načítám data...

Alfa Romeo 159 SW ...

28. června 2019, 10:11 39 komentářů Boris

... aneb Italská kráska se spoustou kompromisů.

zobrazit celou galeriiBoris Boris: Alfa Romeo 159 SW ...

Je krásná, originální, zajímavá. Několikrát jsem jí chtěl a vždy jsem našel důvod, proč nekoupit. Vůz s léty stárnul a ceny díky Italskému původu (proč asi) :-D klesly natolik, že jsem o něm začal uvažovat z jiného pohledu a to 6 auta v rodině. :-) Říkáte si, Boris už neví do čeho zadek posadit, ale z mého pohledu je v tuto chvíli téměř poslední možnost koupit slušný kus do garáže a to z několika důvodů. Za prvé zmíněná Italská technika nemá zrovna pověst dobré spolehlivosti a výdrže, takže hledání pěkného kusu nemusí již dnes být snadné. Za druhé výbava těchto aut se dost lišila a sehnat kus v “plné palbě”, se správnou kůží, barvou, obkládáním palubní desky je ještě těžší. Za třetí tento vůz od začátku potřeboval tak trochu víc servisní péče. Rozuměj správný olej, včasnou výmenu nejen provozních kapalin apod. Tím se vyřadilo z výběru cca 70% zanedbaných kusů, kde by záchrana a uvedení do původního top stavu stála nesmysl. Díky pověsti “českého kutila” jsem tedy lovil v zahraničních vodách. Ne že by fandové značky u nás měli špatná auta, ale jejich ceny za opečovávané kousky málokdy reflektují skutečnou hodnotu vozu. Nakonec až budu prodávat svou krásku, cena bude rovněž astronomická, to ještě uvidíte. :-) Zemi původu jsem vyloučil pro velice laxní přístup obyvatelstva k servisu auta. Není výjimkou, že Alfa viděla servis 2 krát za 100 tisíc kilometrů a to nevyváží ani bazary proklamovaný fakt, že z Itálie to bude zaručeně bez koroze. K čemu je krásné auto s motorem a technikou před smrtí že? :-) Rakousko není Alfě země zaslíbená a auta jsou většinou fakt hodně rezavá. V německu to není o moc lepší i když výběr bude podstatně větší. V Polsku by snad nikdo nehledal, ti koupí to co ani my nechceme a to je co říct. :-) Volba padla tedy opět na mé oblíbené Švýcarsko a světe div se, po usilovném hledání jsem našel. Sice úplně jinou barevnou kombinaci ale čert to vem. 

 

Mým snem bylo tmavě modré auto s béžovým interiérem. To ovšem jako na potvoru nikde nebylo a protože trh ve Svýcarsku není bůhví jak velký, nemusel bych se také dočkat. Do rukou se mi nakonec dostala tahle potvůrka, kterou jsem původně chtěl koupit jen na kšeft. Její stav mě ovšem přesvědčil a já jí odpustil i nenáviděnou černou barvu. Díký tomu, že černý je rovněž interiér včetně stropnice, vypadá to společně s červeným prošíváním volantu a sedaček s emblémy docela pěkně. Vše podtrhuje obklad tmavým broušeným hliníkem, který se sem dokonale hodí. V béžovém interiéru bych určitě chtěl fake dřevo. :-) A pak je tu ta výbava. Vím, že infotaiment u Alfy je značně předpotopní, ale já mám rád ta auta v originálním stavu. Dokonce je to taková nemoc, že jsem tuto starou navigaci naučil přehrávat USB aby mohla zůstat. Pak jsem byl náročný a chtěl vše. Elektrické sedačky s pamětí a prošíváním, veškerou komfortní výbavu včetně hlasového ovládání, tempomatu, parkovacích senzorů vpředu i vzadu a ano, automatické převodovky. Teď se chytáte za hlavu, automat v Alfě, to je konec, šílenství, sebevražda! Souhlasím, pro jistotu jsem zrepasoval a budeme se modlit. Předchozí majitel naštěstí dvakrát měnil v převodovém ústrojí olej, takže úplně bez servisu nebyla. Navíc já, odkojený Amerikou, automat preferuji, takže volba byla jasná. Poslední otázka je, jaký motor jsem zvolil? Hodně jsem koukal po benzinových motorech TBI z konce výroby, protože JTS prostě nechci. Nakonec jsem vyzkoušel 2.4 naftu a k autu to tak nějak sedí. Díky přednímu pohonu s benzínem na okruhu stejně nikdo jezdit nebude a tady to jezdí alespoň za dobré peníze. Zvuk je fajn díky 5 válcům a výkon také. Těžší přední náprava je daní za takové naftové monstrum, ale věřte, že to není ten největší problém. :-) 

 

Ač nerad, budu muset nyní dát trochu za pravdu tomu, co psal Vavris na svém blogu. Život s Alfou není snadný a spoustě majitelů dojde trpělivost, nebo finance a toho Italského “krámu” se zbaví. :-) Začít můžeme prakticky kdekoliv. Motory jsou nachylné na kvalitu oleje a hrubé zacházení. Určitě si nenechají libit to, co dělá kdekdo Octavii v tédéíčku. Těžký naftový motor Vám připraví jednou za čas kompletní repas přední nápravy, počítat musíte s menší výdrží brzd. A pak je tu ta slavná Italská elektronika. Tahle kráska funguje tak, jak se ráno zrovna probudí. Je náladová jako každá ženská, umí potěšit ale i pořádně potrápit. O kvalitě nekterých částí interiéru snad nebudu ani mluvit. Zásuvka diagnostiky je schovaná za dvířky pod volantem, které jsou i po předchozích problémech v Alfě 156 stále zajištěné šroubkem. Stačí trochu hulvát nebo amatér a tato “fíčura” se rychle pokazí. Dvířka pak nejdou zavřít nebo po “odborné” instalaci ještě hůř, vrzají a nejdou otevřít. To pak proklínáte šikulu před Vámi, který zničil závit a kastlík zavřel “na prasáka”. Pořád ještě chcete Alfu? Já ano a doufám, že koupí pravidelně a kvalitně servisovaného kusu jsem se některým problémům (alespoň prozatím) vyhnul. V tomto autě nic nebouchá, nevrže. Občas se přistihnu že jedu a s vypnutým rádiem poslouchám, kdy to přijde :-) Jediné, co mě zatím opravdu irituje, jsou parkovací senzory. Ani ne ty zadní, jako přední. Po dovozu jsem na autě měl přední převozní značku jen tak “hala bala” připevněnou a senzory pískali jak pominuté, dokud jsem ji nepřidělal i v rozích do nárazníku. Po této profesionální opravě byl chvíli klid, než jsem začal chytat mouchy. Minimálně ty na Moravě, posilněné vínem a meruňkovicí mají asi nějaké naváděcí systém a zabijí se vždy o nějaký z předních senzorů, aby mě po dojezdu na parkoviště vytočili k nepříčetnosti a já musel nárazník očistit. Zda jsou senzory u Alfy tak citlivé, nebo u tohoto kusu jen špatně seřízené je mi záhadou. Všechny ostatní Alfy 159 co jsem řídil, měli senzory jen v zadu. A pak je tu ten sportovní podvozek. Ve Švýcarsku mají všeobecně krásné silnice a tím pádem se spousta obyvatel uchyluje k dodatečné úpravě podvozků. Chápu je, přece jen kolik z nich se někdy podívá do rozvojových zemí na východě jako je Polsko, Slovensko, Česko. :-) A tak i já jsem si koupil dodatečně sníženou Alfu, na velkých krásných kolech a tuhými sportovními tlumiči. Cesta ze Švýcarska krásně ubíhala do doby, než jsem přejel české hranice. Utěšoval jsem se, že to bude dobré a v euforii z koupě vysněného vozu jsem vyrazil následující víkend s paní Borisovou na výlet do severních Čech. Zkrátím to. Na jedné z mnoha klasických okresek, zrovna když jsem si užíval zatáčky, se v cestě objevil kámen, či kus kůry (o tom vedeme doma do teď spory). Zkušeně jsem předmět na poslední chvíli poslal mezi kola a neuvědomil si jak nízké to auto je. Ozvala se rána, zarachtání a ja urval kryt podvozku a motoru. K dobru inženýrům z Itálie budiž fakt, že tam byl. Po tomto zážitku a odborné opravě před každou dírou zběsile brzdím, modlím se, očekávám náraz. Myslím, že to takhle dál nepůjde a sportovní podvozek dám prostě pryč. Vypadá to sice dobře, ale u nás absolutně nepoužitelné. 

