načítám data...

Bazarový snílek o autech, kterým se ještě nesplašily ceny

15. října 2021, 12:20 18 komentářů Vavris

Taky už jste zjistili, že auta, která jste si v roce 2010 nemohli koupit, protože byla na váš poststudentský mrzký příjem moc drahá, si v roce 2021 nemůžete koupit, protože jsou na váš nadprůměrný příjem moc drahá?

zobrazit celou galeriiVavris Vavrisovic: Bazarový snílek o autech, kterým se ještě nesplašily ceny

Situace na trhu s novými automobily v kombinaci se strachem z elektrifikace, bublinou zaručených investic a inflací jak řemen, dohromady způsobily, že kopupit hezké zajímavé auto za rozumnou cenu už skoro nejde. Svou 8 let starou MX-5 bych dnes pravděpodobně bez problémů prodal za víc, než za kolik jsem ji před 3 lety koupil. A to je opravdu úchylné, uvážíme-li, že je to ten nejobyčejnější sporťák mířící do toho nejhoršího automobilového věku, což vždycky znamenalo setrvalý pokles hodnoty. Jenže nyní to tak není. Auta z osmdesátek a devadesátek jsou úchylně předražená, protože prostě nejsou. Auta z nultých let se ve svém cenovém pádu zhruba před 5 lety nepochopitelně zasekla a mnoho z nich už také provedlo obrátku směrem k vyšším cenám. A zánovní záležitosti se často po několika letech prodávají za ceny blízké novému autu. 

Přes tuto podivnou tržní situaci se stále dá najít pár výjimek, které vzhledem k dobové nebo typové konkurenci splňují heslo o dobrém poměru ceny a výkonu. A mě zrovna pár takových věcí cvrnklo přes nos v inzerci

MG-F 1.8 VVC

Jsem dost pragmatický člověk. MG-F je jistě velmi zajímavá věc, ale upřímně jsem nikdy neviděl důvod, proč jít zrovna cestou MG-F, když existuje (spolehlivější, servisně jednodušší a jízdně talentovanější) Miata, popřípadě (když chci motor uprostřed) MR2. Samozřejmě chápu, když si pro jeho anglický charakter a neoukoukanost někdo vybral právě MG. Jenže časy se mění. Hezké NA pod 200 neseženete, NB 1.8 v solidním stavu se také běžně nabízejí na dohled této hranici. A proto si říkám, že t ohle zelené britské dekapitované vozidlo se silnější motorizací VVC a karoserií ve stavu, o kterém si může drtivá většina roadsteří nabídky nechat jen zdát, musí velmi rychle zmizet. Podobně zachovalá japonská konkurnce by stála dvojnásobek.. A 2x lepší fakt není.

Fiat Coupe 2.0 20VT

Pětiválec a 220 koní v ikonickém kabátku od pana Banglea za 120 tyček? Připadá to jenom mi jako málo? Tady se omezím jen na konstatování, že v případě tohoto Fiatu Coupé lituji, že opravdu nechci a nemám důvod mít další auto.

Audi TT 1.8T Quattro

Nechejte si řeči o nudném zlu pro frikulíny a neúspěšné fotbalisty. První TT zraje. Jasně, není to prototyp řidičského orgasmu, ale to po něm snad ani nikdo nemusí chtít (i když, moje guilty pleasure je nějaká posh TT postavená jako rychlý trackday ničič ega petrolheadů). Haldex první generace stojí za prd, ale 165 kilowatt umí zatáhnout velmi samozřejmým způsobem a TT je prostě efektivní. A bůh ví proč stojí daleko míň než technicky velice příbuzná S3. Myslím, že přijde doba, kdy se budeme divit, že se TT prodávalo levněji než S3 – ta sice vypadá chlapsky svalnatě, ale z TT bude designová ikona jak řemen. Byly doby, kdy se docela mint kousky daly sehnat i kolem kila, teď už je to spíš 150, ale i to je pořád fajn.

