Ahojte!
Mám skromný dotaz a doufám, že mi budete schopni poradit. Potřebuju auto do firmy. Firma je ve Španělsku, ale dost často budu jezdit trasu Španělsko – ČR, ale i kratší pojížďky po městě (do 1km). Předem uvedu, že cena nehraje až tak zásadní roli, ale zase za auto nechci zaplatit víc, než za co bych koupil rodinný domek střední velikosti. O co mi ale jde především, je pohodlí na dlouhých štrekách a to nejenom pro řidiče a spolujezdce, ale i pro dva další dospělé vzadu a to i na dlouhých cestách (1 000 km a více).
Další požadavek – odmítám jezdit v čemkoliv italském, francouzském nebo dokonce asijském. Chci, aby dané vozidlo mělo automatickou převodovku a chci, aby se do auta dalo nastupovat normálně, ne abych se tam musel skládat jak do ponorky, takže chci, aby sedačka byla o něco výše nad silnicí. Chci, aby vehikl nebaštil víc, jak 8 litrů na sto, ať už nafty nebo benzínu. Chci auto alespoň trochu reprezentativní, doma chodím v trenkách, lítám turistickou třídou. Než platit pálku za taxík, tak jedu radši autobusem, ale firmu chci reprezentovat v dobrém světle.
Vylučovací metodou jsem došel k BMW 3 Gran Turismo. Absolvoval jsem i testovací jízdu, všechno bylo ok, auto to vyhrálo právě pohodlím, pocitem z jízdy, komfortem a místem na zadních sedačkách.
Takže, první dotaz – pokud souhlasíte s mojí volbou, poraďte prosím, jaký motor? Kratším poskakování (než se motor stihne pořádně ohřát) najezdím cca 8 000 km ročně, dlouhé trasy tvoří zhruba 15 - 25 000 km, takže dohromady dejme tomu 30 000 km ročně. Nejsem nijak zásadně vyhraněný, co se týče paliva, spíše mi jde o spolehlivost v dlouhodobém horizontu. Nemám na to, abych takovéhle auto pořizoval každé tři roky, tohle bude pro firmu skutečně významná investice a pohybovadlo bude muset odjezdit alespoň 8 let, než získá nárok na to, být druhým firemním autem a jeho pozici obsadí něco modernějšího. K autu nemám ve zvyku chovat se jak zvíře – respektuji potřeby motoru na řádné ohřátí i ochlazení, nemám problém investovat do kvalitního oleje a nezanedbávám údržbu. A poslední věc – jezdím víceméně piánko, ale na německé dálnici nebo kde to silnice a situace dovoluje se rád svezu svižněji a navíc výkonová rezerva se vždycky hodí.
A druhý dotaz – pokud víte o lepší volbě v dané cenové kategorii, tak sem s ní.
Předem díky moc za rady a pokračujte v tom, co děláte, je to super!
J.
Musím říct, že tvůj dotaz způsobil v redakci vzrušenou debatu o tom, jaké auto ti vlastně doporučit. Tvé požadavky jsou na jednu stranu až ukázkově přesné, na druhou však také opravdu specifické. Píšeš, že potřebuješ auto, které bez sebemenšího problému zvládne dlouhou štreku, ale zároveň bude třetinu života trávit krátkým poskakováním po městě, což je věc, která životnosti motoru obvykle příliš neprospívá. Navíc je tu požadavek na nižší spotřebu, což trochu znevýhodňuje benzinové motory, které zase mají o maličko větší potenciál zvládat ty krátké přískoky. Dopředu říkám, že odhadovat spolehlivost na osm let dopředu při takovém režimu fungování je tak trochu věštění z křišťálové koule. Ale pojďme to aspoň zkusit.
Začnu druhým dotazem a tím je hledáním alternativy. Abych se přiznal, hned jak jsem viděl požadavky na pohodlné cestování po dálnici a zároveň krátké cesty, okamžitě se mi chtělo křičet Lexus. A navíc hybrid k tomu. Tohle by mohla být ideální volba. Vyladěná aerodynamika má za následek, že úroveň produkovaného hluku je i při vyšších dálničních rychlostech neuvěřitelně nízká a přispívá k pohodovému cestování na delších cestách. K tomu přidává komfortní podvozek. Hybridní soustava je pak jako stvořená městskému poskakování. Neměl bych ani přehnanou starost o spolehlivost, tady chlapci od Lexusu dlouhodobě potvrzují, že umí. Takže máme vítěze? Ne tak docela. Přečetl jsem si ještě jednou tvůj dotaz objevil tam věc, kterou jsem na první pohled přehlédl. Striktně odmítáš jezdit v čemkoli asijském, takže Lexus patrně nebude to pravé ořechové. Stejně jako jinak poměrně zajímavé Infiniti Q50.
Co tam máme dál. Pokud se budeme držet v prémiové třídě tak mnoho možností nezbývá. Je tu Jaguar se svým po všech stránkách skvělým modelem XE. Ten sice nemá pohon budoucnosti, ale osvědčená benzinová či naftová klasika taky nemusí být na škodu. Tady ovšem zůstává otázkou spolehlivost. XE používá nové čtyřválcové motory Ingenium a těžko soudit jak budou spolehlivé. Zkušeností není moc, protože je tahle řada motorů opravdu velmi mladá. Ale rozhodně stojí za zvážení, stejně jako model F-Pace pokud bys toužil po něčem trochu vyšším.
Nová A4 od Audi je prý také povedené auto. Bohužel jsem se k němu ještě nedostal a nedokážu tak zodpovědně zhodnotit, jestli by to pro tebe bylo to správné vozidlo. Pokud oželíš prémiovou značku, je velmi doporučeníhodný také Superb. S adaptivním podvozkem umí být velmi pohodlný, se správnou motorizací rozumně úsporný i výkonný. A ve vnitřní prostornosti nemá příliš konkurenci, tím spíš na zadních sedačkách. Jen jestli je dostatečně reprezentativní. To už je otázka čistě osobních preferencí.
Co by tě však mohlo zaujmout, je nabídka Mercedesu. Tam o image nemusíš mít strach a nové céčko (popřípadě GLC, pokud bys rád vyšší posez) by mohlo být skvělé řešení. V široké nabídce motorizací si jistě vybereš. Jak nafta (ověřeno taxikáři), tak benzin vypadají jako spolehlivé možnosti. Dokonce můžeš zvolit i benzinový plug-in hybrid, který se jeví jako velmi vhodný k městskému životu. Navíc céčko v aktuální generaci můžeš mít se vzduchovým podvozkem a to je věc, která posouvá dálkové cestování do vyšší ligy. Tohle by byl můj favorit.
Teď ještě zpátky k prvnímu dotazu. Píšeš, že ti vyhovuje BMW 3GT. Absolvoval si zkušební jízdu a byl si se vším spokojen? Pak asi není co řešit. Trojka je velmi dobré auto a věřím že ti bude dělat radost. Otázkou zůstává výběr motorizace. Dvoulitrový přeplňovaný benzin asi nebude jezdit dlouhodobě za 8 litrů na sto, navíc se mi příliš nelíbil jeho projev, pokud si dobře pamatuji. Takže to pravděpodobně vypadá na nějakou naftu, které zase nebude svědčit ten městský provoz, plný studených startů. Není to jednoduchá volba.
Řešili jste podobné dilema při výběru vozu? Jaká by byla vaše volba? Podělte se o svůj názor v diskuzi.







Tomcar
14. 6. 2016, 07:35Já bych pánovi doporučil přeprat své ego a jít do zmiňovaného lexusu. Ikdyž je pravděpodobné, že na Lexus úplně zapomněl , takže jeho averze nemíří přímo na asii ale spíše na korejce (což je trochu škoda protože až na spotřebu byl na trasu Španělsko -ČR byl Genesisi náramný).
Romus
14. 6. 2016, 07:46Řešit tak spotřebu u auta přes milion co najede relativně pár km mi přijde celkem legrační. Zároveň považuju za více reprezentativní a celkově lepší u služebáku mít jednou za 4 roky novýho superba než vydržet 8 let s prémiovou značkou.
