Podle anglické značky se pro V6 s kompresorem aktuálně rozhodnou asi 2 % kupujících, což je prostě příliš málo na to, aby Jaguar řešil úpravy motoru podle nejposlednějších emisních limitů. Šestiválec by si totiž vyžádal vestavbu filtru pevných částic, a to je spolu s následnou homologací až moc drahá záležitost.
Vyvstává otázka, proč zákazníci výkonné a jízdně skvělé šestiválce nechtějí – je to pravděpodobně kvůli jejich rozežranosti. Ať už vás peníze vynaložené na palivo zajímají sebeméně, nikdo nechce stát pořád u benzínky, protože auto se šestiválcem není schopné najet přes 400 kilometrů na nádrž.
Z konfigurátoru v Británii už tedy nadobro zmizely ostré varianty sedanů XE S a XF S, přičemž šestiválcový F-Pace bude následovat hned vzápětí. Jediný model, který si stávající šestiválec zatím ponechá, je sportovní kupé F-Type.
Aktuální XE S už dostalo i svojí náhradu, ovšem jedná se spíše o jakousi „cenu útěchy“. Verze XE 300 Sport má silnější čtyřválcový dvoulitr o výkonu 300 koní, což je proti 380 koním kompresorového šestiválce jen docela slabý odvar.
Důstojnější záchrana je nicméně na cestě. Už v tuto chvíli probíhá vývoj řadového třílitrového šestiválce, postaveného na platformě Ingenium, známé z aktuálních čtyřválců. Bohužel platforma Ingenium znamená v podstatě automaticky přeplňování turbodmychadlem, takže je docela jisté, že mechanický kompresor v nabídce Jaguaru (a tím pádem ani Land Roveru) už neuvidíme. Co naplat…holt doba se mění.






tomyks
25. 4. 2018, 19:19Skoda, no...
Habakukk
26. 4. 2018, 10:00Stejně jako s nabídky LR za všechno může Euro 6c nikoliv zájem zákazníků. Prý v budoucnu přijde benzínová V6, ale nebude to hned.
BobAsh
27. 4. 2018, 17:25Benzínová V6 už naštěstí nebude, bude řadová šestka (prodloužená 2.0 Ingenium) s turbem. Takže návrat k tomu, co do Jaguaru patří, a mnohem lepší řešení než ten véčkový bastard.
sheogh
26. 4. 2018, 13:10:-( RIP
KS
26. 4. 2018, 13:49Zase budu revoltovat. Vůbec mi to líto není. Zaprvé to není historická konfigurace, Jaguar byl vždy o R6, V12, na milost vezmu ještě V8.
Za druhé, kromě F-Typu bych si V6S/C v ničem jiném nekoupil. Nejvíc neefektivní způsob plnění, ever. Téměř všichni to pochopili (že ideál je R6 + turbo) a Jaguar dobíhá rozjetý vlak. Čímž se opět dostává ke své tradiční konfiguraci - R6. Fajn
beastar
26. 4. 2018, 13:57Noo. Zcela výjimečně souhlasím. Chtěl sem to plácnout už včera, ale nějak sem neměl chuť na minusáky a debatu s nima:)))
KS
26. 4. 2018, 15:44V dnešní době je pro automobilky důležité, aby mohly (nejen) motory sekat ideálně na jedné lince jak Baťa...., takže z R4 odvodí R6 (raději naopak kvůli dimenzování chlazení atd.). To chápu a nic proti tomu nemám. Co se týká emisních norem, turbo ovládlo scénu a nedá se s tím nic dělat (možná se chytí SPCCI, ale ve sporťáku nikdo nechce točit jen max. 4500). Teda dají se dělat různá biturba a elektrokompresory atp.. K proklínanému turbolagu jenom tolik, nad 3500 ot/min reagují všechny současné turbobenzíny (vyjma STI, ale tam to jinak nejde) bez prodlevy a dají se točit k 6-6500 ot/min, takže při sportovní jízdě by neměly mít nářky na tohle téma opodstatnění.
