načítám data...

Ptejte se: Nejširší, nejdelší, variabilní a rodinný

Spolehlivé velké MPV za tři kila? Takové auto chtějí všichni. A to je právě ten problém...

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Dobrý den,

před lety jste mi pomohli vybrat malé sportovní auto co by vypadalo jako supersport a to s cenou do 300 000. Potřebuji po letech opět pomoci. Rodina se mi rozrůstá. Sháním co nejširší a co nejdelší auto s výškou do 2 metrů. Nejlépe s benzinovým motorem kvůli nesmyslným euronormám a potřebuji oddělené sedačky kvůli variabilitě. Počet sedadel minimálně 7. Cena opět 300000 a o výkon v tomto autě nejde. Spotřebu ale také neřeším. Jde spíše o spolehlivost. Prozatím koukám po Chrysler town and country, Fiat scudo, Citroen C8, Renault Grand Espace, Mutlivan, Tranzit, Traffic a všechny jejich variace….Je ale těžké z obrázků a informacích vyčíst, které z těch aut je vnitřním prostorem nejprostornější a variabilní … Chrysler? Scudo? Traffic?

Není to tak dávno, co jsme v této rubrice nakousnuli situaci kolem MPV ve vyšší cenové hladině a výsledek nebyl kdovíjak veselý. Jak to vypadá v cenových hladinách o půlmilion níž? Máme tu jasně stanovenou výšku dvou metrů, sedm sedaček a víc, to je vcelku jasné zadání. Raději benzín, nebo, pokud to chápu správně, nějakou naftu které se netýkají omezení pro nižší normy Euro. Hlavním kritériem je co nejvíce místa uvnitř a nějaká alespoň elementární spolehlivost. Tak pojďme na to.

Ačkoli “tři kila” vypadají jako dost peněz, v kategorii rodinných vícemístných MPV a dodávek jde, pokud chceme ono vozidlo provozovat na denní bázi a vyžadujeme od něj, aby normálně fungovalo a nemuseli jsme kolem něj co chvíli běhat s nářadím, spíše o skromnější rozpočet. Obávám se, že ze jmenovaných vozů můžeme rovnou vyškrtnout VW Multivan, ten v nedojetém stavu s benzínovou motorizací za tuhle cenu už koupit nejde. Občas možná vyplave nějaká ta “uloženka” T4, ale to je zas 25 let staré auto, u kterého se problémům a korozi stejně časem nevyhneme a spíš než služebník to bude skoroveterán vyžadující dost péče.

Transit a Trafic se také s benzínem moc nevyskytují a navíc jsou to, zvláště v generacích, na které by stačil tří set tisícový rozpočet, náturou velice užitková auta. Odhlučnění nic moc, tvrdé sedačky, rachtavý interiér. U Transitu mám osobní zkušenost s tím, že v osobních variantách bez “bufíku” prakticky nejde v zimě vytopit na nějakou příjemnou teplotu a rodinné cestování v bundách a kamaších není úplně příjemné. Osobní dodávky navíc nejsou příliš variabilní – zadní lavice jsou často nedělené, musí se vyšroubovávat golou a jeden člověk je kloudně z auta nevynese, protože jsou hodně těžké. Jen pro pořádek nicméně uvedu, že Transit je co do prostoru z jmenovaných aut uvnitř největší.

V benzínu se pravděpodobně nepovede pořídit ani Fiat Scudo (nebo jeho sourozence Citroen Jumpy, Toyotu Proace a Peugeot  Partner), sice se zážehové verze nabízely, ale v inzerci jsem našel celý jeden kus. Ono to zas tak nevadí, protože naftový dvoulitr, se kterým se dá tahle krabice na lidi sehnat, není zas tak špatný motor a pokud se vyloženě netrápí výhradně několikakilometrovými pocuky za studena, vydrží dost. Narozdíl od výše jmenované konkurence je Scudo už mnohem více osobní automobil (ačkoli některými detaily dělnický původ nezapře) a dá se sehnat i s pěknou výbavou. 

Všiml jsem si, že do rozpočtu už pomaličku padají i nejojetější kousky poslední generace této kompaktní dodávky (od r. 2016 výš), ale tady bych lákavosti moderněji vypadajícího auta raději odolal a zůstal u staršího – stran výbavy, prostoru a jízdních vlastností se auta prakticky neliší a zachovalý kousek druhé generace bude určitě spolehlivější než dojetý z té třetí.

Tím jsme si odbyli dodávky a je na čase se vrhnout na zástupce třídy MPV. Renault Grand Espace čtvrté generace mám moc rád, s benzínovým přeplňovaným dvoulitrem sice docela žere, ale jezdí moc hezky, šestiválec byl servisně poněkud nepříjemný a moc se jich neprodalo. Co do vnitřního prostoru jde o jedno z největších MPV vůbec. Příkladná je i variabilita vozu – pět samostatných sedaček jde snadno přemísťovat a vyndávat a i při plném obsazení je tu pořád k dispozici vcelku uspokojivě velký kufr. Problém bude najít opravdu zachovalý a nezničený kus se zmapovanou servisní historií. V inzerci je jich pomálu a mívají dost vysoký nájezd. Možná by stálo za to se poohlédnout někde v zahraničí. 

Citroën C8 (a jeho sourozence se znaky Fiatu, Peugeotu a Lancie) už dneska s čistým svědomím doporučit asi nemohu. Většina jich je úplně dojetá, v létě jsem se shodou okolností snažil pro kamaráda nějaký sehnat, všechno to byly strašné vraky (což ale nebránilo prodejcům chtít za ně spousty peněz). Možná kdyby se naskytla nějaká ojetina od známých/rodiny, případně by asi šlo i koupit levný dojetý kus a vrazit spoustu peněz do oprav, ale to moc nekoresponduje s představou spolehlivého bezproblémového provozu.

Chrysler Town&Country, potažmo Voyager, potažmo Lancia Voyager anebo Dodge Caravan s benzínovou V6 Pentastar a automatem jsou rozhodně lákavé kousky. Vlastně se mi zdají z původního dopisu jako jako nejlepší volba. Sluší se ale jedním dechem dodat, že to neznamená, že jde o nějaké neprůstřelně spolehlivé vozy. Jako většina amerických aut v česku jsou i levné Voyagery zpravidla napadené kutilem a často zničené různými “zaručenými” opravami (“Kámo, to je americký železo, to pojede věčně”). Nemalá část jsou americké “salvage title” bouračky nebo hurikánové vytopenky, postupem času u nich stávkuje elektrická výbava, objevují se problémy s přístrojovkami a podobné nepříjemnosti. Vlastně se zas tak často nestává, že by tohle auto vyloženě “dojelo” (když už, tak to má co dočinění s automatickou převodovkou), ale bývá na nich spousta malých otravných vad, které třeba mě konkrétně vytáčejí k nepříčetnosti. Americký minivan tak sice v zásadě doporučuji, ale s důrazným varováním ohledně důkladného prověření vozu při koupi. 

Teď asi čekáte nějaké autíčkářovo eso z rukávu, auto, které tuhle přehlídku zmaru přivede ke šťastnému konci. To je ale v žádané třídě MPV trochu problém. Rychlý průzkum inzerce vyplavil nějaké ty Toyoty Previa s atmosferickou 2,4, to by mohlo být dost dobré řešení, výběr je ale značně omezený a možná nezbyde, než vyrazit pro ni do zahraničí. Kdybych byl v podobné situaci já sám, asi bych nakonec skončil právě s Toyotou. To ale neznamená, že by již poměrně starý japonský vůz s docela žíznivým motorem byl řešením pro každého. 

Dobrou službu by mohl odvést i Nissan Evalia – ten je o kus dělničtější než Toyota, ale konstrukčně příjemně jednoduchý – taková ta typická asijská dodávka, které je plná Indie a střední východ. Podobný je také Hyundai H1 (někde nazývaný taky Starex), ten se sice většinou objevuje s naftovým motorem, ale 2,5 CRDi se těší pověsti vcelku nezáludného a spolehlivého motoru. 

Nakonec tu ale platí zlaté pravidlo nákupu ojetin –nejprve bych poptal kamarády a rodinu, zda někdo podobné auto neposílá do světa a když už nezbyde, než vrhnout se do vod ojetin “od cizího”, neupínal bych se na konkrétní model a motorizace, ale spíše na co nejlepší technický stav. Rodinné dodávky a MPV jsou hodně žádaná skupina aut, počet ojetin na trhu navíc s tím, jak se jich prodává méně a méně, setrvale klesá a v neposlední řadě se taky pořizují dost narychlo (když se narodí děti, není úplně čas půl roku vybírat v inzerci a objíždět ojetiny). Navíc je často kupují lidé, kteří se jinak v autech moc nevyznají a prostě je jen potřebují. Už jen při rychlém průzkumu inzerce při psaní článku jsem našel dost značně pochybných inzerátů plných naleštěné bídy a obávám se, že se v téhle kategorii pohybuje nepříjemně velké množství vykuků, kteří hledají “makovce”. Tak hodně štěstí a hlavně opatrně. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

kotzitzaq
02. března 2024, 12:29
1

Myslím, že spolehlivou alternativou by mohla být US-Asijská MPV - Toyota Sienna, Honda Odyssey, teoreticky se občas najde Kia Sedona/Carnival. Jen se to bude hůře shánět a servisovat. Variabilita je potom trochu po americku odlišná (stejně jako u Voyageru).
Větší výběr by byl o velikostní třídu níže, ale tam to nebude plnohodnotně sedmimístné a zřejmě velikostně nedostačující.

reagovat
Jakub Pospíšil
02. března 2024, 12:47
0

No jo, jenže Sienna a Odyssey za 300 bude dost ojetá a bude ji táhnout na dvacet. Jinak je to samozřejmě super volba. Kia podobně, jsou k dispozici jen staré carnivaly co se u nás oficialne prodávaly a to už je zas dost stary a skoro výhradně se starým dieselem. Pokud se tazatel rád vrtá v autech, mohlo být být řešení, ale těžko říct.
-
Komentář upraven 2. 3. 2024, 12:53:13

Tr
Trewis
02. března 2024, 12:53
0

U nás Sienny nebo Odyssey na prodej moc nejsou, mrknul bych se v Německu. My je máme obě v rodině a jsou super, 8 místné varianty. Ty 7 místně, mají kapitánky v druhé řadě, což znám právě z Chrysleru, ve státech jsme tím něco najezdili jen ve 4 lidech. Ale pokud potřebuješ vozit 3 děti, chceš je mít všechny v druhé řadě vedle sebe. Pro dvě děti, ti stačí jakýkoliv jiné auto.

Ještě zajímavá varianta, ač trochu ztrácí na variabilitě, je Ford Flex. Např. https://auto.bazos.cz/inzerat/180757309/2013-ford-flex-awd-35-v6-300koni-7-mist-cz-tp-stk.php

Jakub Pospíšil
02. března 2024, 12:56
3

Tenhle konkrétní flex měl uvnitř nějaké bahno a drazil se v New Jersey jako pojistná událost, možná hurikan, dají se najít fotky pojišťovny. Na druhou stranu měl clear title a runs and drives, nebyla to úplně totalka. Neříkám, že se to nedá dobře opravit,ale je-li podmínkou dobrá spolehlivost, tak bych tohle asi raději nebral. Jinak je flex skvělý, ale nevytopeny a vážně nebourany za 300 není. Sháním ho sám pro sebe.

