Nazdarek :D
Diky za mile prijeti. Jelikoz se zda, ze vas me plky o S13 a jejich sourozencich fakt zajimaji, neco sem napisu :D
Nejdriv tedy ale odpovim Matějovi - Obavam se, ze to nebude mozne, protoze pokud by ses svezl, tak bys to auto chtel. :D Nee - to samozrejme nemuzu soudit, ale pohled na dlouhy cumak pres mrkacky ve 1200kg vazicim aute je, zejmena v podzimnim slunci na okrskach, nakazlivy :3
Co se tyce testovani, bylo by mi cti, nicmene momentalne chuderka stoji na chate asi 400km od Prahy a nevim, kdy se podari ji sem dotahnout :( Jestli to vubec budu chtit udelat, protoze jezdit s takovym autem po Praze je tak leda o zuby... Kazdopadne asi nebudu uplne reprezentativni vzorek, jelikoz mam USA verzi a pod kapotou je astmaticka 2.4 z nakladaku :D (doslova - viz Terrano a podobne), do evropskych verzi se davaly 1.8T, coz je prece jen trochu jina pisnicka/projev. Kazdopadne lidi s S13 neni v CR zas tak malo, takze nejake svezeni by se urcite dalo splasit. :)
A ted teda nejaka ta historie..........
Kdyz mi bylo asi 16, tak uz jsem davno plal tuningem a upravami aut, zejmena tech beznejsich. Samozrejme jsem koukal na Civicy a podobnou havet :D Eee tedy beru zpet, nebudeme rozsevat folklorni Honda hate - zejmena CTR a podobne si opravdu zaslouzi respekt (narozdil od oplastovanych 1.5 ecotecu). No proste libil se mi tzv. "Import", JDM chcete-li styl uprav. Mozna to bylo dano i tim, ze jsem se v te dobe svezl naturbenou MX-5 a naturbenou RX-8 s Racing Hart kolama a karbonovou kapotou. :P
S postupem casu jsem vice a vice tihnul vylozene k performance upravam, tedy k upravam, ktere maji v prve rade smysl. (At uz vetsi nebo mensi - rozumej prime sani na 1.6 Civicu mi dava(lo) vetsi smysl, nez ocalouneni interieru litroveho VW Lupo do bile norkove kozesiny). Ve zminenych 16 letech uz jsem mel virtualne oddriftovany na volantu tisice km a Brno i Most jsem znal i pozpatku... S blizicim se terminem ridicaku jsem zacal premyslet, co ze to teda vlastne chci poridit jako prvni auto. Jelikoz drifting me naprosto uhranul (a trva to dodnes), tak jsem chtel zadokolku. BMW mi nikdy nic moc nerikalo, takze jsem koukal na japonce. MX-5 jsem nechtel kvuli kabrio strese. SNad jsem tehdy koukal i na MR-2ku. Ale hlavne jsem objevil, ze S13, ktera se mi vzdycky libila (snad uz od dob NFSU :))) ), je relativne dostupna. No a tak se stalo, ze jsem jedny jarni prazdniny stravil na PC projizdenim SX fora... ...no a pak uz nebylo cesty zpet. :D V tu chvili se zrodil onen pocit, ze to nadherne auto proste musim mit a bez nej nema zivot smysl. Tak jsem zacal dale a vice cist, shanet, koukat, pocitat, makat... Rychle jsem si spocital, ze stredoskolniho "platu", resp. brigad 16leteho cucaka z prumerne rodiny bych asi onen bajny turbomotor CA18DET neuzivil. A protoze jsem to auto fakt strasne chtel, vymyslel jsem i picoviny jako odturbeni motoru nebo swap za CA18DE nebo neco podobneho. :D :D :D V tu dobu se mezi hatem starych harcovniku objevily zminky o verzich 240SX, ktere maji 2.4 litrovy 4 valecbez turba. Pry je ale tezke je sehnat... A tak jsem koukal a shanel a shanel a shanel, az se jednoho dne u Vsetina objevila cervena S13 s cernou strechou, 240SX ve 12V verzi, s poradnou "japonskou" koncovkou vyfuku, udajnym ( :) ) VLSD diferencialem atd.
Takze jsem "rozbil prasatko" a jelo se koukat na auto (uz tehdy si rodice mysleli, ze jsem se zblaznil, coz si pravdepodobne mysli doted). Tak jsme tam prijeli. A stal tam. <3 . V cele sve cervene krase, zrovna umyty. Kdyz jsem videl tu prdel poprve vklidu nazivo, v ten moment jsem vedel, ze uz asi existuje jen jedno reseni... Nekolik dni ci snad tydnu jsem pak jeste laboroval nad stavem auta a zjistoval, co a jak, bylo mi samozrejme receno, ze od toho mam dat ruce pryc, ze to ze spoda rezne, atd. atd. ... No co myslite :D Trochu jsem usmlouval cenu a pak se pro nej jelo. V 17 letech, kdy jsem nebyl z autarske rodiny ani okoli. Co vam budu povidat, nezapomenutelny zazitek... Domu samozrejme ridil tata, ktery nikdy na auta moc nebyl, takze to byla docela vesela podivana :D No - auto mi pak par let zustalo, pribyl mi k nemu ridicak, takze jsem se v 18 vozil vlastni satanskou cervenou zadokolkou, ktera budila zajem a respekt prakticky vsude, kam prijela - prece jen uz to i tehda byl starsi kousek. Postupne se zjistilo, ze je auto mozna tak trochu ze dvou, ze ma pokriveny predek, kde nelicuje poradne naraznik, barva byla vselijaka, VLSD tam nebyl ani nahodou, polovina interierove elektroniky nefungovala, atd. ... Ale bylo mi to jedno :) Motor vrcel (spise rval jak dobytek), auto zatacelo a bylo fajn s nim jezdit. Jak jsem zminil, byla to 12V verze, tedy KA24E, 140 koni. Existovala jeste o neco raritnejsi z raritnich verzi, KA24DE, 16V, 155 koni. A ta se jednoho dne objevila na netu v dost pochybnem stavu (viz fotky nize), za pochybnou cenu s nejasnou historii (nekdo rikal, ze to je tahle, druhy, ze to je jina, ze je to trefene,...). No samozrejme mi to nedalo a jel jsem se, tentokrat s pomoci clena SX fora, podivat. Opravdu byl pod kapotou 16V motor. Auto vypadalo tak nejak OK, melo nejaky decentni, neidentifikovatelny bodykit, modre motahy sedacek, obri nalepku PIT BULL na zadnim okne a benzinkovou rejsink nalepku na vicku nadrze. Tak jsem na to koukal... a uz se to rysovalo. :D Zaridilo se vse potrebne a za par dni jsem pro nej jel. Majitel jeste shodil cenu, ktera se tak dostala do takrka absurdnich mezi... Uz po ceste domu pres pul republiky jsme se moc hezky zkamaradili. :) V nasledujicich mesicich sel cerveny Nissan z domu, bohuzel dodnes za nej nemam zaplaceno... :/ Behem par tydnu opet zmenil majitele, kde ale jeho zivot skoncil, jelikoz majitel (prosluly sberatel S13tek Ondra :)) ) usoudil, ze kastle nestoji za opravu, takze ji vybrakoval, rozrezal a soupnul do srotu. :( Toliko k memu opravdovemu prvnimu autu, na ktere nikdy nezapomenu.
Zpet ke druhemu, bilemu. Po blizsim ohledani jsem zjistil, ze v aute funguje na rozdil od predchiziho snad uplne vse, ze na nem neni prakticky zadna rez (ani zespoda!) a vubec, ze je vlastne v perfektnim stavu. Postupem casu pribyly ruzne vice ci mene nutne opravy a upravy, trochu zmenil identitu z PTI BULL metalisty na trochu vice japonsky vypadajici vuz atd.
Momentalne je oproti serii na podvozku TEIN Type HA, ktery je sice stary jak svet, ale zatim funguje velice prijemne. Kola jsou XXR 002. Do tech jsem se zamiloval a jelikoz zadna podobna alternativa neexistuje, holt jsem si je musel opatrit. To tehda nebylo lehke, protoze se daly sehnat prakticky jen v Americe. Tak jsme to vyresili s kamaradem tak, ze jsme je zacali dovazet. :D Par svesticek snad nikoho neurazi:
https://www.facebook.com/Groupbuy-kola-z-USA-a-d%C3%ADly-z-UK-184588618256308/?ref=bookmarks
Dale je na aute noname eBay nerezovy catback, rozumej 3" roura od katu dozadu, misto katu je nejaka random homemade trubka.
Kdyz se dostala puvodni spojka do situace, ze lamela se dala ohybat mezi prstama jako papir (po nejakem tom driftovani jsem jel domu na blikackach asi 40km/h, protoze vice to diky prokluzovani nejelo :D ), doslo konecne na jeji vymenu za Exedy nahradu seriovky, k tomu pribyl o polovinu lehci setrvak od Fidanzy. Nasledne jeste probehla vymena z open diffu na VLSD s delsim prevodem z 200SX, coz mozna zni paradoxne, ale jezdi se mi s tim lip, ten seriovy 240SX prevod je hrozne kratky... Jelikoz ma motor celkem slusnych cca 220Nm kroutaku, ve strednich otackach jede fakt pekne a s tim seriovym prevodem si toho clovek moc neuzil, protoze furt jen kvaltoval.
Do dohledneho budoucna toho neni v planu zas tak mnoho - v idealnim pripade svody a sani, nejake ty rozpery, poradne obuti, stavitelna ramena atd. a hlavne jezdit. V nedohlednem budoucnu bych se pak chtel pustit do kompresoru a E85, ale to bude az fakt nebudu mit co delat, s casem i s penezi.
Tento příspěvek byl 11.04.2016 v 23:24 upravován.