logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Už je to oficiální: Příští Mazda6 bude šestiválcová zadokolka.

Japonská automobilka sebevědomě míří do premiového segmentu. Vybrala si správnou koncepci i zajímavý motor. Bude to stačit?

Foto: Mazda

Dohady, spekulace a zákulisní informace, které se k nám dostávaly běhěm celého minulého roku jsou zdá se skutečně pravdivé. Magazín Car and Driver uveřejnil v minulých dnech s odvoláním na oficiální zdroje přímo z hirošimské automobilky zprávu, že už příští rok dorazí na trh nová generace Mazdy6, která se ale od té současné bude v lecčem lišit. 

Nová šestka bude totiž opustí dosavadní koncepci s motorem napříč vpředu a pohonem předních kol a nabídne podélně uložený řadový šestiválec pohánějící zadní nápravu. Řešení, které se v poslední době z automobilového světa vytrácí, udělá jistě radost nejednomu řidičskému nadšenci a posune největší Mazdu o pomyslnou třídu výše. Je pravděpodobné, že onen šestiválec bude z rodiny motorů Skyactiv-X (kterým se občas zjednodušeně říká “diesel na benzín”), pravděpodobně navíc v mildhybridní verzi s osmačtiřicetivoltovým startérgenerátorem. 


Foto: Mazda

Vzhled vozu bude vycházet z konceptu Mazda Vision Coupé. Nenechme si mýlit názvem, půjde o karoserii se čtveřicí dveří, avšak dvoudveřová varianta, jakési cestovní GT od Mazdy, by prý teoreticky mohla přijít později. Je evidentní, že Mazda to se svým směřováním do premiového segmentu myslí opravdu vážně. Už současné modely značky nabízí zajímavý design a slušnou výbavu, i tak si ale premiovou cenovku ne vždy racionálně obhájí. S pohonem zadních kol by ale teoreticky mohlo jít o nečekaného, leč řidičsky zajímavého konkurenta vozů z Bavorska. 

Ačkoli cesta do prémiových vod může na první pohled působit trochu přehnaně sebevědomě, ve skutečnosti jde pravděpodobně o jediný rozumný způsob, jak v následujících letech se stále se zpřísňujícími emisními limity udržet značku v černých číslech. Vývoj a výroba levných aut se totiž vyplácí jen při velkém objemu prodaných vozů a toho malá automobilka, která jako jedna z mála není členem žádného koncernu, zkrátka nedosahuje. Nám nezbývá, než držet hirošimským palce a těšit se na příští rok. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

wdave_t
16. 4. 2020, 22:40 3 reagovat

Tak to je skvělá zpráva!

cPetan
16. 4. 2020, 22:45 7 reagovat

Moc jim přeju aby se to dobře prodávalo a aby se v Mnichově museli chytit za nos

Jenda_K
16. 4. 2020, 23:21 1 reagovat

Prostě automobilový trh v Evropě s EU restrikcemi, je mimoevropským automobilkám akorát k smíchu a hodlají se realizovat jinde

beastar
17. 4. 2020, 00:00 4 reagovat

Ja ac nejsem rozhodne zadny mazdař. Tak v tomto drzim palce at to vyjde a aspon z pulky to vypada jak ten koncept. Mimo EU prodeje jiste budou. V EU se mozna taky hodne zmeni..:)

Kajmos
17. 4. 2020, 09:12 0

Koncepty Mazdy a následná sériová auta jsou si dost podobná. Když si ke konceptu přimyslíte normální kola, kliky dveří, zpětná zrcátka, trochu menší výkroje rpo kola tak by to mohlo být cca sériový auto.

PB
17. 4. 2020, 11:32 0 reagovat

No jestli to vyjde a bude vypadat takhle.... alespon trosku... wow.

Safa
17. 4. 2020, 15:12 0 reagovat

Mazda bývala Zoom Zoom. Tohle, tohle je ovšem přímo Mňam Mňam.

Sedrik
17. 4. 2020, 15:56 1 reagovat

Palec nahoru, Mazdo. Vypadá to skvěle a jestli top pojede tak, jak všichni píšou, že Mazda6 jezdí....jsem prodán.

Teď jen, aby to někdo kupoval... ale Mazda má naštěstí tolik crosoveru, SUV, Full size SUV a podobných cinkrlátek, že drobné zaváhání v prodejích sedanů asi zvládne ufinancovat CX-3 a CX-30 :p

Peppan
21. 9. 2020, 20:50 0 reagovat

nechapu tuto vetu:
...Už současné modely značky nabízí zajímavý design a slušnou výbavu, i tak si ale premiovou cenovku ne vždy racionálně obhájí... cena posledni generace Mazdy 6 sice za tech poslednich 7let znacne vzrostla ( o statisice Kc, ale porad je to auto v cene Octavie..ktera dokaze byt v plne vybave porad drazsi a ta opravdu neni ani o nic lepsi a uz vubec ne premiovejsi. Navic prumerna cena vozu teto katerogie mezi 700 a 800 tis Kc a tak to do premie rozhodne nespada a pokud bude nova M6 stat od 850tis. Kc do 1,250mio Kc v plne vybave, tak stejne bude porad o statice levnejsi nez veskera nemecka konkurence ..a pritom ta technika, ci uroven zpracovnani..jiste bude minimalne srovnatelna. Ja se V6 AWD rozhodne tesim..uvidim jestli me osobne presvedci, aby se zase M6 objevila v nasi garazi.

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte