načítám data...

Garáž páně a paní Goldisových - Audi TT

12. prosince 2019, 21:40 32 komentářů Goldies

Další na řadě je víkendovka paní Goldiesové.

zobrazit celou galeriiDavid Zlatohlávek: Garáž páně a paní Goldisových - Audi TT

K sepsání tohoto blogu mě inspiroval BeAStar se svým blogem AudiTT. Trochu mě zase navnadil, vzal sem si klíče z věšáku, otevřel sem bránu zahrady a vyrazil do práce. Ale začneme pěkně od začátku. Asi rok a půl zpět jsme s paní Goldiesovou začali řešit její víkendovku. Založil jsem proto toto téma zde na fóru, ale přiznávám, že už od začátku bylo rozhodnuto. Já bych sice bral Mini Coopera R51, ale tvary Audi TT mou krásnější polovičku prostě uchvátily! Nejprve jsem oslovil místního guru přes autobazary (ano, je to BeAStar) a zadal jasné požadavky:

  1. stříbrná barva (je to pořád hlavě žena, takže barva na prvním místě)
  2. co nejvíce sériový stav, žádný tuning
  3. 165 kW a tím pádem quattro (protože co by to bylo za auti bez quattra)
  4. cena max 120.000,- (Zonky víc nedalo a muselo zbýt na prvotní servis)

Domluvili jsme se, že budou oči otevřené a začalo ležení v bazoši, sauto a tady a Frcu. Dlouho nic zajímavého nebylo – buď špatná barva, nebo nesmyslný tuning. Naštěstí nebylo kam spěchat, bylo čím jezdit a TT bylo spíše tužba než potřeba. Chvilku bylo v hledáčku jedno tmavě modré v bazaru v Troubsku, ale než jsem se rozhoupal na prohlídku, bylo pryč. Až v listopadu se objevilo jedno zajímavé v Brně. Naprosto splňovalo veškeré požadavky a cena byla velmi příznivých 110.000,- + přihlášení vozidla z IT. Byl jsem se osobně podívat a už na první pohled byla vidět kosmetika na karosérii (oloupaný vrchní bezbarvý lak a chybějící poklička na jednom kole) ale jinak to bylo naprosto bez rzi, což mě celkem potěšilo. Sériový stav včetně originálního rádia byla třešnička na dortu. Domluvil jsme si kamaráda mechanika na prohlídku a ten mi ho v podstatě schválil až na pár drobností – Kontorlka ABS a prokluzu, vyteklý Maxidot (to si zapamatujte) a nefunkční výhřev sedadla. S bazarem jsem se domluvil na osobní prohlídce za bílého dne. Tam jsem objevil ještě poničené sedadla (o kůži se nikdo v Itálii nestaral) a tapecy kolem oken zničené. Po troše dohadování jsme se domluvili na mírné slevě na přepis (105 Palackých byla slušná nabídka) a auto si odvezli rovnou do domluveného servisu.

Tady to všechno začíná být zajímavé. Základem byl klasický servis po koupy – Rozvody, oleje a kontrola podvozovýh částí. Vyměnilo se čidlo ABS a chyba zmizela. Také se propáchlo servo, protože nefunguje tak jak bych si představoval. Udělalo se přihlašovací kolečko a začalo se z vesela jezdit, na chvilku. Asi někdy v březnu začalo TT špatně táhnout a objevil se typický bílomodrý kouř. Ano, turbo KO, no nic, jelo se do servisu a udělal se repas turba. Přeci jen se to tak nějak dalo čekat, auto má cca 220.000 km na hrbu a turbo bylo dle všeho původní. V servisu se domluvilo, že časem se vyřeší Maxidot, protože mě rozčilovalo že tam něco nefunguje. Chvilku se zase bezproblémově jezdilo ale asi za měsíc stejná situace. V autě se zase rozpípal Maxidot, který ale nic neukazoval, dalo se jen přečíst něco jako olej. Nahlásil jsem to nechanikovi a ten se trochu vyděsil. Ten kdo tohel v Audi vymyslel by fakt zasloužil vazelínu a lžíce (ekvivalent dehtu a peří z mého oblíbeného serialu Rebeca, Kid a Balů). Ono totiž když nefunguje maxidot, nevíte co se děje s olejem. Jestli je jen nízká hladina (tu jsem pokaždé kontroloval a vzdycky krásná hladinka) nebo, a to byl náš příklad, jestli auto nemaže! Ukázalo se, že je zanesený (zakarbonovaný) sací koš. Takže znovu repase turba a rovnou nový maxidot!

