načítám data...

Audi S6 V10 Quattro (C6) Avant

10. září 2018, 13:39 29 komentářů beastar

Jak to dopadne když se kříží retrívr a pitbull? A je to vůbec dobrý nápad nebo je to proti přírodě?

zobrazit celou galeriiLe patron des patrons Beastar!!: Audi S6 V10 Quattro (C6) Avant

Audi dělá už možná přes třicet let auta, která větší část společnosti vidí jako sportovní a neskutečně luxusní produkty. O tom jak to vidí větší část nadšenců do aut a puristů bychom mohli polemizovat. Většinou ale jinak, než ta první jmenovaná parta. Obyčejná Audi A6 třetí generace ani v době vzniku nebudila vnějším vzhledem nějaké orgastické emoce. A v případě, že se pod kapotou nacházel čtyřválcový diesel s nějakými 103 kW, auto rozhodně nenabídlo ani za mák výrazné dynamiky. O zážitcích za volantem takové věci jsme si mohli nechat zdát. Když už Audi tak jedině s pohonem všech čtyř kol Quattro. A pořádným motorem. Tak zní banální poučka správného fandy do techniky od našich mírumilovných a nekonfliktních sousedů.

  Audi S6 vycházející z třetí generace A6 bylo veřejnosti představeno v roce 2006. A hlavní atrakce tohoto auta se nacházela pod kapotou. Netrénované oko běžného motoristy většinou zvenčí nepozná rozdíl oproti běžným verzím. Ono těch rozdílů vně vozu zase tolik není. Jsou tady větší kola a o něco více chromu. Potom dvě lišty na předním nárazníku. A samozřejmě nezbytná plaketka s označením modelu v přední masce. S6 v této podobě vydržela navíc ve výrobě pět let. Za tuto dobu se kromě opravdu kosmetických změn mnoho neudálo. Design jde označit slovem konzervativní. Dokonce si myslím, že jak sedan, tak kombi by mohlo sloužit ve školách designu. Jako ideální přiklad k tomu jak udělat auto které nikoho neurazí ale ani nenadchne. Prostě je to od pohledu obyčejné auto. V obou karosářských variantách s obřím zavazadelníkem. Jen pod kapotu se dostalo něco, co obyčejné rozhodně není. Desetiválec s více jak pěti litry objemu. Proti motoru, který využívá volkssupersport Gallardo je tady několik rozdílů, ale co. Lidově se vžilo, že je to ta audina co má motor z Lamborghini. I když z takových 90% je to vlastně asi pravda. Bohužel tenhle agilní a zajímavý motor je v lambu uložený kapánek jinde, než v S6. Ano jinak a lépe.  

Krotit nakonec na silnici přes 400 koní a trochu toho krouťáku je nakonec docela i zábava. Přestože sedíte v takové almaře a pomáhá vám v řešení krizí elektronika. V jistém slova smyslu. Motor nemá slabé místo. A hlavně dodává autu adekvátní zvuk. Adekvátní čtyřem koncovkám výfuku a celkové atmosféře. Ne však na palubě. Audi prostě umí šířit auru kolem. Zvuk motoru si totiž užije spíše okolí, než řidič. Přece jen není to okruhové náčiní ale limuzína vyšší střední třídy. V přímce se jedná o královské poježdění a pod pravou nožkou je vždycky dost střeliva k tomu vystřelit jak šíp z luku. (toho jak měl Rambo) Celé kouzlo brutálního zátahu a aura neporazitelnosti se začne ztrácet v první prudší zatáčce. Nedej bože šikaně. Samozřejmě hodně toho zachraňuje čtyřkolka. Stejně máte někdy ale pocit že se to celé utrhne a uděláte krásný double-full, full do pole. Prostě typická nedotáčivost se dostavuje i u rychlé verze. Holt žralok s obratností běluhy toho v korálovém útesu příliš neuloví. Nutno přiznat že se tyto pocity dostaví, až když ručička tachometru atakuje rychlosti rovnající se dvojnásobku povoleného limitu na našich skoro silnicích. Cestovní tempo na delší trase nabídne S6 vskutku vysoké a na dálnici se lze podívat i do pásma rychlostí kde většina aut končí. Na stovce jste za pět sekund. Zátah motoru je mohutný a celé se to děje lineárně a jakoby samozřejmě. Jestli tohle auto něco nabídne, tak je to pocit rychlosti. A nezničitelnosti. Což podle mě v mnoha majitelích běžných verzí probouzí ty nejhorší pudy.