-
Komentář upraven 2. 3. 2024, 13:08:42

Is
Iskar
02. března 2024, 15:04
0

Tentokrát prispejem svojou čerstvou skúsenosťou so zháňaním auta, ktoré sa vyberalo podľa podobných kritérií, ako sú aktuálne požiadavky zadávateľa...

V polovici januára ma oslovil kamarát kvôli pomoci pri výbere nového rodinného auta s nasledujúcimi podmienkami: rok výroby od 2010 vyššie, 7 samostatných miest na sedenie (najlepšie plnohodnotných), čo najmenej krabicový dizajn, vhodná dĺžka na parkovanie v meste (do 5 metrov), spoľahlivý a výkonný motor (v ideálnom prípade atmosférický nepriamovstrekový benzín s výkonom nad 100 kW a v kombinácii s manuálnou prevodovkou), použiteľný batožinový priestor za tretím radom sedadiel (cca 400 l a viac), prijateľná spotreba (do 10 litrov na 100 km), akceptovateľný nájazd (podľa možnosti do tradičných 150 tisíc km) a cena do 12 tisíc eur (čiže v podstate do 300 tisíc Kč). Poradil som mu, nech hľadá Ford Galaxy MKIII po facelifte s motorom 2.0 Duratec a päťstupňovým manuálom, ktorý sa vyrábal v tejto motorizácii až do septembra 2013.

Vhodný kus sa objavil už po niekoľkých týždňoch pátrania, a to v malom bazáre pri Liberci - dovezený z Nemecka, vyrobený v apríli 2013, s nájazdom niečo nad 130 tisíc km a v cene 240 tisíc Kč. Preverovanie dopadlo dobre, auto bolo vo veľmi slušnom technickom stave s poctivo vyplnenou servisnou knižkou a aj internetová história vozidla bola v poriadku... Od tohto týždňa je už na Slovensku a nový majiteľ je s ním zatiaľ veľmi spokojný.

Pre úplnosť ešte dodám, že som si pred niekoľkými dňami vyskúšal v Galaxy aj cestovanie v treťom rade a bol som veľmi príjemne prekvapený - zadné sedadlá sa väčšinou uvádzajú ako vhodné pre ľudí do 175 cm, ale ja som sa tam zmestil celkom pohodlne aj so svojimi 188 cm a dokonca som sa ani nedotýkal hlavou stropu (síce tesne, ale predsa).

Aj keď sa teda zhodnem s Kubom v názore, že z hľadiska priestoru bude najlepšou voľbou pre zadávateľa asi niečo na spôsob Lancie Voyager (oficiálnu distribúciu do Európy beriem v tomto smere ako veľké plus v porovnaní s ostatnými americkými vanmi), aj Ford Galaxy určite stojí aspoň za zváženie.

reagovat
So
Solii
08. března 2024, 13:44
0

Za mě taky se jeví jako nejrozumnější varianta sehnat Galaxy po FL v co nejlepším stavu. Ale pořád mě baví jak u nás maj lidi požadavek na nájezd 150 tis. km u desetiletých a starších ojetin. Servisovaný auto v takovém stáří a nájezdu neexistuje, vynechám tedy kategorii malých a sportovních aut, které opravdu nemusí jezdit. Každý takový auto reálně má najeto min. 250 a pokud je servisovaný, tak třeba to Galaxy ještě hodně vydrží. 90 % aut jsou vyřazený manažerský z DE a ty nalítali klidně 250 tis. km za tři roky.... Pokud jsou ze soukromýho sektoru, tak jsou to zase většinou neservisovaný plečky v základních výbavách.

Is
Iskar
08. března 2024, 16:26
0

Ja viem, že číslo na odometri vôbec nemusí zodpovedať skutočnému nájazdu, ale táto skúsenosť je neprenosná - kamarát si auto vyberal sám a aj napriek môjmu upozorneniu chcel mať túto požiadavku splnenú...

Mimochodom, servisované autá vo veku nad 10 rokov a s nájazdom do 150 tisíc km samozrejme existujú (napríklad v našej rodine máme Mitsubishi Lancer, ktoré bolo zakúpené ako nové v roku 2011 a ešte toľko nenajazdilo). A vyššie spomenuté Galaxy bolo síce v základnej výbave, ale určite sa nenachádzalo v stave "neservisovaná plečka". :)

XT
XTad
03. března 2024, 14:52
0

Pokud je podminka "co nejvetsi za co nejmene", napadl me Ssangyong Rodius. Vzhledem k tomu, jak osklive a celkove lacine to auto je, bude stat urcite min nez podobne velka konkurence. Zaroven by s technikou od mercedesu nemuselo byt uplne nespolehlive, dokud nezrezne. Akorat je teda jenom v dieselu a u nas jich moc nebude. https://www.sauto.cz/osobni/detail/ssangyong/rodius/196317763

reagovat
riderhenry
03. března 2024, 20:55
0

Trochu mám strach to napsat, ale za podobnou cenu jsem koupil Sharana 2020. Takže zase takové "terno", co se ceny týče, to taky není.

ro
rock
08. března 2024, 14:44
0

Možná že bych toho hořce litoval, ale šel bych do Chrysler / Lancia Voyager.
Je to levnější než Multivan, pohodlnější než dodávky, větší než třída Sharan/Galaxy nebo Espace 5.gen, s přijatelnějším interiérem (alespoň pro mne) než Espace 4.gen.

reagovat
Is
Iskar
08. března 2024, 16:33
0

Áno, čo sa týka kombinácie pohodlia, priestoru a variability, Lancia Voyager bude pre zadávateľa asi najlepším riešením - s daným rozpočtom sa okrem toho dá kúpiť veľmi dobre vybavené auto:

https://auto.bazos.cz/inzerat/180876088/lancia-voyager-36-v6-pentastar-platinum.php

riderhenry
10. března 2024, 00:00
0

Nevím, ty "pilotní" sedačky v druhé řadě jsou za mě strašná blbost (pro běžnou "vícedětnou" rodinu). Stejně tak to řešení 3 "nouzových" míst v poslendí řadě - namísto relativně pohodlného svezení 3 lidí v prostřední řadě u větších Evropských MPV dostanou dva cestující "luxusní" křesla, zatímco další 3 úplně vzadu trpí těžkým nedostatkem. Určitě je hrubý objem kufru větší (se 3. řadou nahoře i dole), než u Sharana/Galaxy, ale ten kufr je dost špatně řešený - při sklopené 3. řadě nejsou zavazadla nijak oddělená od zbytku kabiny. Ale možná tohle řeší nějaké příslušenstí (jestli ne, je to vyloženě bezpečnostní riziko). Takže ano, auto je rozměrově i prostorem uvnitř větší, ale otázkou je, jestli je to ještě vlastně potřeba, navíc při této využitelnosti. V uvedených EU MPV se vyspí pohodlně 2 lidi velkého vzrůstu s tím, že stačí prostě hodit matraci do auta. Dá se tam dát nesklopený kočárek, atd. K tomu jsou to prostě chytře vymyšlená auta, která nabízí maximální variabilitu na co nejmenším prostoru. US MPV vnímám spíše jako hrubě větší auta s více prostorem, ale hůře použitelná (sám jsem moc chtěl Pacificu, ale nějak jsem si to auto nedokázal racionálně obhájit). Ale vím, že spousta lidí s nimi jezdí a nedá na ně dopustit (myšleno i v ČR). Za mě tedy S-Max, Galaxy nebo Sharan. Viz třeba za 340k Sharan po faceliftu, když se budu držet v cenovém rozpětí te Lancie 2013:

https://www.sauto.cz/osobni/detail/volkswagen/sharan/201015856

Is
Iskar
10. března 2024, 11:35
0

Opäť zdôrazňujem, že záleží na prioritách - mne napríklad tiež viac vyhovujú sedemmiestne autá v usporiadaní 2+3+2, ale ak zadávateľ uprednostňuje čo najväčší vnútorný priestor a potrebuje sa zmestiť do 300 tisíc Kč, bez ohľadu na svoje vlastné preferencie si myslím, že Lancia Voyager z toho vychádza lepšie ako Ford Galaxy (a ak je pre neho benzínový motor vhodnejší ako naftový, platí to dvojnásobne).

Čo sa týka S-Maxu, ten sa síce vyrábal aj v sedemmiestnej verzii, ale v porovnaní s Galaxy ponúka menej miesta na sedenie aj v kufri, takže takáto voľba by mi príliš nedávala zmysel. VW Sharan (alebo Seat Alhambra) po facelifte by už bol o niečo reálnejší (za predpokladu, že by sme zobrali do úvahy aj dieselové motorizácie), ale pamätám si, že keď brat asi pred ôsmimi rokmi chcel kúpiť nové sedemmiestne MPV, nakoniec zobral Ford Galaxy MK IV s motorom 2.0 TDCi, lebo Sharan ani Alhambra mu okrem posuvných dverí neprinášali žiadnu výhodu, za ktorú by si bol ochotný priplatiť... Každý dáva prednosť niečomu inému.

riderhenry
10. března 2024, 19:18
2

No ona je otázka k čemu člověk ten daný "maximální prostor" reálně potřebuje. Jestli chce převážet dělníky na stavbu i s nářadím, jednoznačně je vhodnější osobní dodávka. Jestli jde o cestování s rodinou, tam bych právě sázel na největší Evropská MPV, přestože jsou tabulkově menší. Americká konkurence dává smyls např. při scénáři "chci vozit pravidelně babičku s dědou a 3 děti úplně vzadu". Ale jinak tam moc benefity nevidím. Viz třeba jedno omezení - chci jet v počtu 5 lidí a s hodně věcmi - Lancia/Chrysler/Pacifica končí, jelikož většina aut na trhu má jen sedadla 2+2+3, tzn. buď nemám kufr, nebo uvezu jenom čtyři lidi. U spaní je asi jedno, jestli mám 2,2 nebo 2,5 m místa, prostě se vejdu. A jestli neexistuje nějaké promyšlené řešení, jak oddělit "neprodyšně" zavazadelník v Lancii aspol. od zbytku kabiny (ideálně po strop), tak je to skoro až úsměvné. Asi jako když člověk zjistí, že Sharan/Alhambra v 7-místné konfiguraci nemá v podstatě použitelnou žádnou schránku v kufru, aniž by bylo nutné manipulovat se třetí řadou sedadel, což lze zase jen s prázdným kufrem... Spíš tyhle věci zmiňuji proto, že mi přijde, že to ne úplně každý pochytí, když o těch autech uvažuje. Když už bych chtěl originální a velké MPV s benzínovým motorem, snažil bych se najít Pacificu 2+3+3, tam už naopak dostane člověk to místo navíc. Ale údajně nejsou kdo ví jak spolehlivé. Lancii (a Voyager) jsem osobně vyřadil velmi rychle. Každopádně jsou to dost odlišné přístupy a tak je jasné, že někomu logicky sedne jeden, dalšímu zase ten druhý.

300 000 Kč není malý rozpočet. Nacpe se do toho snad úplně všechno, o čem se tu bavíme. Nicméně u koncernu rozhodně platí brát prioritně až pofacelifty (cca 2016 a novější). Tam už peníze být dostatečné nemusí. U Fordu zase nelze moc uvažovat automaty, což je za mě docela problém (protože do jakého jiného auta by člověk chtěl automat, než do MPV?).

Is
Iskar
10. března 2024, 21:17
2

Súhlasím prakticky so všetkým uvedeným - keďže mám tri deti a v mojej sociálnej bubline sa vyskytuje nadpriemerne veľa mnohodetných rodín (aj keď je pravda, že iba jedna z nich využíva Chrysler Grand Voyager), som celkom dobre oboznámený s riešením takýchto problémov... Z vlastnej skúsenosti tiež viem, že pátranie po sedemmiestnych MPV s atmosférickým benzínovým motorom sa podobá hľadaniu ihly v kope sena (a keďže ich je málo, ich majitelia ich často ponúkajú za nezmyselne vysoké ceny, čo platí aj pre kompaktné MPV - spomínam si na pekne vybavenú Toyotu Verso 1.8 z roku 2017, ktorá bola asi pred rokom v ponuke jedného slovenského autobazáru za 21 tisíc eur).

Schránka v kufri Sharanu / Alhambry, ktorá je blokovaná tretím radom sedadiel, je celkom úsmevným detailom - možno aj preto brat siahol namiesto "koncernových MPV" po Forde Galaxy (a ten naftový dvojliter má samozrejme kombinovaný s manuálnou prevodovkou).

A pre úplnosť mi ešte napadlo, že pred niekoľkými dňami sa v českej internetovej inzercii nachádzalo Mitsubishi Grandis 2.4 z roku 2011 a s pôvodom z ČR, ale vzhľadom na minimálnu rozšírenosť tohto vozidla v domácich končinách by do takého projektu šiel asi málokto. :)

riderhenry
10. března 2024, 21:47
0

Mně docela 2.0 TDI v těchto autech sedí. Takže zrovna ten parametr benzínu jsem řešit nakonec nemusel (byť jsem se snažil trochu víc motivovat do "zajímavější" Pacifiky, ale nějak jsem si to neobhájil). Absence schránky je šílenost, ale nějak jsem to autu odpustil. Podobně úsměvné je, že v Sharanu/Alhambře nejde ovládat z přední řady zadní osvětlení, což třeba Touran a Tiguan nabízí. Já vždy čekal na nějakou výbornou nabídku a nakonec to bylo zcela náhodou dvakrát po sobě auto z koncernu (VW Touran 2016 a VW Sharan 2020). Popravdě musím přiznat, že ergonomicky i jízdně mi ta auta poměrně dost sedí, stejně jako vše od BMW (a naopak narozídl třeba od Volva, se kterým jezdím také relativně často). Takže se trochu víc zakořeňuji v názoru, že preferuji špíš Německá auta. Ale určitě bych si rád Glaxy vyzkoušel. Reference má s S-Maxem jízdně výborné.

Ten přístup až tak se neomezovat konkrétním modelem ale spíše "počkat" na dobré auto z většího výběru bych asi doporučil i obecně, když člověk nespěchá a nemá problém tomu pár hodin věnovat. Prostě takový opak toho častého "mámo, dnes na odpoledne nic nemáme, tak půjdeme do Áček vybrat novou káru, co říkáš?" :D

Is
Iskar
11. března 2024, 14:48
0

Ďakujem za konštruktívne vedenú debatu. Ja v zásade nemám nič proti nemeckým autám (napríklad VW Polo z autopožičovne fungovalo na dovolenke bezproblémovo), ale s nájazdom do 15 tisíc km ročne sa mi neoplatí kupovať vozidlo s naftovým pohonom (a keďže benzínové motory z koncernu nepovažujem za vzor spoľahlivosti, v prípade záujmu o obmenu vozového parku sa budem musieť poobzerať niekde inde).

A na dobré auto z väčšieho výberu sa určite oplatí počkať, len treba počítať s tým, že pri viacmiestnych benzínových modeloch sa z toho môže ľahko stať "čakanie na Godota", zvlášť ak sú požiadavky nastavené príliš striktne. :) Ale to už je na zvážení každého záujemcu, aký kompromis je ochotný podstúpiť pri zháňaní nového prírastku do garáže.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem

Ford Mustang GT 2012
Ford Mustang GT

2012 rok výroby
417 koní výkon
5 000 ccm objem

Buick Riviera  1974
Buick Riviera

1974 rok výroby
220 koní výkon
7 500 ccm objem