Jako jeden z posledních servisních servisních zásahů byla oprava klimatizace (klimakompresor), výměna termostatu (ženě nějak nevadilo, že auto je pořád studené) a výměna cívky. To bylo také humorné. Auto zase začalo ztrácet výkon. Pani Goldiesová si vyrazila na nákupy a už nedojela, jen mi zavolala, že auto zase nejede (to že by to mohlo být turbo jsem si nechtěl připustit, ale měl jsem sakra velkej strach). Když jsem si pro ni přijel a nastartoval, auto znělo jako výplod mladoboleslavské techniky – HTP. Uklidnil jsem sebe i ženu a řekl jí, že to bude svíčka (nedošlo mi, že tam je cívka). V servise jsme si to potvrdili a zjistili, že to je ta nejlépe přístupná ze všech. Oprava za pár korun a já se mohl věnovat interiéru. Vyměnilo se rádio za dobovou špičku Alpine A9855 a vyměnil všechny 4 reproduktory za Gladeny. Rovnou ve vyměnily oba přední tapecy za funční. Klasická očista celého auta i motorového prostoru je u mě samozřejmost :-)

No a co nás ještě čeká? Přes zimu musíme pořešit topení, teď v zimě se to projevuje naplno, prostě netopí a netopí. Rovnou se vyřeší to zpropadené ABS a prokluz – díky tomu nefunguje quattro. No a snad se seženou pěkné polokožené sedačky.

Co se jízdy a fungování týče, tak plně souhlasím s kolegou BeAStarem. Je to prostě dokonalé  GT za pár. Jak se bude chovat na okruhu uvidíme příští rok, ale myslím, že zase tak zlo to nebude. Do zatáček mám pořád trochu strach to poslat, takže limity jsem zatím nenašel :-D Ale to jakým způsobem se autu chce v přímce zrychlovat, jak strašně návykový zvuk má ten duplex vzadu, to je prostě úžasné a pokaždé se těším na projížďku. I s designem musím souhlasit, to auto je nadčasové až to bolí! Tohle se fakt povedlo a opravu mu málo kdo typuje téměř 20let. Tak to bude asi opravdu vše, nakonec to bylo strašně dlouhé, až sem to nečekal :-)


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Bavoraczech
13. prosince 2019, 07:24
0

Jo design, to je hlavní deviza TTčka. Jinak bych si rád rýpnul do svých "koncernových" kolegů. Fakt jako se na Audi něco rozbilo? To není možný, to je držák! Jednou jsem málem udělal výměnu s mým doplatkem na VW Phaeton, který byl zhruba v tebou popisovaném stavu. Vyšisovaný lak, uvnitř na infotainmentu pavouček... nebýt toho, že jsem následující den to auto, za které se mělo měnit zlikvidoval, měl jsme ho. Škoda nebo štěstí? Kdo ví, ale turbo to nemělo, zato to bylo v automatu...

A teď si rýpnu do Goldiese :-D ... Vyměnili repráky za Gladeny?? A pomohlo to? V první řadě vytlumit dveře a v té druhé třeba Clariony, Focaly, Hifonics nebo tak něco. Ale Gladen?

reagovat
Goldies
13. prosince 2019, 08:10
0

Vytlumení bude přes zimu, neboj :-) Gladeny překvapily na nádech a výškách, střed je horší, ale jde to. Jako oproti originálu je to nebe a dudy... Vím, že by tam mohly být lepší, ale je to víkendovka a roky hrála i cena :-)

krab
15. prosince 2019, 23:18
0

Gladeny máme v MiTu. Mám od nich krabici, instaloval je tam předchozí majitel v nějakým audio shopu v Brně. Oni mu tam dávali i jiný rádio který chtěl, nějaký dotykový Pioneer. Origo mám k autu. A že by ty Gladeny hrály famózně to se říct nedá. On to říká Bavoraczech správně, že aby to auto dobře hrálo, musel by si s tím někdo dát hlavně tu práci a vytlumit dveře a vůbec celkově interiér a pak teprv by ta akustika byla asi čistá. Není to nic moc... očividně má se špatným ozvučením problém dost aut a nejen levná kategorie.

