načítám data...

Virtuální volant: CarX Drift Racing

Každý z nás si jistě občas rád hraje. Driftovací hra pro mobily slibuje přenosnou zábavu na dlouhé hodiny. Jaká je doopravdy?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Kdo by neměl rád dobré hry na počítač nebo mobil. Zejména když se jedná o hry s automobilovou tématikou. Pokud se navíc ona dotyčná hra zabývá něčím, co se v reálném životě buď zdráhám vyzkoušet, nebo se k tomu nemůžu dostat, málokdy řeknu ne.

Třeba pokud se jedná o hru, jejíž ústředním motivem je  driftování. Kontrolovaná jízda bokem je, ač se to někomu nemusí zdát, poměrně elegantní a ladnou záležitostí, jejímu umění navíc dnes, tu více, tu méně uspěšně, holduje kde kdo. Jestliže však z různých důvodů shledáváte tuto zábavu v reálném světě příliš hlučnou, poněkud drahou co se obutí týká, nebo jen nevlastníte driftuschopnou zadokolku, mám pro vás možná řešení. Tím je hra s titulem CarX Drift Racing pro mobilní telefony.

V první řadě se sluší zmínit, čím tato hra není. Nemá ambice být závodním simulátorem, ale spíše zábavnou kratochvílí, jakkoli jízdní model stojí za to. Pokud však hledáte zcela věrnou simulaci, která vám pomůže zlepšovat své jezdecké umění a stát se rychlejším na skutečném okruhu, hledejte jinde. Ostatně asi nebudete pro tyto účely využívat mobilní telefon s dotykovým ovládáním. My ostatní, hledající přístupnou a zábavnou arkádu s naším oblíbeným zaměřením, totiž automobily různých druhů, budeme nadmíru spokojeni.

Po krátké instalaci hry dostanete pár virtuálních mincí, jeden okruh a základní automobil, kterým není nic jiného, než legendární AE86, byť samozřejmě není její model licencován a jmenuje se tedy jinak. Ale vypadá přesně jako slavná hachi-roku, nám tak známá jako služební vůz Takumiho, rozvážejícího tofu silničkami vedoucími kolem hory Akina. Další vozy a tratě můžete odemykat získáváním herních zlaťáků za úspěchy při driftování, nebo jízdy na čas. Současně si svůj vůz můžete vylepšit zakoupením jednoho z dalších tří setupů. Krom standadního s názvem Stock se přidává Turbo se zvýšeným výkonem, Racing setup přinese ještě vyšší výkon, lepší podvozek a závodní pneu, nastavení Drift se vyznačuje zejména snadným a čitelným driftováním, včetně zvětšeného rejdu přední nápravy. V tomto nastavení mají i vozy, známé jako čtyřkolky, poháněnou pouze zadní nápravu. Epesní bokování je tedy zaručeno.

Automobilů je opravdu dostatek, v nabídce je nejvíce JDM klasik čítajících například NSX, Skyline R34, RX7, Silvii, 200SX, Supru, nebo naše oblíbené Toyobaru. Nechybí ani muscle car připomínající Dodge Charger, šílený pickup RAM SRT10 nebo třeba klasický americký semi-truck. Ano, i ten můžete ve hře vodit bokem. Fanoušci bavoráků nepřijdou zkrátka, pod názvem Bimmy P30 se skrývá oblíbená E30 M3, a ta je opravdu talentovaná. Každý vůz se samozřejmě ovládá jinak, jeden je hodný a relativně pomalý, další má raději rychlejší jízdu, takže i v driftu se rychlost zvyšuje vpravdě ukrutným tempem. Takový Mustang Kena Block je i přes přítomnost čtyřkolky totálně neovladatelnou bestií. Jízdní vlastnosti jsou na nejen na poměry mobilních her moc dobré, auto se opravdu chová trochu jako auto. Není problém se setkat s nedotáčivostí pod plynem, přetáčivostí na brzdách, ačkoli tedy hra není simulátorem, jízdní model rozhodně potěší.

Z tratí jsou dostupné všelijaké okruhy, a většinu z nich nepoznám, bezpečně určím snad jen Mount Panorama Circuit známý z tradičního australského závodu Bathurst 1000, nebo věhlasnou tovární trať Ferrari, bájné Fiorano, kam měl jednu dobu zakázaný přístup opičák Chris Harris. Vy se můžete vesele prohánět i v zákulisí této trati, jste zkrátka vítáni. Názvy jsou tedy opět jiné, což vám ale zábavu snad nezkazí.

Jakmile bude vaše umění vypilováno, osobní rekordy na tratích stanoveny, můžete zkusit multiplayer. Ani tento zde nechybí, a je to jedině dobře. Rozšiřuje totiž možnosti zábavy na další hodiny hraní. Úrovně multiplayeru se dělí na jednotlivé ligy, v nichž pokaždé začínáte s rankem čítajícím 1000 bodů. Když se umístíte v horní polovině žebříčku, postupujete do další ligy, umístění na spodních příčkách znamená logicky sestup. Já aktuálně bojuju v druhé nejvyšší lize o umístění v první pětici.

Multiplayer má několik výhod. Zaprvé, generuje hodně herních mincí, za něž můžete nakupovat stále nová auta. To by v single playeru trvalo opravdu dlouho. Za druhé, změříte síly s ostatními. Nejprve v kvalifikaci nahrajete svoji jízdu, ta se pak jako tzv. ghost používá pro jednotlivé battly. Vy tedy nastupujete proti ‚duchům‘ soupeřů. Na jednu stranu je trochu škoda, že multiplayer není v reálném čase, co se soupeření týká, na stranu druhou nehrozí kolize a vaše jízda je tak ničím nerušená. Taky si můžete, pokud se vám úvodní jízda ‚na ducha‘ nepovede ani na třetí pokus, vylepšovat renomé souboji s jinými hráči. Tratě pro multiplayer jsou vybírány ze segmentů okruhů známých ze singleplayeru. Využít můžete i trénink, abyste nacvičili každý úsek k dokonalosti.

I když má hra samozřejmě některá omezení, jako celek působí vyváženě a zabaví skutečně na dlouho. Vozy se ovládají příjemně, ale žadné dva nejsou stejné a každý se hodí na něco jiného. Krom výkonnostních vylepšení můžete měnit barvu auta, tónování oken, odstíny kol či například barvu kouře od pneumatik. Zvuky působí věrohodně, pokud navíc máte balíček nastavení s turbem, bude vás provázet všudypřítomné pištění a odfukování blow-off ventil.

Zkrátka, co víc chtít od hry, která je zdarma. Samozřejmě, nějaká reklama tu je, ale neobtěžuje tak agresivní přítomností, jak je zvykem u jiných androidích her. A pro jedince s pomalejším připojením, starším hardwarem nebo nedostatkem paměti existuje i verze Lite, která zabírá podstatně méně místa. Automobilní zábavu si můžete nosit kamkoli s sebou, ideální je třeba, když čekáte na STK, nebo jedete někam vlakem. Tak co říkáte, potkáme se v multiplayeru?

Pokud vás hra zaujala, stahovat můžete v Obchodu Play, jablíčkoví uživatelé mohou navštívit Apple Store. Zkrátka nepřijdou ani příznivci Windows Phone, Radek Hulán by měl radost. Stránka vývojářů se potom nachází zde.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.