načítám data...

Ptejte se Vojty: Zábava pro dlouhána?

09. července 2015, 19:08 21 komentářů Vojta Dobeš Ptejte se

Levné, úsporné a zábavné auto na okresky? Odpověď je vždycky Miata! Jenomže co když máte skoro dva metry a do Miaty se nevejdete? Odpověď bude pro mnohé asi poněkud překvapivá...

Zobrazit galerii

V rubrice Ptejte se Vojty šéfredaktor Vojta Dobeš (a občas i ostatní členové redakce) každý týden radí čtenářům s palčivými otázkami života nadšeného motoristy – ať už jde o výběr příštího vozu, rozsouzení hospodských debat nebo odpovědi na filosfofické otázky.​

Zdravím, už nějákou dobu si hledám své první auto. Problém je v tom, že i když se mi strašně líbí záležitosti jako je např. Miata, vzhledem k tomu, že mám prakticky 2 metry, by něco takového pro mě určitě nebylo. Tak bych se rád zeptal, jestli máte nějáký typ na zábavné, spolehlivé auto (Neměnit převodovku po první projížďce na okresce by bylo taky fajn.. :) ) s přijatelnou spotřebou ? A když myslím zábavné, je pro mě hlavní aby byla radost s ním jezdit, nemusí mít nutně pod kapotou obrovské stádo koní.. :-) Rozpočet mám do 100 tisíc kč. Díky za odpověď, Matt. 

Nad touto otázkou bych určitě dlouho uvažoval a přemýšlel, jestli pro tebe bude vhodnější BMW E36, Nissan 200SX či některá jiná z menších, obratných zadokolek, nebo jestli budeme nakonec muset hledat mezi hot hatchi, jako je třeba skvělý Peugeot 306 S16 – či jestli nakonec obětujeme úspornost a sáhneme po pětkovém BMW.

Potom jsem si ovšem vzpomněl na druhé pravidlo petrolheada (pro jistotu uvádím i s prvním):​

  1. Odpověď je vždycky Miata.
  2. Pokud odpověď není Miata, platí pravidlo číslo 1.

A navíc jsem si kromě tohoto pravidla vzpomněl také na mého dlouholetého novinářského kolegu Honzu Koubka, který má tři věci: jeden metr, druhý metr, a Miatu NB facelift. Nebýt toho, že jsem ho na vlastní oči viděl, jak svou vytáhlou kostru do té maličké věci skládá, nikdy bych tomu nevěřil.

Tajemství se skrývá v upravené sedačce (ideální je použít závodní skořepinu posazenou přímo na zem) a prodloužené tyči řízení, takže si člověk může dát kolena vedle volantu.

Alternativami ze světa roadsterů pak mohou být Fiat Barchetta a MG F, obě prý uvnitř prostornější než Miata, což prý může být zásadní, pokud máš delší trup a kratší nohy (já se svými 179 cm však těžko posoudím a tedy se musím omezit na JPP zdroje). 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

j3
j3rry
09. července 2015, 19:57
0

Barchetta oproti NBčku až zas tak prostornější není - pro dvoumetrového člověka to bez nějakých menších úprav taky nebude to pravé ořechové. V NBčku jsem jen seděl, ale s Barchettou jsem i cosi nalítal, měřím 187cm a takřka skoro úplně ideální řidičskou pozici za volantem jsem v Barchettě měl, když už jsem měl sedačku posunutou až úplně dozadu. Takže za mě osobně - NBčko + upravit tak, aby se tam i dvoumetrový člověk vešel...

reagovat
Pj
Pjotr
09. července 2015, 20:13
0

Ahojte,
tato tema ma zaujala, kedze mam obdobny problem ako Matt. Pokial ide o Miatu - mozem potvrdit, ze vymenena sedacka v kamaratovej Miate spravila cca 10cm rozdiel voci originalu vdaka comu som sa uz nepozeral do ramu predneho okna, ale konecne cez predne okno :) Problemom su ale nohy, ktore sa jednoducho na dlzku nezmestia a tak mozem namiesto ruk soferovat pokrcenymi kolenami. (na sirku totiz uz miesto na ruky nezostava)
MG F mam problem vobec stretnut na ceste, nieto ho este vyskusat ale s Barchettou mam podobny problem - miesto na nohy. Viem, ze to je cez Mattov rozpocet, ale zatial z podobnych aut u mna miestom vyhrava jednoznacne Porsche Boxster, ktore ma az nepochopitelne vela miesta vpredu.
Ocenim akekolvek dalsie tipy a skusenosti aj pri dalsich modeloch :)

reagovat
JP
09. července 2015, 20:20
0

Ono záleží na verzi auta a poměru nohy/tělo. Do svýho MGF jsem se se 191cm o kousek nevešel, ale seděl jsem i ve faceliftu kterej má jiný sedačky, stavitelnej volant a tam jsem se vešel úplně bez problémů. Do MX5 NB se vejdu bez problémů, pokud nemá vyhřívaný sedačky. NB je rozhodně prostornější, než MGF předface.

reagovat
Da
David Miskovic
09. července 2015, 20:37
0

Jedine MX5, mam skoro 195cm. V me mx5 jsou nejake zakladni kozene sedacky a nad hlavou mam par cm volneho mista (asi jen 5cm)
Budu davat nove sedacky, to to jeste snizi. Nejlepsi je to vyzkouset, nic lepsiho nez MX5 proste neni, a NC-ND jsou na nic, NB nejlepsi :)
A mozna novy volant, bez odsazeni, kvuli kolenou :D

reagovat
pe
petan_250
09. července 2015, 21:36
0

Miatu (NBFL) jsem poridil pred cca 1,5 mesicem, merim 192cm a bez uprav sedacky ev volantu se vejdu. Sedacku mam uplne na doraz vzadu, trochu skolpenou (spise sedim vzprimene nez lezim). Nad hlavou mam cca 3cm, kolena se obcas tlucou s volantem (pri vetsich zatackach ale jde si je srovnat). Pri zavirani dveri, obcas koleno zapomenu dat nize (nohu vedle spojky) a pricvaknu si nohu mezi dvere a volant.

reagovat
Woyta
09. července 2015, 22:07
0

195cm a moc dlouhe nohy. Nepasuju do MX5, RX7, Pumy a spousty dalsich aut. Vlastnim S13. Sedacka az vzadu, volant + 7cm a celkem to jde. Sice porad to neni ideal ale nestezuju si.

reagovat
ho
honzarov
09. července 2015, 23:38
0

Ono je hlavně třeba uvést, jestli ty dva metry jsou vychrtlé, normální postavy nebo s kily navíc. V MG-F na stodevadesát cm místo je. Ale jak se píše, každá má nohy vs trup jiné. U MG-f je ale málo místa dole od pasu dolů. Palubní deska je nesmyslně mohutná, nutí to posunovat sedadlo nadoraz a potom řidičská pozice není dobrá a je i horší výhled. Kdo dvoumetrový se tam s úpravami napasuje a udělá si z toho něco na okresky, prosím. Ale třeba jako auto na víkendovou kochačku je to podle mě pro dvoumetrového nesmysl.

reagovat
mi
mikin88
10. července 2015, 08:10
0

Mám podobnou postavu chlapy a i když je určitě Miata super a jednou si ji koupím, šel bych do BMW e30 318is. Do 100 000,- bude krásná a myslím, že je to výborné vyvážené auto už s kultovním nádechem. Jen názor.

reagovat
JLK
10. července 2015, 12:47
0

Ale kdyz chce cabrio (coz asi chce, kdyz kouka po Miate) tak E30 do 100 000 moc nenakoupi.

mi
mikin88
12. července 2015, 07:58
0

V dotazu není napsáno, že se musí jednat o cabrio. Miatu uvedl jako příklad.

Yatka
14. prosince 2015, 09:23
0

Dovolím si oživit tuhle diskuzi: samozřejmě se taky zamýšlím nad dovozem Miaty. Mě, jakožto jedinému majiteli a řidiči, velikost naprosto problém nedělá - naopak, měřím 155cm, ovšem můj manžel a spolujezdec měří dva metry a tak se ptám, jak je to s tím druhým místem?

reagovat
M P
14. prosince 2015, 12:22
0

Moje zkušenost (190cm): vavrisova NB v pohodě i s těmi sedačkami s jednodilnou opěrkou, fernieho NA ještě lepší, ale je fakt, že při venkovní teplotě 8 nebo kolik stupňů už se mi trošku chladil vrch lebky, takže mi na ní asi foukalo. Ale u sedadla spolujezdce není problém sedačku hodit na zem, stejně je jedno, že se nedá posunovat.

Yatka
14. prosince 2015, 12:40
0

Dík :) No já bych nerada, aby muž čuměl do rámu čelního skla, měl mouchy v ofince, nebo mi nedej bože udělal ďolík v natažené střeše .. :D

František Čáslavský
14. prosince 2015, 17:17
0

Kdybyste si to potřebovali vyzkoušet, tak stačí dojet na Kafe&Káry v Brně, až zase budou :)

sp
spooon
14. prosince 2015, 17:24
0

měřím 190, a v NB na místě řidiče mi lehce fouká na vršek hlavy, když jedu na spolujezdcoj, tak je to o dost lepší. Tedy spolujezdec má sedačku o kus níž. A navíc jde případně hodit na zem, má to dvě výhody: 1. sedačka bude ještě níž, 2. odlehčení o kolejničky sedačky :-D

František Čáslavský
14. prosince 2015, 17:31
0

weight reduction, bro! :D

M P
14. prosince 2015, 18:30
0

A pak se ještě stávají situace, že si člověk mého vzrůstu, frustrován prostorem v NB sedne že zvědavosti do NC a připadá si, že se v tom prostoru ztrácí. Sedět v autě, místo na něm, je totiž pocit, který se podceňuje:D

Yatka
15. prosince 2015, 07:56
0

@Fernie: ale to já se moc ráda zastavím, děkuji přeuctivě za nabídku!! Jenom pochybuju, že muž by se stavil se mnou. On nemá auta rád :D

František Čáslavský
15. prosince 2015, 12:09
0

Tak to pak musíš vhodně motivovat. Třeba mu můžeš říct, že jedeš na sraz, kde ti budou muži padat k nohám. A kdyby to nefungovalo, tak kafe a muffiny. To nemůže nezabrat :D

Yatka
15. prosince 2015, 12:29
0

Aaale :) On už je zvyklej, že se stýkám jenom s drsnejma chlapama s rukama od šmíru :) Zatím nic nezabralo. Ale vzhledem k tomu, že moji motorku nenávidí ještě víc, než auta a já mu chci zprostředkovat jízdu s větrem ve vlasech, myslím, že Miata je vhodná volba. Ale to je fuk, kdyby mu moc foukalo do účesu, pořídím mu klasckou koženou čapku a goggles :)

AspidMan
15. ledna 2016, 17:58
0

Porsche 924 a 944 sú vraj výborné pre vyššie postavy.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem