reklama
načítám data...

Maserati Quattroporte 4.2 V8- Svět podle Prota

14. listopadu 2017, 01:40 26 komentářů Franz Kafka

Auto mnoha tváří, které v jedné chvíli uchvátí všechny vaše smysly, aby vás v další chvilce dohnalo k šílenství. Nakonec však platí to známé "Když ji miluješ, není co řešit".

zobrazit celou galeriiEl Corazon: Maserati Quattroporte 4.2 V8- Svět podle Prota

V posledním mém zdejším blogu jsem získal dojem, že z vozidel v mém seznamu hned po Mercedesech z líhně AMG vzbudilo největší vášně právě Quattroporte od Maserati. Uznávám, že mé zkušenosti s auty z Itálie v podstatě nestojí za řeč. Zkusil jsem občas nějakou alfu, nebo se kochal přes pásku či sklo nějakými těmi nedostupnými Ferrari. Jeden exemplář od Ferrari jsem řídil, ale jen malou chvilku. Do kontaktu s těmito pozoruhodnými auty jsem přišel jen minimálně. Vlastně s čímkoliv s produkce automobilky Maserati. Pátá generace tohoto sportovního sedanu mě však zaujala natolik, že jsem se vydal zkusit, jestli snese srovnání s dalšími soupeři své doby. Ne že bych je snad měl to štěstí všechny řídit, ale řekněme, že se pokusím vypsat subjektivní dojmy. Nejvíce se samozřejmě bude nabízet srovnání s produkcí německou.

Po pravdě bych tady nemusel napsat více jak několik slov. Charakterizovat totiž tohle auto jako celek není vůbec složité. Takový blog by byl ale vlastně jen opakování obecně dostupných faktů. Takže pěkně po pořádku. První věcí, která mě vysloveně zklamala, bylo zjištění, že sehnat auto s automatickou převodovkou od společnosti ZF je v mém případném rozpočtu zcela nemožné. Automatickou převodovku DuoSelect zřejmě tedy předchází její skvělá pověst a vozidla takto vybavená jsou opravdu o mnoho levnější. Bylo jich vyrobeno také mnohem více. Prostě a jednoduše nezačalo to nejlépe a bylo nutné udělat první kompromis. Naštěstí sehnat v jednom z nejdražších měst světa Quattroporte k zapůjčení s převodovkou DuoSelect byl relativně snadný úkol na jedno delší dopoledne. Jistě, hádáte dobře, to město není Praha. To nechme teď stranou. Společnost Autopassione již svým názvem dobře vystihuje, na co asi při prvním setkání hraje čtyřdvéřák.   Troufám si tvrdit, že v Cambianu u Pininfariny vznikl jeden z nejpřitažlivějších sedanů všech dob. To je ale věc u ojetého auta za finanční obnos více než vysoký až to poslední co by člověka zajímalo. Jsou i lidi co kupují jen očima, ale já jsem pragmatik a ne odborník na design.

Začnu tedy tím, co se mi nelíbilo. Přestože auto urazilo sotva 80,000 kilometrů v interiéru se objevovali známky nadměrného opotřebení. A to včetně předních sedadel. Nebylo to nic hrozného, ale na to třeba u Mercedesu nebo Audi nenarazíte. Tlačítka na středovém tunelu působí i vzhledem k době vzniku naprosto nekvalitně a lacině. Spíše to vypadá jako v Lancii a to při vší úctě k další italské legendě. To jsou věci, které pokud v autě staticky sedíte, někde u prodejce prakticky ignorujete. Až když s tím žijete déle, začnete si všímat. Sedí se poměrně vysoko a spíše než sportovně se cítíte komfortně. To samozřejmě přestává být problém na trase po prvních třech stech kilometrech. Řekněme, že za původní cenu atakující bez problému tři milióny korun bych čekal více. My jsme dnes ale o jedenáct let vpředu a píše se rok 2017. Lepší je tedy přistupovat k celé věci jako k nákupu ojetiny. Což jsem nakonec udělal a hned se nám spolu žilo lépe.

reklama

Jak jsem poznamenal na začátku, nejsem zatížen žádnými představami fanoušků značky a tak jsem prostě neměl vysoká očekávání. Tudíž nepřekvapuje, že další věc, na kterou je třeba si zvykat je samotná převodovka. V době uvedení na trh opěvovaná jako pokroková a dech beroucí část páté generace tohoto vozu. Bohužel, ano i já jsem to zažil. V režimu plně automatického řazení se převodovka chová slušně řečeno podivně. Teď se někteří chytnou za hlavu a jistě vypustí pár nelichotivých poznámek směrem k mé osobě. Mě ale ze všeho nejvíce projev připomínal převodovku DSG v posledních škodovkách, tak jak ji popisuje Tomáš Vavrečka ve svém článku o Superbu. Škubání a takové drobné zapomínání se je patrné při každém prudším zrychlení. Pozoroval jsem, že s běžnou jízdou kdy zrychlujete lineárně, si automatika poradí krásně a změnu rychlostního stupně ani nepoznáte. To je ale slabá omluva u auta v téhle kategorii. Naštěstí tady zbývá možnost řadit si ručně. Opět slabá náplast na obrovskou bolístku, která by vás možná štvala i u auta o stovky tisíc levnějšího.

Po letech jsou tady prostě stále ty věci, které tu bývali tehdy. Z dnešního pohledu vás nezaujme (nepotěší) již ani malý displej na středovém tunelu, který navíc nenabídne příliš kvalitní barvy. Těžko říci zda tomu tak bylo i u nových vozů. Samozřejmě, že navigační systém prakticky již dnes nemá využití a parkovací asistent, v podobě v jaké se tady nachází hmm no. Dnes zřejmě trumfne i ten dostupný pro Škodu Rapid. (to je ten petrolheadský sedan) Celé to zachraňuje, jen stádo reproduktorů od BOSE z kterých to hraje tradičně tak živě jakoby tam s vámi ta „Lzzy“ Hale opravdu byla.

Tak a přesně tady končí ta špatná část textu. Všechno totiž nakonec vidíte úplně jinak hned, jak se dostanete na silnici. První věcí, která je naprosto úžasná, jsou elektronicky řízené tlumiče a systém Skyhook vlastně vůbec celé nastavení podvozku. V obou jízdních režimech se auto chovalo náramně dobře. Ano ani Audi RS6 v tomto ohledu není tak daleko. Na okreskách je tohle auto tak skvěle ovladatelné a v takových rychlostech, že vůbec neregistrujete, kolik celá ta paráda váží. Pět metrů délky a dvě tuny krotíte stejně samozřejmě jako malý roadster. Snad jen příčné nerovnosti by mohli být odfiltrovány lépe. I v režimu comfort jsem zpomalovací prahy překonával vždy s nepříjemným dloubnutím s patřičným zvukovým doprovodem. To mohou ale umocňovat i velká, devatenácti palcová kola.  Prostě asi nelze chtít jízdu jako na obláčku a zároveň sportovní svezení. To nic nemění na tom, že je to přesně ten typ auta, které klame tělem. Jak píšete mnozí z vás, je to přesně ten pocit, kdy vás auto láká, ať jedete delší trasou zato pořádně klikatou.

Dynamika auta je perfektní to se ovšem se čtyřmi sty koňmi dá očekávat. Na vývoji motoru spolupracovalo Ferrari a na jeho projevu a charakteristice je to hodně znát. To samozřejmě soudím z pohledu člověka, který Ferrari nikdy neřídil déle jak 50 kilometrů. A vedle mě seděl nervózní majitel. Vé osma pod kapotou Maserati však má geniální gradaci výkonu. Přitom v nižších otáčkách, neobtěžuje hlukem v kabině. Jakmile se však přehoupnete přes 4000 otáček, rozezní se pod kapotou dokonalý Waltz. Tomuhle říkám sportovní zvuk. Ano tohle je jedna z věcí, která je hodně subjektivní, každý vnímáme motory a jejich zvuky jinak. Avšak já jsem byl nadšen. Méně už však obyvatelé jedné odlehlé vesnice ve stráni když jsem zapomněl ve dvě ráno pedál na podlaze. K velkým výkonům jsou obecně potřeba také velké brzdy. Tady byl u daného kusu aplikován tuning a výrobky značky Brembo neznámého původu jsem neřešil. Vůz brzdil velmi dobře a to i z vysokých rychlostí. Vadnutí při opakované zátěži ani další problémy se nevyskytovali.

 

 

Dokonce i v interiéru jsem nakonec našel pozitiva. Volant ve verzi Executive GT kolem dokola obložený dřevem je akorát tlustý a příjemné se drží a neklouže. Modré pozadí přístrojového štítu vypadá skvěle a údaje jsou perfektně čitelné. Všudypřítomný trojzubec vám připomíná, v čem jedete. Další drobné detaily také potěší. Sedadla jsou nastavitelná asi v deseti směrech, přestože to řidičovo si asi nikdy nenastavíte ideálně. Trochu nedůležitá věc a již čistě subjektivní dojem je ten, že vozidlo poutá pozornost téměř všude, kam přijedete. V tomhle překonává podle mě i takové legendy jako je M3 a C63AMG. Je to prostě exot sám pro sebe neodvozený od běžného modelu. Nejlépe celé auto vystihuje to, co jsem někde už jednou psal.  Pokud si tuhle věc chcete užívat, nesmíte k tomu přistupovat jako k autu. Je to kus prvotřídního designu na kolech, který vás dokáže v případě potřeby katapultovat na sto kilometrovou rychlost za 5.2 sekundy. Což je velmi pěkná hodnota a ten pocit přitom když se to děje budete chtít zažívat opakovaně. (když se to povede bez cuknutí MDS)

Je to objektivně lepší auto než například Audi RS6, nebo Mercedes C63AMG v generacích ročníkem blízkých? Řekl bych, že není. Dokonce i M3 od BMW je jako auto prostě lepší viděno racionálně tak trochu chladně německy. Jenže tady je přítomné to „jiné“ kouzlo. Zpracování některých prvků je jemně řečeno italské. Převodovka DuoSelect vás dokáže mnohdy poměrně rozladit a několikrát jsem si vzpomněl na místního komentátora užívajícího přezdívku „VK“. A ano mistře mnohdy je snad i lepší to kvedlání pákou. Než si nechat kazit náladu naprosto tristním kombinovaným automatem s hnusným voličem k tomu. Nutno však dodat, že v režimu manuálního řazení je to paráda a skvěle se to doplňuje s celou charakteristikou auta jako takového.  Těch pár společných dnů nám uteklo jako voda. A najelo se něco málo přes čtyři tisíce kilometrů. Spotřeba paliva pod dvacet litrů na sto kilometrů mě potěšila. Vzhledem k tomu jak se s autem jezdilo a že okresky jsem si opravdu užíval, bylo 15,7 číslo, které mě těšilo. Nevím, jestli můžu říci, že se jedná o auto, kvůli kterému se vyplatí prodat Porsche. To asi ne je to pravděpodobně úplně jiný vesmír a planety co nejdou srovnávat. Čtyři dveře jsou jako milenka, která vás skvěle potěší a má pochopení pro vaše vrtochy. Je krásná ráda vám vyjde vstříc a vy jí rádi odpustíte její nedostatky. Ano je to tak zamilujete se velmi snadno a při každém odchodu domů se zaručeně ohlédnete. Jen tak, jestli má vaše holka všechno.

 

 

Pro mě samozřejmě celkový dojem vylepšovala čistě vizuálně barva Bordeaux Pontevecchio, která dokáže na karoserii rozehrát v podzimním slunci nevídanou podívanou. Určitě to vypadá lépe jak klasická bianco, nebo argento luna. Výbava Executive GT, zahrnovala ve své době prvky vnímané jako luxusní, nicméně toto s dobou vnímáme jinak u všech aut. Nemusím připomínat tristní vzhled interiéru Porsche 911 generace 996 z pohledu dneška. Ani další luxusní vozy na tom nejsou až na výjimky nejlépe. Proto i zde přivírám obě oči. Suma sumárum zamilovat se je tak snadné. Navíc cena je více než lákavá a zbylo by dost tolik potřebných financí na relativně velký servis. I když všechno je v tomhle světě Tritonově relativní. A rok 2006 byl poměrně dávno.

Come on baby, light my fire
Come on baby, light my fire
Try to set the night on fire.


Nový komentář

Komentář úspěšně přidán.