 

Závěrem bych chtěl říct, že určitě nechci odradit potenciální kupce tohoto auta. Má spoustu předností ale na ty si musíte přijít sami. Ať nejsu nasraný jen já. :-) 

 

Foto: paní Borisová

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Sob95
28. června 2019, 17:18
0

Krásné auto! Také jsem chvíli uvažoval nad 159 s 1,7 TBi. Osobně se mi nejvíce líbila kombinace bílé barvy a červeného interiéru. Jak bylo zmíněno, v ČR nic moc výběr. Na pohled pěkné kusy jedině za hraniceme a tak daleko se mi nechtělo.. Tak jsem nějak zanevřel nad Alfou. A tak jsem skončil u chuťovky jménem Saab, který nikdo moc nechce servisovat. :-D Ale jeden servis se už oťukal. :- ) S tím podvozkem a kvalitou českých silnic souhlasím.

reagovat
Boris
29. června 2019, 09:03
0

Se Saabem jsi udělal dobře. Jsou to skvělá auta a dnes za dobré ceny. Sám na pěknou 95 čekám už dlouho. Zatím bez výsledku. Švýcaři jich mají hodně, ale většinu v automatu.

vojtacz
29. června 2019, 21:42
0

Pro Saab se přece jezdí do Švédska :) Na druhou stranu česká komunita je tak malá, že asi není problém pořídit něco provereneho i tady. Ostatně já svojí 9-3 pořídil taky v ČR.

Sob95
30. června 2019, 15:27
0

Není ve Švédsku trochu problém koupě auta jako cizí soukromník? Na volvoforu tvrdili, že to Švédové moc nechtějí prodávat. Každopádně pokud chce někdo druhou generaci 9-5, tak jedině asi Německo. Jinde jsem benzínové na prodej neviděl.

beastar
30. června 2019, 15:51
0

Jediný proč to nechtějí prodávat ven je to že to s tebou musí odhlásit na export. A to je otravný plus složitější domluva. Alespoň tak to mají v Norsku nevim ale myslim, že to bude ve Švédsku podobný. Pojištění je taky o domluvě. Ale jde všechno. Oni Švédi jsou ale obecně hrozně divný lidi.

Sob95
30. června 2019, 15:58
0

Jj, tam to bude asi takhle. Ale asi to jde, když to občas lidi tahaj. Je to pořád jen o lidech. Každopádně se Švédy nemám zkušenost. Budu chtít nějaké díly, tak jsem zvědav jestli to vůbec do ČR pošlou.

Fa
Fandatik
30. června 2019, 19:10
0

Tak Norsko není narozdíl od SWE v EU.

vojtacz
30. června 2019, 19:38
0

Nevyjde ti jednodušeji sehnat díly třeba přes Kučeru nebo Suchomela? Co jsem četl tak právě ze Švédska to zas tak složitý není, ale pravda, osobní zkušenost nemám.

Sob95
30. června 2019, 20:02
1

Tak já tam chtěl objednat blbosti typu nálepky na tlačítka, kit na brzdové světlo a uvažoval jsem o dodělání druhé couvačky. Jediný specifický díl byl přední blinkr a to jsem bral přes Suchomela. Jinak normálně autodíly. Pořád to má většinu spotřebáku společných s GM. Ale dost, tohle je o Alfě. Více popíšu v blogu.

