načítám data...

Ultimátní SUV: Land Cruiser 200 4.5 D4-D

24. listopadu 2020, 12:05 29 komentářů yorkin

Čím nahradit nejlepší auto na světě Range Rover L322? Nakonec to vyhrál Land Cruiser 200. Po dvou měsících nelituji!

zobrazit celou galeriiJan Klusáček: Ultimátní SUV: Land Cruiser 200 4.5 D4-D

Na začátku roku 2020 jsem uznal, že Range Rover L322 je sice nejlepší auto na světě, ale přeci jen s 320 000 najetými km, z toho velká část po brutálních pražských a středočeských silnicích, se už chystá do klidnějšího důchodu a já budu potřebovat jiného daily drivera. Po půlročním ne úplně šťastném intermezzu s Volvem V90 (o tom zas někdy příště) a měsíci intenzivního hledání opravdu pěkného L322 do cca 30 tis. € jsem nakonec rozšířil svůj vyhledávací seznam a řekl si, že bych měl dát šanci i jiným značkám v tomhle segmentu.

Jenže on je to trochu problém. Velkých SUV se sice vyrábí docela dost, ale na každém mi něco vadilo. Starší kousky německé prémie (Cayenne, X5, Q7 a ML/GL) vypadají tak trochu jako bych čerstvě vypřáhl kolotoč. Navíc v různých žebříčcích spolehlivosti se většinou nedrží úplně na čelních příčkách a já si nechtěl od zeleného oválu ještě pohoršit se spolehlivostí. Ameriky se mi líbí, ale jednak jich není na trhu kdovíjaký výběr (málem jsem koupil Navigatora po Anthony J. Dennym, ale nakonec jsem nemohl překousnout absenci kufru, navíc Navigatora už jeden kamarád má a já se nechtěl opičit), jednak zrovna za tyhle peníze jsou jen starší modely s poněkud diskutabilní image a délkou, která efektivně vylučuje parkování v Praze. Takže mi nezbylo, než se začít dívat do Japonska. Dokonce jsem se v Toyotě v Průhonicích zastavil na prohlídku jednoho Land Cruiseru 150, ale prodali mi ho těsně před nosem. Třílitrový čtyřválec mi ovšem pod nos příliš nešel, maximální rychlost 178 km/h také ne, takže jsem nakonec nemohl skončit jinde, než u Land Cruiseru 200 (také známý jako V8, J200, UJZ200, VDJ200 ba dokonce i jako Toyota Roraima).

Aktuální facelift tohoto modelu testovala před pár dny Zlokočka, takže se pokusím neopakovat její dojmy, ale spíš se na dvoustovku podívat pohledem real-life uživatele. Na rozdíl od testovaného a na českém trhu – byť polooficiálně – jediného dostupného motoru, tedy benzínového 5.7 V8, já pořídil ojetinu s dieslovým osmiválcem o objemu 4,5 litru – 1VD-FTV. Tenhle motor se dodnes úspěšně prodává zejména v Austrálii. Na Blízkém východě a v Rusku samozřejmě letí benziňáky. LC200 do letoška prodával i v USA, kde ale najde svého majitele jen cca 3000 kusů ročně, mnohem větší úspěch tam má „bratr“ Lexus LX570 s větším street creditem, tunou chromu atp. Na příští rok Toyota počítá s uvedením nástupce, modelu 300, který se už ale nejspíš bude muset obejít bez naftové V8.

Z hlediska běžného životního cyklu aut měl nástupce přijít už před nějakou dobou. První LC200 sjely z výrobní linky už v roce 2007 a přes dva facelifty, kdy ten první v roce 2011 přinesl opravdu jen velmi kosmetické změny, podvozek, motory, drtivá většina karoserie i interiér mimo palubní desky, se prakticky nezměnily. Tohle auto ovšem ukazuje, že když jednou něco uděláte pořádně, není potřeba to co pár let předělávat. Leccos vypovídají už recenze, žebříčky a zkušenosti, které najdete na webu. „Is the Toyota Land Cruiser 200 really the ultimate SUV?“ nebo „Here is why Toyota Land Cruiser 200 lasts for ever!“ a taky „Why I will never get rid of Toyota Land Cruiser 200“. Jistě, do jisté míry může jít o kolektivní halucinace tak typické u „kultovních“ aut, ale to by bylo příliš jednoduché vysvětlení. Blíž pravdě bude spíš poznámka u žebříčku „overland“ aut na Expeditionportal.com (LC200 je ovšem na první místě): LC200 je nejrobustnější Land Cruiser, který kdy Toyota vyrobila. A to přitom i předchozí modely nejvyšší řady Land Cruiseru (80 a 100) prokázaly extrémní výdrž. Běžně se prodávají auta s 400 nebo i 600 tisíci najetých kilometrů, ačkoli typicky tahají těžké přívěsy, jezdívají v terénu, s nákladem atp.

První majitelé obvykle tenhle model příliš do terénu nebrali, v USA a asi i v Evropě slouží nejčastěji jako klasické „služební“ vozidlo soccer moms. Mezi druhými (a dalšími) majiteli ovšem narůstá podíl těch, co využívají schopnosti LC200 naplno. Na amerických e-shopech je dostupná slušná nabídka offroadového a expedičního příslušenství, u nás je to trochu slabší a třeba s Patrolem nebo LR Discovery II/III se to měřit nemůže. Ani šíří nabídky, ani cenou. Ovšem, kdo chce a je ochotný za to zaplatit, sežene prakticky cokoli. To ostatně platí i pro náhradní díly, z nichž poměrně dost je dostupných normálně v Autokelly za rozumné ceny (přední světlo za 4500 Kč!), specifičtější se musí shánět na webu, docela populární je web Partsouq, kde se dá koupit převodovka z Dubaje a podobně.

Mám dojem, že ve střední Evropě převažuje jiné pracovní použití než offroad. Díky obrovskému točivému momentu naftového osmiválce je tohle auto jako stvořené na tahání nákladů. V USA mají LC200 na tažném 4,5t, v EU samozřejmě „jen“ 3,5t, tím se ovšem nenechávají vykolejit polští dovozci aut, jejichž „dvoustovky“ jsou často vidět, jak po D11 táhnou plato se dvěma vozy střední třídy. A zjevně to funguje. Vídám i přívěsy třeba na dva koně a podobně.

Toyotě se podařilo navrhnout úžasně nadčasový design, který je ale dokonale nenápadný a zapadne kdekoli – od parkoviště luxusního hotelu, až po rozblácenou louku, kde nakládáte seno na vozík. Dává to smysl. Kdo chce, aby bylo vidět, že si koupil luxusní SUV, může jít do vedlejšího autosalonu pro Lexus LX570, Land Cruiser je pro ty, kteří se nepotřebují předvádět, ale chtějí jinde neviděnou kombinace pohodlí, odolnosti a výdrže. Tenhle přístup pak pokračuje i uvnitř. Každá funkce má své tlačítko, které se v naprosté většině případů dá stisknout i v rukavicích, ale zároveň si nepřipadáte jako v UAZu. Velká část z nich je sdílena napříč modelovými řadami až dodnes, takže třeba páčku tempomatu najdete i v současné Corolle. To je ale součást filosofie značky a modelu. Pokud chcete páčku, která má všude chrom a kde ne, tak aspoň kůži, ale která po 200 000 km upadne, musíte jinam.

Praktičnost a logičnost při návrhu interiéru ovšem občas musela ustoupit tajemným myšlenkovým pochodům japonských inženýrů. Na prvním místě nemůžu nezmínit miniaturní otočné čudlíky sloužící k ovládání vyhřívání sedadel. Je sice pěkné, že jsou zasouvací, takže o ně člověk omylem nezavadí, méně pěkný je jejich sklon ke ztrácení se. Na hřídelce jsou totiž jen ledabyle nasunuty, takže stačí aby měl člověk trochu zpocenou ruku, čudlík se nalepí na prst, zakutálí a nikdy ho už nikdo nenajde. Z Ali se dají koupit za 33 USD, ale… U auta, které nové stálo ke třem milionům, je záhadou, proč je celém interiéru jen jedna zásuvka na 12V. I na tohle samozřejmě jsou aftermarket řešení, ale… Příliš nechápu ani absenci AUX vstupu u jinak docela slušného audiosystému (EDIT: když se bavíme čistě o audiu, jinak jako radiomapa je to pro legraci a spíš do nějakého retro videa na YT). To už tehdy uměla i Škoda Fabia! AUX se dá nahradit FM transmitterem nebo odpojit CD changer a do uvolněného konektoru připojit chytrou krabičku, která by dokonce mohla umět i Apple Car Play (ovšemže jen na audio). K rozmontování palubní desky a operaci s kabely jsem se ale ještě nerozhoupal, přeci jen, dokud to funguje, radši to asi nechám být a budu pokračovat v dosavadní praxi poslouchání audioknih a podcastů na BT reproduktoru. Na Aliexpressu jsou ovšem k sehnání i 16” radiomapy ve stylu Tesly za asi 1300 USD. Vzhledem k tomu, že bych pak přišel o ovládání topení a klimatizace tlačítky, touhle cestou skoro jistě nepůjdu. Co mou duši pokusníka láká víc, je kompletně digitální panel přístrojů s Androidem, ale ještě se uvidí. 

Nikoli chyba, ale prostě divnost, je mikroschránka u levého bloku tlačítek pod volantem. Vejdou se tam zhruba čtyři vizitky na sobě. Asi si v Japonsku víc potrpí na podávání vizitek ze staženého okénka u auta než u nás. Další podivnost je fakt že při vypnutí motoru na delší dobu než pár minut se vypne i topení/klimatizace, které je třeba po nastartování tlačítkem zapnout a pokud nechcete 22 stupňů, musíte i snížit nastavení teploty. Nedivil bych se, kdyby se jednalo o chování, které jde upravit originální diagnostikou, nicméně pokud můžu soudit dle ošoupanějšího tlačítka na snižování teploty, ani předchozí majitel se s tím neuměl za 7 let vypořádat. To jsou ovšem drobnosti.

Asi nemá smysl mluvit o tom, že je LC200 uvnitř prostorný, sedačky jsou pohodlné téměř tak jako v L322, někomu může trochu chybět ventilace, tu nemám nejen já, ale ani jsem ji nikdy neviděl na fotkách, takže se nejspíš nedodávala. Boční vedení samozřejmě žádné, příjemná je ale možnost i ve druhé řadě nastavovat sklon opěradla. Když se sundají opěrky hlavy předních sedaček a přední i zadní se sklopí, vzniknou dvě skutečně použitelné postele na nouzové přespání. Tohle L322 neumí. Velká část ve světě prodávaných „dvoustovek“ měla i třetí řadu sedaček pro dvě až tři drobnější osoby. Nemálo českých aut, vč. toho mého, ovšem kvůli absurdní úpravě DPH postihla nemoc zvaná N1, takže sedačky jsou vymontované, v TP je snížený počet cestujících na 5 s poznámkou „není možné zvýšit“. V USA se u expedičních aut také často třetí řada sedaček vyndává, na rozdíl od LC150, kde je můžete zasunout pod podlahu, se totiž sedačky v LC200 skládají na bok zavazadlového prostoru, který tak zmenší zhruba o polovinu.

Výbava je u nás obvykle tzv. plná, v Austrálii ovšem byly k prodeji i všelijaké užitkové verze s látkovými sedačkami nebo jednodušším podvozkem. Oproti dnešnímu standardu v této třídě může někomu chybět zejména adaptivní tempomat, hlídání mrtvých úhlů a podobní trpaslíčci. Já jsem asi už příliš starej, takže to jako problém nevnímám. Elektrické otvírání pátých dveří (EDIT: umí poslední FL), automatické sklápění zrcátek (řešitelné z Ali OBD2 donglem) nebo denní svícení bych sice uvítal, ale to jsou skutečné drobnosti. Co mi skutečně chybí oproti americkým LC200, je kompresorová minilednička v loketní opěrce. EDIT: minimálně poslední FL mí i ventilované sedačky. 

Jízdní vlastnosti odpovídají tomu, že jde o třítunové auto s podvozkem, jehož konstruktéři se zajímali nejen o pohodlí, ale i výdrž. Komfort tedy není úplně na úrovni Range Roveru, ale celkovým naladěním a nejspíš i díky opravdu vysokoprofilovým pneumatikám cítíte při jízdě skutečně výbornou filtraci nerovností, přes příčné prahy se přenesete téměř bez zpomalení. Na středočeské katastrofální silnice můžu jen doporučit. Nepokoušejte se ale dělat nějaké prudké manévry ve vysoké rychlosti. Opět k tomu přispěly zimní pneu s tlustou vrstvou vzduchu, ale už se mi podařilo na dálnici při vyhýbání se autobusu, jehož řidič nepoužil zpětné zrcátko, dostat opravdu krásný přetáčivý smyk. Ve spolupráci se stabilizací a volnými třemi pruhy jsem to naštěstí přežil bez ztráty květinky, ale vím, že s L322 by se to nestalo.

Pochválit tak docela nemůžu ani brzdy. Kotouče jsou na LC200 podstatně menší než u L322 (tam si na brzdičích přečtete i logo Brembo), takže se sice vejdou menší disky vhodnější na offroad, ale účinnost je znatelně slabší. Tady vidím jistou příležitost pro aftermarket, zkusím nejdřív nechat vyměnit brzdové hadičky a až to bude třeba, vyzkouším i jiné kotouče a destičky. Ve výsledku tedy na německé dálnici, kde jsem s L322 jezdil na tempomat celou cestu 160 km/h, teď jezdím 140. Není to drastický rozdíl, ale kdo každý týden jezdí na víkend Praha-Berlín a zpět, už to trochu pocítí.

Co je ovšem cítit ještě víc, je spotřeba. V reálném provozu, stejném jako s Range Roverem, je asi o 2l/100 km vyšší, tedy 13 místo 11. Věděl jsem to dopředu, takže si nemůžu příliš hlasitě stěžovat, ale že bych z toho měl vyloženě radost, to nemohu říci.

Za něco málo přes dva měsíce jsem najel asi 9000 km, takže nemůžu komentovat servisní náklady a spolehlivost, nicméně doufám, že se hospodské legendy potvrdí a budu jen jednou za 15 000 km měnit olej. Nicméně už teď můžu říct, že mě nejspíš čeká při příští výměně auta problém. Kam jít? Na dnešním trhu totiž nevidím auto, který by mi nabídlo zřetelně lepší poměr užitné hodnoty, spolehlivosti a komfortu. Dost možná tedy budu vybírat zase mezi LC200 s posledním faceliftem a Range Roverem L405. Na to je ovšem času dost. Momentálně začínám cítít, že bych ve svém životě potřeboval malý kabriolet se schopným podvozkem…

 

 

 


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ju
Junior
24. listopadu 2020, 20:00
1

Mám pro tyhle tanky zvláštní slabost. Ale hrozně k ničemu by mi to bylo :/
ať slouží :)

reagovat
yorkin
24. listopadu 2020, 20:30
2

Tak bacha na to, nezkoušet! Člověk si zvykne a do menšího a nižšího se mu už nechce ;-).

Kuře
24. listopadu 2020, 20:49
1

Hmmm.... Jo, no... Ted sem toho v poslední době najezdil fakt hodně v tátovo Transitu. A taky si říkám co takhle koupit něco stejně velkého, jen aby to nebylo... Však víš... dodávka;))

st
st. Padre
24. listopadu 2020, 20:36
-1

Tohle auto o pochopím u nějakého vesničana zemědělce třeba na tahání koní, nebo nějakého stavitele ropovodu, nebo někoho kdo tahá těžké přívěsy, ale do města a na dálnice je to asi nejhorší možná volba.

reagovat
yorkin
24. listopadu 2020, 21:18
1

Aha! Možná jsem se měl víc rozepsat, proč jsem si to vyhodnotil jako nejracionálnější volbu pro sebe. Díky za podnět, možná to tam ještě doplním. Stručně: 1) Kvalita silnic v Praze a okolí, vč. množství retardérů. S velkým a robustním SUV neřeším, s obyčejným osobákem jsem musel pořád přibržďovat a vyhýbat se dírám. S Audi A5 jsem jednou před MPO dostal takovou šlupku do olejové vany, až lítaly jiskry. 2) Obrubníky a parkování vůbec. S V90 jsem většinou nemohl parkovat kolmo, protože spoiler nárazníku musel být před, nikoli nad obrubníkem, takže zadek trčel do silnice. S nízkoprofilovými pneu jsem měl furt orvané ráfky. Možnost k parkování využít chodník byla úplně mimo. 3) Vnitřní prostor. Od té doby, co se prakticky přestaly vyrábět velké MPV, jsou velká SUV jedinou možností, jak se dostat k autu s opravdu velkým prostorem uvnitř. Přiznám se, že jsem se díval i po Toyotě Sienna a Hondě Odyssey. Ale kvůli bodům 1 a 2 jsem se nakonec rozhodl proti tomu. 4) Do Berlína už budu na víkend jezdit jen do června, to přežiju ;-).