Zvenčí máme tedy klasické tvary a pod kapotou velmi kvalitní a zvučný motor. Tomu sekunduje, automatická převodovka ZF s šesti stupni a řadí i po téměř 170,000 km fantasticky. Ano je hloupá a někdy trochu váhá, jaký stupeň má zvolit. Někdy zase vnímáte prodlevu ve zrychlení, protože převodovka prostě počká, až řeknete tak co je. Jak jsem tento vzorec doplnil, ještě o vulgaritu efekt katapultu se dostavil. V dnešní době nemyslitelné za věku Tiptrocnicu naprosto běžné.  Nicméně ve srovnání s dnešním DSG řadí veskrze plynule a bez otravného škubání. Ve sportovním režimu potom nechá motor vytáčet. A ono to vlastně stačí. Můžete si pomoci také pádly pod volantem. Až si člověk vzpomene, že ty dnešní sportovní režimy, které vám snad nastaví i sedadlo a volant nejsou tak úplně třeba. Vaše cesty provází čtyři dnes naprosto běžní asistenti. ESP je nastaveno citlivě a zasahuje o něco později než u běžných A6. Což je jenom můj pocit, ale přišlo mi to tak. Co je fajn můžete si ESP deaktivovat a je klid. Podvozek kde je použito, trochu toho hliníku, neoplývá dlouhou životností a ze zkušenosti mohu říct, že vyměnit všechno je běh na dlouhou trať. Ceny dílů už jsou ale spíše příznivé. Navíc nastavení podvozku je stále spíše měkké. Nelze napsat komfortní, protože to vypadá jinak. Příčné nerovnosti auto překonává zdatně a bez zvukové kulisy. Zvlněný povrch silnice a defekty vozovky jsou pravým opakem. Nejdříve rána potom zavrže interiér a celé to poskočí o pár centimetrů jinam. Možná za to nesou trochu odpovědnosti i velká kola, ale není to prostě ono. Zejména potom kdy se snažíte o dynamickou sportovní jízdu. Na kterou má auto parametry, ale bohužel podvozek má limity opravdu jinde, než strojovna pod kapotou. Pojetí ani ryba ani rak u výkonnostní verze prostě nefunguje. Tohle dá hned vzpomenout na neblaze proslavenou oktávku RS první generace.

Brzdy jsou účinné a jejich dávkování je veskrze příjemné. Někdy auto při úplném zastavení sice připomíná tramvaj. To ale přičítám spíše krkolomnému podřazování převodovky. Obrovské vnitřně chlazené kotouče na všech kolech na auto stačí. Uvnitř je verze S6 od běžných A6 odlišná zejména maximální možnou výbavou a použitím skvělých sportovně střižených sedadel. Polohu za volantem by měl najít každý. Sedadla jsou elektricky nastavitelná ve všech směrech a nabídnou příjemnou kombinaci pohodlí a tuhosti. Jinými slovy v zatáčkách z nich nikam nekloužete. Volant je to co Audi umí a umělo. Hned jak za něj vezmete, sebevědomí vám stoupne a zalije vás pocit blaženosti. Dodnes nechápu, jak to dělají. Budou v tom drogy. Kůže napuštěná kokainem. Něco jako omáčka v Big Macu. Tajná receptura. Systém Servotronic s proměnlivým účinkem občas pozapomene a nechá řízení rozbředlé jak bagetu od Babiše. Ve vyšších rychlostech je vše tak jak má být. Nic jako zpětnou vazbu bych tady nečekal, ale řekněme, že tušíte, kam se auto vydá. Poloměr otáčení je zoufale malý a ve městě je to někdy opravdu boj.  