Opelfahrt
01. července 2019, 22:19
0

Zkušenosti s dovozem ze Švédska jsou třeba tady:
http://dfens-cz.com/pres-oresund-pro-saaba/

Nimrod
29. června 2019, 05:49
0

ááá, spolu s předchůdkyní nejmenší kombík na světě :-) ne, ten kufr je fakt maličký, až mi to vždycky překvapí. ale je prostě krásná, stejně jako 156 předface. hodně mi překvapil ten výběr motoru. všude luxus, automat a do toho projev dehtu... a to tu 2,4 znám. ale jo, jezdí to za pár, výkon to má a po 1,75 je to jasnej kandidát, jen mi to sem úplně nepasuje. s italskýma majitelama je to mnohdy těžký, ale najdou se i výjimky :-)

reagovat
Boris
29. června 2019, 09:05
0

Malý kufr má, to máš pravdu. A řekl bych, že 156 ještě menší. Holt si tohle auto nikdo nekupuje jako stěhováka. Ono i místo na nohy pro zadní cestující není nijak oslnivé. Benzin by k tomu jistě seděl lépe, jenže já bych v tom případě sáhl po šestiválci a ty byly ve 159 extrémně nepovedené. Takže má volba byla jasná.

H_F
29. června 2019, 09:56
1

I kdyz zatlacim slzu, ze pod kapotou 159 jix neni busso, tak dle me opravdu idealni motor je 1.9jtdm
Vaha nizsi, a vykon se da i nad tech zakladnich 150k celkem bepecne zvednout, nakonec do kombika na denni jezdeni me saze fakt neurazej
Jinak trochu klise s tou italii, minimalne na severu se naopak o italska auta starat umi, jak se patri
Jinak snad az na tu elektroniku (se kterou btw. umi oekne potrapit i bavoraky, nebo zazraky od vagu) a podvozku (ktery tehda byl nejlepsi ve stredni tride) a zmineneho matu je 159 celkem bytelny a dost bezpecny auto
Na servis treba odpovidajici audina nebo bavo umi vyjit na klidne vetsi raketu, takze bych nad "sravosti" italu az tak neplakal, 159 s jtd se az tak zasadne netyka

reagovat
Boris
29. června 2019, 17:40
0

S tou váhou máš pravdu. Měl jsem možnost 1,9 zkusit a je to opravdu znát. Rovněž ne každé auto z Itálie je špatné, to platí pro všechny země. Jen na jihu většinou volí do výbavy látkové sedačky (asi kvůli horku), zatímco Švýcaři při koupi nešetří a je tam víc aut v plné výbavě. Jinak je to o preferencích.

STANLI
29. června 2019, 13:43
0

Volba krásná, jen bych dal pozor na klapky a praskání hlavy :/ velký to problém tohohle motoru :(

reagovat
Boris
29. června 2019, 17:37
0

Vím o tom. I přes to jsem radši zvolil tohle, než benzinový šestiválec, který by se projevem k Italskému autu jistě hodil víc.

STANLI
30. června 2019, 09:24
0

Sám mám Jtd 10V a projevem mě nikdy nezklamal :) jistě, V6 je něco úplně jiného, ale i ten V5 má něco do sebe :)

Opelfahrt
01. července 2019, 22:27
0

To není V5, ale snad R5, ne? V5 nebo VR5 měl jedině VW Golf IV + Bora + New Beetle + Passat B5, Seat Toledo.

STANLI
03. července 2019, 15:04
0

Samozřejmě omyl :D R5...

Bavoraczech
10. července 2019, 11:46
0

Blbost, V6 ve 159 není ta samá V6 ze 156 nebo 166. Je to holden hybrid, to znamená šílená dostupnost dílů a sportná spolehlivost.

si
siky
29. června 2019, 14:32
-10

Velikej chytrolín. JTD jsou bezporuchový proti okolním značkám. Hrát si na znalce a koupit ropáka v kombiku? A ještě naftu ze Švýcar? Z Itálie je to v poho. Ty asi radši hnilobu s perfektním motorem. Já si raději vyměním motor ve zdravé kastli. Příště tolik nemachruj experte. Vypadá to směšně.

reagovat
Boris
29. června 2019, 17:34
0

Já se rozhodně za znalce nepovažuji. Mluvím z vlastní zkušenosti a tak je většina toho co píšu pojatá. Rovněž je v tom trocha nadsázky, protože každý motor něco má. Ovšem tvrdit, že JTD motory jsou bezporuchové snad objektivně vzato nelze. S tím ostatním jsi mě pobavil.

Vojta
30. června 2019, 07:54
1

Jo jo, ta přední náprava je problém... každých 250-300tkm je potřeba výměna ramen a ideálně i tlumičů. Motory... strašně náchylný na olej, můj 2.4 JTDm do 240tkm jezdil na 35tkm interval, pak jsem to koupil a přešel na 10tkm. Najeto aktuálně kolem půl mega a čekám furt kdy se to posere. Teď se to teda stalo, zabalil to origo setrvák...

reagovat
Boris
30. června 2019, 09:37
0

Tak jestli origo setrvák z výroby vydržel půl milionu kilometrů, je to slušný výkon na tento motor. Když se o auto člověk stará a nejen jezdí, vydrží prakticky jakékoliv auto.

Vojta
30. června 2019, 21:50
1

Běžná výdrž u těchto motorů je tak těch 250-300tkm na setrvák no. U mě je to dáno tím, že umím používat spojku a na každého, kdo se k tomu chová necitlivě jsem zlý. Ono zatím to nedělá nic strašlivýho, jen prostě je v té spojce vůle v protočení, takže to cukne a kovově cvakne při puštění/přidání plynu. Globálně to auto je ale v pohodě, nic hrozivýho se tam neděje, kvalita zpracování na úrovni. Ani po těch letech a kilometrech nic nevrže a neodpadává... spíš tam jsou takové chronické ergonomické přešlapy typu nedostatek odkládacích ploch, jen jeden držák na kelímek, který navíc koliduje se zásuvkou zapalovače. Přihrádka u spolujezdce je naprosto pro smích a klimatizovaná schránka v loketní opěrce pojme jen jednu mini plechovku.

Bavoraczech
10. července 2019, 12:01
2

Proémiň, ale tohle jsou názory nealfisty, který si před koupí něco málo početl o všech možných Alfách a tak nějak si to všechno spojil dohromady.
Tak rovnou. Motory JTD !nejsou! náchylné na kvalitu nebo značku oleje. Dokud ty motory nedostaly DPF, byly i příkladně spolehlivé. To znamená varianty 100-129 kW. Mohl sis k nim dovolit to samé nebo možná ještě víc než k TDI. Mám s tím vlastní zkušenosti.
Ten motor jsem měl ve 166ce a vzhledem k velké konstrukční podobnosti obou je tento motor v kastli posunutý dost nízko. I bez sníženého podvozku jsem si občas škrtnul. Je zajímavé, že s V6kou už tenhle problém nemám a i se sníženým podvozkem "můžu" vyjet jakoukoliv díru chci aniž bych se musel bát.

Jinak DPFko v kombinaci s častými studenými starty a krátkými trasami proloženými vytáčením ne zcela zahřátého motoru a nedochlazováním po předchozí svižné jízdě způsobuje praskání hlav zrovna u té 2.4 JTDm 147/154 kW, takže jsi úplně dobrou motorizaci nezvolil. Doporučil bych DPF Off, ale je to ilegal...
Jinak ty starší verze vydrží asi 450 tis km na jedny vstřikovače a čerpadlo. Po výměně a repasu jde spodek motoru do háje někde okolo 900t km.

Kdybys chtěl naftu, jednoznačně ti doporučím 2.0 JTDm 125 kW. Benzin určitě ne 3.2 V6. Možná 2.2 JTS, ale spíš 1.75 TBi.
Do nafty nepotřebuješ speciální olej. Podvozek si vrať na originál výšku/tuhost a ulevíš tím i ramenům. Horní přední ramena kup TRW (nebo Lemforder) a vyměň silentbloky za Strongflex nebo Powerflex. Řízení bude citlivější, předek tužší a hlavně vydrží masakrálně dlouho.

A kašli na nějaký 20 tet starý povídačky o olejích a elektronice. Nalejt tam můžeš cokoliv co má normu Fiat... třeba Shell, Motul, Valvoline, s trochou sebezapření i ten Kastrol :D

reagovat
Boris
14. července 2019, 06:01
0

Věř, že to není má první Alfa. Měl jsem rovněž 166 v motorizaci 2.4 JTD a i když měla poloviční nájezd, dokázala díky zanedbanému servisu dost potrápit. Benzínové JTS jsem zkusil v Breře a rovněž žádný zázrak. Naopak největší výdrž měl 1.6 Twinspark ve 156 i přes vyloženě vyhlášenou nespolehlivost. Záleží na tom, jaký koupíš kus. U 159 je podle mě nejlepší 1.75 TBi a to nejejn pocitově. Tam se však pohybujeme v jiných cenách, než byl můj záměr za auto dát. A pravdu máš v tom, že nejsem jen fanda Alfy Romeo. Já ti vychválím spíš Americká auta, kterým zase jiní nemohou přijít na jméno. Podle mě je Alfa skvělé a pěkné auto, proto jsem si jí přece znovu koupil. Tak nějak jsem doufal, že moje povídání vezmou čtenáři trochu s nadsázkou, přece jen se tak snažím psát vše.

Bavoraczech
15. července 2019, 07:23
1

A nemáš pocit, že je 159 oproti 166 tak trošku krok zpátky? Jasně že stáří a design... ale spoustu lidí co měli oboje nedají na 166 dopustit a litují dne kdy si tu 159 2.4 JTD koupili...
159 se mi taky líbí, ale nekoupil jsem si ji právě kvůli motorizacím. 1.75 TBi byla v té době ještě dost drahá a naftu už jsem nechtěl.
Myslím, že už je lepší si malinko připlatit za Giuliettu, která má (i přes downsizing) všeobecně dobré motorizace...

Vojta
15. července 2019, 11:00
0

Já mám doma obojí, 166 V6 jako letní auto a 159 2.4 JZD na zimu.
Objektivně vzato 166 je výrazně lepší auto, protože je značně řidičštější, lehoučká, obratná a zároveň kvalitně postavená bez zásadnějších konstrukčních chyb. Dneska bohužel většina kusů je zralá na kompletní generálku, protože dostaly pořádně zabrat a těch 150tkm maj na odometru už popátý.
159 rozhodně není špatná, rozhodně není špatně vyrobená (většinově), ale proti 166 opravdu není v ničem, kromě neskutečného designu a bezpečnosti, lepší. Hlavním problémem je to, že působí řidičsky dojmem menšího tanku. On ten podvozek si nechá líbit hodně, ale nevybízí k tomu ho nějak víc zkoušet. Další problém je pak za mě ošizenost nižších výbav, zejména ten středovej panel kolem rádia je "f plastu" fakt neskutečně ohyzdnej. S tou 2.4kou jí ale mám už od roku 2011, koupenou jako tříletou ojetinu s krásným nájezdem 240tkm, kterého dnes nedosahují ani desetileté kusy. Za těch osm let se to zatím nijak posrat nestihlo nejspíš i dílem odstranění těch ekos*aček, ale koupil bych si jí znovu?. Nejspíš ne... 164 i 166 jsou o podstatný kus lepší a zábavnější auta.

Boris
15. července 2019, 20:31
0

Máš pravdu a přijde mi to tak. 166 je za mě lepší a to asi proto, že byla již v vývoji jako limuzína, zatímco 159 je spíš nástupce 156, kde se počítalo i s variantou kombi. Designem je 159 krásná a i po letech bych řekl nestárnoucí (stále má moderní vzevření). 166 se mi líbí víc po faceliftu, přece jen ta prasečí očka jí moc nesedí. Zvláštní, že třeba u Lancie Thesis mi to tak nepřijde.

Vojta
15. července 2019, 22:45
0

166 nebyla ve vývoji jako limuzína ale jako 164 :D Je to spíš sportovnější auto než limuzína, k té má naopak blíž ta 159, která dost utrpěla na vývoji tím, že se s ní počítalo pro US trh k čemuž nakonec nedošlo.

Bavoraczech
17. července 2019, 16:10
0

A já se zase někde dozvěděl, že 166 je postavenáý spíš na základu modernější Lancie Kappy. oproti 164 ošizená výbavou, ale obohacená na podvozku. A 159 údajně ze 166 vychází, jen ta zadní náprava je trochu ošizená a přibyla hmotnost, takže se to celé jeví trochu těžkopádněji než relativně lehká 164 nebo i 166.
Jenže to je trend doby. 159 má podvozek minimálně srovnatelný se soudobým Mondeem, které je taky vysoce hodnocené a když se v něm projedete, tak zjistíte že se chová vlastně skoro stejně jako 159...

Vojta
18. července 2019, 09:38
1

To není pravda :) 166 vznikla víceméně jak facelift 164ky. Obě ty auta mám, obě je do šroubku znám a ten společný základ je prakticky identický. U 166 se protáhl o něco podvozek, dostala úplně novou zadní a přední nápravu (přední je víceméně shodná se 156/147/GT) a vyztužení karoserie. Co se výbavy týče, neřekl bych že je 166 proti 164 ošizená. Naopak, 166 mívají standartně věci, o kterých se 164kám ani nesnilo, navíc mají značně kvalitnější interiér, ale to je dáno tím, že 164 byla vyvíjena v době, kdy Alfa krachovala a byl tam ohromný tlak na to dostat ji co nejdřív na trh. Stejně se to ale před krachem automobilky nepovedlo.
159 je takovej další mýtus. Ona vůbec nic nemá společného s Opelem ani nevychází ze 166. V roce 2002 bylo jasné, že bude potřeba nová platforma pro náhradu 164/166, tak se začalo pracovat na platformě pro "169". Návrhy a vývoj se víceméně dokončil, ale těsně předtím někdo rozhodl, že to nebude 169 ale 159, protože menší Alfy se vždycky prodávaly líp a náhrada za 156 už byla potřebná. To je celej ten důvod, proč 159 je jaká je. Dorazili to tím, že se domluvil sharing motorů s GM. Měla se sdílet i platforma, ale k tomu nedošlo, protože dle GM byla moc složitá a drahá na výrobu.

Boris
19. července 2019, 09:14
1

Je vidět, že Alfy máš v malíčku. Já si vždy myslel, že 159 byl přímo nástupce 156 a 166 už prostě nástupce nedostala, protože o velkou limuzínu nebyl zájem. Podvozkovou platformu u 166 neznám, ale přišla mi plavnější a lepší než 159, ale opět je to třeba jen můj subjektivní pocit. Navíc 166 jsem chvíli řídil i s V6 Busso a to ve mě docela dost zanechalo.

Bavoraczech
19. července 2019, 15:09
0

Jojo, jenže 159 3.2 už bohužel není busso, není tam odolnost a přestože jede dobře a nezní úplně špatně, tak ani v tom charakteru na busso nemá. Přestože je o něco silnější.
159 se 156 nemá společného téměř nic. Přední náprava u 166 je 156ce podobná, ale hlavně spodní ramena jsou mohutnější, jak se an auto té kategorie sluší a patří. 159 má pak trochu jinak řešené horní rameno. A není to nakonec tak, že ta 166 má právě ty nápravy nebo alespoň zadní z Lancie Kappy?

Vojta
19. července 2019, 23:02
0

Zadní náprava AR166 je absolutní unikát, přední náprava má horní rameno shodné se 156 a spodní je jiné, protože 166 je platforma 164 a 156 je platforma Fiatu Tipo.

Bavoraczech
22. července 2019, 06:51
0

166 má podobné rameno jako 156, stejné ale určitě není. Jinak foto nápravy cos přiložil je z Lybry

Vojta
22. července 2019, 10:13
0

To rameno je skoro stejné, ale OK, drobné odlišnosti tam jsou. Zadní nápravu jsem očividně vygooglil špatně, protože Kappa má stejnou jako Thema nebo 164 :) Bohužel žádný pěkný obrázek jsem k tomu nenašel.