Komentáře

Raspby
14. listopadu 2017, 07:11
0

no musím uznat že ta vínová barva se světlým interiérem (a ještě to dřevo na volantu...) to je přesně podle mého gusta. Věřím, že se člověk snadno nechá svést touto Italkou. No asi máš o čem přemýšlet :)

reagovat
MGRR
14. listopadu 2017, 09:34
0

:)

reagovat
Knightrider
14. listopadu 2017, 10:46
0

Těším se na další díl, až budeš srovnávat s dalším konkurentem. :-) V téhle barevné kombinaci to ale vypadá vážně skvěle. Kam se hrabe ta obligátní stříbrná.

reagovat
Jimi
14. listopadu 2017, 14:32
0

pěkná kombinace, taky se mi líbí tahle generace po FL, ale u mně čtyřdvéřko začalo IV. řadou. Vím, že je menší, vzácnější a interiér je trochu středověk, ale mě zaujala nenápadným exteriérem od Gandiniho (Shamal taky). Po FL1998 už byly celkem spolehlivý (V8 BT Evo).
Jen ten motor je na údržbu jiná liga...
zajímal by mě provoz posledního Gran Turisma...

reagovat
Petr 'Krab' Jeřábek
14. listopadu 2017, 15:54
0

Franzi, já si myslím, že tady už stačí jen dopsat : Gratulace k novému autu! :-D

Jsi záhadný, jako v případě výběru 996, ale sám musím totiž uznat jednu věc. Radil jsem tu kde-co ale sám dobře vím, že nakonec člověk prostě koupí auto míň vědecky a o to víc impulzivně. Nákup Quattroporte není o výhodné , nebo rozumné nabídce. Je to nesmysl, ale uvědomil jsem si, že tóniny motoru ve vysokých otáčkách vlastně budou tak boží, že bych to chtěl asi taky nehledě na další tucet objektivních nedostatků. co 4 dveře mají!

Těšíme se na pokračování ! :)

reagovat
beastar
14. listopadu 2017, 17:06
0

Já z toho mám pocit, že vlastně říká je to křáp bacha na to. Nebo ne? Já to auto vůbec neznám, ale lidi na to dost nadávali. A jako design je věc, co tě nespasí. Sedne do céčka v amg a na itošku zapomene. Podle mě...

On
OndrasF
14. listopadu 2017, 17:26
0

Nojo, ke koupi Quattroporte se rozhoupávám už dva roky, jenže vždy do toho něco přijde - stěhování z ČR, stěhování do ČR, nová práce, podnikání, byt, přítelkyně, skorovybodování se... Černý lak, černý interiér a verze GTS protože DuoSelect nechci.
Spolehlivosti se ani moc nebojím, je plno kusů, co už jsou daleko za 200tkm s původním motorem.

JP
14. listopadu 2017, 18:19
0

K té poslední větě - doporučuji zjistit jednu podstatnou věc a to kolik těch 200tkm+ stálo, ono neni problém najet s čímkoliv 200tkm, když se . Problém je ufinancovat to, pokud to někdo kupuje jako ojetinu za pár set tkč. Bohužel to neni jako Audi 8 nebo BMW 7, kde cena servisu časem výrazně klesá, protože je jich hodně (takže se na ně vyplatí výroba dílů v druhovýrobě, vrakoviště jsou toho plný, hodně lidí to umí servisovat...). Pokud si dobře vzpomínám, součet všech faktur za historii mýho kusu (taky měl něco přes 200tkm) dělal něco přes 3 mega a motor tam byl taky původní - motor je (mechanicky) asi to poslední čeho bych se bál, ten můj ani nežral olej a jel pořád jako novej. Zjisti si třeba, kolik stojej přední kotouče (druhovýroba na tohle auto prostě neexistuje, ani olejovej filtr), kolik stojí servis spojky (když nepřepínáš po startu na sport, nebo celkově při jízdě umožňuješ větší prokluz, nebo třeba jen párkrát zacouváš do kopečka, tak to můžeš dělat i po 20tkm nebo dřív), kolik stojí F1 čerpadlo, kolik stojej rozvody (byť je tam řetěz, není navždy)... Tohle auto opravdu neni prdel, zcela běžně si umí říct o servis za kilo...

JP
14. listopadu 2017, 18:24
0

vypadl mi tam kus věty ve druhym řádku:) - když se to servisuje a v případě poruchy opraví.

