načítám data...

Ježdění pro radost.A nebo ne?

10. října 2019, 16:42 15 komentářů Jun1or

Užívat si jízdu, cítit potěšení plynoucí z řízení...To vše bylo tento týden vykoupeno útokem na mou nervovou soustavu.

Jako většina nadšenců vlastnících onu  posvátnou dopravní kapsli, jsem též neodolal a vydal se vstříc dobrodružství.

Dobrodružství první

Krásná, slunečná neděle bez povinností a starostí všedních dnů se zdála jako stvořená k výletu. Klíčky, vyšlapané tenisky na řízení a jdu na to. Nutno přiznat, že prvních 20 kilometrů po podhůrských silničkách byla čistá radost.Dostávám se ke krásnému úseku tzv. užitkové pozemní komunikace (dříve polní cesta,nyní hezky vyasfaltovaná) Uhýbat se není moc kam, proto zdánlivě mělkou kaluž projíždím skrz.V dalším okamžiku mne upozornuje neznámá kontrolka, že to asi nebyl nejlepší nápad. Odstavuji vehikl, zkoumám vnějšek i motorový prostor ale nikde (díkybohu) náznak poškození.Šnečím tempem se dopravuji k domovu a usedám k autoforu, zdali najdu vysvětlení k oné kontrolce. Po chíli hledání vzdávám a startuji s myšlenkou, že třeba sama zhasne. Překvapení, ona opravdu zhasla. Pro tentokrát happyend, ale vodu k motoru nikdy více.

Dobrodružství druhé( a pro zatím poslední)

Znáte to taky.Pochmurný podzimní den, nálada pod psa, tak proč se nerozveselit vyjíždkou. Nejprve lehké zahřátí “cruisingem” po okolních vesnicích a posléze podobný typ cesty-vyasfaltovaná polňačka.Krásný horizont, několik na sebe navazujích zatáček a poté ona záludnost.Mírná zatáčka, v dvojím provedení(něco jako odpočívadlo).Plán pouze se tam otočit a užít si božský úsek znovu vzal rychle za své. Poloměr otáčení jaksi není nejmenší a mě to došlo(opět) příliš pozdě.Motor zhasl a na sklo začaly dopadat první kapky deště. Situace byla bezútěšná-pravé přední kolo zahrabané až po ráfek do hlíny. Pokusil jsem se o “dakarské” řešení tj. gumové koberečky se přestěhovali pod přední kolo.Bez úspěchu.Po dlouhých 15 minutách se na obzoru zjevilo neznámé auto a zároveň moje jediná šance na cestu pryč.Po nedůvěřivém pohledu a trošce přemlouvání jsem byl milým pánem a jeho 807-kou vytažen.Až na trochu bláta v nárazníku je Golf nepoškozen a já o něco zkušenejší(a od teď i vybaven lanem)

 

 

Co nám z předchozí vyplývá?Trochu překvapivě-hlavně jezdit.Jezdíme pro pocity a zážitky a z těchto příhod se snad časem stanou úsměvné historky.A co vy a jízda pro radost? :-)

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Nimrod
10. října 2019, 19:22
0

jedna taková logická... nebylo by lepší hledat neznámou kontrolku v uživatelské příručce než na autofóru? pokud ji nemáš, na netu jsou ke stažení

reagovat
Ju
Jun1or
10. října 2019, 19:32
0

to by asi bylo :) ale ty příručky jsou na forech často ofocené do digitální podoby, tak proto.

STANLI
10. října 2019, 20:32
1

V podstatě pro radost jezdím, co jsem začal řídit... Ne vždy to byly auta, která jsou prvoplanove k tomu účelu určena, ale i tak dokázala vyloučit úsměv :) Třeba prohánět sumavskou krajinou Fiat Fiorino mk2 1.4 na pokraji jeho možnosti bylo velice zábavné :D a dnes si užívám i každodenní cestu do práce :)

reagovat
Oh!Gust
10. října 2019, 22:33
0

Presne takéto Fiorino som ja preháňal v lete. Najprv sa mi zdalo skapaté, lebo kolegyňa ho dusila ako diesel. Potom som si ho zobral do parády, dal mu trochu Italian tune-up a potom sa s ním po okrese Nitra behalo jedna radosť :-D dokonca som aj maximálku 157 km/h skúsil. Krátke prevody dynamike v meste pomáhali, len bolo treba presne preraďovať.

Máří
10. října 2019, 21:08
1

Rád vzpomínám na tyhle začátky. Když nevoláš asistenčku nebo kamarády, připadáš si trochu jako MacGyver. A jindy když vyrazíš za okraj svého běžného dojíždění, máš pocit jako Columbus a objevuješ Ameriku. Když se učíš spolíhat se na sebe a ne na to, že máš vždy pomoc po ruce, jsou to super zkušenosti využitelné i jinde než za volantem.

reagovat
Máří
10. října 2019, 21:26
0

Abych taky něco přihodil k tématu, moje dva příběhy ze začátků na silnicích:
1. Absolvuji závěrečné jízdy v autoškole na řidičák na motorku A1 (myslím do 125ccm a 11kw), příjíždím s komisařem za zády ke křižovatce, kde svítí velká červená značka STOP včetně vodorovného dopravního značení. Poklepáním na pravé rameno mi komisař signalizuje odbočit doprava. Chytám brzdu, zpomaluji. Kouknu doleva - volno, jak bych tehdy řekl "na kilometry daleko". Šlápnu na plyn a s nadšením jak jsem zvládl tuto "krizovou situaci" normálně pokračuju. Na konci jízdy si samozřejmě musím vyslechnout, že jsem neuspěl a já mladej blbec se dohaduju s komisařem, že když je na STOPce vidět, co bych zastavoval...bezpečnější je využít dynamiky vozidla a pokračovat v jízdě...pak jsem to stejně svedl na rodiče, že to tak dělají denně :D
2. Druhé auto, Ibiza TDI...fčiptuninku...jedu do práce, auto vše vypne a pomalu setrvačností zastavuju u kraje. V tom za dvě vteřiny zase naskočí, světla se rozsvítí a jedu dál. Za pár minut zase to stejné. Po pár opakováních už auto nechce ani naskočit. Nevím co se děje. Sem zmatenej jak hruška v zimě, poprvé stojím u cesty s nefunkčním autem. Začnu ze zvyklostí z fechtla tahat za všechny konektory, aby zjistil co se ulomilo nebo co ulomím, ale všechno drží. Až nakonec chytnu nějaký "kabel" co sice dřží, ale jde s ním náramně kvedlat do všech směrů. Vidím, cosi na motoru. Byla to kostra. Dotáhl jsem šroub aspoň trochu taktak rukou. Od té doby si vozím vždy nějaké nářadí, protože náhoda je blbec, nikdy nevíš co tě kde potká.

Nimrod
11. října 2019, 07:31
0

doporučím k nářadí i čistič brzd. krom své základní funkce, tedy čistit a odmašťovat, je skvělý i na prostříknutí kontaktů (výborná věc, když vám kvuli bordelu nejde ve francii vytáhnout okýnko), nebo třeba na zničení vosího hnízda :-)

GanGreen
14. října 2019, 00:25
0

Dá se taky použít jako startovací sprej :D

Nimrod
14. října 2019, 11:35
0

vidíš, na to jsem zapomněl :-) prostě je to tak trošku victorinox ve spreji :-)

PepaSFI
11. října 2019, 18:56
0

a co to teda nakonec bylo za kontrolku? Nějak nevím co by na starším Golfu mohlo být za specialitu a dnešní kontrolky bývají standardizované. A zas takový veterán to zas nebude aby tam byly nepopsaný světýlka.


A k tomu zapadnutí, první pravidlo je -nezapadnout, tedy myslet na to do čeho jedu a předvídat.
Druhý pravidlo- když už to zapadlo, nezapadnout ještě víc. Neboli, nesnažit se to vytůrovat, protáčení kol funguje jen jako dramatický moment v akčním filmu ale na vyproštění je to na nic, jen se to zhorší. Offroadisti to někdy dělají aby se kolo prohrabalo do pevnější hlíny a vylítalo bláto ze vzorku pneumatiky ale to je jiná technika, jiné gumy. Obvykle stačí auto takzvaně rozhoupat, krátkým opatrným rozjížděním, případně couvnutím popojíždět dopředu a dozadu, postupně čím dál víc až se to povede. Hodit něco pod kolo taky pomůže, štěrk, větvičky, placatý kámen.

reagovat
Ju
Jun1or
11. října 2019, 19:27
0

kontrolku jsem dodnes nerozluosknul :D ale byla to taková ta "servisní" s bleskem uprostřed(nejspíš engine check).A k zapadnutí-pravda,okraj pole jsem měl odhadnout lépe.Dál jsem se neprohrabával, to mi bylo vcelku jasné, že to nic nevyřeší :)

sumy
14. října 2019, 17:20
0

Ježdění pro radost... Hmmm, to u offroad bývá drahá záležitost :-) Poslední radovánky byly orgány plasty, promackly dveře, hnutej nárazník a praskla Šnorchl při trialu a pak při rychlém průjezdu blátem si auto za a)trochu loklo snorchlem, jak šla vlna až přes střechu a nateklo do ventilátoru( teda, ono to poměrně značné vycaklo vydechama celního okna přímo na manzelku) a ten je kaput. A to jsem jeste nekoukal na podvozek :-) A co z toho plyne? Že každá sranda něco stojí. A je jen otázkou, jak moc člověka ta sranda baví a jak moc je ochoten do toho sypat peníze.

reagovat
Bavoraczech
15. října 2019, 11:44
0

Opel Corsa TD, venku -26 a zamrzlá nafta. Auto jsme s bráchou vpodvečer táhli 30 km bez spuštěnýho motoru, posilovačů a světel do garáže, kde za 3 hoďky rozmrzlo a zas jezdilo.

reagovat
Stanley
16. října 2019, 07:35
0

Jo jo, jízda pro radost skoro každý den. Do práce mám tři cesty, jedna přes město, ale další dvě jsou skrzevesnicové cesty, každá jinudy. Přes město jen když je člověk unavený.Takže za mě ideál :-)

reagovat
beastar
16. října 2019, 16:18
0

Tak v emdží piece of cake. Kdyby si měl rs6 so v háji. To musíš každej den přes město. Na okresce by si to nezkrotil. To je výhoda slabých roadsteru. Muzes s nima i přes vesnice.