Odpověď na tvou otákzu je jednoduchá - získáš větší průřez sacího kanálu->dopravíš víc směsi->větší výkon. Jinak tu EP3 má nově jeden z vyučujících :)
Aktual progress: Hlavní části motoru složeny!
Trochu se to protáhlo oproti plánu, protože když jsem si chystal rotory pro skládání, praskl mi jeden oil ring při jeho montáži (kdo někdy dělal rotary ví jak tam ty děvky jdou blbě )... takže jsem musel shánět jiný. Naštěstí mi pomohl Jura Beneš tady v Brně. Když už jsem za ním šel, rozhodl jsem se poptat i na exhaust sleeve - taková kovová vložka do jinak hliníkového housingu, která usměrňuje výfukové plyny a chrání housing od vysokých teplot, jeden můj byl trochu poškozený, takže by bylo nejlepší ho vyměnit. Získal jsem celý poškozený housing, ať si to z něj vymontuju. Z mého motoru to šlo naprosto hladce za pár minut. Z poškozeného housingu ani náhodou. Strávil jsem nad tím prakticky celý večer, prolíval jsem to už předem WDčkem, zkoušel to vymlátit kladivem, různě páčil a ani prd. Nakonec jsem musel housing vzít flexou což mě mrzelo, protože jsem si ho chtěl vyčistit a vystavit (ne, nejsem k***t a nezapomněl jsem vytáhnout z boku ty jistící piny, ty jsem mimochodem musel odvrtávat, protože se taky ani nehly narozdíl od mého motoru).
To co jsem objevil jsem ještě neviděl - kovový sleeve byl zcela srostlý s hliníkovým housingem nějakou podivnou sračkou, která nejvíce připomínala vodní kámen.
Sleeve se konečně povedlo oddělit a nastalo dlouhé čištění, abych měl pro příště vše připravené. Následně jsem to pak poskládal.
Nebylo to úplně bez problémů, protože úpravami na motoru nastaly některé nestandartní situace, které jsem musel vyřešit, ale to nemá smysl podrobně rozebírat pokud jste to neskládali. Pečlivě jsem utáhl motor dle daného pořadí na první předepsaný moment, namontoval olejovou pumpu, protizávaží, setrvák, sání, připravil svody. Následující večery jsem si pak chystal motorový prostor na návrat motoru - vše očistil od třicetiletých nánosů šmíru, nosník u turba ze kterého vlivem vysoké teploty slezla barva důkladně obrousil, ošetřil odrezovačem a pak stříknul dvěma vrstvami základu a dvěma barvy. Ještě chci koupit teplotně izolační fólii na to místo, ať mi to zas hned nesleze...
Práce mě ještě čeká jak na kostele, příští týden bych rád usadil motor na své místo a mohl tak začít řešit všechny hadice a trubky. Překopávat budu vlastně úplně všechno - chlazení vody, oleje i vzduchu, výfuk, natahání nové kabeláže pro programovatelnou řídící jednotku a pak to snad možná někdy ještě nastartuje a celé se to bude moct odladit na dynu :D
Tento příspěvek byl 01.12.2016 v 13:29 upravován.