Ač by to na základě designu asi hádal málokro, současná generace Volva XC90 je tu s námi už čtyři roky. V letošním roce se tak dočká faceliftu. Ten nebude nijak zásadní. Konec konců, není třeba moderní tvary a mminimalistický design nestihl téměř vůbec zestárnout. Designové změny jsou tak opravdu minimální. Kromě drobných úprav nárazníků a mřížky chladiče je nejznatelnější nový design loga, kde se název “Volvo” nově jen volně vznáší v prostoru bez podkladového obdélníčku.
Změny se decentně dotkly i interiéru. Nově si můžou potenciální zájemci o vůz vybírat z nových dekorů dřevěného obložení a člaounění sedadel. Nově bude k dispozici vlněné a recyklované z ekologického polyesteru. Za pozornost stojí i luxusní skleněný volič převodovky od švédské společnosti Orrefors. A drobný upgrade se nevyhnul ani palubnímu systému Sensus.
Nejzásadnější změna se ale udála pod kapotou. XC90 bude nově nabízet dvojici plug-in hybridních motorů B5 a B6 s vylepšeným systémem rekuperace brzdné energie. Díky tomu budou nové agregáty ještě o 15% úspornější, než současné varianty se srovnatelným výkonem. V nabídce ale zůstávají i stáří známí, motory rady T a D. Benzínové T6 aT8 ale dostane baterie s vyšší kapacitou.
25. února 2019, 18:00
-5
Nová Volva jsou opravdu hezká auta. Číňani holt umí:-)
28. února 2019, 12:17
0
Nějaký komplex člověče? Možná by si to chtělo srovnat pojmy a dojmy, případně doplnit znalosti. Geely jako majitel Volva vystupuje už jeho nákupu v pozici investora. Značka stále sídlí ve švédsku a ze Švédska je také řízená. Možná pokus o vtip, ale střelený absolutně mimo...
26. února 2019, 09:48
0
Mě se víc líbí XC60. Ta XC90 už je moc velký hovado a ten zadek je divnej, takovej asijskej...
26. února 2019, 09:51
0
Tak to já to mám přesně naopak, 90 se mi zezadu a koneckonců i celkově líbí víc.
26. února 2019, 22:20
0
No a mě tedy berou kombiky V90 a V60 řada SUV a sedany mě nějak neoslovily.
28. února 2019, 12:18
0
100 lidí, 100 chutí. Přesně proto mě baví, že ty auta nevypadají stejně :)
28. února 2019, 16:55
0
Jistě, to je výhoda. Každý si najde to co se mu líbí. U Škodovky je to problém, tam sjednoceni vzhledu dovedli k dokonalosti.
28. února 2019, 18:59
1
Zase ta škodovka:))) V každým článku v komentářích. Jestli někdo dovedl sjednocení k dokonalosti je to Mercedes. Zoufalost. Škodovkový suv nemám taky rád. Nicméně to asi úplně nemá bejt prémie že jo... Když už tak VW a zrovna Touareg rozhodně za xc cokoliv v ničem extra nezaostává. Nenadržujte těm Číňanům jenom protože tomu fandíte;) A v neposlední řadě...co jako na tom je? Je to zezadu nafoukly jak hovado z boku obyčejný klasický suv. Zapasovali tam hezkej předek s jakoby objevili úzký světlomety... Fajn je to dobrý. P
Docela to lidi i kupují. Proč ne, ale žádnej převratnej koncept nebo grál suv to fakt není. A ok no Geely je v pozici investora. Tak to je potom teda škodovka furt Česká.... Tak hlavně zase nepropadat nějakým fantaziim.
-
Komentář upraven 28. 2. 2019, 19:00:43
01. března 2019, 00:08
0
Jako obvykle vím, že jsi vysazený proti komukoliv, kdo má nějakou oblíbenou značku, takže jsem nějakou podobnou tvoji reakci očekával. Koncept zařazení v koncernu je v případě Škody a Volva docela dost rozdílný. Škoda je v podstatě přímo řízená koncernem, včetně vedení. Volvo dostalo v roce 2010 vcelku jednoduché základní instrukce (dostat se zpět do prémie, zisku a vyhnout se placení eko flastrů) a docela tučný budget s tím, že v roce 2020 složí účty...
Vedení Volva je tedy výrazně autonomní a stále Švédské. Takže nenadržuji Číňanům, nýbrž stále Švédům s Čínským kapitálem za zadkem ;)
Vnímání designu je čistě subjektivní, takže ano, nekomu se to líbí, někomu ne. Pro mě je nový designový jazyk Volva opravdu hodně zajímavý a hlavně naprosto jasně identifikovatelný, což se o spoustě značek říci nedá. Samozřejmě je to čistě můj subjektivní dojem umocněný nákloností ke značce. Také nikdo netvrdil, že se jedná o svatý grál, nebo revoluci... to zde aktuálně podsouváš ty. :)
01. března 2019, 01:19
0
Protože to že kopete za nějakou značku značně zkresluje realitu. A je to subjektivní až moc. A to já si nemůžu dovolit. K designu sem napsal, že je ok. A ano znám dost lidí kterým se to líbí. Narozdíl od modelů času předešlých. A já nepodsouvám nic. Myslím to obecně že je to jedno z aut, nebo celá řada kde lidi papouškují marketingové fráze. Fanoušky nevyjímaje. Ty jsou vděčný že značka existuje a tak by odpustili možná horší věci jak kapitál z Číny. Btw to mě vůbec nevadí odkud do toho tečou peníze.
Mimochodem ty si mluvil z někým z představenstva VW, že v tom máš tak jasno. Oni sami ani neví jak škodovku usměrnit. A evidentně je tam roky vnitřní rozkol. Právě proto, že už to neni jenom o kapitálu. Ale to sem nepatří. Auta jsou dobrý a špatný.... Fanouškovství ok ale objektivně.
01. března 2019, 08:13
0
Usměrňovat se snaží, třeba jak dali Škodovce na hrb rozvoj v Indii s tím je kříž, nebo jim dráž budou prodávat technologii na elektro aby VW úplně nepodkopli nohy ziskama. Je ale fakt že ten základní problem tam pořád je - už neni pořádně čím ohromit aby VW bylo na koni a Škodovka tzv. 'průměr' - už příští facelift Supa bude mít Matrix světla, dřív nemyslitelná věc. A elektromobilita ty rozdíly mezi značkama smaže ještě víc to už bude opravdu jen jiná karoserie a software.
06. března 2019, 23:09
0
Rozvoj v Indii je kříž? Myslím že se jim na tak nestabilním trhu daří dobře. Stejně tak v Rusku. Jestli něco problém tak provozy mimo Čr. A kvalita montáže a obecně práce v nich. A ono VW už nemá moc na co vsadit. A pravda na tom supu je to krásně vidět. V první generaci nemyslitelný věci jsou dnes realita. Jak říkám kapitál nehraje takovou roli dnes. Porsche drží akcie mateřského koncernu a občas nějaký prikoupi. Indové točí prachy na ostrovech. A zatím docela dobře. Jawa útočí na Indickej trh. Acs Českou Jawou už to vlastně nemá nic společnýho.
Mě jen baví některý sauerkrauti. Prostě škodovka a srovnání vs ní všude. Druhym dechem dodají jak jsou to špatný auta. Tak proč srovnávají svou modlu se špatnou škodovkou. Sem na tyhle typy bezmozku alergickej. A to nejde jen o škodovku. Takhle přesně lidi soudí italský auta atd. Demence. Jako by Volvo byl nějakej zázrak. Období 30 let bez designu. Holport s rendlem a mitsu...s40 a tak dále. A tady furt budeš číst jaká je to nepřemožitelna pecka. Asi proto tam museli těm zrádcům levičáckejm napumpovat prachy soudruzi z ČLR...
07. března 2019, 04:07
1
Jak už jsem tady řekl, některá srovnání jsou tady opravdu mimo, ovšem tvoje výstupy jsou pro změnu extrém z druhé strany. Holport s Rendlem a Mitsu...hmmm, copak je na něm bylo tak špatného? Ano, S/V40 žádná pecka nebyla (prodejní čísla však říkala něco jíného), ovšem taky to byl low-cost model, který si Volvo v podstatě nechalo vyrábět tak trochu na zakázku mimo svoji továrnu. Dneska s Rendlem spolupracuje třeba Mercedes (který má mimochodem z 10% stejného majitele jako Volvo - taky levičáčtí zrádci?) a mnoho tradičních značek uzavírá spolupráce se svými konkurenty. Občas jsou tvé argumentace opravdu úsměvné. Tvé politické kydy na závěr už snad ani nemá smysl komentovat...
BTW: Byť budeš opět prskat, tak Volvo dostalo do sraček X let ve vlastnictví Fordu, který svým kvalitním řízením dokázal nechat málem zkrachovat skoro všechny premiové značky, které se mu dostaly do rukou (naštěstí už jsou dnes všechny v rukou někoho jiného a kupodivu prosperují).
07. března 2019, 06:23
1
bíste, občas fakt tvoje argumentace jsou místy přehnanené. kdy si myslíš, že začala nějaká spolupráce mezi volvem a renaultem? povím ti to, roku 1971, kdy začali spolu s peugeotem dělat na osmiválci bez dvou válců, prv. aby měly všechny automobilky stejná práva, vznikla akciovka, v které měla každá automobilka 1/3 akcií. netvrdím, že ten motor byl kdovíjaký zázrak, ale fakt si myslíš, že za 1/4 století produkce se jim ten motor nevyplatil? když koukneš na skoro jakýkoli šestiválec ve francouzkém autě, je to prv, a jsi za něj nejspíš rád. a nejen v něm, pochopitelně. prv poháněl i třeba alfu 155 v6 ti pro dtm, přestože se obecně asi spíš myslí, že tam bylo logicky busso. takže spolupráce s renaultem má dost dlouhou historii a troufám si tvrdit, že to byla spolupráce úspěšná
chase: trošku si to ujasněme, kdyžtak mi oprav. v bornu si postavil továrnu daf, kde dělal osobní auta. jeho poslední osobák byl daf 66, kdy továrnu a práva k osobákům od dafu koupilo volvo. tím se daf 66 přejmenoval na volvo 66. pak v bornu udělali řadu 300 (která vycházela ještě z práce lidí, kdy ot byl daf) , následně řadu 400. když se dostali do finančního průseru, přejmenovala se továrna a jejich majitelé bylo spolu s volvem mitsubishi. a vznikla s/v40 a charisma, která se tam také vyráběla. a v bornu si mitsubishi pak vyrábělo vícero vozů, volvo s/v40 končilo. vždycky mi přišlo, že v holadsku mají vlastní vedení, které je sice nějakým zpúsobem podřízeno švédskému vedení, ale jistou soběstačnost mají, ta auta tam byla prostě jiná
07. března 2019, 11:13
0
Říkáš to správně, proto moje poznámka k "výrobě na zakázku cizí firmou" :) Od roku 1991 v téhle fabrice mělo podiíl nejen Volvo a Misubishi, ale také Nizozemsko jako stát. Toto trvalo do roku 1999, než z toho stát vycouval a prodal spůj podíl svým dvěma partnerům. 2001 pak z dnešního VDL NedCar vycouvalo i Volvo a byla to čistě fabrika Mitsubishi (Volva S/V40 se tam vyráběla již opravdu jen na zakázku až do roku 2004).
Že tam panovala trochu jiná atmosféra vedení a standardy než ve Švédsku je fakt, který se vždy trochu podepisoval na výsledné kvalitě produkovaných modelových řad :)
BTW: Tahle fakbrika byla vždycky tak trochu zakázkový žoldák, dnes patří VDL (výrobce autobusů) a vyrábí se tam třeba BMW X1 )
-
Komentář upraven 7. 3. 2019, 17:09:54
07. března 2019, 08:26
0
Když s tím Volvo před těmi čtyřmi roky přišlo, bylo to zajímavý a myslel jsem si, že si zvyknu. Ale po těch letech a i po faceliftu je to pořád jedna cihla plná (CP) a na ní jedna tříčtvrtka. V malým vydání by to mohlo s přimhouřením oka fungovat, protože co je malý, to je milý, ale ve velkých je to personifikovaná arogance. Tohle fakt ne...