Všechno ostatní, co vás obklopí uvnitř, působí i po letech velmi příjemně. Použité materiály co se dneska už nepoužívají a jsou skutečně hodnotné. Hromada tlačítek rozesetá kolem voliče automatu. A tehdy převratný dnes beznadějně zastaralý systém Audi MMI. Uvnitř auta se nese taková ta relativně příjemná vůně devadesátkových plastů od VW. Prostě trochu nostalgie. Což je v autě starém jen osm let velmi překvapivé. K tomu systému MMI. Člověk zjistí, že nacpat všechno na dotekový displej přes půl auta je rozhodně levnější ale nemusí to být nutně praktičtější. Paradoxně jsem neměl problém s ovládáním ničeho. A že toho tady je. Navigace, dvd, televize, rádio a další nastavení. S kolečkem na středové konzoly, tlačítky na volantu a pár knoflíky jinde si prostě člověk úplně v pohodě vystačí, aniž by ho to jakkoliv zatěžovalo a obtěžovalo. Jasně nevypadá to dnes tak cool. A je to dražší. Dokonce i za řidičem, který není úplně hobitem, je dostatek prostoru. Vzadu si i tak nejlépe posedí ideálně dva cestující. Komfortní výbavy je tolik, že všechno vyzkoušet zabere půl pracovní doby vietnamské večerky. Hudba od Bose a natáčecí adaptivní světlomety jsou už jenom třešínkou na pomyslném dortu. Bezpečnost na palubě jistí osm pytlů a předpínače bezpečnostních pásů a také skoro dvě tuny hmotnosti. Nicméně cenovka nového vozu byla ekvivalentem ceny pěkného domku s pozemkem a bazénkem u Berouna. Tak na tom není nic moc překvapivého.

Při trochu aktivní jízdě začne spotřeba paliva atakovat hranici 17 litrů na sto. Jedná se tedy o hranici, kde končí kluci a začínají pravý chlapy. (tvrdí fanoušci amerik) Při rozumném defenzivním stylu jízdy lze toto nechutné číslo stlačit pod 15 litrů. Nicméně tohle Audi si nebude kupovat nikdo kvůli spotřebě paliva. Přidanou hodnotu auta vidím v systému pohonu všech kol, Quattro. Sjet na rozbahněnou cestu i na devatenáctkách s nízkým profilem totiž nepředstavuje problém. Kopec vás nezastaví a jediným limitujícím faktorem je světlá výška a odvaha řidiče. Vyjedete vskutku nevídané věci. Dnes by mohla být motivací k nákupu zejména přítomnost motoru, který se v běžnějším autě už jen tak nevyskytne. Spíše už nikdy. Každopádně tohle není auto na hraní. Je bez problémů použitelné denně jen náklady na provoz i včetně spotřebních věcí budou zhruba o 50% vyšší, než u běžných lépe vybavených verzí. Největší devizou S6 je zvuk vytočeného motoru a až neskutečná cestovní rychlost. Vzhledem ke kategorii a váze auta lze považovat Audi S6 jízdně za uspokojivé a velice komfortní. Servisní náročnost se bude rovnat typu použití vozu. Pokud by někdo uvažoval o tom jezdit tímto vozem denně. Kromě vysoké spotřeby benzínu musí dopředu počítat i s vyšší cenou některých spotřebních dílů. Fatální jsou potom případně poruchy na motoru. Je to svého druhu unikát. Na druhou stranu většina auta je postavená ještě podle receptů let dávno minulých a drží. U některých kusů může řádit šotek v elektronice a to také není nic příjemného.

Podtrženo sečteno ano ale s vykřičníky. Je nutné dobře rozmýšlet a vědět že pořizovací cenou kolem čtyř set tisíc to vše teprve začíná.

Důvody proč tohle mít doma:

-mám rád desetiválec a do Gallarda nenarvu děti

-mám rád pola od Laurena a chci být v partě

-nevím co s penězi a sponzorovat naši lokální benzínku mě baví

-miluju rychlost…..

-baví mě nesmyslně rychlé almary co hrabou čtyřmi, ale nemám rád Subaru ani EVO

– když neudělám 1x denně stovku pod 6s špatně se mi spí           

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

BigBen
10. září 2018, 14:50
3

Tato recenze vtipně a časově navazuje na článek: "Sypat nebo dojezdit? Kde je hranice?"
Ten kdo tohle koupí musí přehazovat prachy vidlema jinak si bude muset denně klást výše uvedenou otázku.

reagovat
krab
10. září 2018, 15:28
1

No zkušeně , Beastar :-D Tahle auta jsou skvělá. A vlastně jsou děsně levná. Ať už je to hrozivý desetiválec od BMW nebo od Audi. Je to paráda si s něčím podobným týden pojezdit, odčerpat pár tisíc z bankovního konta na benzínu a pak zase s radostí vrátit :)

Krutá pravda je, že právě lidem, kteří ten půlmíč na auto vydělají a koupí si ho v cashi často pak záhy po nákupu začne docházet, že pokud v životě před desetiválcem něco ušetřili, v životě následujícím už budou spíš vyhlížet den, kdy přijde další výplata, nebo zákazník zaplatí za provedenou práci...

A ti kdož si tohle koupí na úvěr nechť se pokřižují a pan farář je svěcenou vodou polije. Protože ti musí mít ještě navíc velký štěstí, že si aspoň těch pár měsíců pojezdí, než se to auto podělá :)

Schválně to přeháním, ale vidím v reálným obraze co stojí provoz staršího Porsche 911. V podstatě bych ho mohl používat denně, ale nedělám to, zčásti i kvůli těm nákladům. Ono se to nezdá, ale prostě každá sranda něco stojí.
-
Komentář upraven 10. 9. 2018, 15:29:33

reagovat
ma
martinw
10. září 2018, 16:07
0

půlmíč pečlivého střádání a následná koupě - to je malá část řidičů. Většinou s tím jezdí nějaký vůdce gangu junior nebo alfa samec neplatič...

beastar
10. září 2018, 18:43
0

Je to tak. Jen než jsme to dali dohromady aby se to dalo vůbec nabízet stálo bez pár drobných skoro sto tisíc. A to se dávala do kupy přední náprava a nějaké drobnosti. Plus tam bylo pár chyb v elektrice. Nefunkční naklápění světel a nějaký menší softwarový chyby. Respektive aby to nakonec nedopadlo tak, že se to bude vlastně jenom půjčovat:)) A taky je na to fajn pojistka. Taková přátelská cena a stejně je to pořád rána. Servisně na tom ta 911 cenama bude podobně. Brát si to na leasing je asi blbý a koupit si to za hotovku. Joo to asi jde. Jen prostě nejde počítat s tim, že kupní cenou to všechno skončilo a bude se lejt jenom 98smička z ona a bude se lítat. Nebude. O tom kdo s tim jezdí si netroufám uvažovat. Většina jich sedí někde u prodejce, několik v garáži jako 2 až 3 auto. V zahraničí to často bývalo prvním autem hlavy domácnosti, která má nadstandart v rámci švýcarského průmněru. U nás to je tak, že to nemá skoro nikdo kromě exekutorů, vymahačů a prodejců heroinu.

Adam
10. září 2018, 18:54
1

S E39 V8 se citim presne, jako vyhliyejici dalsi vyplatu :D k vejsce je to trochu nesmysl, se mi vsichni snazi vnutit

Co
Cougar
10. září 2018, 19:28
0

Beastar: A to jste to tu nedávno nabízel jako rodinný, rychlý kombík.. Přitom to je jen stará, nenažraná vrána, kterou není zábava živit. :-)
PS: Blog jsem proletěl jen letmě, tyhle auta jdou mimo mě.

beastar
10. září 2018, 20:01
0

Nebyla to rs6? To rodinny auto. Myslim že to byl vtip. Živit? Jako proč ne jen to není pro všechny. Osm let není úplně starý auto. Účel bylo poslat do světa zprávy, že to neni jako dvoulitrová ofce v kombíku na dojíždění do kolbenu 5x týdně. Tak úplně vhodný;)

Co
Cougar
10. září 2018, 20:24
0

Myslím, že ano byla. Ale to už není o moc větší rozdíl. :-) I tak si myslím, že tudy cesta nevede, viz výše. Neznám nikoho kdo by si tohle koupil jako daily káru. Všichni to vidí stejně jako Vy, vyšší nájezd, výkonná nafta, co potěší rychlostí stejně a jede za polovinu..
A cílovka Škodovky nejsem. Dál rýpat nebudu a ani jsem nechtěl. ;-)

beastar
10. září 2018, 23:58
0

Rs6 a s6 je ještě trochu rozdíl v brzdách a podvozku. Rs6 už je problém i na spotřebáku. Jako daily jedině s malým nájezdem pro fandu. Jinak ani náhodou. A to se bavíme o s6.Přesně na velký nájezdy a služebky zatím silná nafta co umí povozit a nežere 20. Proto to bmw i audi zatím drží v nabídce. A nakonec ani to Ghibli není v té naftě k zahození.

K tomu že jsem to doporučoval. Ano. Jako 4 purpose:) Za 400 000 chtít auto co jede, moc nezere a uveze rodinu a je to originál. Aby jich moc nebylo. Zadání skoro nereálné. Tak je na to nereálná odpověď, nebo nesmysl. Jasně že takovou úlohu splní A6 3.0 tdi Quattro v pohodě. Jen už to pak neni fancy, funny, original.

krab
11. září 2018, 10:03
0

Ono to zase není tak zlý jak to vypadá. Záleží na hodně okolnostech. Jednou věcí je nájezd a používání. Vyloženě na vysoký nájezdy ročně to prostě není ekonomický i když na to máš prachy. Na druhou stranu, na roční nájezd cca. 15 tisíc km, když jsi autíčkář, tak proč ne. Udělá to radost. Já osobně bych S6 s V10 nebral. Je to už trošku moc a ty náklady budou pravděpodobně fakt neúměrně stoupat.

Ale taková S4 Avant 4.2 může zafungovat výborně. To je auto který do 400 tisíc koupíš opravdu pěkný i s nižším nájezdem. Vyjde na min. půlku toho co by vyšlo C63 AMG ( který je samozřejmě lepší) a současně stojí i půlku toho co vyjde E90 M3. (která se dá na rozdíl od Audi použít i jako radost na jízdu po okruhu občas, když majitel chce)

Jenže Audi je praktičtější jako celoroční auto, může to být kombi a má výbornou trakci v zimě na sněhu. U nás to má takovou auru auta pro blbečky, na západ od nás ne. Svým způsobem je to výhodná koupě. Ale musíš vybrat pečlivě ten konkrétní exemplář, jaký chceš.

Já se někdy , když to půjde rád s S4 4.2 V8 svezu a jsem zvědav, jestli bych z toho auta měl radost jako z denního, nebo to za ty zvýšené náklady na provoz spíš nestojí

beastar
11. září 2018, 10:59
0

Tu modernizovanou 4.2 sem nikdy neviděl v akci. Starší 2.7 biturbo jo. A je to normálně v klidu jako daily. Ty s4 nejsou žádný supersporty. U s6 se stačí podívat na amg a em. A člověk zjistí že za 400 může v klidu koupit. A dalších 300 v klidu dát. A pořád je na svým. Ono to svádí k tomu právě brát to jako starou vranu protože kastle vznikla někdy v roce 2004:))

Pořád to je ale moderní a rychlý auto. Ne na okruhy. Není to pro každého a ne větší nájezdy hovadina. Nicméně jo v určitý konstelaci to může právě fungovat. Kdy tomu odpustis spotřebu a jakousi vzhledovou plytkost.

MartinCoupe
11. září 2018, 14:34
1

Znám 2 lidi co mají S6 a RS6 a ani jeden není úplně běžnej... :-)

beastar
11. září 2018, 14:54
0

Když to rozšířim tu definici. Znám asi 10 lidí co mají S nebo RS Audi. A ani jeden není úplně běžnej a skoro všichni maji buzér taštičku od Gucciho (dopň dle přání svého oblíbného klučinu) a peněženku voe za desítku. Vim dobře že se to prodá a taky vim komu :D

Ju
Junior
11. září 2018, 15:01
0

tak zrovna S audi výkonově odpovídá běžné konfekci u konkurence. 35i nebo 400.
takže fakt, že stojí půlku oproti plnotučným M/AMG zcela srozumitelný a očekávaný :)

beastar
11. září 2018, 15:24
0

Junior: Tohle co píšeš platilo možná tak někdy v roce 2001. Dneska už to takhle hodnotí opravdu minimum lidí. Srozumitelný to je když se o to trochu zajímáš. Jestli je pro tebe 35i běžná konfekce tak si docela masér:D Většina lidí to bere jako něco navíc. A to je další chyba dneska se výkonej motor evidentně v očích některých bere jako konfekce. Kdyby si žil a vnímal v roce 90 tak by si věděl že už jenom výkonej motor se bral jako něco TOP,)

