načítám data...

Peugeot 508 je po mnoha a mnoha letech zase hezký francouzský sedan

Řekněme si to na rovinu, auto od Peugeotu je jen málokdy vlhkým snem průměrného Autíčkáře. Nová generace 508 má ovšem náběh na našeho horkého favorita z řad Francouzů.

zobrazit celou galeriiNovinky: Peugeot 508 je po mnoha a mnoha letech zase hezký francouzský sedan

Aktuální 508, která vyjela na trh poprvé v roce 2011, je podobně nudná, jako většina její koncernové konkurence. Jenže v Peugeotu někdo konečně bouchl pěstí do stolu a zavelel, že má být nový vůz velkolepým návratem elegantního francouzského sedanu, který jsme od žádné z automobilek neviděli už drahně dlouho. A tak se stalo.

Nová 508 je oproti té odcházející o 8 centimetrů kratší, o 6 centimetrů nižší, ale zároveň o 2 centimetry širší. Dále celé auto o 70 kilogramů zhublo a ze dveří zmizely k uzoufání nudné rámy oken. Nově jsou okna bezrámová, což je u hezkého sedanu jediná přípustná varianta.

Široký čumák s LED světly a denním svícením „zakousnutým“ do nárazníku vypadá skvěle, stejně jako zadek s rozprostřenými koncovými lampami. Celková silueta s dlouhými liniemi přes celé auto je potom správně francouzsky „Le Chic“.

Podobně stylově vypadá i interiér, ačkoliv zde by mohlo někomu zkazit náladu uspořádání „i-Cockpit“, znamenající malý věnec volantu a budíky vystrčené vzhůru z palubní desky. Samozřejmě nechybí dotykový displej infotainmentu, podpořený ještě leteckými přepínači funkcí. Na šmrncovních sedadlech se může objevit kůže či Alcantara, palubku, dveře a středový tunel zase zdobí dřevěné obložení.

Jestli tu ovšem něco drobně chybí, pak je to nějaký pořádný motor. Začnu „odzadu“, kde se v nabídce objevují dva dieselové čtyřválce. Menší 1.5 BlueHDI nabídne upachtěných 128 koní, výkonnější dvoulitr už umí rozumných 177 koní. O něco zajímavější je alespoň přeplňovaný benzínový čtyřválec o objemu 1.6 litru, disponující buď 177 koňmi, nebo dokonce 217 koňmi. Situaci by paradoxně mohl v budoucnu zachránit až plug-in hybrid, jehož výkon se dostane o dost dál. Převodovka je buď šestistupňový manuál, nebo osmistupňový automat, a o čtyřkolce značně pochybujeme. Ta se u Peugeotu v poslední době nenosí.

Nová 508 jde do prodeje již pár týdnů po premiéře na ženevském autosalonu.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Raspby
23. února 2018, 18:47
1

Já v tom vidím trochu inspiraci Stingerem :). ale jinak fakt hezký, jen ten volant na klíně a budíky nahoře mě nějak neto....

reagovat
beastar
23. února 2018, 19:05
2

o 6 centimetrů nižší, ale zároveň o 2 centimetry širší... To je přesně to čeho si vážím. Já včera viděl Stype, 166 a vedle nich Q50 a je vysloveně hnusný jak ty moderní auta jsou vysoký. O ubývajícím prosklení ani nemluvě( jako by bylo cool koukat z auta jak z OTéčka) Ten interiér na obrázku krásnej otázka je z čeho to bude. Pokud použijou podobně vyblitý kelímkový plasty jako v současným vozíku bude to naleštěná bída asi jako Sup Tre....

reagovat
PeterLuk
23. února 2018, 19:33
0

Práve elegancia mi nepríde ako niečo, čo by súčasnej 508 chýbalo. Nudná je však neskutočná.

Táto nová ale vyzerá neskutočne! Už sa teším až ju uvidím naživo.

reagovat
VK
VK
23. února 2018, 22:57
1

Po mnoha letech? Půl roku z výroby C5 je vzhledově jedno z nejpovedenějších aut.

reagovat
beastar
24. února 2018, 00:04
0

To tak možná v tom nejvlhčím Francouzském pornu.... Něco jako Angelika kámo;))

Dominik Valášek
24. února 2018, 01:24
0

C5 je parádní, hezké auto a hlavně poslední dobrý Citroen. Jenže poslední generace přišla na trh v roce 2008, což je tak trochu deset let...

