reklama
načítám data...

Z katalogu Jaguaru mizí benzínová V6 přeplňovaná kompresorem

Třílitrový vidlicový šestiválec s kompresorem od Jaguaru je jednou z nejcharakternějších jednotek, které lze na dnešním trhu pořídit. Jenže emise a nízký zájem zákazníků přispěly k tomu, že se s V6 rozloučíme.

zobrazit celou galeriiNovinky: Z katalogu Jaguaru mizí benzínová V6 přeplňovaná kompresorem

Podle anglické značky se pro V6 s kompresorem aktuálně rozhodnou asi 2 % kupujících, což je prostě příliš málo na to, aby Jaguar řešil úpravy motoru podle nejposlednějších emisních limitů. Šestiválec by si totiž vyžádal vestavbu filtru pevných částic, a to je spolu s následnou homologací až moc drahá záležitost.

Vyvstává otázka, proč zákazníci výkonné a jízdně skvělé šestiválce nechtějí – je to pravděpodobně kvůli jejich rozežranosti. Ať už vás peníze vynaložené na palivo zajímají sebeméně, nikdo nechce stát pořád u benzínky, protože auto se šestiválcem není schopné najet přes 400 kilometrů na nádrž.

Z konfigurátoru v Británii už tedy nadobro zmizely ostré varianty sedanů XE S a XF S, přičemž šestiválcový F-Pace bude následovat hned vzápětí. Jediný model, který si stávající šestiválec zatím ponechá, je sportovní kupé F-Type.

reklama

Aktuální XE S už dostalo i svojí náhradu, ovšem jedná se spíše o jakousi „cenu útěchy“. Verze XE 300 Sport má silnější čtyřválcový dvoulitr o výkonu 300 koní, což je proti 380 koním kompresorového šestiválce jen docela slabý odvar.

Důstojnější záchrana je nicméně na cestě. Už v tuto chvíli probíhá vývoj řadového třílitrového šestiválce, postaveného na platformě Ingenium, známé z aktuálních čtyřválců. Bohužel platforma Ingenium znamená v podstatě automaticky přeplňování turbodmychadlem, takže je docela jisté, že mechanický kompresor v nabídce Jaguaru (a tím pádem ani Land Roveru) už neuvidíme. Co naplat…holt doba se mění.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

tomyks
25. dubna 2018, 19:19
0

Skoda, no...

reagovat
Ha
Habakukk
26. dubna 2018, 10:00
0

Stejně jako s nabídky LR za všechno může Euro 6c nikoliv zájem zákazníků. Prý v budoucnu přijde benzínová V6, ale nebude to hned.

reagovat
Vojta Dobeš
27. dubna 2018, 17:25
1

Benzínová V6 už naštěstí nebude, bude řadová šestka (prodloužená 2.0 Ingenium) s turbem. Takže návrat k tomu, co do Jaguaru patří, a mnohem lepší řešení než ten véčkový bastard.

sheogh
26. dubna 2018, 13:10
0

:-( RIP

reagovat
KS
26. dubna 2018, 13:49
3

Zase budu revoltovat. Vůbec mi to líto není. Zaprvé to není historická konfigurace, Jaguar byl vždy o R6, V12, na milost vezmu ještě V8.

Za druhé, kromě F-Typu bych si V6S/C v ničem jiném nekoupil. Nejvíc neefektivní způsob plnění, ever. Téměř všichni to pochopili (že ideál je R6 + turbo) a Jaguar dobíhá rozjetý vlak. Čímž se opět dostává ke své tradiční konfiguraci - R6. Fajn

reagovat
beastar
26. dubna 2018, 13:57
0

Noo. Zcela výjimečně souhlasím. Chtěl sem to plácnout už včera, ale nějak sem neměl chuť na minusáky a debatu s nima:)))

KS
26. dubna 2018, 15:44
0

V dnešní době je pro automobilky důležité, aby mohly (nejen) motory sekat ideálně na jedné lince jak Baťa...., takže z R4 odvodí R6 (raději naopak kvůli dimenzování chlazení atd.). To chápu a nic proti tomu nemám. Co se týká emisních norem, turbo ovládlo scénu a nedá se s tím nic dělat (možná se chytí SPCCI, ale ve sporťáku nikdo nechce točit jen max. 4500). Teda dají se dělat různá biturba a elektrokompresory atp.. K proklínanému turbolagu jenom tolik, nad 3500 ot/min reagují všechny současné turbobenzíny (vyjma STI, ale tam to jinak nejde) bez prodlevy a dají se točit k 6-6500 ot/min, takže při sportovní jízdě by neměly mít nářky na tohle téma opodstatnění.

Ni
Ninjaherb
27. dubna 2018, 10:33
0

Jaguar loni prodal celosvětově 178,600 aut. 2% z toho je 3572 kusů. Já myslím, že doteď jsme tyhle V6 motory viděli fakt leda v tý nabídce, protože na silnice se jich evidentně moc nedostalo. Jako raritní auto asi dobrý, ale s tímhle prodejem není divu, že všechno musí zachraňovat indický prachy.

beastar
27. dubna 2018, 15:01
0

To je taky pravda. Je fakt těžký držet dneska tradice když to lidi nekupujou. U Bmw to dopadá podobne. Doba je jinde.

KS
27. dubna 2018, 15:13
0

Ninjaherb: Šestválce občas potkám, ale zatím jen v F-Typech. V Praze se tu a tam objeví, natož třeba v Londýně, chce to jít štěstíčku naproti, a bydlet alespoň v Krči (kde každá samoživitelka jezdí Velarem). :-)

beastar
27. dubna 2018, 15:20
0

No v Krči úplně nebydlim ale u nas potkáš samozivitelku v 911. Občas se vidí i Sklasse:)) Otázkou je kdo to platí jestli ty Velarový holky. Ono hlavně nepotkas úplně hodně Jaguaru.

KS
27. dubna 2018, 15:54
0

V Krči je lehce nadprůměrný výskyt Jagů, nejvíc je tu X5/X6 - pracantů ze Sapy :-D . Hlavně je spousta nových Mustangů, ještě jsem snad neviděl novýho v Ecoboostu, vše 5,0. Předchozí generace je naopak často s 3,7 V6, řekl bych okolo 50%.

beastar
27. dubna 2018, 16:46
0

To už vám tam lezou z Libušský Hanoje. Maj pěkný auta rákosky už. Dvěma sem poměrně nedávno prodával taky silný wheels. Tak ja mam nadprůměrnej vyskyt džegů hlavně u baráku. :)) Jinak tady bydlí samí chudáci to víš Barrandov;D

KS
27. dubna 2018, 17:25
0

Jj, uměj se otáčet kluci ušatý :) . Barrandov je podle mého soudu takové pražské Beverly hills :-D ale nechtěl bych, už je to moc daleko do centra, docela složitý příjezd odkudkoliv kromě jihu, jezdit kolem zapšklýho Smícháče a Lihovaru, "děkuji, raději knihu".

Vojta Dobeš
27. dubna 2018, 17:28
-1

KS: Komukoliv, kdo by měl sklony litovat odchodu toho véčkového bastarda, rád ukážu obrázek, jak ta příšernost vypadá se sundanou hlavou. Krásnější ukázku toho, jak dokážou bejt inženýři líný, aby člověk pohledal. Copak to tam asi na konci té řady válců mělo být dalšího? No jasně, další válec! Oni tu V8 ani neuřízli, jen do ní nedali dva válce....

https://cimg1.ibsrv.net/gimg/www.jaguarforums.com-vbulletin/640x467/80-fullsizerender_9023ad980e0b6f852e035af15622bf000728034a.jpg

Ju
Junior
27. dubna 2018, 17:30
0

no vidíš. na DoDo ideální základ

beastar
27. dubna 2018, 17:51
0

Netypická řešení byla Jaguaru vždy vlastní;) Ks no já tam kolem liháče moc nejezdim. Přijedu po spojce a jedu hned k nám nahoru. Do centra to jde dnes už tramem snadno. Ja jezdim autem defakto furt:))

Matěj Podhorský
03. května 2018, 18:27
1

LOL! Líný inženýři :D To může říct jen někdo, kdo nemá sebemenší tušení, jak probíhá vývoj čehokoli :)

KS
03. května 2018, 21:29
0

Si to v redakci vyříkejte :D Jak se tvrdilo, že 3,0 vychází z 5,0 V8 moc se mi to nezdá. Podle zkráceného zdvihu i vrtání (aby se vešli pod 3000 ccm) to spíš pasuje na blok 4,2 supercharged. Ten motor má kvůli tomu zbytečná kila a když se to takhle udělá u vícero částí, pak neměl mít F-Type nadváhu. Ale tak už je to v podstatě motor minulosti, těšíme se na zářnou budoucnost. :D

sheogh
09. května 2018, 10:35
0

:-D To je celkem zajimavy reseni ... lol.. fakt by me ale zajimalo, jak vzniklo. Jestli je to fakt jen uspora v podobe pouzivani stejnyho bloku pro V6 i V8, nebo to ma nejaky prakticky duvod



reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

AMC Eagle Limited 1987
AMC Eagle Limited

1987 rok výroby
150 koní výkon
4 200 ccm objem

Dodge W300 FF 1973
Dodge W300 FF

1973 rok výroby
140 koní výkon
5 875 ccm objem

Chevrolet Suburban 4x4 , 6.2 diessel 1983
Chevrolet Suburban 4x4 , 6.2 diessel

1983 rok výroby
150 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 4x2 1979
Ford F150 4x2

1979 rok výroby
155 koní výkon
5 730 ccm objem

Chevrolet C10 Cheyene 1976
Chevrolet C10 Cheyene

1976 rok výroby
165 koní výkon
5 730 ccm objem