PS: Bose ve Fiatu 124 Spider hraje naštěstí teda opravdu moc hezky. Ty Bose systémy vůbec mi přijde, že vždycky hrály dobře v Mazdách, což vlastně tady je ten případ. (Fiat z Hiroshimy).

Goldies
16. prosince 2019, 00:49
0

Jj ahifi v Brně :-) já to beru tak, že tohle hraje mnohem líp než originál. Ano, chce to zoufale vytlumit a udělat pořádně redukční kroužky. Já to mám hodně punkově udělané.

Bavoraczech
16. prosince 2019, 11:07
0

Ono sice píšeš, že ti to pomáhá. Já mám zas zkušenost s obyčejným ozvučením z Alfy 156, kde výměna originál rádia za Pioneer posunula zvuk o dva levely výš, ale instalace "věhlasných" reproduktorů Helix Blue bez vytlumení to zase vrátila o level zpátky. V podstatě tím vytlumením samostatných dveří, za které dáš na materiálu pár stovek a jedno odpoledne času a sprostých nadávek docílíš dostatečné přípravy pro hodně dobré audio. Distanční rámečku jsou tam v podstatě ze dvou důvodů. Jednak jsou obvykle nové reproduktory hlubší než ty originální a druhak jsou originály často uchyceny do tapecírungů a až přes ně jsou uchycené do dveří, takže není šance jakkoliv dveře utěsnit. Jinak materiál distančních rámečků je jedno jestli MDF nebo plast, na zvuk nemá vliv. Pokud jsou dveře dostatečně hluboké, a reproduktor na polech dveří přiléhá, tak není potřeba rámečku žádného. Stačí otvor oblepit nějakou těsnící páskou nebo tím gumoasfaltem, aby tam nevznikaly štěrbiny mezi reproduktorem a plechem a je hotovo. Dále bych po zkušenostech silně doporučoval umisťovat tzn. komponentní reproduktory (výškáč zvlášť + výhybka) oproti běžným koaxiálním. Zvuk bude ve stejné cenové hladině rozhodně lepší. A to i v případě Gladenu, jen instalace bude složitější. Já už všem co chtějí kvalitní zvuk za relativně slušné peníze do auta doporučuji hlavně Clarion. Momentálně je sám mám v nic moc Citroenu s laciným rádiem Sencor a hraje to tak že jinak dost slušné příplatkové audio v Alfě 166 oproti nim jednoznačně postrádá detaily. Basově jsou na tom podobně, přitom v Alfě jsou i "subwoofery" a v tom Citroenu jen dveře.

Goldies
16. prosince 2019, 16:16
0

Hele, já už pár zastav udělal :-) tak 7let zpátky sem dokonce chodil na SQ a DB. Autohifi klub.cz byl můj druhej domov :-) takže souhlasím. U mě je to tak, že jsou repro chycené to tapecu... Katastrofa. Dveře jsou naopak parádně hluboké a zadní kapsy ještě víc. Mám nachystanej pěknej 10palcu basacek do uzavřený ozvučnice. Po zimně to bude lepší. Já si chtěl hlavně vyzkoušet jestli tam všechno nacpu :-)