Jinak ta kombinace vínový se světlym interiérem je vážně skvělá, u mojí stříbrný s černym interiérem jsem často kroutil hlavou nad tim, jak někdo mohl vybrat tak zoufale nudnou kombinaci při tom co všechno výrobce nabízel...

On
OndrasF
15. listopadu 2017, 12:22
0

S těma cenama počítám, bude to sloužit jen jako třetí auto.
ZF převodovka je o dost míň problematická, hnací řetězec je OK, brzdy, tlumiče apod., to se kdyžtak přestaví. Jediný, čeho se bojím, jsou kvanta komfortních jednotek...

JP
15. listopadu 2017, 12:32
0

Docela dost těch nespotřebních věcí jako jsou jednotky se dá sehnat v Polsku na Allegro.pl

saage
14. listopadu 2017, 17:43
0

Hezky napsáno, dozvěděli jsme se všechno i nic. :-) Tak doufám, že milenka zůstane! :-) PS: Přivez ji na kafe káry

reagovat
Franz Kafka
15. listopadu 2017, 13:31
0

Děkuji. MImochodem co ti chybí za informace? Snažím se to pojmout jinak. Informaci kolik to má koní a že je to brutálně skvěle ti řekne podle mě úplně každý. Popisovat jízdní dojmy jako, že je to super ovladatelné mi taky přijde takové zavádějící. Záleží na řidiči, okolnostech a použitých pneumatikách. Potom také na stavu daného kusu. A v neposlední řadě na složené kauci 250,000 Kč:D

saage
15. listopadu 2017, 19:15
0

Ja tim myslel jestli ti uz milenka rika muj pane, nebo ne ? :-)

liška
14. listopadu 2017, 19:13
0

Pls kup to a bloguj o soužití, mně by se to tuze líbilo jako důstojnej nástupce po Thesisu, se kterým sdílí nejen ten skyhook ale i třeba dveřní madla :)

reagovat
VK
VK
14. listopadu 2017, 19:31
0

A já už myslel, že se jedná auto s automatikou.

reagovat
beastar
14. listopadu 2017, 22:30
0

Taky jo, ale můžeš si to tam sázet manuálně. Jak sem pochopil tak snad i musíš. Stejně trochu nevěřím, že ten DuoSelect je taková mrdina jak všichni všude píšou.

JP
15. listopadu 2017, 10:00
0

"Automatica" se jmenuje u Quattroporte klasická měničová ZF převodovka, předpokládám že tím VK myslel tohle...

Sázet to tam u DuoSelectu manuálně nemusíš, ale po pár desítkách kilometrů s automatickym režimem to tam sázet budeš :D

Co DuoSelect docela umí je rychlá jízda (samozřejmě v manuálním režimu) - sice je při ní ta převodovka na dnešní poměry pomalá, ale dá se s tim žít. Problém je, že s 400 koněma v provozu nejde jet pořád plnej. Ono je to auto místama schizofrenicky postavený - chce se to tvářit jako velká pohodlná limuzína, ale zároveň to má utlumenou techniku supersportu. Z tý kombinace pak lezou takový problémy, jako že motor M139 prakticky sdílí s Ferrari, u kterých se ale při konstrukci počítalo s tim, že budou velmi často pobývat nad 4.000 otáčkami a mají tak i naladěné převodovky. QP je ale limuzína, takže se s ním až tak dramaticky nejezdí a i převodovka drží při automatickym režimu mnohem nižší otáčky - pak se ale špatně mažou vačky a odchází mimojiné jejich variátor (problém dobře známej majitelům 16v TwinSparků - projevy velmi podobné :D). To samý převodovka - většinu komponent sdílí s Ferrari, ale je nastavená tak, aby umožňovala hladší "limuzínovitější" jízdu, tedy větší prokluz. Díky tomu je schopná odrovnat spojku (servis v autorizáku asi za 100) i po 20tkm. Nicméně když někdo po každym startu přepíná režim převodovky na Sport/Manual (sám jsem si na ty dvě tlačítka zvyknul jak na zapnutí pásu :D) a jezdí jako prase, tak tyhle problémy nemá - vačky se pak totiž mažou dostatečně, převodovka nevymejšlí hovadiny s prokluzem a spojka sepne hned, takže to sice cuká, ale vydrží i 100tkm. Úplně největší zlo pro spolehlivost QP je opatrná komfortní jízda, kdy se řidič např. snaží, aby nebylo ani cejtit přeřazení - všechno se tím jenom kurví. Quattroporte je potřeba kupovat s tím, že člověk bude velmi často jezdit rychle, jinak to auto trpí. Úplně nejhorší příklad je třeba couvání do kopečka - ideální je to vůbec nedělat. Nepoučenej řidič při tom zničí spojku klidně hned na první pokus (jsou i videa na YT), protože se bude snažit "šetrně" pomalinku vycouvat a spojka se při tom uklouže do spálení, zatímco jedinej způsob jak opravdu vycouvat šetrně je přiložit pořádně pod kotel (což může bejt při couvání docela adrenalin :D) aby k tomu prokluzu nedošlo. Taky se ta převodovka často chová nevypočítatelně, pokud se rozjíždíš s kopce - umí vyrobit zcela nepředvídatelnou mezeru kdy prostě šlapeš na plyn, ale nic se neděje, jenom to auto sjíždí vlastní vahou. Málem jsem takhle byl zrušen Saxem co jelo po hlavní, když jsem mu tam takhle "vjel" z kopečka z vedlejší a Quattroporte se zrovna rozhodlo, že 2 vteřiny nebudeme dělat nic a zůstaneme v křižovatce. Až potom co jsem zarazil plyn do podlahy mě katapultovalo bokem tam, kde už jsem měl dávno bejt a Saxo proletělo kolem s oprávněnou dlouhou trubkou. No mohl bych o tý brilantní převodovce psát ještě dlouho, ale už musim jít pracovat :D

Franz Kafka
15. listopadu 2017, 13:42
0

Docela jsem se zasmál. Jsem rád, že tady máme majitele tohoto skvělého vozu. Realizovat něco tak pompézního jako QP s tak neschopnou převodovkou jako je DS chtělo odvahu. Do kopce raději necouvat nikdy, co jsem tak slyšel. Z toho co popisuješ mi vychází, že buď jezdím jako blázen a nebo to byl nějaký utahaný kus. Ano souhlasím, že je nutné s tím jezdit jinak a že motor mi přišel na silnici zbytečně agilní. To musím zcela neskromně napsat, že jsem z podstaty věci očekával.

Co máš za ročník a výbavu? Kolik má najeto? A hlavně kolik s tím najedeš? A proč to vlastně máš ? To auto je objektivně špatné. Jinak ke komentáři nahoře. Já celkem chápu, že na to nestojí všechno sto korun z vrakoviště. To na žádné z těch aut o které se zajímám. Porsche počínaje a AMG konče:) Řekněme, že když se dostanu na to aby to jezdilo tak jak má a stálo by to zhruba ty částky, které píšeš (nejen ty samozřejmě) tak by mi to dost vadilo, ale jezdil bych.

Na čem se ale rozhodně shodneme:

MDS = Budeš to tam chtít "sázet" sám:)
Couvání do kopečka, no raději jsem ani nezkoušel.
Motor je jako vyrvaný z Ferrari tudíž je velmi těžké a i nežádoucí jezdit po městě 30 km/h v odpolední špičce.
Astronomicky drahý servis v této kategorii ovšem normální. Lepší než živit ojeté Porsche Cayenne tam není totiž ani ta elegance.

JP
15. listopadu 2017, 14:58
0

Byl to rok 2006, výbava asi základní (já jsem obecně ohledně výbavy spokojenej s čímkoliv, co má klimu a topení, takže výbavu u podobných aut neřeším). Najeto to mělo tušim kolem 230, já s tim najezdil max. 10. Měl jsem to rok a kus, byl to můj sen od doby co to představili, ale byl jsem z toho "uživatelsky" opravdu zklamanej, takže jsem ho zase prodal. Plánoval jsem s tím jezdit daily místo starý S8, +- 25tkm ročně, byl jsem připravenej financovat ten servis, ale po pár tkm mi bylo jasný, že za to to auto vůbec nestojí. Nic zásadního se tam po dobu mojí služby nevysypalo. Lambda za 5 (ale jsou tam 4), zadní gumy za asi 15, zbytek drobnosti. No byl jsem rád, že jsem se toho zbavil aniž bych do toho stihl vykrvácet...

