načítám data...

Sen.

20. prosince 2016, 15:41 14 komentářů Wanix

Je to tady, můj sen se splnil. Navíc s příběhem, jaké čteme na různých webech o autech…

zobrazit celou galeriiWanix Rotary: Sen.

Kolikrát už se člověk rozplýval nad příběhy opuštěných a po mnoha letech nalezených aut, obvykle objevených v nenápadných stodolách. Srdce poskočí radostí nad prakticky jakýmkoli vozem, ale co kdyby to bylo zrovna vaše vysněné auto? A přece takový příběh může být skutečný. 

Hned v prvním příspěvku v mém vláknu o FC jsem psal že mým největším snem je Mazda RX-7 FD, aneb třetí generace RX-7, a věděl jsem že je to jen otázkou času KDY si ho koupím, žádné rozhodování JESTLI. S určitým zděšením jsem téměř pravidelně a rozhodně častěji než je zdrávo procházel všemožné inzerce a sledoval jak jejich cena neustále stoupá. Hrůza mě jímala při pomyšlení, že než se mi podaří potřebný finanční obnos našetřiti, bude cena vozu začínati tak na půl mega… A pak se to jednoho dne stalo. Objevilo se v Anglii na prodej za velmi, velmi dobrou cenu červené FD, zcela sériové, akorát zrezlý spodek. Začal jsem rozhazovat sítě. Jenže příliš pomalu, druhý den už inzerát neexistoval. Posmutnil jsem a život plynul dál. O zhruba měsíc a něco později jsem zas procházel inzerce, když najednou co to nevidím mezi čerstvě přidanými inzeráty, červené sériové FD za super cenu! Zcela evidentně to bylo to samé, buď ho někdo vrátil, že na opravy nemá, nebo šlo o nějaké překupníky, kdo ví. Každopádně rozhodování netrvalo ani minutu a už jsem žhavil kontakt na kamaráda v Anglii, který je mimochodem bývalý majitel mého černého FC (zdravím Marku! :) ) V popisu stálo, že auto vlastnil starší pán a že posledních 8 let stálo uložené ve stodole, čemuž odpovídá stav. Příběh jako z pohádky.

Domluvili jsme se že Marek zjistí více info a pokud možno auto rovnou zamluví. Auto bylo. Nefunguje prý vodní pumpa, ale motor startuje za studena i po zahřátí a chcípnutí. Domluvili jsme se že ho pojede osobně omrknout a případně složí zálohu ať už mi to nikdo podruhé nevyfoukne. Mezitím jsem už kontaktoval dovozce aut z Anglie Zemiho a obeznámil ho se situací. O pár dní později mi Marek volá že to byl prohlídnout a že kromě koroze o které vím z inzerátu z fotek fakt dobrý – motor zkoušel protočit s vypojenou palivovou pumpou (za žádnou cenu jsem nechtěl aby se to znovu startovalo vzhledem k citlivosti wankelu na teploty) a jen z výparů co zůstaly v komorách prý chtěl naskočit. Auto že je ve zcela mimořádném sériovém stavu a že viděl prvky origo výbavy, které ještě v žádném FD neviděl. Nebylo co řešit, auto beru!

Auto kamarád zakoupil a nechal v Anglii přesunout k sobě před dům a Zemi pro něj následně vyrazil s platem. Narychlo jsem sehnal peníze a zařídil garáž a pak už jen doslova odpočítával hodiny a minuty do domluveného příjezdu. Asi je jasné jak jsem se nemohl dočkat až auto konečně naživo uvidím.

A přesně před týdnem po poledni to konečně přišlo. Setkali jsme se na smluveném místě a můj sen nabral hmotnou podobu. :) Auto je přesně takové jak mi ho popsali. Je to r.v. 1992, takže první ročník co se FDčka vyráběly. Evropský VIN, tudíž jedno z mála FD co bylo pro Anglii. Stav je opravdu neskutečný, dokonale sériový, jsou tam i takové drobnůstky jako třeba kompletní (!!) sada nářadíčka z fabriky v originálních držáčcích, origo hever, klíč na kola, rezerva… Kožené sedačky jsou neprosezené a nepopraskané, díly karoserie lícují pěkně, takže to možná ani nikdy nebylo bourané. Auto vlastnil starší pán a jakkoli to zní jako klišé, tak je k uvěření že auto skutečně posledních 8 let stálo bez hnutí ve stodole, protože stav tomu odpovídá. Prahy jsou hodně zrezlé a podlaha částečně taky. Určitě by to chtělo do budoucna celolak. Co nejdříve pořeším tu vodní pumpu, ať můžu zjistit stav motoru, každopádně rebuild motoru mi problém nedělá. Tohle je auto, které opravdu stojí za to dát do top stavu. Karosařiny se nebojím, nějakou zkušenost už mám a tohle budu klidně piplat dlouho, ať je výsledek nejlepší jaký dokážu. Rád bych se ještě trochu projel než to úplně odstavím a rád bych nejdříve dodělal mé černé FC, ať nemám dva rozdělané projekty. Největší dilema bude vypořádat se s mou touhou upravit auto k obrazu svému, která naráží na jedinečný sériový stav, který mé druhé já velí ponechat jak je, což se pravděpodobně i povede. No tohle už jsou ty příjemnější problémy v životě…


Velký dík patří Markkisovi za vyřizování všeho v Anglii a Zemimu za výbornou komunikaci a supr služby, díky chlapi!!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

krab
20. prosince 2016, 20:19
0

Moc hezký čtení a FD je asi, respektive ne asi, ale určitě nejhezčí sériová Mazda všech dob!
Tak se budu těšit i případně na další pokračování, renovace a taky jak se ti to povede přihlásit.

reagovat
zimbic
21. prosince 2016, 14:53
0

Ještě Cosmo je veliká konkurence co se týče podle mého názoru na nejhezčí seriovou Mazdu. Mezi těmahle dvěma se rozhodovat je Sophiina volba :D

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
20. prosince 2016, 20:49
0

Taky jsem zvedavy. FD je fakt krasny auto. Skoda, ze jsi sem nedal vic fotek. Nazivo to clovek potka jednou za nekolik let, tak alespon fotky by se hodily.

reagovat
beastar
20. prosince 2016, 21:14
0

Stačí když bude fotit na fórum renovaci a ten finiš potom. Mazdu sem měl jenom Xedos 9 jako už docela dobitou ojetinu jinak nic ale tahle produkce z počátku 90. let je skvělá a poměrně vzácná zejména potom ve stavu pojízdném.

reagovat
Goldies
20. prosince 2016, 22:29
0

Zemi to je klasika. Sezene cokoliv a doveze bez kecu :-D moji Mrchu ma taky na svedomi ;-)

Jinak k RX-7 gratuluju a fakt bych ji nechal v seriovem bezvadnem stavu ;-)

reagovat
Wanix
21. prosince 2016, 08:24
0

pro mě je to nejhezčí auto všech dob :)
fotek víc není protože jich zatím ani víc nemám :D ale jak se na autě něco udělá tak zase něco napíšu a fotky budou :)

reagovat
jc
21. prosince 2016, 12:06
0

Gratulace, super vozitko.

reagovat
Da
David C
21. prosince 2016, 13:41
0

Tak to je krásnej dárek pod stromeček. Rozhodně to auto nechat v sériovém stavu, když už je takové, jaké ti přišlo. Byla by toho škoda. Jinak sdílím názor na vzhled auta. Nejhezčí auto na světě :D slintám už teď a nedokážu si ani představit, jak to bude vypadat po "renovaci". Stačilo mi číst tvé opravování wankelu pro FCčko. Hodně zdaru a málo trápení s FC/FD rodinkou, tohle se moc často u nás nevidí.

reagovat
zimbic
21. prosince 2016, 15:05
0

Příběh jako vystřižený z Petrolicious apod. Vypadá naprosto úchvatně, popravdě trochu tiše závidím, protože sériová FD je jedno z mála aut co bych chtěl aspoň na chvíli vlastnit. Tak přeji hodně štestí při renovaci(podle tvých vláken wankelům hodně rozumíš) a užívej si svůj sen :) Budu doufat, že tě někdy spatřím na silnici nebo na K&K.

reagovat
RCNP
27. prosince 2016, 21:38
0

Paráda! Tohle je kult a jsem rád, že bude další v ČR. Jinak sleduju na foru stavbu FC a to je doopravdy úžasná práce.

reagovat
Wanix
28. prosince 2016, 16:02
0

Díky za reakce přátelé! Přispívají svým dílem k rozhodnutím jít do chladné garáže či dílny a zase s projekty dál pohnout :)

reagovat
Do
DoubleR
10. ledna 2017, 10:45
0

PANEJO...PARÁDA! Je super, že neskončila někde v trávě jako part car. Držím palce ať se dílo povede. rád tohle auto potkám taky jinde než doma ve vitrínce :)

StreetPro
09. května 2023, 10:37
0

Velká paráda, tohle bych také mohl...
jak to pokračuje?

reagovat
Wanix
09. května 2023, 11:08
0

Na autě už před časem proběhla poměrně rozsáhlá akce - kompletní přeskládání úplně všeho do druhé kastle. Hodně jsem chtěl zachovat originální, ale zrezlá byla odspodu opravdu moc, takže se to nakonec ukázalo jako rozumnější řešení. Je mimořádně zdravá bez koroze, nedostatkem je pouze lehký ťukanec na levý přední roh kastle. Potřebuji proto sehnat nějakého dobrého karosáře, aby mi to poléčil a spasoval předek. Až potom bude mít smysl řešit lak, který to také nezbytně potřebuje. Pořešil jsem už i různé vadné čidla apod. co způsobovaly problémy, ale zatím to ještě stále nejede jak by mělo, ten motor je prostě neskutečně složitý, takže je to stále ještě běh na dlouhou trať.