Hyundai i30 N 

Je tady screen na auto z áček, ale i30 N je dobrou nabídkou tak nějak obecně. 779 za nový hot hatch, který se zábavností řadí ke špičce třídy, a přitom je minimálně o 100 tisíc levnější než konkurence? Me gusta. Hyundai jako jediné vozidlo kategorie ještě alespoň trochu cenou připomíná doby, kdy bylo líp. Na internetech sice občas najdete informace o něčem, co bych nazval “toyobaru syndrom” – tedy že některé vozy majitelů nedosahují deklarovaných hodnot výkonu, přesto si budu stát za svým, že i30N je v kontextu doby a konkurence velmi výhodnou nabídkou, ať už nový nebo zánovní. 

BMW Z4 3.0i

Tohle auto ve své době konkurovalo Boxsteru S a Hondě S2000, stálo podobné peníze jako nové a dlouho stálo podobné peníze i jako ojeté. Objektivně vzato asi Z4 nedosahuje sportovních kvalit svých konkurentů, leč bylo by malicherné označovat jej snad kvůli toho jako špatné auto. Pořád je to mnichovská zadokolka s řadovým šestiválcem a velmi specifickým posezem téměř až na zadní nápravě. S masitým zátahem motoru M54 a typickou odezvou ovládacích prvků… A z nějakého důvodu se teď prodává téměř za třetinu ceny podobně staré Hondy a téměř polovinu ceny podobně starého Boxsteru. A to fakt není adekvátní rozdíl. Stejně jako to, že Z4 v žádném případě není horším autem, než starší, pomalejší a dražší Z3 

A teď je řada na vás – protože podobných příkladů bude existovat jistě více.

 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

tomyks
15. října 2021, 13:51
1

To MG bych klidně i naskladnil. Je to koncepčně zajímavé, před Miatou jsem po nich hodně koukal a i tento konkrétní kus vypadá víc než dobře. Jdu si přeměřit garáž.

reagovat
MMM
15. října 2021, 20:20
0

1. MGF nekupovat (má stupidní hyhrogaz pružení, které uniká, kapalina je drahá a jestli jsou v republice dva mechanici co to umí) a zase ten podvozek ujde...
2. MGTF kupovat můžete, má pružinový podvozek
Pozor na motory, bývají s tím problémy, zapadávají vložky válců... je to pořád dokola
Jen vždy berte auta bez smítka rzi... co s tím pak, nic nepovolíte, excentrik, geometrie...

Paul
16. října 2021, 21:14
0

V tomhle ti musím oponovat. Pokud koupíš kus do kterého se nepodíval nějaký garážový kutil z Horní Dolní, pak ti vložka nespadne. To samé platí i o podvozku s hydragasem. Jako u každého auta je to o odfláknutém servisu.

MMM
17. října 2021, 10:07
-1

Oponovat můžeš jak chceš, je to nekvalitní motor a podvozek :)
Prodali jsme totiž stovky motorů... to zoufalství chudých roveráků... všichni jako přes kopírák... za pár šupů koupili čtyř, či šestiválcové auto, která nikdo nechce (je jedno jestli neznalosti, nebo přišli pro auto do bazaru, to bylo špatné... hele, co to tam v rohu stojí, tak levné? To bereme, aniž by o té značce věděli, že vůbec existuje).

Ten motor opravit řádně nejde, je to vždy kutilská záležitost i s proti motorářem, nikdo nezaručí, jak dlouho to bude fungovat a nikdo neví, jestli to po opravě vůbec bude fungovat... takže je lepší/levnější se modlit za sehnání špatně sehnatelného motoru, který ještě je v autě, jede a není mrtvý...

Podvozkově... každé druhé MG, spíš téměř každé je lehlé... už před dvaceti lety s tím byl obrovský problém... co teprve hydragas dnes, že by obživnul stářím, membrány v uzavřených ocelových válcích :)

Tohle chce fandu, kutila, který umí opravovat sám.

