načítám data...

Dva a půl kohouta na jednom smetišti

14. března 2019, 23:12 13 komentářů Chase

Občas si říkám, že moje dvě a půl auta (Gumbalkánovou Bednu máme s kolegou na půl) mají nějakou vnitřní osobnost... zákeřnou, závistivou a nechutně pomstychtivou.

zobrazit celou galeriiMatěj Vozdek: Dva a půl kohouta na jednom smetišti

Jak už říká jedna česká moudrost, tak “dva kohouti na jednom smetišti se nesnesou”. Já mám doma už nějakou dobu auta dvě a od podzimu ještě půlku navíc. Občas mi připadá, že mají všechna vlastní osobnost. Jsou náladová, sem tam lehce sarkastická a vlastně tak trochu svině (ano tady zřejmě platí jaký pán takový pe… vlastně auto).

Jak se taková osobnost u auta projevuje? Můžeme začít třeba loňským létem, kdy jsem domů přivezl Hulka (XC70). Když jsem tuhle skoro dvoutunovou zelenou oplastovanou vezl domů, byl jsem přesvědčen o tom, že si pořizuji daily car do kterého se nebudou cpát žádné peníze za úpravy a vylepšení. Prostě základní servis a spotřební stroj na běžný pracovní den, který má za úkol šetřit C70 povyšující do role opečovávané garážové chráněnky.

Toto rozvržení fungovalo krásný měsíc a půl. Crosska plnila své pracovní povinnosti a Céčko se válelo v garáži, případně vydávalo na víkendové výlety během kterých crosska čekala pěkně před domem na větru a dešti.

Všechno se trochu změnilo nejspíše v okamžiku, kdy se C70 v září odebrala k zimnímu spánku. Každý den v crossce znamenal, že se z daily car tak nějak potichu začala stávat druhá leštěnka. Auto dostalo soft na časování bufíka, mnoho změn konfigurace (povoleno co jen hardware dovolil), nový laser do RTI navigace a bluetooth modul do originálního telefonního modulu. Prostě spousta oprav, vylepšení a samozřejmě taky peněz…

Crosska si vesele chrochtala blahem. Za to v garáži začal někdo nejspíš spřádat plán na pomstu. První protest přišel při únorovém pokusu o probuzení. Přijdete do garaže, otevřete auto dálkou a vše vypadá naprosto v pořádku. Otočíte klíčkem… a ono nic. To jsem ještě netušil, že vymlácená baterka je jen drobným začátkem.

Crosska si stále vesele chochtala. Dokonce i v okamžiku, kdy po nabití baterky C70 nastartovala a sytě modrým dýmem z výfuku jasně zahlásila, že nemám očekávat milou čestvě probuzenou princeznu z pohádky, ale pekelně nasr*nou bestii z toho nejhoršího hororu. Nu což, rozhodl jsem se bestii trochu uplatit novými rameny a čepy řízení. Čili C70 cestovala do servisu a mohl by to být konec příběhu… jenže…

Crosska očividně nehodlala zůstat pozadu a tak začala pěkně roztahovat původně malou tečku v čelním skle na docela solidně velkou tarantuli. Ok, je čas na nové čelní sklo. Tím by se ony pomyslné jazýčky vah mohly vyrovnat.

Mohly, ovšem to by ta modrá bestie v servisu musela spolupracovat. Prý je lágr i pravé přední ložisko… no dobrá, očividně to chce nějaký odpustek za celou zimu zanedbávání. Přece jen si to zaslouží, chudák modrá stála v garáži a já se věkoval jen crossce. Sednu k netu a objednávám už roky slibovanou XC masku, která prostě této generaci neskutečně sekne. O týden později maska konečně dorazila…

…a na crossce odcházejí silentbloky pod motorem. Ve vidině ukončení domácí války objednávám tedy crossce kompletní novou sadu všech pěti silentbloků okolo motoru a říkám si, že už by to mohlo konečně přestat.

No a c70 si při první normální testovací jízdě s novou technickou sežere svíčky. Ok, tohle už je fakt blbá náhoda, říkám si a nechávám v servisu vyměnit svíčky za nové přimo z Volva. Je před víkendem a v pondělí má být hotovo, takže si v pondělí plánuji prohodit auta a užít si oněch čersvě probuzených 310 koní.

Pátek klid, sobota taky. Říkám si, že už je asi konec, načež se na crossce hryzne lanovod od ručky na pravém zadním kole a bere sebou pakny i bubnokotouč (komplet usmažené)… Skřípu zubama a v pondělí dopoledne prohazuji auta v servisu. Crosska se tedy dočká komplet nových lanovodů, bubnokotoučů, paken i brzdových desek. 

Odjíždím ze servisu a sám sebe přesvědčuji, že teď už by mohlo být opravdu vše v pořádku. Dnes dovezl kurýr objednané silentbloky na motor crossky….a na C70 začalo hučet zadní ložisko.

Začínám mít strach se příblížit k Bedně, která mě přes celou zimu stihla vysí*at jen tím, že z ní neustále padala plachta přesně v tomu okamžiku, kdy sklo ve dveřích spolujezdce záhadně opustilo zavřenou polohu a v Brně začalo sněžit…

Teď stojí v rohu u servisu zabalená do dvojíté vrstvy igelitu, tiše spřádá svůj plán na pomstu a já přemýšlím, jak velké množství Diazepamu může dostat předepsané majitel dvou a půl Švédských náladových osobností zabalených v plechu.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

David Střítežský
15. března 2019, 08:23
0

Jo, tak tohle znám, sic jen 1 auto ... ale taky se občas nemůžu zbavit pocitu, že se mě snaží akorát nasrat! Naštěstí teď už nějakou dobu seká latinu (ach jo, proč jsem to říkal ?! )
Víš co je horši? Vsadím se, že až odzimuješ ten balkán-vergl, tak bude fungovat bezchybně (resp. v rámci tolerance), jen aby tě nasral! :D

reagovat
Pochtli
15. března 2019, 08:41
0

Taky známe - v jednom týdnu nepojízdná dvě auta ze tří a dovolená před námi..
A etalon spolehlivosti Avensis? Asi tak po roce a půl jsem jí už neřekl jinak, než "Černá svině", neboť si neustále s železnou pravidelností cca dvou měsíců žádala pozornost mou či automechanika. Po třech letech mi došla trpělivost a v únoru letěla z baráku. Od nové majitelky zpráva, že auto šlape jak švýcary. Co dodat..

reagovat
Co
Core
15. března 2019, 09:20
0

Haha,velmi dobre znam tyto stavy.Mam nekolik aut a kdyz neni ani jedno nekde v servisu tak je to hodne veliky svatek.V jednu chvíli tam byly dokonce 4 naraz :) a skoro nebylo cim jezdit,ted to resim tak ze pulka nova a pulka jsou starsi kousky ktere me bavi a zatim to docela jde(nez se z tech novych stanou stare a tak to pujde porad dokola...)ahoj a opravuj a plat s laskou.

reagovat
Jakub Pospíšil
15. března 2019, 09:42
1

Chasi, nejsi v tom sám. Od podzima na céčku odešla cívka, potom jsem musel udělat ramena (Lemforder), protože vůle v řízení byla tak 3 cm na každou stranu, při výměně ramen jsem si všiml, že propouští gufero u (tři roky staré) převodovky.
Véčko pro změnu pořád otravuje s hryzající zadní levou brzdou. Není to ručka, ale občas se prostě po přibrždění nevrátí desky od kotouče.
Jo a tu ručku, tu mám na kombíku úplně odpojenou, protože prostě nikdy pořádně nefungovala (ačkoli pakny a bubnokotouče jsem měnil loni na podzim).
Zkrátka to je řehole...
"Kup si Volvo, je to spolehlivý švédský auto, to se jen tak nerozbije."
-
Komentář upraven 15. 3. 2019, 09:44:12

reagovat
Kuře
15. března 2019, 15:36
0

Vidíš, já zase slýchávali "Fordem tam a vlakem zpatky"

A ten debilní krám se ne a ne rozbit abych si mohl v klidu koupit nový;)
-
Komentář upraven 15. 3. 2019, 16:58:22

Chase
15. března 2019, 17:37
0

Řekněme si na rovimu, že každý stroj se jednoho dne opotřebuje a to bez ohledu na značku. Většina závad jsou prostě spotřební materiály, ale vždycky pobaví, jak si vyberou to správné načasování, kdy se projevit :)

Na druhou stranu, když se svých Volvo zastanu, tak i přes jejich náladovost, mě ta auta nikdy nikde nenechala. To kdysi firemní Focus 1,6TDCi mě dokázal bachař na holičkách třeba dvakrát do měsíce :D (ale tam za to mohl primárně ten motor, který Ford přebral od PSA a definitně ho doprasil).

Každopádně jak už jsem řekl, je úplně jedno jakou značkou člověk jezdí, jednou se to stejně zastaví, když to budeš nejméně čekat :D

Xp
Xpepe
15. března 2019, 13:25
-1

Nechci byt pichat do vosiho, ale toto jsou typicke symptomy zanedbane preventivni udrzby. Samozrejme se tyto vzdy projevi po zimni delsi odstavce (lanovody, loziska, brzdy, ovl spojky, uniky oleje...atd). ...se nam tu totiz v CR rozmohl takovy nesvar, lidi s auty jezdi dokud jim to dovoli a na preventivni udrzbu nedbaji :))), opravy resi az kdyz jim to nejezdi, nebo jim to penezenka dovoli.

reagovat
Chase
15. března 2019, 17:30
0

Tak jde o to, co si představuješ pod preventivní údržbou. :) Mohu tě uklidnit, že zrovna mým strojům se dostává údržby dosti nadstandardní. Jen C70 jaksi vydrželo ložisko rok (holt R18 a české silnice) a díky "drobným" úpravám sežrala svíčky asi za 8000km :D

Jimi
15. března 2019, 22:40
0

Pokud to situace dovolí, všechny auta by měly jezdit aspoň jednou týdně delší trasu min. 30km, tzv. "vyhnat pavouky". Jinak to jen rezne a dřív odcházejí díly. Jsou lepší a horší řešení konstrukcí, někdy se lpění na konkrétní značce v určitém čase nemusí vyplatit...

reagovat
krab
16. března 2019, 09:44
1

Klasika - čím víc aut tím víc "zábavy" na hraní. :)
Tohle ještě jde, ono to fakt chce každý auto ideálně jednou za týden projet na hodinku někam a zůstane pak rozhýbané. Většinou všechna auta projedu i v zimě, prostě najdu nějakej den kdy je sucho a nedostane to solnou sprchu.

To že je vždycky nějaká věc co potřebuje opravit, to znám docela dobře. A když jí spravíš, najde se zas něco dalšího, případně se rozbije další auto. Ale nakonec - dyť to děláme, že nás to baví :)

reagovat
Perníček
16. března 2019, 20:59
0

Po tom, co sem napsal komentář Kuba o problémech s C70, tak se bojím toho okamžiku, kdy na konci měsíce se po dlouhém zimním spánku potkám s tou naší, začínám se bát, co bude chtít. :-D

reagovat
ToMyx
05. dubna 2019, 09:30
0

Ouu, tohle by pro mě byla noční můra a časem by mě asi odvezli do blázince. Moje auta jsou pro mě poslední oáza klidu, moje zenová zahrádka. Kdyby už ani tohle nefungovalo, přešel bych k radikálním opatřením :-)
Asi jsem zhýčkaný tím, že moje auta nic kromě pravdelné spotřebky nepotřebují. Nedávno mi začala nepravidelně vyskakovat 5ka na Avensisu, ale to je jednoduchá oprava za pár tisíc přímo na autě. Je to první opravdová závada po nájezdu 200tkm a já si říkal, jestli není čas na výměnu za novější :-)
Kdybych měl podobné vleklé blbosti řešit i třeba s víkendovkou, asi bych udělal to co dělám. Dlouhý zimní servis, kde nechám zrepasovat vše co by mohlo být potenciálně rizikové. Já vím, mně se to kecá, na Primeru stojí všechno pakatel, ale i tak, nemám tak silné nervy jako ty. Vždycky si cenu i náročnost úprav na autě obhajuju tím, že nemusím, že chci. Pokud bych musel, pomalu by mě ovládal ten pocit, že se na auto nemůžu spolehnout.
Jsi můj hrdina, že to zvládáš takhle v klidu!

reagovat