Woyta
14. 6. 2016, 07:52Z Plugin hybridu, jeste existuje treba i VW P(r)assat s dojezdem 40km na baterky. BTW take zalezi na oboru ve kterem se tazatel pohybuje. Slysel jsem o uspesnem obchodnikovi se srotem, ktery ma jako sluzebak Octavii v maximalni vybave. Proc takovejhle financni nesmysl? Protoze kdyby prijel treba medvedem, tak se s nim nebudou pomalu ani bavit, nebo nebudou ochotni tolik slevit. S Octavii tenhle problem nema, byt byla za stejne penize.
tomasd
14. 6. 2016, 08:12Co se toho Ccka tyce.. tak asi dost zalezi kdo bude jezdit vzadu. Me by se tam (pri 180cm) vic jak treba 100km ject nechtelo, spis asi kvuli mistu na hlavu nez na nohy. Jinak C220d jezdi za 6-7, jak moc to clovek trapi (7 kdyz sem ted jel pres nemecko).
Snowman000
14. 6. 2016, 08:49Moc skusenosti s nim nie je, ale napada mi Passat GTE.
Myslim, ze co sa tyka reprezentativnosti tak neurazi, no zaroven nevyzera uplne vsedne, s DCC je dostatocne pohodlny ,dialkove presuny by za tych 8 zvladat mohol a na 1km presuny bude elektromotor v nom idealny. A cenovo sa to na svoju vybavu tvari v pohode.
Michal Cat
14. 6. 2016, 09:44Respektuji potřeby motory na zahřátí/ vychladnutí vs. jízdy po městě do 1km?
M P
14. 6. 2016, 10:04Ona ta myšlenka s hybridem není vůbec špatná, ale stejně i při tomhle poskakování motor často nahazuje. Ráno, když je kosa. Když je horko, apod. Při nájezdu 8000 km město a zbytek do 30 000 dálky bych bral benzín klidně i s turbem, sral na interval výměny oleje vyšší jak 10 000 km a byl bych spokojený. Při šetrném užívání ta městská část nemůže motoru uškodit.
Nawi2203
14. 6. 2016, 10:53A co třeba Volvo S/V90 T8 hybrid nebo stejná soustava v XC90? Pohodlí volvo určitě splní, spotřebu a poskakování by mohlo taky a navíc jako bonus bude bezpečnost ;)
M P
14. 6. 2016, 20:37Já jsem taky navrhoval Volvo! Jenže tam se nesedí výš... Zas prostor nad hlavou v sedanu vzadu není podle různých ohlasů zrovna velkorysý...
Nawi2203
15. 6. 2016, 15:47Proto jsem tam dal i XC a V ;)
Hlavně to splňuje požadavek aby to nebyla Asie (a průpovídky že Volvo je čínský neberu, když vývoj je pořád ve Švédsku), zvládne to jak krátký poskakovačky na elektřinu (ikdyž hybridy moc nemusím) a bude to zvládat i dlouhý trasy. O pohodlí a reprezentaci ani nemusíme diskutovat. :)
M P
15. 6. 2016, 17:41jsem slepý. omlouvám se
kvakosh denni
14. 6. 2016, 11:00byl bych slusne receno nervozni z nekolika veci ktery dotazujici J. uvadi:
1) " v cene domku stredni velikosti" - co to jako je za udaj? to je problem napsat jasne: Firma na to ma dva tri ctyri pet micu? ( Vsechno totiz muzou byt " domky stredni velikosti.
2) 8 litru na sto, jedno jestli benzin nebo nafta - ehm...... pri tehlech porizovacich nakladech a najezdu? Kalkulacku ma kazdy, i nechytry mobil. Spis bych resil to " jedno" mezi naftou a benzinem. Vydrz v priskokovym rezimu, emise, kultura chodu vubec atd. jsou daleko zasadnejsi veliciny.
3) BMW 3 jako reprezentativni auto? Jiste. Kazdy auto reprezentuje, jde o to jak. Pokud bych mel vstoupit do jednani s dvema subjekty a jeden prijel novou BMW 3 a druhej 5 let starym lexusem GS ( a mel se rozhodnout jen na zaklade tim cim prijeli, coz je samo o sobe nesmysl) jednoznacne pudu do byznysu s Lexusářem.
4) Pokud je auto pro prevoz managementu pro firmu " zasadni" investice, tak je neco spatne. V ty firme a jejim managementu :)
BobAsh
14. 6. 2016, 11:18Byli jsme sice požádáni, abychom neprozrazovali jméno ani obor tazatele, ale tušíme, v jakém oboru podniká - a pokud je náš odhad správný, jde o obor, kde se pracuje především "hlavou", bez jakýchkoliv nákladů na výrobu či spousty zaměstnanců, a s vysokou přidanou hodnotou. Auto je tudíž jedna z mála drahých věcí, které si taková firma může koupit.
Junior
14. 6. 2016, 23:30Že je něco jedna z mála drahých věcí, které si firma může koupit by nemělo apriori znamenat, že je to významná investice
BobAsh
15. 6. 2016, 00:49Ale může být. Může být lepší utratit peníze za auto, než je zaplatit na daních ;) A když děláte v oboru, kde si nemůžete koupit větší stroj nebo najmout víc zaměstnanců, tak vám nic než auto nezbude.
Stepan
15. 9. 2016, 10:44No právě proto by automobil neměl být významnější investicí :) Pokud vydělávám tolik peněz, že už přemýšlím o optimalizaci stylem "radši nová kára než krmit Bureše", nějaký trojkový báwo mi s rozpočtem fakt nezahejbá :)
Vladis
14. 6. 2016, 16:55Rozhodne suhlasim s Nawi2203 (ano sem zatazeny Volvista :D ) ale proti ostatnym autam nic nemam a praveze este viac kvitujem navrhy ako infinity ci Lexus alebo aj spominany Genesis (tiez si skorej myslim ze ta poznamka o azii patrila hlavne Kii ci Huinadi) ale taka S90 si myslim ze je reprezentativne na špičke uplne nova neokukana nadherna s motorizaciuo napr. T5 184kw/254k a udavanou spotrebou 6.5l vyrobcom myslim ze by na tych dialkovich by do 8l nemal by byt problem so sviznostou tiez nie no je to turbomotor takze zase je to len turnbo na kratke poskakovani po meste nie uplny ideal no isto lepsi jak nafta a verim ze by to zniesol.. co sa tyce spolahlivosti zase hore Daniel dobre uviedol ze to je vestenie s krystalovej gule ale ja svedom verim a cenovka je si myslim tiez skvela cca 1.5mil vo verzii Inscription (navjvyssia) s touto udavanou motorizaciou T5 a co som pozeral BMW 3 GT so srovnatelnym vykonovim ekvivalentom stoji velmi podobne no mylsim si ze tolko pohodlia pre posadku v zadu neponukne a ze je "opozerane" bars je to skvele a pekne auto v uzasnyma motorama a hlavne 6valcama co volvo nema :/ no to uz je odobcka ja hlasujem za S90 pomer cena /vykon/lusxus/image je si myslim na velmi vysokej urovni hawk!
Irwinek
14. 6. 2016, 21:18Reprezentativní luxusmí sedan pro 4 na dlouhé cesty s výhledem použitelnosti 8 let? Nějak tam nikde nevidím BMW řady 3. Místa na zadních sedačkách tedy moc není ( a to mám jen 182 cm ), a sedět na nich 1000 km? Tak to bych si nechal zajít chuť. A rozhodně mi nepřijde, že by jakákoli trojka byla takhle využitelná 8 let. Né že by nevydržela, toho bych se nebál, ale tak nějak stárne tahle řada ze všech BMW asi nejrychleji. Na reprezentaci a pohodlí dlouhých cest bych vzal alespoň pětkovou řadu. Rodinný domek střední velikosti může být v dnešní době i za 5 mega, a tam by se vešla i sedmičková řada :-D
Asi bych dal taky Lexuse
BobAsh
14. 6. 2016, 21:213 GT by vzadu měla být o dost prostornější než obyčejný sedan.