MartinCoupe
11. září 2018, 16:20
0

Jasan Beastare, že jich znáš víc. :-) Zrovna tihle ty buzno taštičky za desítku nemají. Nedávno jsem si jednu S6 V10 pod plachtou prohlížel, když jsem byl na návštěve v Süd Bayern. Jinak velkej dík za test těhdle sebevražednejch (finančně) aut. ;-)

beastar
11. září 2018, 16:37
1

O tom to nemělo bejt jakože víc :D Je jasný že každej okolo sebe někoho s takovym autem bude mít. Zase na druhou stranu neni to žádnej supr ceněnej veterán ani supersport. Taky to tady někdo někde psal.... Vůdce gangu junior... a tak podobně to sedí docela. Pár sem těch aut taky už prodával a dokonce AUDI S7 no to bylo slávy na starym bělidle.
--- ale majitel to tady čte tak to musim jen v dobrým-- víš jak.

Zdravím do jedné nejmenované cestovky a ať slouží ta libová S7... to je volba panečku pro fajnšmekry :D

MartinCoupe
11. září 2018, 17:07
0

S7 musí bejt super. Můj tajnej tip je S5 V8 ;-)

Jimi
11. září 2018, 20:53
0

S5 V8 v manuálu je na tom finančně podobně... často se dělá spojka a převodovka...na blbnutí to bylo trochu poddimenzovaný, ale dá se to...

Ju
Junior
11. září 2018, 21:23
0

Bea: Ale šak mě chápeš. To, čemu audi už říká S, si můžeš u BMW objednat jako 35i, bez paketu, na 17". Do porovnání s M/AMG, jako udělal Krab, prostě patří až RS
A porovnání s nějakou E92 335i už zmiňovaná S5 V8 tak levná najednou není. :)

kuc_t
10. září 2018, 15:42
0

Beastare naprosto super ! Pobavilo

reagovat
ma
martinw
10. září 2018, 15:48
1

"Jestli tohle auto něco nabídne, tak je to pocit rychlosti. A nezničitelnosti. Což podle mě v mnoha majitelích běžných verzí probouzí ty nejhorší pudy."

...hezky napsano

reagovat
ToMyx
10. září 2018, 22:18
2

Pěkně pane Bíst:-) Tvůj žiletkarýllajf štajl se mi líbí čím dál víc Pěkná exotika ten desetivál v audi, jen co je pravda. Jsi mistr na vkládání bonmotů na místa, kde celému testu dají nový rozměr! Fajn čtení, který trefí kavku na palici :-)

reagovat
beastar
11. září 2018, 00:02
0

Dík. Vím že těch pár vás co to tady čte. Si rádi počtete i kritiku na zažité mýty a kretény okolo a na silný audi jde toho najít vždy dost:D Příště budu pokračovat s tímhle motorem dalším vozíkem kde se objevil. A bude to škandální kaming aut 4 ól wů nau ebáud yt;))

ToMyx
11. září 2018, 09:54
0

Já myslím, že fun základna bude mnohem širší než myslíš :-) A ta kritika je samozřejjmě to nej jak základnu ještě rozšířit! Máš skvělý zdroj, je fajn, že se nebojíš podělit ;-)

beastar
11. září 2018, 11:02
1

Jednou za půl roku se objeví něco rychlejšího jak bmw 3 a c coupé:))) Na začátku je jeden blog ročně....

Skipper
12. září 2018, 10:23
1

Zrovna jsem se koukal na účet, jestli už dorazila výplata a pak jsem si přečetl tenhle článek. Nejlepší místo: Sponzorovat lokální benzínku mé baví :D Nedávno jsem si uědomil, jaké jsou vlastně moje náklady na benzín (soutěź od Benziny, kde bylo nutné sbírat bločky). Kamarád mi oznámil, že vyhraje Mini. Ptal jsem se ho, kolik téch bločků má. Měl 2. (Fabia SDi). Tak jsem beze slov vytáhl ze skříňky moji hromádku (cca 30) :D

reagovat
Skipper
12. září 2018, 10:23
0

Samosebou jsme oba dva nevyhráli ani kulový...

beastar
12. září 2018, 14:01
0

No jo tyhle auta to je právě na bločkový soutěže terno. Mimochodem to naše gl taky. Je to jedna z daní za to, že si můžeš říct mám velkej silnej motor:))