kvalita komentáře: 1 Hanes 02. února 2021, 19:02
Na podobný styl ježdění (jednorázově štreky cca 300-500 km převážně sám) mám osobní dobrou zkušenost s Hondou Civic 9.generace, ale teda s naftovým 1,6 iDTEC, ten motor dává tomuhle autu slušnou dynamiku při nízké spotřebě 5-6l/100 km, nejsou s ním dlouhodobě i dle servisů žádné vážnější problémy a pro tenhle typ ježdění je myslím vyloženě vhodnou variantou.. Tohle auto se dá koupit i s benzinem 1,8 VTEC, což je jinak velmi chválený a rozhodně výborný atmosferický motor, nicméně na dálniční ježdění mi až tak super nepřišel, asi hlavně díky vyšší hlučnosti spojené s vyššími otáčkami (pro představu, benzínová 1.8 točí při tachometrových 150 km/h cca 4000 ot, kdežto diesel stejnou rychlost zvládne při 2.800 otáčkách, což se dost projeví na hlučnosti, zároveň při horší dynamice a s cca o 2l/100 horší spotřebou.. já dřív to jezdil právě s tou 1,8 ještě teda v 8.generaci, která byla i výrazně tvrdší oproti 9g a ten posun k lepšímu byl fakt výraznej.. Pokud jezdíš třeba i Německo, tak i v 200 km/h to auto sedí jak přibitý a nedělá mu to žádnej problém, přitom spotřeba se nijak rapidně nezvýší.. Nevím teda jak s tou tvojí výškou, to bys musel zkusit, sám mám 180 cm a problém samozřejmě nemám..
Pokud bys trval na benzínu, napadá mě ještě Mazda 3 s jejich 2.0 Skyactive, dělají to ve dvou výkonových verzích 88 a 121 kW, přičemž mnohem rozšířenější je ta nižší verze a i s těmi cca 300k CZK ti to vyjde spíš jen na ni při stáří řekněme 4-5 let a rozumným nájezdu, mě by zrovna lákala asi ta silnější verze, ale to už je na každým no, kromě různýho výkonu mají ty motory i jinak poskládanou převodovku, u té 88 kW jsou delší převody, takže horší dynamika, ale lepší spotřeba (píše se něco jako 6/100 vs 7), tak třeba by ti i ta slabší na dálniční ježdění stačila, chce to vyzkoušet..