načítám data...

Téma Malé auto, dlhé cesty

Příspěvky mohou psát jen registrovaní uživatelé.
Oris 18. dubna 2021, 13:10
Mazda 3 MPS :-)
Hanes 02. února 2021, 19:02
Na podobný styl ježdění (jednorázově štreky cca 300-500 km převážně sám) mám osobní dobrou zkušenost s Hondou Civic 9.generace, ale teda s naftovým 1,6 iDTEC, ten motor dává tomuhle autu slušnou dynamiku při nízké spotřebě 5-6l/100 km, nejsou s ním dlouhodobě i dle servisů žádné vážnější problémy a pro tenhle typ ježdění je myslím vyloženě vhodnou variantou.. Tohle auto se dá koupit i s benzinem 1,8 VTEC, což je jinak velmi chválený a rozhodně výborný atmosferický motor, nicméně na dálniční ježdění mi až tak super nepřišel, asi hlavně díky vyšší hlučnosti spojené s vyššími otáčkami (pro představu, benzínová 1.8 točí při tachometrových 150 km/h cca 4000 ot, kdežto diesel stejnou rychlost zvládne při 2.800 otáčkách, což se dost projeví na hlučnosti, zároveň při horší dynamice a s cca o 2l/100 horší spotřebou.. já dřív to jezdil právě s tou 1,8 ještě teda v 8.generaci, která byla i výrazně tvrdší oproti 9g a ten posun k lepšímu byl fakt výraznej.. Pokud jezdíš třeba i Německo, tak i v 200 km/h to auto sedí jak přibitý a nedělá mu to žádnej problém, přitom spotřeba se nijak rapidně nezvýší.. Nevím teda jak s tou tvojí výškou, to bys musel zkusit, sám mám 180 cm a problém samozřejmě nemám..

Pokud bys trval na benzínu, napadá mě ještě Mazda 3 s jejich 2.0 Skyactive, dělají to ve dvou výkonových verzích 88 a 121 kW, přičemž mnohem rozšířenější je ta nižší verze a i s těmi cca 300k CZK ti to vyjde spíš jen na ni při stáří řekněme 4-5 let a rozumným nájezdu, mě by zrovna lákala asi ta silnější verze, ale to už je na každým no, kromě různýho výkonu mají ty motory i jinak poskládanou převodovku, u té 88 kW jsou delší převody, takže horší dynamika, ale lepší spotřeba (píše se něco jako 6/100 vs 7), tak třeba by ti i ta slabší na dálniční ježdění stačila, chce to vyzkoušet..
Junior 21. ledna 2021, 07:21
o pár čísel víc a taky v pohodě
peca 20. ledna 2021, 08:38
Nevim jak do minule generace, ale do soucasne se urcite vlezes. Mam 187 a davam to v pohode.
marx 19. ledna 2021, 21:46
Vďaka za rady. Pozriem teda to Polo, či z neho rozumne uvidím (keď otvoria bazáry)
FidoBlack 19. ledna 2021, 14:27
Ahoj,
Já mám sice 172cm ale denně jezdím cca 200km denně a dávám to s klidem ve Fabii, je to vlastně stejná koncepce jako polo.
Naftové ojetiny 1.4TDI se dají sehnat už od 100k kč ale to podle mě budou dost vrány.. každopádně já mám 1.0TSi 70kw, najeto 70k km a bez jedinné závady se spotřebou s klidem do šesti. :)
Junior 19. ledna 2021, 09:56
Ségra měla to samý v 1.6TDI, pětikvalt. Jeden čas jsem s tím jezdil a byl sem z toho vlastně nadšenej. V kontextu původní pořizovací ceny boží. Malý, obratný, motůrek s tím relativně lehkým autem cvičil jak nic. Žralo to do 5,5 furt.
Ale omezovač na 180 asi. Nebo to už víc nejelo. Ale i v těhle rychlostech na D1 to bylo pořád stabilní. Pocitově oproti stejně starý oktávce, což je první volba každýho dálničního piráta, neznatelnej rozdíl.
Karda 19. ledna 2021, 09:29
Polo minule generace jsem provozoval v podobném režimu. Měl sem 66kW 1.2 TSI. Na dálnicích to celkem šlo, 150 se dalo udržet jako cestovní rychlost. Nevím jak jsou na tom ostatní auta podobné kategorie, ale Polo mělo dobrý odhlučnění. Za mě jeden z nejdůležitějších parametrů na další cesty. Paradoxně se mi sním blbě jezdilo po městě, kvůli odezvě na plyn při rozjezdech. A pokud máš víc jak 190 bude vadit níže položená horní hrana předního skla. Bylo blbě vidět na semafory. Průměrná spotřeba po roce 6,5l.
marx 18. ledna 2021, 20:41
@GanGreen: je to dosť zvláštne, ale páči sa mi to :D Pozriem na to viac.
GanGreen 18. ledna 2021, 19:30
Hele, co hjundaj veloster? Z jedny strany je to coupe a z druhý hatchback ve kterým odvezes i ty děti do školy ;))
marx 18. ledna 2021, 19:24
@Nedy: Rád doplním.

Motorizácia, rozumný výkon na diaľnici, trhač asfaltu nepotrebujem. Aktuálne jazdím Galaxy (140kW) a výkon mi stačí. Na menšie auto mi určite postačí menej, odhadometricky 80-100kW a benzín.

SUV nemám rád, kombi mi príde zbytočné keďže miesto/kufor vzadu nepotrebujem. Hatchback, sedan, ... a príp. aj nejaké zvlášnosti sú v pohode (napr. som prišiel na to, že mi stačia tie zadné poldvere (a la bmw i3, alebo rx8).

Vek, aby to bolo ešte rozumne spoľahlivé. Nemám problém s 10 ročným autom, ale asi omnoho staršie už nemá zmysel.

@peca: vďaka. Polo a Fiesta mi prišli ako rozumné voľby, ale tak štandardné, že verím, že bude aj niečo iné o čom nemám žiaden prehľad.
Nedy 18. ledna 2021, 15:05
Je to strašně obecný dotaz, aby na to někdo mohl odpovědět. Má to být nové, jeté, jak moc staré... Po jaké motorizaci koukáš (palivo a výkon). Jaká karosářská varianta. Píšeš, že možná kupé. Nicméně jsou tu malé hatchbacky, kombíky, malé sedany, malá SUV,... Prostě zadat co nejvíc parametrů, co jsou pro Tebe podstatný. Protože aut je všude mrak a na takto obecné zadání jde dát bez nějakého přehánění desítky odpovědí a všechny můžou být ale totálně mimo...
peca 18. ledna 2021, 13:48
Tusim, ze to tu nebude uplne popularni myslenka (je to nuda, moc nove, neni to petrolheadske a tak vubec), ale zkus se podivat po aktualnim Polu. To auto je male, ale chova se jako dospele. Kolem 300k by to melo jit.
marx 16. ledna 2021, 23:34
Hľadám menšie auto, ktoré by bolo pohodlné na stredne dlhé cesty (300-500km). Nájazdovo budem jazdiť 90% času sám, takže som rozmýšlal aj nad kupé. Lenže občas poveziem deti do školy, takže sa mi to zdá ako zbytočná komplikácia. Veľkosť kufra je nepodstatná, spotreba do rozumnej miery tiež. Do auta sa potrebujem "zmestiť", mám 190+ cm

Priebežne sa dozvedám, že si mám radšej kúpiť "veľké" auto. Ale snáď sa niečo dá vymyslieť. Tipy vítané (limit dajme tomu do 300K CZK)