Ninjaherb
27. 4. 2018, 10:33Jaguar loni prodal celosvětově 178,600 aut. 2% z toho je 3572 kusů. Já myslím, že doteď jsme tyhle V6 motory viděli fakt leda v tý nabídce, protože na silnice se jich evidentně moc nedostalo. Jako raritní auto asi dobrý, ale s tímhle prodejem není divu, že všechno musí zachraňovat indický prachy.
beastar
27. 4. 2018, 15:01To je taky pravda. Je fakt těžký držet dneska tradice když to lidi nekupujou. U Bmw to dopadá podobne. Doba je jinde.
KS
27. 4. 2018, 15:13Ninjaherb: Šestválce občas potkám, ale zatím jen v F-Typech. V Praze se tu a tam objeví, natož třeba v Londýně, chce to jít štěstíčku naproti, a bydlet alespoň v Krči (kde každá samoživitelka jezdí Velarem). :-)
beastar
27. 4. 2018, 15:20No v Krči úplně nebydlim ale u nas potkáš samozivitelku v 911. Občas se vidí i Sklasse:)) Otázkou je kdo to platí jestli ty Velarový holky. Ono hlavně nepotkas úplně hodně Jaguaru.
KS
27. 4. 2018, 15:54V Krči je lehce nadprůměrný výskyt Jagů, nejvíc je tu X5/X6 - pracantů ze Sapy :-D . Hlavně je spousta nových Mustangů, ještě jsem snad neviděl novýho v Ecoboostu, vše 5,0. Předchozí generace je naopak často s 3,7 V6, řekl bych okolo 50%.
beastar
27. 4. 2018, 16:46To už vám tam lezou z Libušský Hanoje. Maj pěkný auta rákosky už. Dvěma sem poměrně nedávno prodával taky silný wheels. Tak ja mam nadprůměrnej vyskyt džegů hlavně u baráku. :)) Jinak tady bydlí samí chudáci to víš Barrandov;D
KS
27. 4. 2018, 17:25Jj, uměj se otáčet kluci ušatý :) . Barrandov je podle mého soudu takové pražské Beverly hills :-D ale nechtěl bych, už je to moc daleko do centra, docela složitý příjezd odkudkoliv kromě jihu, jezdit kolem zapšklýho Smícháče a Lihovaru, "děkuji, raději knihu".
BobAsh
27. 4. 2018, 17:28KS: Komukoliv, kdo by měl sklony litovat odchodu toho véčkového bastarda, rád ukážu obrázek, jak ta příšernost vypadá se sundanou hlavou. Krásnější ukázku toho, jak dokážou bejt inženýři líný, aby člověk pohledal. Copak to tam asi na konci té řady válců mělo být dalšího? No jasně, další válec! Oni tu V8 ani neuřízli, jen do ní nedali dva válce....
https://cimg1.ibsrv.net/gimg/www.jaguarforums.com-vbulletin/640x467/80-fullsizerender_9023ad980e0b6f852e035af15622bf000728034a.jpg
Junior
27. 4. 2018, 17:30no vidíš. na DoDo ideální základ
beastar
27. 4. 2018, 17:51Netypická řešení byla Jaguaru vždy vlastní;) Ks no já tam kolem liháče moc nejezdim. Přijedu po spojce a jedu hned k nám nahoru. Do centra to jde dnes už tramem snadno. Ja jezdim autem defakto furt:))
M P
3. 5. 2018, 18:27LOL! Líný inženýři :D To může říct jen někdo, kdo nemá sebemenší tušení, jak probíhá vývoj čehokoli :)
KS
3. 5. 2018, 21:29Si to v redakci vyříkejte :D Jak se tvrdilo, že 3,0 vychází z 5,0 V8 moc se mi to nezdá. Podle zkráceného zdvihu i vrtání (aby se vešli pod 3000 ccm) to spíš pasuje na blok 4,2 supercharged. Ten motor má kvůli tomu zbytečná kila a když se to takhle udělá u vícero částí, pak neměl mít F-Type nadváhu. Ale tak už je to v podstatě motor minulosti, těšíme se na zářnou budoucnost. :D
sheogh
9. 5. 2018, 10:35:-D To je celkem zajimavy reseni ... lol.. fakt by me ale zajimalo, jak vzniklo. Jestli je to fakt jen uspora v podobe pouzivani stejnyho bloku pro V6 i V8, nebo to ma nejaky prakticky duvod