načítám data...

První svezení s Peugeotem 408 otevírá nerudovskou otázku

Peugeot konečně předvedl na českých silnicích svou novinku 408 a zanechal ve mně silný dojem. Co na tom, že trochu rozporuplný…

zobrazit celou galeriiFoto: Peugeot

Auto, které se poprvé představilo ve skleněné kouli před muzeem Louvre-Lens v Paříži, je tady. Pokud vám na první pohled připomíná Citroen C5X, nejste sami. Podle zástupců automobilky je však vnější podobnost čistě náhodná. Koneckonců, na stejné platformě dnes stojí celá řada dalších automobilů, C5X je větší, vyrábí se v Číně a vůbec. Každopádně zde vidíme dalšího představitele těžko zařaditelných kříženců mezi SUV a zvýšeným hatchbackem se střešní linií kupé. Aniž bych chtěla vykrádat Lukášův nedávný článek o Joggeru, čím víc se o tomhle Peugeotu dozvídám, tím hůř hledám odpověď na otázku, kam s ním…

Při příchodu zepředu vypadá novinka fakt pěkně. Maska s rastrem v barvě karoserie je zajímavá a povedená, dlouhá kapota s velkým znakem působí důstojně a zároveň na první pohled pežoťácky. Ani boční pohled není nelibý. Jenže když se blížím zezadu, upadám do rozpaků. Ten obří plastový vehement vypadá jako cosi, čím se celé vozidlo zasunuje do dokovací stanice. Estetický dojem je každopádně subjektivní a nechám na vás, co se vám líbí a nelíbí. 

Co se týče kabiny, měla by navzdory svažující se linii střechy nabízet dost místa i cestujícím vzadu. Pomáhat tomu mají i “kočičí uši” na horní hraně pátých dveří, pod nimiž se nacházejí panty posunuté co nejvíce dozadu. Se svými 172 centimetry jsem byla vzadu vysmátá, ovšem o dost vyšší kolega už tak nadšený nebyl a “do Chorvatska bych takhle teda jet nechtěl”. Abych ale čtyřistaosmičce nekřivdila, jet na zadním sedadle do Chorvatska je výzva u každého druhého auta, pokud člověk není děcko nebo trpaslík. Naopak kufr o objemu 536 litrů (u spalovací verze) je na dovolenkovou výbavu slušný.

Interiér se vám bude líbit, pokud fandíte hranatým volantům a třistaosmičce. Mimochodem, palubní systém byl údajně vyvíjen právě pro model 408 a 308 ho dostala jako první proto, aby se ve vnímání veřejnosti vyšvihla o něco výš. I s nižší výbavou Allure vypadá vnitřek auta pěkně, a to včetně látkových sedaček. Škoda, že pozornosti unikl jeden plast na dveřích, který trochu kazí dojem. Z technologií stojí za zmínku 6 kamer a 9 radarů, které například prodlužují dosah sledování mrtvého úhlu na 75 metrů a umí v režimu night vision “vidět”  zvířata či civilisty na silnici dřív, než je ozáří dálková světla. 

Peugeot 408 se u nás bude nabízet se třemi motorizacemi – jednou benzínovou (130 koní)  a dvěma plug-in hybridními )180 a 225 koní), vždycky s osmistupňovým automatem. Ano, do 408 se manuál vůbec nedostane. Svezla jsem se s benzínem, jehož dynamiku bych označila jako dostačující až na hraně. Co naplat, auto váží půldruhé tuny a tři dospělí na palubě ještě něco přidají… Bohužel, i tohle už je u spalovacích modelů obvyklá praxe. Automobilky se nás zřejmě snaží motivovat, abychom přešli na elektrizovaný pohon. Podvozek mi připadal komfortní, že bych však z jízdních vlastností byla na první dobrou celá pryč, jako tomu bylo u 308, říct nemůžu. Víc ale ukáže až regulérní test. 

Zbývá poslední dílek do skládačky – cena. Úplný základ začíná na 830 tisících, silnější hybrid s nejvyšší výbavou vyjde na 1,2 milionu. Podle zástupců automobilky by měla 408 “oslovovat zejména střední a vyšší socioekonomickou třídu vyhledávající technologie a konektivitu, například aktivní páry, lidi, kteří hledají nové zkušenosti, případně zákazníky segmentu D”. Objednávky jsou otevřené od začátku roku a v den tiskovky jich automobilka evidovala 92.Že by cenovka nebyla až tak ambiciózní, jak se mi zdá? Napište nám do komentářů, co si o tom myslíte. 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

HeavySmoker
10. února 2023, 16:39
12

Páči sa mi že všetky autmobilky cielia na mladých a bohatých ľudí, pretože sa jedná s prehľadom o najmenšiu cieľovú skupinu akú môžu v rýchlo starnúcej, ale zato najpomalšie rastúcej, Európskej ekonomike nájsť. Geniálny ťah.

reagovat
beastar
10. února 2023, 17:37
0

Všechny naštěstí ne. A část jen částí nabídky.

riderhenry
10. února 2023, 22:33
3

Tak těch 92 lidí bych rád osobně poznal :D

reagovat
je
jenda200
15. února 2023, 17:47
0

Jednoho znám osobně , já to nejsem a nikdy nebudu :)

riderhenry
15. února 2023, 17:53
0

Zajímal by mě klidně bližší popis tohoto vzácného jedince :D

je
jenda200
16. února 2023, 15:45
1

My nesmíme ani naznačovat :) Je to příbuzný co má 3008

Moses
11. února 2023, 10:49
0

Dlasia obrnena hracka na trhu :)

reagovat
fortress
11. února 2023, 12:30
0

Nevidim na tom nic divného, většina nových aut bude začínat kolem milionu.

reagovat
ro
rock
11. února 2023, 18:55
1

Nový... tohle auto je postavený na platformě, kterou PSA / Stellantis oprašuje už 10 let a třeba Astra na stejné evo téhle platformy začíná na 550 t. A 308, abych teda nechodil k low end Opelu, to umí od 620 t se stejným motorem. Kombi, který je stejně velký jak ta 408, je od 650.
408 je drahá uměle a jen a pouze z toho důvodu, protože ji drahou chtějí mít. Zřejmě aby opticky vyplnili finanční díru mezi 308 a 508.

high_fish
11. února 2023, 19:59
1

Uměle drahá a minimálně zezadu pěkně hnusná.

Jyrki
11. února 2023, 19:58
5

mě se na tom autě líbí jediná věc, a je společná pro všechna nová auta, laky. Jinak je to prostě ohavné.; Kam se poděla estetika? A zrovna Peugeot měl období, kdy dělal v běžné automobilové produkci jedny z nejpřitažlivějších aut. To bylo před tím, než se začal orientovat na ta nejhorší auta na světě.

reagovat
briza
14. února 2023, 09:28
0

No prosim a najednou Chujdai Tucson už nevypadá tak odporně ejkejej Peugeot přebírá štafetu v etalonu hnusu a řítí se šusem po Clarksonově sinusoidě.

reagovat
Pe
Peťas
14. února 2023, 19:02
0

Me se z fotek moc libi. Jsem zvedav na real. Uz jsem ho zehledl na kamionu ale to neni ono. Cenovka je asi ambiciozni.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem