načítám data...

První zkušenost s Car Flipem: Mazda 3

22. února 2024, 15:16 20 komentářů fandapanda

Dá se u nás opravdu vydělat na "Car Flipu"? Podělím se s Vámi o moji první zkušenost.

zobrazit celou galeriiFrantišek Adam Jedlička: První zkušenost s Car Flipem: Mazda 3

Zaujal mě fenomén car flippingu, populárního především v USA. Car flip je proces, při kterém se kupují a prodávají auta za účelem vytvoření zisku. Jeden by tak mohl namítnout, že se jedná o jistou formu překupnictví. Vlastně ano, jen do toho auta musí člověk trochu víc zainvestovat a zní to i líp. Zaujala mě spousta videí na toto téma, tak jsem si řekl proč to nezkusit taky. Naskytla se mi první příležitost koupit dobře auto, a tak jsem situace využil a šel do toho. Auto jsem tedy ke konci ledna koupil.

Jedná se o Mazdu 3, kterou jistě nemusím nikomu představovat a je to českým motoristům vcelku známé, spolehlivé menší japonské autíčko. Tahle konkrétní Mazda je Mazda 3 BK, motor 1.6 s výkonem 77kw a s manuální převodovkou. Byla vyrobena v roce 2004, má najeto přes 218 tisíc kilometrů a koupil jsem ji za velmi příjemných 12 tisíc korun.  Do roku 2019 jezdila v Německu, pak ji nějaký dobrý člověk přivezl do ČR a tady měla jen jednoho majitele.

Už jenom hodinová cesta domů byla záživná, důvod, proč auto stálo 12 tisíc byl kromě spěchu na prodej prodávajícího také špatný levý přední brzdový třmen, díky němuž auto konstantně přibrzďovalo. Samozřejmě po dvaceti letech taky byl horší lak, spousta oděrek a škrábanců. Přední nárazník byl prasklý úplně.

Hned jsem přešel k renovaci a opravám. I když auto bylo v relativně dobrém stavu musely se teda udělat kotouče a destičky na předku a vyměnit ten vadný brzdič. S tím mi pomáhal můj dobrý kamarád, co je trochu víc z oboru. Sám bych si na to netroufl. Sehnal jsem na vrakáči přední a zadní nárazníky a docela sebevědomě jsem se rozhodl, že je přelakuji sám v domácích podmínkách. Naivní představa. Zase na druhou stranu jsem získal spoustu cenných zkušeností do budoucna s lakováním v domácích podmínkách. Ta hlavní teda je, že se tomu musím vyvarovat za každou cenu. I když si myslím, že to nakonec nevyšlo tak špatně. Vyměnil jsem řadičkou, protože ta původní se už rozpadala v ruce. Dále už jen drobnosti jako stěrače a nové autokoberce. Přikládám tabulku s výdaji, co jsem za tu celou dobu měl. Barev si prosím nevšímejte, mám je jenom na organizaci abych věděl, jak jsem za ty díly platil. Auto jsem samozřejmě umyl, vyleštil, a udělal kompletní detailing interiéru. Všeho všudy jsem nad tím strávil dobrých deset hodin.  

Po dokončení renovace jsem přešel k fázi prodeje. Pokusil jsem se auto pěkně nafotit a hodil jsem to na bazoš a sbazar. Trochu jsem zaexperimentoval a hodil auto do aukce. Tam byla nejvyšší nabídka 27 tisíc a tu jsem nepřijmul. Po 11 dnech byla mazda úspěšně prodána na Bazoši za 50 tisíc. Snad bude dělat novým majitelům radost.

Pojďme si udělat jednoduchou matematiku. Auto koupeno za 12 tisíc + 13 tisíc investice (ND, poplatky, atd). Celkově za 25 tisíc a prodal jsem ho za pade. Čistý zisk cca 25 tisíc. Na autě jsem strávil tak 15 hodin maximálně. Přiznám se, že jsem si to nikam nezapisoval. Dejme tomu, že to pak máme hodinovku 1650kč a to nezní až tak špatně ne? 

Můžu tedy tvrdit, že Car Flip byl úspěšný a až se zase naskytne nějaká dobrá koupě, tak to zkusím zas.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Jakub Pospíšil
22. února 2024, 20:54
15

To neděláš dobře s tím prvním majitelem a top stavem v inzerátu, když o tom autě sám moc evidentně nevíš a majitel jsi minimálně třetí. Navíc na tom u takové plečky přece vůbec nezáleží, kolik lidí ji melo. Mnohem víc záleží zrovna u téhle trojky na korozi podvozku. To že tam je je jasný, tomu se nevyhneš, ale projde to aspoň sroubovakovy test?
Překupníci nevolat je taky spíš vtipný než cokoli jiného. Aut už jsem otočil takhle víc jak deset určitě, o některých jsem tu i psal. Nejvíc se mi osvědčila maximální upřímnost a nebejt zas takovej hamoun. Vydělat se dá, ale zas tak snadné to není a taky se dá slušně provařit. Kupující má rozhodně víc práv než prodejce a snadno tě může oskubat jak slepici. Jo a taky bacha na daně, zvlášť když to děláš takhle veřejně :)

-
Komentář upraven 22. 2. 2024, 21:07:28

reagovat
fa
fandapanda
23. února 2024, 07:36
0

Jo jasný, ani nevím proč jsem to tam napsal. Myslel jsem si, že to přitáhne pozornost lidí, kterým právě víc záleží na těhle věcech než na opravdovém stavu auta. To samy s těma překupnikama je jen pro efekt. Souhlasim s tebou vlastně. Je to spíš takový experiment no.

fa
fandapanda
23. února 2024, 07:40
0

Šroubovakovy test to prošlo, je to furt pěkný auto a jestě ji nějakej ten život čeká.

Jakub Pospíšil
23. února 2024, 10:07
9

No vidiš. To napiš do inzerátu spíš, než ty blbiny, to je reálný důvod proč to chtít. A když to doplníš i fotkou spodku, bude to úplně super. Ber to tak, že bys byl sám proti sobě, kdybys nebyl transparentní a udělal z toho naleštěnou bídu. Takové auto se ti akorát vrátí a ne každý to pak může brát úplně sportovně.

briza
23. února 2024, 11:56
0

Plus bych to auto možná nefotil zaparkovaný v kopci, byť malým, protože na první dobrou to vypadá, jak kdyby to bylo lehlý na zadek. Plus mě teda hrozně drtí, že v tabulce je pořizovací cena bez Kč a všude jinde to je aneb moje OCD promluvilo :) Jo a autokosmetiku jsi spotřeboval komplet? Tam bych dal jen poměrnou část, což ti výrazně sníží náklady.

fa
fandapanda
23. února 2024, 16:26
0

Dobře, diky, ponaučení pro příště. Dokud jsi na to neupozornil tak by mi to ani nepřišlo :D Autokosmetiku jsem si kupoval hodně věcí na novo takže jako ano, dalo by se to rozpočítat a byly bychom dole o 3 tisice určitě..

TurboBaran
27. února 2024, 09:00
2

Jakub Pospíšil - to mě vždy zajímalo, když překupuješ auta, tak v jakém bodě po tobě mohou chtít zaplatit daně? Nebo jak to vůbec funguje, že má někdo přehled o tom, za kolik jsem auto koupil, za kolik prodal atd...Nejsem účetní, takže se v tom úplně nevyznám a fakt mně to vždy zajímalo :D případně někdo kdo mi to prosím stručně a jednoduše vysvětlí, děkuji :)

Jakub Pospíšil
27. února 2024, 17:17
4

Od daně se osvobozuje příjem z prodeje hmotné movité věci s výjimkou příjmu z prodeje motorového vozidla, letadla nebo lodě, nepřesahuje-li doba mezi jejich nabytím a prodejem dobu 1 roku.

Pakliže tedy koupíte vůz a v následujících 12 měsících ho prodáte – musíte tento příjem uvést do daňového přiznání. Vyplnit v daňovém přiznání musíte kolonku ostatní příjmy. Platit daň budete pouze pokud byste auto prodávali za vyšší částku než za kterou jste vůz pořídili.

V případě procesu nákup auta-přepis na sebe-prodej novému majiteli v čase kratším než jeden rok je tedy teoreticky povinnost přiznat příjem kdykoli se auto prodává za víc, než kolik stálo jeho pořízení (tzn. plyne z něj zisk). To už se dost nesnadno dokazuje a reálně si myslím, že je to problém jen u lidí, co to už hodně točí, jedno, dvě auta ročně za pár stovek finančák asi zajímat nebudou. Navíc já jsem třeba většinu aut koupil nebo prodal jen na základě ústní dohody a tam je to pak ještě méně průhledné.

Tady Fanda se ale veřejně přiznává k tomu, že nasál auto za 12 a zkouší ho vystřelit za 55, to už je pro finančák velice snadné žrádlo. V kombinaci s tím, že by třeba časem flipoval víc a nějaký kupující se na něj třeba pak naštval, tak je fakt záhodno to mít v pořádku.



-
Komentář upraven 27. 2. 2024, 17:20:51

fa
fandapanda
01. března 2024, 08:31
0

Vzhledem i k mým jiným "podnikatelským" činnostem to k daňovému přiznání samozřejmě všechno přidám..

Vavris Vavrisovic
23. února 2024, 13:53
10

Přidám tady svou úsměvnou zkušenost, se kterou jsem s flipingem začal a zároveň skončil.

Krok 1: Buď omámen výhodným kurzem CZK - PLN a slušným výběrem aut za dobré ceny těsně za hranicemi
Krok 2: Najdi Hezké Clio RS200
Krok 3: Proveď prohlídku (OK), vyjednej slevu (OK), odjeď s pocitem dobrého nákupu
Krok 4: Připrav plán vypusinkování auta do ňuňu stavu a nakup potřebné věci a díly. Domluv si fotografa na hezké foky
Krok 5: Zjisti, že ta kurva žere olej
Krok 6: Zjisti, že ta kurva žere ještě víc oleje, než sis myslel
Krok 7: Popřemýšlej o možnosti legální kompenzace (komunikace s majitelem, popis stavu, reálně nevymahatelný spor) i nelegální kompenzace (návrat do Katowic s kanystrem benzinu a sirkama), zavrhni je jako nepřínosné a ukončí toto přemýšlení zvoláním "Čuráku, zase si kup auto na kšeft z Polska!"
Krok 8: Připlať si za dovozovou STK, protože v PL techničáku chybí asi 80 věcí :-)
Krok 9: Začni to auto nenávidět a promítni svou nenávist do komunikace se zájemci
Krok 10: Prodej pod cenou s přiznanou vadou, ztrať peníze i čas

tldr; fliping je nevhodný pro jedince, kteří se bojí ojebat kupce a může u nich vyvolat větší riziko ztráty. :D


-
Komentář upraven 25. 2. 2024, 00:14:11

reagovat
krab
24. února 2024, 08:44
3

Jo, to je přesně tak ... :-D Já jsem koupil/prodal v životě už taky mraky aut, teď už do budoucích let to chci brzdit, protože už více méně mám to co jsem opravdu chtěl a nebudu to chtít měnit, aspoň teda doufám..

Ale nikdy mě nenapadlo koupit auto čistě jakoby s tím, že ho "otočím" za pár měsíců a zkusím na tom mít nějakej profit. Mě se na pár autech povedl profit vlastně jen díky tomu, že jejich obecná cena na trhu během tý doby vzrostla + možná i o nějakou inflaci. Ale když bych opravdu poctivě počítal náklady na provoz toho auta a to odečetl od toho profitu co si myslím, že jsem udělal, tak to bude stejně nakonec asi negativní marže :-D

Takže já vždycky koupil to, co jsem chtěl nutně vyzkoušet a neuvažoval, že to za rok zase půjde do světa, to se tak jako dělo přirozeným vývojem, že jsem zase prostě za ten rok, dva zjistil, že chci něco jinýho a přemejšlet kde na to vzít, tak zas nějaký auto muselo pryč a takhle jsem to furt točil.

Ale je fakt, že jak čtu tady ten blog, taky mi přijde, že by to mohla bejt zábava koupit něco takto, ale myslim, že to jen tak nevyjde. Jako vždycky jsem chtěl zkusit Alfu Romeo GTV V6 24V , ale podle mě toto nebude ten správnej artikl na úspěšný car flipping :-D

Je
Jean
29. února 2024, 12:59
0

To uz pak nebude car flip ale car flop :D.

James
24. února 2024, 07:36
0

Když jsem byl mladší, myslel jsem si, že v autobazaru ti pánové ta auta před prodejem nejen "prohlédnou" a opraví co by to potřebovalo, ale samozřejmě vymění provozní kapaliny / filtry / řemeny / svíčky apod., dají to na kontrolu geometrie, div nevezmou Dinitrolem podvozek a dutiny... aby mohl nový majitel třeba 20 let staré Hondy za 50k opravdu sednout a jezdit snad aspoň dalších X let pokud možno bez problémů a krátkou-symbolickou zárukou od bazarníka. Jasně, s tím že to pořád je 20leté auto a i tak tu a tam něco odejde.
Přišlo mi přece logické, že to je jejich náplň práce?
:D

reagovat
martin_100
24. února 2024, 09:23
0

Takže tuto neni blog jako spíš košatej inzerát.
Já nikdy auta na kšeft nedělal ale jednou totak nějak vyšlo. Známej chtěl dat do šrotu celkem hezkou Almeru. Tak jsem jí zachranil s tim, že s no budu jezdit. Byla za přepis. Rozhejbal jsem zadní brzdiče, vyměnil jedno rameno a zavařil vejfuck. Samoztejměumyl zvenku zevnitř a protahnul stk. Pár měsíců s tim jezdil ale neměla tažný. Tak jsem jí zkusil střelit. Nakonec šla za 12 litrů. Naklady byly 4 tisíce takže 8 tisíc vejvar. Na uživení by to nebylo a za ten voser s potencionalníma kupcema mi to nestálo.

reagovat
fa
fandapanda
24. února 2024, 12:38
0

Inzerát to rozhodně není, byl bych blázen kdybych si myslel, že po tom co jsem to tady popsal by to někdo koupil odsud. Chci můj blog pojmout jako průvodce car flipem, získat a předat nějaké zkušenosti.

Pe
Peťas
27. února 2024, 05:41
5

Dam 5 000 kc a dnes si prijedu! Prijde to vtipne jenom me to pod clanek na psat?

reagovat
Karel TB
29. února 2024, 13:06
4

Trochu mi uniká proč to sem píšeš.
Akorát si tím nabíháš finančáku na vidle a podrýváš svůj potenciální obchod.
Pokud se chceš podělit, nechal bych to asi až to nějak dopadne.
Ve tvém sumáři mi chybí, náklady na cestu tam a zpět, a nějaká suma hodin - kolik času jsi strávil v garáži je jenom část. Sakum prásk mi to nevychází jako výdělečný podnik. Taky jsem tímhle směrem uvažoval, a vyšlo mi, že je tu určitá predikovatelná suma peněz a času, která je stejná pro tebou popisovanou chudinku Majdu, i pro zánovní kousek za půl mega. Záleží jak moc si ceníš svého času, ale podle mě je na autě potřeba aspoň 30k vydělat a to se u auta s cenovkou pod 100k dá zmáknout jenom s velkou pomocí náhody a štěstí.

reagovat
beastar
29. února 2024, 13:21
0

Přesně tak. Ideální je 40 000.

beastar
29. února 2024, 13:20
2

USA co se týká aut je úplně jiný svět i mentalita. A zároveň technický stav auta třeba na Floridě nehraje příliš velkou důležitost. Závisí to zejména na řidičově odvaze. Takže není vůbec problém potkat nádherný supersport s nějakým příplatkovým polepem. A hned v závěsu podobnou Mazdu s popelem z duck tapes. Já sem auta prodával roky. Profesně. Ojetá a povětšinou neobyčejná řekněme i luxusní. Doteď jsem v oboru. I když pravda trochu jiná liga i značka. A jiný stát než předtím. A bohužel ono to vypadá jednoduše ale není. Vydělat je těžké i když na tom nic moc neuděláš. V zásadě nejlíp se dělají podobné flips když máš vlastní autodílnu nebo plně vybavenou domácí dílnu. A ideálně si profesně automechanik či alespoň lakýrník, elektrikář... Tohle co ty popisuješ se praktikuje s velkým úspěchem v největším nejen českém bazaru. Tuhle dáme trochu laku, izolepou opravime, vyměníme desky a hurá na plochu. Budiž jim ke cti že úplný vraky už ani tam nejsou. A upřímnost při prodeji už je taky lepší. Právě proto co úplně nahoře vysvětluje zdařile pan Kuba.

Člověk může velmi prodělat. Když už tak mi přijde lepší si takto koupit auto pro sebe ve stylu půl roku budu jezdit třeba 911 něco málo udělám když budu muset a pak se pokusím prodat za stejné prachy. Točit na tom škváru je překupničení což za mě ok. Byznys se musí hýbat. Děvky, zlato, párty a Ibiza nepočká. Jenže na to je potřeba fakt zázemí a silný žaludek. Plus obchodnický duch. Takto jak říkám možná občas se podaří. Celkově když to pak spočítáš snad budeš na nule. Navíc jestli je na něco úplně blbá doba tak na obchod s auty v malém. Pravděpodobnější scénář jak popisuje Vavris.

Tyhle zkušenosti obecně jsou nepřenositelné asi jako když sem ségry manželovy říkal ať si tu M5 na daily nekupuje že se z toho posere. Říká tvl okeyy já vydělávám strašný prachy mě je to jedno... Už mu to po prvním servisu a půl roce jedno nebylo. Prodal pod cenou a rád se vrátil zase k obyčejnému naftovému Mercedesu:))

reagovat
TheSnail
04. března 2024, 08:40
2

Dvakrát bych podtrhl toho “obchodního ducha”. Za mě jsem takhle jakože vydělal na autech nebo motorkách, co jsem koupil, dal si do kupy a za čas (víc než rok, dva) prodal, ale nebylo to s tím úmyslem, na kšeft. Sice to zázemí vlastní dílny mám, ale je pro mě 1000x pohodlnější prostě na autech makat, účtovat hodinovku a kasírovat, když je hotovo. Na jistotu. Než odpovídat na zprávy a telefonovat si s ehm..potencionalnima zakaznikama. Radeji bych udělal rozvody na 3.0tdi 5x za sebou, než prodávat jedno auto :D Prostě ne každý na to je.