Petr 'Krab' Jeřábek
15. listopadu 2017, 16:28
0

Ono to zní celé tak, že Franz asi může zkusit QP, ale asi rozdělit to použití mezi ní a ještě něco obyč co bude ve firmě a jízdy po městě a podobný věci, kde se QP nestihne ani nadechnout prostě jezdit jiným autem. A užít si jí na ty cesty po Evropě a delší tratě.

Velkej problém asi nakonec bude, pokud se mu povede stát tváří v tvář AMG 63 ... (schválně ani neuvádím jestli céčko nebo jiný model s tímto motorem) Možná bude láska z Itošky zapomenutá ...

Jsem prostě zvědavej jak to dopadne :)

VK
VK
včera v 21:05
0

Moc tedy nechápu vůbec tu logiku, zabudovat do takového a tak drahého auta robotickou převodovku.

JP
včera v 22:17
0

Je to tak, jak psal dole Petr 86 - byla za tím snaha (ne úplně neúspěšná) postavit jakési pohodlné čtyřdveřové Ferrari. Proto je původní verze s DuoSelectem transaxle, má mazání se suchou skříní a převodovku z Ferrari, zatímco pozdější Automatica už nic z toho nemá. Když to tak vezmu, s tou strašnou převodovkou je to technicky o dost výjimečnější auto :D

Pe
Petr 86
včera v 20:02
0

Převodovka Duoselect je hodně o seřízení spojky. Pokud je dobře seřízena není vůbec tak tragická. Samozřejmě jemnost řazení nebude nikdy jako v automatu. Ale pokud si řadíte sami není to o nic horší než kdybych řádil sám s manuálem. Co se týká rychlého opotřebení, největší problém mají lidi co s tím jezdí jako s automatem. Spojka je plně připojena ( u mého) až v cca 1400ot. Pokud bych s tím couval na 1100ot a konstante držel plyn tak je hotovo. Ale auto se spojkou přece ovládáte houpanim na spojce. Prostě spojku vyslapujete víc nebo min podle toho jak je potřeba a to tady jde taky. Jak pustíte plyn elektronika vyslapne spojku. Je to sice zapnuto/vypnuto ale jde to. Jinak je to typický Ital. Není to rozhodně dokonalé auto a pokud k chybám auta nepristupujete jako k odrazu jeho charisma budu vám koupi rozmlouvat. Ale když se podíváte co o tom voze řekl Luca dí Montezemolo, že ho stavěli pro lidi co chtějí ferrari na víkend a ctyrdverovou limo na týden tak to přesně to je. Mám ho chvilku. Je to rok 2006 černé koupené jako nové v ČR. Zatím jsem řešil jen prasklou hadicku chladícího systému. Byla za motorem takže slušná pakarna. Ale mám od září najeto jen 1500km.

reagovat
JP
včera v 22:08
0

Na mém byla seřízená čerstvě než jsem to koupil, vlastně byla prakticky celá ta převodovka po "repasu" v autorizovanym servisu, nová spojka, nový F1 čerpadlo, novej olej a spousta věcí okolo (byl to servis snad za čtvrt mega). Je pravda, že když už je v horším stavu nebo špatně seřízená, tak je to pak ještě o řád větší tragédie.

beastar
včera v 22:51
0

Já myslím že problém tohle auto není. V momentě, kdy je to koníček. Jezdí to málo a s citem. Na daleký tratě bych to nechtěl a ani je nepotkavam. Na dálnicích v Německu a okolních zemích jezdí tihle bohatší obchodníci v Porsche, Audi, Bmw a medvídkách všeho druhu. Sem tam potkám naporoučenou Alfu ve slušný výbavě a Vw deriváty Passata a Supa. Potom japka typicky Lexus. Dneska sem jel 700 do Rakouska a potkal jsem jedno Maserati gt sport. Přičemž od těch dalších značek to jsou desítky kusů. To o něčem vypovídá a vlastně i nízký ceny aut s mds z prvních let výroby. Tím nechci říct, že jsou to špatný auta jen je to jiný. Srdcovy auto, co nechceš nejen kvůli drahýmu servisu trápit někde 40000 po dálnici za rok.