st
st. Padre
24. listopadu 2020, 22:07
1

Já tohle mám úplně jinak. Velké offroady chápu spíš jako užitkovou věc. Rozumím, Když to má někdo pro zábavu v terénu. Pár lidí mi říkalo, že je mají kvůli bezpečnosti - ale tomu moc nerozumím, protože zatáčku kterou já projedu úplně v pohodě tohle při stejné rychlosti vylitne. No a také nechápu na takovém autě nízkoprofilové gumy, to úplně popírá to auto. Když už offroada, tak s pořádanými balóny... Chápu že to někdo může vlastnit protože se mu to líbí a ani to nepotřebuje, mně by ale vadila ta neefektivita a aerodynamika cihly a celková nepraktičnost, hlavně v garážích.

st
st. Padre
24. listopadu 2020, 22:15
0

Ještě jak jsi psal s těmi retardéry, to je sice fajn, ale na druhou stranu musíš toho mastodonta hodně zpomalit před každou zatáčkou a to by mě osobně asi štvalo víc než ty retardéry.

yorkin
24. listopadu 2020, 22:20
0

Nízkoprofilové pneu jsem myslel ve srovnání s osobákem, který je do města považovaný za vhodnější. Zatáček mám na nejobvyklejší cestě do centra míň než retardérů a pastí na mamuty v asfaltu ;-)

Skipper
25. listopadu 2020, 11:55
2

st.Padre - nu, co na to říct. To, že něco nechápeš Ty, neznamená, že je to objektivní pravda. Napadá mi spousta horších možností jak do města, tak na dálnici. Ptostě Ti chybí osobní zkušenost.

sumy
25. listopadu 2020, 18:48
1

Všichni se odkazujete na mizerné jízdní vlastnosti... Pajero z 97 je asi tak o 10 tříd horší co se podvozku týče. Navíc mám obě na hodně hrubých AT pneu o průměru 85cm s malými 15" rafky. Ale že bych někde vylitaval ze zatáčky? Věřte že legální rychlosti jsou i v těch mejch starejch kozách uskakanejch úplně v pohodě a zatím jsem nezpozoroval, že bych kdy komu překážel. A ze se to naklani? No a co, to k 2.5t vazicimu autu s výškou přes 2m proste patri. Ano, po dálnici jezdím většinou do 120, ale to je spíš že soucitu k motoru, který si tak točí 3000rpm a víc mi už na toho důchodce přijde zbytečné. A k bezpečnosti? Zkuste treba s osobakama sundat srnku v 80. Osobne jsem tak jiz ucinil s MPV-dost na kasi, kombikem-taky půl čumáku pryč a v pajeru-1 praskla pavla na bunkru :-)

sumy
26. listopadu 2020, 07:51
0

Pavla na bunkru=packa na blinkru. To je tak když píšete večer na telefonu:-)

VK
VK
24. listopadu 2020, 23:18
1

Kdykoli čtu, nebo se doslechnu o případu nehoda s kamionem, osádka automobilu mrtvá, popadne mě velmi silné nutkání si něco takového pořídit. S tímhle má člověk proti cisterně šanci. 9 tisíc za dva měsíce...zrovna tolik najedu. Akorát provozovat opět staré auto, z té představy se mi po sedmi letech se starými krámy kroutí ruce. Ve srovnání s "tři měsíce mezi výměnami oleje nic neřeším" u teď nového.

reagovat
yorkin
24. listopadu 2020, 23:38
1

Já v březnu nahradil L322 Volvem V90 D4. Prakticky nové auto, všechny moderní vychytávky a ekologický motor. A bylo to hrozné zklamání. Rád jsem to vyměnil s tátou za tohohle LC. Jasně, není to úplně pro každého. Ale moje potřeby a preference to řeší úplně skvěle.