Jinak když už servis, tak kdysi byl dobrý a snad jediný spolehlivý mechanik Mirek Mareda

Paul
17. října 2021, 16:25
0

Samozřejmě že to chce fandu v tom s tebou souhlasím. A jít si koupit do bazaru auto s tím že nemám potuchy co je to vůbec za značku a vzít to jen na základě ceny je nebetyčná hloupost. Pak je jasné že dotyčný se nestačí divit že to laciné auto z rohu, spolkne na servisu klidně pětinásobek toho za co to koupil. Faktem je že schopných servismanů je tady málo. Výsledkem jsou pak třeba zničené membrány v hydragasu, protože to nějaký jouda doplnil LHM kapalinou. Ale jinak platí že auto není rozbité ale je britské :) Něco o tom vím, mám doma zástupce hned tří ostrovních značek.

MMM
17. října 2021, 16:51
1

Já si to myslel :)

Jakub Pospíšil
15. října 2021, 15:16
2

Jev se dá pozorovat i u Barchetty, která sice nenabízí pětiválec, ale ta šikovná 1,8 taky nabídne slušnou dynamiku a stojí to třetinu ceny MX5 (které to ujede).

reagovat
af
afro-r1
15. října 2021, 15:24
4

Uz roky rikam, ze spejeme ke kubanskemu automobilovemu systemu. Co se vyrobilo, to se vyrobilo, vic uz toho nebude.

Statem regulovane hospodarstvi (zni lepe nez socialismus) nefunguje nikde v zadne dobe a ani soucasne zelene nebude fungovat o moc lepe.
Obecne se da rici, ze se zhrube do roku 2005 vyrabely auta takrka jen podle vule zakazniku a pote cim dal vice podle vule statu. O co je zajem, to se vyrabet nesmi, o co zajem neni se dnes naopak jede ve velkem.
Doba velkych uletu a bezstarostnych pridavku ve vyrobni palete skoncila v letech 2001-2003. (Clio V6, Golf VR6, Fabia 2,0/1,9, BMW 3 s R6 uz od social verze, Omega, Signum V6, Peugeoty, Citroeny...
Dnes je regulovana bida v daily autech a potom stale jeste dobre volby mezi drakymi sportaky. Mezi tim velka mezera. A to zene ceny zajimavych aut nahoru.

reagovat
Sa
Sato
15. října 2021, 15:32
0

Asi prokrastinujeme rovnakym sposobom, Z4, MGF a pradoxne aj to i30N som si tiez vsimol. Hlavne strasny kontrast vidim napr pri porovnani Astry OPC s I30N kde je rozdiel nic moc velky, nechapem ziadne plus pre astry a tie auta su tak 2x stara.

K tomu coupe, kedysi sa dali aj za ovela menej, podobne ako 156ky s malym bussom, ale 120 je stale dobra cena za to co to je. Som rad, ze sa to nepredava vo vedlajsej vesnici, inak by sa mi to povalovalo pred barakom jedno coupe vo farbe ktora sa mi az tak nepaci :)

Doplnim: 130i, F30 335i, RX-8, Genesis Coupe, Megan 2.0 tce (ne GT)

reagovat
je
jerry
16. října 2021, 10:06
2

Fiat Coupe sehnat v pěkném stavu je kumšt i v Německu, natož u nás. Ale ta Z4 nepodlehla takovému šílenství jako plno jiných aut a je jich v nabídce dost. Byly doby, kdy bývala výrazně dražší než MX-5 NC. Dnes koukám stojí stejně. Jsou to jízdně dost jiná auta, ale i tak zajímavý vývoj.

reagovat
krab
16. října 2021, 11:38
0

Ono je bohužel drahý tak nějak všechno pomalu v letošním roce... i30 N souhlasím úplně, dokonce teď nedávno po týdnu ježdění právě zrovna náhodou v tý červený z té fotky mi hodně svrběla peněženka, že bych to dokonce nasál. Ale sleva oproti novýmu nic moc, všechny ty roční, dvouletý vyjdou cca jen o 100-150 tis níž než ceníkovka a to už mají něco najeto. To by dřív bylo min. o 200 níž. Jenže když ta nová nejsou a čeká se na ně 10 měsíců, tak to takhle vypadá. Skoro si říkám, že třeba reálně tý nový Toyoty GR86 se první zákazníci dřív než příští rok na podzim asi nedočkají.

Za nesplašené ceny si myslím jde koupit pořád v levnějších kategoriích jak se tu zmiňuje to MGF, Barchetta, ale třeba si myslím, že nejzajímavější kolem těch 150 tis jsou Clia R.S. , ty dvojkový 172 nebo 182, ty mě baví.

V těch dražších autech se mi nezdá, že by se nějak zbláznily ceny u běžnějších verzí Boxsterů , první gen. Caymana anebo i taky pořád ty 996tky. Už nejdou sice hezké s manuálem koupit za 600, to by byla velká náhoda, kdyby se povedlo, ale kolem těch 700 - 900 tis je pásmo, kde se dají pořád najít pěkná auta. Akorát v ČR prakticky nic z toho na prodej není. Caymany 987 S tak nějak podobně. Takže to zatím extra nahoru nešlo a počítám, že snad asi ani nepůjde, vyrobilo se jich hodně.

Na druhou stranu emkové bavoráky, Honda S2000 , vzducháče 911 a další oblíbený auta šly fakt nahoru za poslední dva roky až moc.

reagovat
HeavySmoker
18. října 2021, 17:06
0

Len k tým 996tkám. Medziročne ponukové ceny v inzerátoch šli +40%. V porovnaní s tým zvyšok trhu jazdeniek cca. 5%. Ono sa to len tak nezdá, lebo to rastie z nižšej bázy. Aj Boxster šiel ešte nedávno v peknom stave zohnať za 10 tisíc Eur, dnes tak 13. Stále je to asi dobrý deal, ale osobne mi to do kategórie áut ktorým sa ceny ešte nezbláznili úplne nezapadá.

David Střítežský
18. října 2021, 11:15
1

Fiesta ST150, akorat u tech nad 100 se pise ze jsou po repasi motoru a u tech pod 100 ne ...
ale jde i kombinace kastle za 40 a repasnutyho motoru za 30 davajici dohromady "čerstvý ST za 70 :) a projekt na zimu je na spadnuti.
https://auto.bazos.cz/inzerat/142656943/ford-fiesta-st150-klepe-na-klice.php
https://auto.bazos.cz/inzerat/142832299/Ford-Duratec-HE-fiesta-ST150.php

reagovat
ge
geralt
19. října 2021, 17:03
1

Mel jsem Coupe s obyc atmo 1.8 a bylo to takove fajn nadsene svezeni, bohuzel italsky posed kratke nohy/dlouhe ruce" nebyl idelani. Design toho auta vubec nestarne.

reagovat
fu
furrow
20. října 2021, 18:13
0

Dobrý večer. Se zeptám, objevil jsem na prodej tuto mazdu:
https://www.sauto.cz/osobni/detail/mazda/rx-8/153483324
Má někdo s tímto autem v automatu zkušenost. Je to krásné sportovní a přitom praktické auto, ale mám strach z toho motoru Wankel.

reagovat
Jimi
22. října 2021, 12:23
0

Stačí zajít na fóra, kde se problematice tohoto mazdího wankelu věnují. Auto skvělé koncepcí, spotřeba v průměru tak 13/14. Podle celkových km je tak 40-50tis. k dobru, potom asi repas nebo swap (ale v ČR to asi nejde).

fu
furrow
22. října 2021, 16:00
0

Díky za reakci. Asi tak jak píšeš to je. Spotřeba brutalní...

Goldies
22. října 2021, 11:24
1

Pod TT se podepisuji! Cca před 3 lety koupeno za kilo a kdybych nebyl debil tak sem to turbo 2x neopravoval :-D jinak je to auto fakt úžasný. V přímce mě děsně baví, v zatáčkách mám trochu strach :-) jinak se opravdu dá doporučit, s tím že cena poroste se to i kupovalo. Už tenkrát sem tušil :-)

reagovat