Irwinek
15. 6. 2016, 20:49Sklon sedaček a celkově nižší posaz místem na kolena nenahradíš :-(
Ronin
14. 6. 2016, 21:55Ako je na tom novy Aston Martin? Teda,ehm Mondeo.Myslí si niekto,že nieje dosť reprezentatívne?
M P
15. 6. 2016, 09:04Tak když chceš 3 GT, nebudeš se dívat na Mondeo. Kdykoli se někdo na něco ptá, a chce poradit, ale současně uvede nějaké auto jako příklad, dá se čekat, že právě onen automobil, který dává za příklad, chce nejvíce.:)
kapitan.ocivid
15. 6. 2016, 08:56Rozpravat o F30 seri , ze je pohodlna...pankovi by som odporucal naozaj na tieto stretky nieco uplne ine. F30 som zodral za rok a 3/4 na dlhych strekach.
Minusy:
priemerne pohodlny podvozok na 17'
otrasne sedacky - nepohodlne, vdaka autu som musel zacat navstevovat masaze kazdy tyzden
- nemaju ventilaciu ani za priplatok, cize rozhodne nie kozenne, ale to nie je chyba iba konkretneho auta.
- sportove uz rozhodne nebrat , na dlhsich trasach su velmi nepohodlne
- stredovy tunel zacne pri trasach casom prekazat kolenam
Plusy ? pri GT asi nic, pretoze tie super jazdne vlastnosti F30 dokaze vyssia stavba karoserie dost slusne zabit. Ak uz sa rozhodujes, rozhodne ber RWD, nie Xdrive, citelne otupi riadenie.
Ak neriesis cenu, tak pri tychto dialkach chod o jednu triedu vyssie. Bud F10 s komfortsitze, alebo nove Eklasse. Ventilovane kompletne nastavitelne sedacky.
Leo29
15. 6. 2016, 11:02no mne s toho vyšlo jednoznačne Volvo S60 s D5 motorom a automatom. Spoľahlivé, bezpečné, pohodlné na ich sedačky má malokto a kvalitne postavené.
Raven94
15. 6. 2016, 17:30Mercedes, Volvo a vůbec bych nezavrhoval Japonské ostrovy, tam jednoznačně Lexus... a pokud je pán odvážný... Tesla Model S :D
BobAsh
15. 6. 2016, 22:03Tesla Model S je sice fajn auto na velkou spoustu věcí, ale pravidelné cestování do Španělska mezi ně opravdu nepatří :)
Safa
15. 6. 2016, 23:17Aha. A já myslel, že ta Tesla by mohla být na dlouhé cesty komfortní svezeníčko. V čem je háček, Vojto? Nedostatek zásuvek? :o)
Raven94
16. 6. 2016, 21:51pokud by se cesta plánovala od Superchargeru k Superchargeru, bylo by to zajimavé i finančně, navíc záruka na bateire je 8 let, přesně kolik tazatel vyžaduje... ale rozumím, že to pro někoho může být krok do velkého neznáma...
Aleš
15. 6. 2016, 20:20Já bych byl buď pro to Volvo S90 nebo nějakého Lexuse. Možná by se do rozpočtu vešla i vrcholná LS600h L. Záleží kde by měl být ten dům střední velikosti(přece jen bude stát jinak třeba u nás na jihu Čech a jinak v Praze). Teď jsem se díval na cenu LS600h L a v téměř plné s množstvím příplatků stojí okolo 4 milionů(což by podle mě mohla tak být cena za dům střední velikosti v nějakém větším městě jako je třeba Plzeň nebo Brno). To by mohlo být dobré co? Ano vím že v dotazu jsou zakázaná auta z Asie.
Takhle jsem naspecifikoval Lexuse z mého cenového příkladu.
http://carconfig.lexus.cz/cz/cs/?LS/a79e427b-8994-43f7-b5d9-2ac3ed353a20/configure/summary
XTad
15. 6. 2016, 23:38U novych Volv bych byl hodne zvedavy na to, jak ty vyhonene dvoulitry zvladnou pozadavek na dlouhodobou spolehlivost. Jinak spotreba 8 litru s dvoulitrovym benzinem problem nebude, takze na naftu bych se vykaslal.