načítám data...

Už je to oficiální: Příští Mazda6 bude šestiválcová zadokolka.

Japonská automobilka sebevědomě míří do premiového segmentu. Vybrala si správnou koncepci i zajímavý motor. Bude to stačit?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Foto: Mazda

Dohady, spekulace a zákulisní informace, které se k nám dostávaly běhěm celého minulého roku jsou zdá se skutečně pravdivé. Magazín Car and Driver uveřejnil v minulých dnech s odvoláním na oficiální zdroje přímo z hirošimské automobilky zprávu, že už příští rok dorazí na trh nová generace Mazdy6, která se ale od té současné bude v lecčem lišit. 

Nová šestka bude totiž opustí dosavadní koncepci s motorem napříč vpředu a pohonem předních kol a nabídne podélně uložený řadový šestiválec pohánějící zadní nápravu. Řešení, které se v poslední době z automobilového světa vytrácí, udělá jistě radost nejednomu řidičskému nadšenci a posune největší Mazdu o pomyslnou třídu výše. Je pravděpodobné, že onen šestiválec bude z rodiny motorů Skyactiv-X (kterým se občas zjednodušeně říká “diesel na benzín”), pravděpodobně navíc v mildhybridní verzi s osmačtiřicetivoltovým startérgenerátorem. 


Foto: Mazda

Vzhled vozu bude vycházet z konceptu Mazda Vision Coupé. Nenechme si mýlit názvem, půjde o karoserii se čtveřicí dveří, avšak dvoudveřová varianta, jakési cestovní GT od Mazdy, by prý teoreticky mohla přijít později. Je evidentní, že Mazda to se svým směřováním do premiového segmentu myslí opravdu vážně. Už současné modely značky nabízí zajímavý design a slušnou výbavu, i tak si ale premiovou cenovku ne vždy racionálně obhájí. S pohonem zadních kol by ale teoreticky mohlo jít o nečekaného, leč řidičsky zajímavého konkurenta vozů z Bavorska. 

Ačkoli cesta do prémiových vod může na první pohled působit trochu přehnaně sebevědomě, ve skutečnosti jde pravděpodobně o jediný rozumný způsob, jak v následujících letech se stále se zpřísňujícími emisními limity udržet značku v černých číslech. Vývoj a výroba levných aut se totiž vyplácí jen při velkém objemu prodaných vozů a toho malá automobilka, která jako jedna z mála není členem žádného koncernu, zkrátka nedosahuje. Nám nezbývá, než držet hirošimským palce a těšit se na příští rok. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

wdave_t
16. dubna 2020, 22:40
3

Tak to je skvělá zpráva!

reagovat
cP
cPetan
16. dubna 2020, 22:45
7

Moc jim přeju aby se to dobře prodávalo a aby se v Mnichově museli chytit za nos

reagovat
Jenda_K
16. dubna 2020, 23:21
1

Prostě automobilový trh v Evropě s EU restrikcemi, je mimoevropským automobilkám akorát k smíchu a hodlají se realizovat jinde

reagovat
beastar
17. dubna 2020, 00:00
4

Ja ac nejsem rozhodne zadny mazdař. Tak v tomto drzim palce at to vyjde a aspon z pulky to vypada jak ten koncept. Mimo EU prodeje jiste budou. V EU se mozna taky hodne zmeni..:)

reagovat
Ka
Kajmos
17. dubna 2020, 09:12
0

Koncepty Mazdy a následná sériová auta jsou si dost podobná. Když si ke konceptu přimyslíte normální kola, kliky dveří, zpětná zrcátka, trochu menší výkroje rpo kola tak by to mohlo být cca sériový auto.

PB
17. dubna 2020, 11:32
0

No jestli to vyjde a bude vypadat takhle.... alespon trosku... wow.

reagovat
Safa
17. dubna 2020, 15:12
0

Mazda bývala Zoom Zoom. Tohle, tohle je ovšem přímo Mňam Mňam.

reagovat
Sedrik
17. dubna 2020, 15:56
1

Palec nahoru, Mazdo. Vypadá to skvěle a jestli top pojede tak, jak všichni píšou, že Mazda6 jezdí....jsem prodán.

Teď jen, aby to někdo kupoval... ale Mazda má naštěstí tolik crosoveru, SUV, Full size SUV a podobných cinkrlátek, že drobné zaváhání v prodejích sedanů asi zvládne ufinancovat CX-3 a CX-30 :p

reagovat
Peppan
21. září 2020, 20:50
0

nechapu tuto vetu:
...Už současné modely značky nabízí zajímavý design a slušnou výbavu, i tak si ale premiovou cenovku ne vždy racionálně obhájí... cena posledni generace Mazdy 6 sice za tech poslednich 7let znacne vzrostla ( o statisice Kc, ale porad je to auto v cene Octavie..ktera dokaze byt v plne vybave porad drazsi a ta opravdu neni ani o nic lepsi a uz vubec ne premiovejsi. Navic prumerna cena vozu teto katerogie mezi 700 a 800 tis Kc a tak to do premie rozhodne nespada a pokud bude nova M6 stat od 850tis. Kc do 1,250mio Kc v plne vybave, tak stejne bude porad o statice levnejsi nez veskera nemecka konkurence ..a pritom ta technika, ci uroven zpracovnani..jiste bude minimalne srovnatelna. Ja se V6 AWD rozhodne tesim..uvidim jestli me osobne presvedci, aby se zase M6 objevila v nasi garazi.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem