáklady. Do toho jsem nikdy nešel...

krab
06. června 2019, 11:13
0

respektive - jsem to hezky viděl na opravě toho starýho poršáka. A to to dělala dílna s lidským přístupem, používala se taková selská logika a nevyhazovalo zbytečně za věci, který nejsou nutný. Kdyby mi na začátku neudělali celkem realistickej rozpočet, který +- na 10% odchylku vyšel, nevěřil bych, že oprava ťukance předku ( zdánlivá banalita) , ťuklýho zadku , preventivní rozborka s generálkou motoru vyjde na tolik.

Čili, kdybych takový auto neznal, koupil ho lákavě někde na aukci třeba řekněme za 350 tisíc i s motorem a se vším, měl bych původně dojem, že až to dám dohromady, vyjde mi to na lepší peníz, než hledat nějaké stejné v perfektním stavu. A že benefit bude, že budu mít všechno udělaný a vědět přesně technicky jak na tom auto je. A nevyšlo by to ...

Takhle, že se jednalo o moje vlastní auto a chtěl jsem to nechat opravit, tak jsem do toho šel. A asi to i vyšlo nakonec dobře, ale další moderní sporťák bych asi takhle celý "renovovat" už nenechával. Určitě bych to auto neprodal pak za to, co byly náklady.

beastar
06. června 2019, 11:59
0

Koupit auto se závadou je ošemetný obzvláště na rychlý prodej s vidinou výdělku. Když je vada převodovky moc se nesvezeš, blbě se s tím manipuluje. X závad dalších nemusíš znát. Stejně špatná je vada motoru. Ono u nějaký věci typu Passat to vždycky dáš. Ale třeba to Porsche. To je těžký. Mám člověka kterej ty auta dělá asi 25 let a i ten ti kolikrát řekne že neví. A to Krabovo 996 podle mě měl před očima x krát se všemi poruchami. Takže pochybuju že amatér biť i fanda do aut má šance dobře zpeněžit zajímavou káru.

Tohle funguje fakt možná u mrdek kde je riziko minimální. Typu koupim okynu za 20 udělám automat bla bla prodám za 80 hned. Protože škodovka se prodává. Když pak vidíš i rok ležet ty 911tky po bazarech je jasný že to tak tady nefunguje.

krab
06. června 2019, 14:38
0

Jak říkáš, právě. Složitější, dražší auto bych asi se závadou nekupoval. Ono to vypadá lákavě, dělají to tu a tam různí týpci na youtube a je zábavný to sledovat, ale v reálu to úplně sranda není. Ty auta se s tou závadou typicky dostanou do aukce proto, protože už se to nevyplatilo opravit někomu předtím...

Tuhle jsem viděl zajímavý videa o takhle koupený Audi R8 s prasklým horním uložením předního zavěšení, nějakej novější Boxster dírou v předním kufru ( najetí na nějakej vysokej rantl nebo tak něco) , "nejlevnější" Aston DB7 nebo Quattroporte ve státech ... všechno to zní jako velká zábava. Ale myslim, že když by se to opravdu počítalo, moc pozitivně to vycházet nebude :)

Bavoraczech
07. června 2019, 07:27
0

Jo u těch běžných aut to funguje snáz, díly jsou dostupný všude a za pár peněz. U Poršáka to tak jednoduchý není. Pokud by to někdo dělal, tak by to musel být zřejmě mechanik a fanda konkrétní značky nebo by takového člověka měl mít po ruce, aby mu sdělil všechny rizika a možný rozpočet...