Goldies
16. prosince 2019, 16:18
0

Jo a pochopitelně vepředu jsou komponenty a vzadu koaxy, tam už nebylo na kompa místo :-(

krab
16. prosince 2019, 16:26
0

Vidíš, škoda, že nebydlíš blízko. To bych si k tobě zajel na radu :-D Nedávno jsem sehnal origo rádio do Porsche a rád bych ho zapojil. Ale připojení k reproduktorům je nějaký divoký... bylo tam předtím extra velkej reprák vzadu, ten byl naštěstí jen položenej na zadní odkladačce a zesilovač Hertz. Jsem to vymontoval, ale to vedení těch drátů tam je nějaký všelijaký... v tom a-hifi by si s tím asi poradili. Každopádně se mi povedlo sehnat v originál balení asi nikdy nepoužitej Becker, kterej přesně z roku 2000, ideálně k autu, design sedí přesně k přístrojovce a má i takovou tu pravěkou šipkovou navigaci, cédéčko s mapama tam je všechno :-D Namontoval jsem to jako atrapu a poslouchám jen motor, ale do budoucna by bylo hezké, aby to bylo funkční. :)

Bavoraczech
17. prosince 2019, 11:07
1

To by asi neměl být problém. Jestli je to takové to s barevným displejem, tak bude připojení stejné s Alfou 166. Je jen otázkou, jestli tam máš "DSP" verzi, kde je taženej jen nízkoúrovňovej signál do zesilovače přes takovej ten tříbarevnej konektor nahoře, a nebo klasicky napřímo přes ISO konektor.

beastar
13. prosince 2019, 11:58
1

Já sem to tehdy vzdal když mi všude nabízeli auta tam 40k nad rozpočet. Proč je vidno ze samotného blogu:) Ale zase musím přiznat, že tomu tvému autu vlastně nic nečekaného nebylo. Stejný věci může vyházet jakekkoliv Golf, okyna, nebo áčkovy audiny. Turbo je vopruz, ale prostě 220 000 snad reálných... A co se týká okruhu... Hale jestli s tím bude jezdit žena bez zkušeností se... Zondou? Tak to asi bude stačit. Ono jak tam pod tím mým blogem vznikla debata o úpravách. Ono se to dá našlapat. Potom už s tim zase nebude chtít žena na nákupy. Od toho podle mě TT není.

A vlastně ani nebylo. To je auto šampón. Vlastně trochu jako Crossfire tehdejší Slk. A tak..

reagovat
Goldies
15. prosince 2019, 18:53
0

Hele, jediná zkušenost n okruhu je s MRchou, takže TT bude celkem rozdíl. To co nezvládne díky horší váze v zatáčkách, dožene akcelerací na rovinkách. Osobně jsem na to hodně zvědavej. Ale tohle je opravdu spíš úžasné GT na delší cesty. Po dálnici na pohodu 160 a ani ti to nepřijde. Díky turbu krásně tahá. Turbo by bývalo bylo v pohodě, kdyby fungoval maxidot :-D a já bych věděl, že auto nemaže. Jsem vlastně rád, že to neodsral motor.

Zd
Zdeny60
13. prosince 2019, 15:21
6

Jak to tak čtu, tak za 110 litrů je to šrot zralý zdemolování. A nebo ne - vlastně je to výplod Das UberautogroupDeutchegermany .-) .-) :-) A nebo zaručený kauf "voňafky" z Itálie? kdo tomu ještě věří? Já tam dělal 14 roků a jestli taliáni na něco zvysoka serou, tak je to právě údržba auta. To je pro ně bezcenný kus amorfní hmoty, která má jen sloužit a ne aby se o n někdo staral. K tomu kombinace slunce, vedra a poskoků v nekonečných koloných a je zaděláno na auto v "top stavu", který navíc nikdy nevidělo sůl. Kdo tohle napíše, je debil, co nikdy v Itálii nebyl. A nebo jo, al leda tak na Sicílii. Stačí ale zajet někam trošku na sever a ví, že tisíce tun soli je minimum, co každý rok skončí v itálii na silnici, sotva se ochladí na +5°C :-) Takže tohle byl příklad superkaufa, jak to NEMÁ vypadat. když já budu prodávat své Mondeo s jasnou a neprůstřelnou historií z roku 2006, které má zaručených 110.000km a bylo jn 1x lehounce ťuknuté na plechy, a kde navíc vše nechutně funguje až na výhřev jedné sedačky, kolik bych si měl říct? Ale to je vlastně jedno, z tohoto blogu mi opakovaně vyplynulo, že jebku z IT nebrat a Audi či BMW už vůbec ne. ty mají obvykle tak 17. majitele - zvláštní rasu tunera pokoutného, který obvykle víc doprasí, než opraví. Tak Audi zdar! :-)

reagovat
Goldies
15. prosince 2019, 18:57
0

Moc nevím, proč myslíš, že to je šrot zralí na zdemolování? Auto bylo cca 40tis pod průměrem na trhu a bylo to vlastně nejlevnější TT na trhu. Takže se do toho šlo s tím, že to nebude TOP stav. To že bylo z Itálie nebyl cíl, ale náhoda. Prostě to auto jen splňovalo vše co bylo v podmínách. Nevím odkud přesně z Itálie je, ale opravdu není absolutně zrezlé, což byla priorita. Lakýrníka mám šikovnýho a cenově OK, takže lak mě netrápil. Audi nebylo absolutně postižené tunerem domácím, ani Italským. Je naprosto v originálním stavu, což byla také jedna z podmínek.

Pochtli
13. prosince 2019, 15:39
1

Koukám spíš starosti než radosti. To je přesně ta zkušenost, kdy se někteří rozhodnou raději koupit levný nový vergl než olítanou starou plečku. Pravda, tady jde naštěstí jen o víkendovku.

reagovat
Goldies
15. prosince 2019, 18:59
0

Jako starosti jsou, ale kdyby jako jedna z priorit byla oprava Maxidotu, tak se ušetřilo 20-25tis :-( sem netušil, že zrovna taková věc jako olej nemá vlastní kontrolku, ale ukazuje se jen na tom Maxidotu :-( A jak už sem psal výše, bralo se to s tím, že to investice bude chtít a tak se investuje :-D

Fa
Fandatik
15. prosince 2019, 21:24
0

Nechápu, proč by se zrovna po téhle zkušenosti měl někdo rozhodnout kupovat jen nová auta. Mě tohle přijde právě jako super rozumný přístup. A tímto Goldies (i paní vedoucí) gratuluji. Tipuji, že už před koupí měl Goldies budget (případně počítal s tím, že to auto bude stát dost navíc) kolem 200k aby si mohl dovolit TTčko za 110k. Pokud je někdo "idiot" že si koupí starou vránu třeba za 200k a nechá si stranou pár tisícovek, tak co s ním?

Goldies
15. prosince 2019, 22:06
0

Budget byl 150tis celkově a ještě se nepřesáhl :-)

Fa
Fandatik
15. prosince 2019, 22:22
0

Tak na základní servis po koupi + 2x repas turba, maxidot, orig rádio + 4x repro, klima kompresor, polokožený sešle, atd. a nejsi nad 150k? To je fajn zjištění.

Jinak takový SLK R171 by bylo jen o chloupek dražší a paní Goldies by se určitě taky líbilo.

krab
15. prosince 2019, 23:14
0

Pořádně to čtu až teď, no snad už to bude z nejhoršího venku a bude dělat víc radosti. To je právě to, co já si vždycky říkal pro sebe, když jdu koupit něco ojetýho : ať to má už na začátku minimum chyb. Ale když chceš něco specifickýho a paní Goldies chtěla stříbrný Audi TT, tak se pak nakonec zvolí nějaký rozumný kompromis a chyby se pak holt opraví. 2x repase turba je se mi zdá trošku i diletantství servisu, není? Tohle ukazuje jasně, že je prostě vždycky před opravou zjevně rozbité věci chvíli přemýšlet a řešit příčinu proč se rozbila... Ale vím, někdy to není lehký.

Jinak paní Krabová, když chtěla v létě specificky Mito s TCT převodovkou, tak se mi výběr po delším čase, kdy bylo na trhu 0 vozů zůžil na jeden, který byl naštěstí dobrý. Ale taky se mi na něm nelíbí pár škrábanců a drobností. Ale po základním servisu v létě funguje naštěstí bez chyb. I když se mi nezdá úplně přední náprava a ačkoli technik na STK tvrdil, že vůle tam není, já mám dojem, že v nějakým čepu bude. Ale to se najde a dořeší. Naštěstí elektronika, převodovka, motor, turbo, to všechno se zdá v poho, doufám, že ještě dlouho bude :)

Goldies
16. prosince 2019, 00:52
0

Fandatik: repráky v tom nejsou, to byl dárek k narozeninám. A jak koupím novej interiér, budu lehce přes 150.000,- a s lakem budu na cca 155.000,- což je super :-) mercedes se nelíbí i když by to asi taky bylo fajn svezení.

