reklama
načítám data...

Volvo V60: Kombík je zpět!

Přichází Volvo V60, pokračovatel řady ikonických kombi švédské značky. Co všechno se změnilo a proč je právě tento model tak důležitý?

zobrazit celou galeriiPředstavujeme: Volvo V60: Kombík je zpět!

Je tomu již týden, co nám zástupci značky Volvo při prezentaci na pražské Pankráci představili nový vůz ve svém portfoliu, model Volvo V60. A přestože Volvo momentálně chrlí jednu novinku za druhou, u této by bylo přecijen vhodné se krátce zastavit.

Volvu se s novým investorem daří. Nová modelová řada bude brzy kompletní a to od představení jejího nejstaršího zástupce, modelu XC90, neuběhly ani celé čtyři roky. Nová generace vozů Volvo se vyznačuje především novou modulární architekturou. Tady není bez zajímavosti právě to, že prvním z řady byl model XC90, tedy vůbec ten největší vůz z nabídky. Díky jednotné platformě se tak stejné technické řešení podvozku dostává i do menších modelů, což by mělo zajistit dobré jízdní vlastnosti.

reklama

Pokud jsme zatím měli možnost soudit, toto se skutečně daří. Volva ani nadále nepatří mezi vozy primárně konstruované pro nadšeného řidiče, avšak jízdní vlastnosti nové generace se skutečně znatelně posunuly tím správným směrem. Na verdikt, jakého výsledku dosáhli inženýři v nové V60, si však musíme počkat až na řádný redakční test.

Co se poznatků ze statického představení vozu týče, V60 je opravdu hezké auto. Nízké siluetě většího V90 se tu dostalo kompaktnějších rozměrů. Uvnitř je potom vše tak, jak to už známe z ostatních modelů značky. A když říkám vše, myslím tím opravdu vše. V nabídce je veškerá výbava, kterou si můžete dopřát ve větších modelech, nebudete ochuzeni vůbec o nic jen proto, že jste se rozhodli pro menší model.

V úvodu jsem zmínil, že V60 je po čase opět tím pravým pokračovatelem v tradici švédských kombíků. Říkáte si, že V60 není na trhu žádným nováčkem, že jde o pouhou generační výměnu? Ta stávající generace vyráběná od roku 2010 však byla spíše stylovým autem pro dva než plnohodnotným kombi. A je tu přeci V90, to je to správné velké Volvo? Ne tak docela. V90 je skutečně velké auto, je hodně výrazné a luxusní. Jenže V70, poslední pravé švédské kombi, taková nebyla. Bylo to auto pro rodiny, praktické, bytelné, rozumně velké. A přesně takové má být i nové Volvo V60. Předpoklady pro to má, vnitřní prostor je velkorysý a i na zavazadla zbylo místa dost. Vlastně dokonce více než v oné V70. Jak nám prozradil Fredrik Hofling, který ve Volvu vede (mimo jiné) celý projekt V60, je právě toto tím pravým Volvem a automobilka se nijak netají tím, jak moc důležitý pro ni tento model je.

Volvo s tímto modelem přichází ještě s jednou zajímavou novinkou. Paletu motorů rozšířil nový plug-in hybrid T6. A to je novinka skutečně důležitá. Zatímco dosavadní hybridní ústrojí T8  se svým výkonem i cenou tvořilo jakýsi strop toho, co lze ve Volvu dnes mít, nový hybrid T6 již cenou může konkurovat i běžným zážehovým a vznětovým agregátům. A plánů do budoucna je mnohem více, jak nám prozradil Fredrik Hofling. Můžeme se těšit na další zajímavé motory i technické vychytávky, chystá se verze Cross Country, na V60 si brousí zuby i tovární úpravce Polestar a v plánu je i čistě elektrická varianta. První auta by k prodejcům měla dorazit v září. Už se těšíme na redakční test.

 


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Sl
Slower
04. května 2018, 18:54
0

Auto je fakt nadherne. A snad bude mit i rozumnou cenuvku, treba za rok, dva, se dostanu do situace kdy si buud moct dovolit pekne nove auto a pokud by stalo do milionu asi bych o nem uvazoval.

Jinak ten pan v nepadnoucim obleku na fotce 5 se k tomu nadhernemu autu hodi asi podobne jako financni poradce OVB nebo prodejce panvicek z kulturaku v Horni Dolni...

reagovat
Zlo Kočka
04. května 2018, 21:19
0

Ve skutečnosti mu ten oblek docela padnul :D

Chase
04. května 2018, 21:50
0

To bude opravdu fotkou, jinak Martinovi oblek sedne perfektně ;)

Sl
Slower
05. května 2018, 05:43
0

Asi mate pravdu, na ty prvni fotce v pozadi to vypada slusne.

C70C
04. května 2018, 20:03
5

Za 10, 15let budu přesně tohle chtít jako ojetinu, takže někdo, kdokoliv kdo ho teď kupuje, ozvěte se mi, já vám ho nakonfiguruju jak potřebuju :-D

reagovat
Chase
04. května 2018, 22:13
0

Za mě velmi povedený stroj a osobně mě každý nový model značky utvrzuje v tom, že "Skandinávská DNA", jak designový styl nasazený druhou generací XC90 nazývá sama automobilka, je správná cesta. Nadherný nadčasový design, poctivé a kvalitní materiály materiály v útulných interiérech (dřevo je dřevo a kov je opravdu kov), to vše má šanci přilákat spoustu zákazníků, kteří by si krabicoidní Volvo předchozí generace i přes jeho nesporné výhody nikdy nepořídili. Ano, už to není to staré Volvo, ale stále je to Volvo a nebál bych se říci, že víc, než kdy jindy.

Neskutečně mě baví drobné niance, které jednoznačně asociují jednotlivé modely k patřičné řadě (koukněte například na podobnost předních světel u V60 a XC60). Mimochodem, kdo tvrdí, že V60 je jen zmenšenou V90, měl by nejspíše navštívit očního lékaře. Rozdíly jsou obzvlášť v zadních partiích siluety vozu dost výrazné :)

Jinak premiéra nového modelu byla opravdu krásná, navíc jako Čech oceňuji, že jsme druhou zemí v celé Evropě, kde tato road show na své dlouhé cestě zastavila a jako brňáka mě samozřejmě potěšilo, že jsme v té naší pravotočivé zatáčce před Vídní měli možnost vidět exkluzivní premiéru ještě o pár dní dřive, než pražáci :D ;)
(Pár fotek z brněnské premiéry najdete na https://www.volvoklub.cz/novinky/nove-volvo-v60-exkluzivne-predstaveno-v-brne)

reagovat
Irwinek
04. května 2018, 22:36
0

No já nevím, ten předek snad, ale zadek je směsicí Saaba 9-5 a Audi, snad bude sedan vypadat líp :-(

reagovat
Ba
Bavoraczech
09. května 2018, 11:03
0

ten Saab 9-5 mě taky napadl...

Pe
Petraaay
05. května 2018, 19:57
0

Volvo v70 má nástupce. To je pravda, ale je to Volvo v90, který tu je už celkem dlouho. V70 totiž byla vyšší střední třída, takže samozřejmě ji nahradila vyšší střední třída v90. A Volvo v60 je střední třída. Takže střední třída za střední třídu. A rozhodně nemůže mít veškerou výbavu z modelu 90. Třeba nemůže mít vzduchové odpružení.

reagovat
Honza 'Hamster' Křeček
09. května 2018, 19:48
0

Aktivní podvozek Four-C je k dispozici pro V60 stejně jako pro V90. Vzduchové odpružení má V90 pouze na zadní nápravě k vyrovnávání zátěže, nastavení podvozku probíhá stejně jako v V60 pomocí aktivních tlumičů Four-C. V menší V60 pravda součástí systému Four-C vzduchové odpružení zadní nápravy není (je tam listové pero stejné jako ve V90 bez Four-C), ale ono tam ani není potřeba. To je první věc. Druhá věc je to zařazení. Tady je to s Volvem trochu těžké, je již tradičně (podobně jako i naše Škoda s Octavií) na pomezí zavedených tříd. V60 je i podle zástupců automobilky nástupcem V70, má to být to správné rodinné kombi. Devadesátková řada navazuje na model S80 a tvoří vrchol nabídky. Nová V60 je dokonce větší, než byla V70. Ostatně V70 byla kombi verzí auta, které se jmenovalo S60, vrchol nabídky byla až S80. V70 nikdy plnohodnotného nástupce nedostala, až nyní.

ro
rock
12. května 2018, 10:51
0

Myslím, že nemáš pravdu. Tohle platilo jenom ve druhé generaci V70, která opravdu patřila k S60. Ve třetí generaci od r. 2007 se V70 už řadila k S80. Logický to moc není, podle šasi se to poznat nedá (S60, S80, V60 i V70 měly všechny platformu jak Mondea :-) ), ale je to třeba moc hezky vidět na interiérech: S80 je uvnitř stejná jak V70, S60 je stejná jak V60. Něco napoví i to, že S80 a V70 přišly zhruba ve stejnou dobu (2006 a 2007) a o dost dřív než S60 (2010). Málokdo by představil kombíka o tři roky dřív, než sedana jemu odpovídajícímu.



reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Volvo V70 T5 2000
Volvo V70 T5

2000 rok výroby
250 koní výkon
2 319 ccm objem

Volkswagen Golf 2.0TDi, 110kW 2014
Volkswagen Golf 2.0TDi, 110kW

2014 rok výroby
110 koní výkon
2 000 ccm objem

Buick LeSabre 1968 TOP stav bez investic 1968
Buick LeSabre 1968 TOP stav bez investic

1968 rok výroby
284 koní výkon
5 700 ccm objem

Cadillac Eldorado Biarritz 1978
Cadillac Eldorado Biarritz

1978 rok výroby
180 koní výkon
7 000 ccm objem

Škoda Felicia (kupujte, nebudou :oD) 2000
Škoda Felicia (kupujte, nebudou :oD)

2000 rok výroby
68 koní výkon
1 289 ccm objem