VK
VK
25. listopadu 2020, 12:57
0

Jaký to má vlastně výkon - a kde se dalo sehnat?

yorkin
25. listopadu 2020, 13:19
0

210 kw, 650 Nm. Byl jsem se jen pro zajímavost podívat v jednom bazaru, auto neměli, ale řekli, že můžou zavolat majiteli. No a slovo dalo slovo...

yorkin
24. listopadu 2020, 23:34
1

Asi nejlepší video na YT o LC 200:

;list=PLf1vcxcPVIeXHzvPEsK68NMeJLuF_qPrV&index=16

reagovat
krab
25. listopadu 2020, 00:59
1

Moc pěkný a ať ti dobře slouží. Já zažil jeden hezký výlet v totálně zasněžených Alpách s tím čtyřválcovým LC150. A i to je perfektní auto. Jen nemá příliš výkon a chápu, proč sis vybral dvoustovku. Teda takhle, ten motor 2.8 diesel výkon a tažnou sílu má, ale je vhodný na velkou plynulost a žádný spěch. Pružná akcelerace i s plynem na podlaze pak při předjíždění nebyla kdvíjaká. Jinak žádnou nectnost nemělo, naopak .... perfektní auto.

Co mě ještě takhle z nějakých těch týdenních zápůjček offroadů zaujalo byla poslední verze Mitsubishi Pajero 3.0 DiD. Obyčejný, ale kvalitně udělaný a pohodový offroad a jako 5 letá ojetina třeba za navíc fajnovou cenu.

SUV se na ty pražský tankodromy hodí. V centru a celkově vůbec se těch tras kam bych po Praze sporťákem nejel nebo musel hodně dávat pozor je hodně. Tak ten výběr chápu. Zas na druhou stranu na dálkové cesty po dálnicích bych si vybral něco co se na ty účely hodí nejvíc - kupé třídy GT. Takže něco jako Jaguar F-Type 3.0 V6 S. A do Prahy lacinýho obouchánka, třeba starej Freelander :)

reagovat
yorkin
25. listopadu 2020, 06:36
0

Díky a naprostý souhlas. 150ka určitě špatná není, ale prostě mi tam těch pár koní chybělo při zkušební jízdě. Variantu GT na jízdy do Berlína jsem uvažoval, ale 1) budu jezdit jen do června, takže si na to pořizovat speciální auto mi nepřišlo úplně smysluplné a 2) normálně trávím dojížděním do Prahy a popojížděním asi 2 hodiny denně. Někdy i 4. A to prostě chci trávit v autě, ve kterém mi bude dobře, ne v nějakém městském otloukánku :-D. I když je fakt, že fakt pěkný Friťák se dá pořídit za 200k a udělá ještě hodně práce.
Pajero určitě může být relevantní volba, ale přiznám se, že mě trochu odradila praktická nedostupnost novějších ojetin v CZ, když se teď koukám na Sauto, tak je tam jedna 2016 v Auto Esa, což mě úplně nenaplňuje důvěrou. Navíc ten interiér je zase další ústupek od luxusu k utilitárnosti L322-LC200-Pajero.

krab
25. listopadu 2020, 13:31
4

Máš pravdu, že pokud jezdíš v týdnu tolik po Praze, tak ten čas chceš strávit v něčem příjemným. Úplně tu volbu chápu a vlastně jak sám uvádíš na konci - nebude sranda vymyslet co dál...

Třeba to Pajero mě osobně přišlo sympatický. Ale já tyhle auta vnímám jako káry kam naházíš kola nebo v zimě lyže a jede se na víkend ven někam do přírody. A Pajero působí tak jako robustně, obyčejně, zastarale, ale je to třeba pro mě na něm právě sympatický. Přitom má hezkou výbavu a všechno se s ním zvládne. Málo jetý kus se ale blbě hledá. Já měl k dispozici jeden takový, asi s cenou 450 s DPH myslím a byl jak nový. To mi přišlo jako úžasná hodnota za peníze. Ale v bazarech taková auta moc nerostou jako hrušky u cesty...

K0
K0l0mek
26. listopadu 2020, 16:27
0

Ahoj, sám jsem Vybiral auto podobného zaměření nedávno, přecházel jsem s Pajera 2015 a nakonec jsem zvolil Discovery4, přijde mi, ze tohle auto by se ti hodilo lip :), je nějaký důvod, ze Kainar neuvažoval? Díky

reagovat
yorkin
26. listopadu 2020, 18:11
0

Nad DIV jsem samozřejmě uvažoval taky, ale žádný benziňák nebyl na prodej a S/TDV6 jsem nechtěl kvůli syndromu náhlého úmrtí těchhle motorů. Já vím, že to je asi menšina aut, ale na lr foru je k tomu vlákno asi na 40 stránek. Když se to stane krátce po koupi a člověk musí vypláznout dalších 200k, no nevím...

st
st. Padre
26. listopadu 2020, 22:58
0

Tohle jsou všechno jen rádoby premiovky pro slečinky. Americký standard je u nás pořád exotika a takový Chevy Suburban je ideálním řešením. Je to prostorný že naloziš a odvezeš i 400 librovou černou prcinu i s její matkou.