Goldies
16. prosince 2019, 00:55
0

Krab: servis je v tom nevinně. Turbo bylo původní, takže to že odešlo jsme přičítali stáří a běžnému opotřebení. Až se vysralo podruhé, řešili jsme proč. Bohužel chyba oleje v diagnostice nezůstala :-( ale jo, aspoň víme, že se nesmí podcenit nic, ani drobnost jako maxidot za 1000,-

Fa
Fandatik
16. prosince 2019, 07:48
0

Ještě pár "větších" průserů a budeš v tom za cenu fungl nového Logana :-)))))
Ať se daří a olympiáda už dělá jen radost.

Pochtli
17. prosince 2019, 10:24
2

Fandatik: Moje narážka byla směřovaná na hlavní auto v rodině, kdy takovéhle trable hned ze startu (a dál v průběhu vlastnictví) opravdu přesvědčí kde koho, aby příště raději koupil funglovku. U víkendovky se tohle ještě dá zkousnout a tak trochu se s tím počítá, ale dlouhodobé "furt se na tom něco sere" dost kazí nadšení z auta a člověk mu už nevěří.
Goldies: Držím palce, ať se dořeší těch pár much a masařek a pak už to jen dělá radost.

Bigg.I
13. prosince 2019, 15:47
0

jsem "rad" ze podobnymi problemy jako 30 let stara auta trpi i 20 let stara auta :D
TT se mi libi, design je super, ale nekoupil bych si to, za ty prachy je spousta zajimavych Fordu :))

reagovat
Goldies
15. prosince 2019, 19:03
0

Já mám Fordy rád, měl jsem jich (a v rodině) spoustu. 1 a 3 generace mondea, Káčko, 2 fiesty (generace už nevím), Focusa první genrace, Escorty dva delfíny v kabriu :-D
Jenže za tu cenu vůbec nevím jakého Forda vzít... Možná ST150 Fiesta? Ale víš jak to je s autem pro holku, musí se hlavně líbit :-D

Bigg.I
15. prosince 2019, 21:12
0

pro holku za tu cenu nic není, ale koupil bys Scorpio Cosworth, Sierru XR4i, Mondeo ST220, Focust ST170 a podobné

Kuře
15. prosince 2019, 21:59
0

Až najdeš pěkný ST220 za kilo dej vědět:)
Ikdyž, dneska už vlastně, až najdeš pěkný ST220 dej vědět:D

Goldies
15. prosince 2019, 22:07
0

právě, pro holku nic :-) mě by se líbil RS2000, né že né :-D i Cosa by byla úžasná, ale jednak peníze a druhak se to prostě paní nelíbí :-D A TT je láska na první pohled ;-)

Bavoraczech
16. prosince 2019, 11:11
1

My jsme doma měli Escorty, takže než si koupit 20 letýho Forda bych si šel okamžitě pro to TT

Romus
16. prosince 2019, 17:20
0

Kupovat v Brně auta dotažená z Itálie bych rozhodně nedoporučoval... Slyšel jsem o tom sice jen fámy a polopravdy - obecně auta málo orezlý, většinou ale vraky.

reagovat
Pochtli
17. prosince 2019, 10:29
0

Asi myslíš jeden bazar na Komárově :oD My tam pokukovali po trojkovém bávu - inzerovaný s lpg, 140tkm, nebouraný.. a reálný stav vypadal spíš na 200tkm + střelený na čumák. A stejně jsem ho potkal koupený v Líšni o půl roku později..

Romus
17. prosince 2019, 12:20
0

Já to myslel tak nějak obecně, ony ty bazary to tam prej kupují už od překupníků, takže doprava + 2x nějaká marže... To TTcko stálo beztak v IT max. 2000€.