PB
27. listopadu 2020, 08:05
0

Teda rict, ze LC je uvnitr prostorne muze tak akorat nekdo, kdo ma metr sedmdesat jako ti zluti typci, co to vymysleli.. Na to, jaka je to krava je vevnitr az neuveritelne malo mista a pokud ma clovek smulu na kozeny interier, tak je to jeste horsi.

reagovat
yorkin
27. listopadu 2020, 10:52
0

Mám 182/100, takže ani basketbalista ani drobeček. Ano, nad hlavou nijak extra místa nemám, ale upřímně řečeno nemám žádný užitek z toho, kdybych tam měl půl metru. Za to na šířku je to úplně OK, trochu slabší je to s prostorem na kolena, tam palubní deska zasahuje ne moc šikovně. Ale v praxi s tím taky žádný problém není. Přítelkyně si stěžuje, že sedí moc daleko ode mě ;-). Prostor v druhé řadě je luxusní, tím spíš, že se dají sedačky posouvat a naklápět.

VK
VK
27. listopadu 2020, 23:51
0

Ve staré S80 jsem rád dával k lepšímu, že i kdybych chtěl obtěžovat spolujezdkyni, nedojde k tomu. Nedosáhnu na ni.

PB
30. listopadu 2020, 12:39
0

No ja uz dost let pracovne provozuji a pracovni LC/Hiluxy v ruznych verzich (od Hiluxu surf, 70 series asi tricetiletej prurez, Prada, LC vsech iteraci - pravda, vzdycky nafta, casto obrnaky.. a ted znova flotilu 12ti quplne novejch 70 series znova) a musim rict, ze ty auta jsou sice strasne nesmrtelny, ale zaroven upne ukrutne nepohodlny. Mam 195 a strasne me odjakziva sejri palubka v urovni kolen:)) krome tech historickych vehiklu je to proste vsude. Jediny horsi pocit z posedu jsem mel u XC90, kde sedi clovek tak vysoko, ze jsem mel pocit, ze pri kazdem zabrzdeni vypadnu celnim sklem:) Nikdy bych si to domu nekoupil, ale jako auto, ktere mi ridici otloukaji je to super.... Spolehlivost ok, ale s Fuji Heavy Industries se to neda srovnavat:) Na druhou stranu, doma si opecovavam T5 Seikel, a ty Toyoty jsou pohodlnejsi.

Dotaz na adminy: muzu nejak pridat videa?

yorkin
30. listopadu 2020, 20:31
0

Tak to musíš mít věru zajímavou práci, gratuluju! Ono je to fakt asi docela subjektivní, vzpomínám na moment, kdy jsem mohl mít Lancii Deltu 1.6 HF Turbo v prakticky jako novém stavu za 10000, ale ohrnul jsem nad ní nos, protože jsem se nebyl schopný poskládat za volant, abych vylezl se zdravou páteří ;-). Subaru jsou sice možná spolehlivý, ale prostě v téhle kategorii nic nemají, až na menší, strašně ohavnou a dávno nevyráběnou Tribecu. T5 Seikel bych teda rád viděl na vlastní oči :-)

Goldies
30. listopadu 2020, 22:14
1

Mám to podobné jako ty, je s menším rozpočtem. Taky přemýšlím co si koupím jako náhradu za současného traktora (Nissan Pathfinder). Ono to má reálně tak 4-6 let čas, ale ten jednou přijde. Pominu, že jo postupně předělávám čím dál víc do terénu. Ale prostě či jako náhradu? U Toyoty LC mám trochu problém se vzhledem, předek a bok je ještě ok, ale zadek a hlavně ty lampy... No to prostě ne. Pickup nechci kvůli praktičnosti. Nejspíš to dopadne na individuální dovoz Nissanu Terra (fakt povedený auto)

reagovat
yorkin
30. listopadu 2020, 22:28
1

Terra je zajímavá možnost, ale jednak je menší, jednak by mi asi vadily malé motory. Ke čtyřválci se už nechci vracet ;-)