VK
VK
24. února 2018, 09:06
1

Tomu se říká nadčasový design - první generace a její facelift se vzhledově nepovedl, tou poslední se trefili. A když to srovnám s eSkem, jezdí kompletně ve všech ohledech líp, předohrab nepředohrab.

beastar
24. února 2018, 12:37
-1

Ale ale to jsou mi odvážná tvrzení. Nadčasový design? A čím? Takovou siluetu, světla a podobně použila Mazda už na první 6tce. Vez těch kudrlinek. Není to ošklivý ale tvrdit že to je nadčasovy a jezdí to líp než eskáda je divný;)) Jaký esko? Navíc vzhled nejvíc neměřitelná kvalita auta ever...

VK
VK
24. února 2018, 13:04
0

Ty Beastře, jels vůbec někdy C5 poslední generace? S třílitrem?

beastar
24. února 2018, 13:09
0

Jaký eSko se ptám? Jel sem v c5 poslední generace a na jízdní vlastnosti 3litr fakt nebude mít vliv. Asi to nebylo v top stavu. Ale srovnávat c5 a Sklasse to chce fakt koule... Bylo to 2.2 hdi a auto co sdílí platformu z krámem jako je 407 může bejt tak lepsí jak hyundai i40.. Ale ty si psal o Sklasse;)
-
Komentář upraven 24. 2. 2018, 13:12:11

VK
VK
24. února 2018, 13:21
1

W220 , 3,2 litr nafta, 2005 výroba. Třílitrové HDi je proti tomu závodnička, jak dynamikou, tak ovládáním. Jednak má vepředu dvojitý lichoběžník, jednak aktivní hydrauliku, takže s tím zatočíš a to zařízení drží jak hluché dveře, nenakloní se ani o milimetr. Plus kombinace přeposilovaného, ale přesného (řekl bych dokonce naprosto přesného) řízení, napřed nezvyk, po nějaké době strašně návykové. Eskáda v tom ohledu naprostý opak téhož. Řízení nepřesné a relativně tuhé. Akorát se mi nepodařilo zjistit, jestli je to vlastnost, nebo přeci jen nějaká porucha parametrizace, na každý pád se mi přestalo chtít v neúspěšných pokusech to zjistit ev. napravit pokračovat.

beastar
24. února 2018, 13:52
-1

Takže chápu dobře že srovnáváš jednu z nejhorších generací Sklasse vyvinout v devadesátých letech ve výrobě od roku 1998 která končila 05 s autem, který bylo do prodeje uvedeny v roce 2008:)) Navíc v době kdy vývojově MB už byl v motorech zase někde jinde. A jestli se teda bavíme o naftě tak hdi super no hlavně filtr p.častic a jejich aditivum co vydrží 80 pětek. Takže c5 nakonec boduje tak tou plavnou a pohodlnou jizdou. C5 je jako parník v rozbouřených vodách. Drží se to na hladině ukormidluješ to, ale to je tak celý. Eskáda je byla a bude top auto, který pro takový paštiky ze střední třídy jakou je i c5 vyzkouší nový technologie. Podle mě c5 může bojovat tak s Mondeem a sotva s Passatem. Dokonce bych řek že v přesnosti řízení i zpětné vazbě od něj je lepší i Sup 2.

Autíčkový Jelen
24. února 2018, 14:07
1

Samozřejmě, že C5 se má měřit s Pasatem a Mondeem, přesně na to totiž byla vyrobena. S-klasse stojí nejméně 3-4x krát více, takže ještě aby nebyla lepší. Ale ikdyž to tak nevypadá, tak Citroen celkově a Mercedes S-Klasse mají společný to, že obě toho hodně přinesli do průmyslu, někdy to bylo povedené, někdy ne. Ono když se to tak vezme, S-Klasse je rozhodně mnohem lepší auto, ale C5 rozhodně není nějak extra špatná.

Autíčkový Jelen
24. února 2018, 14:10
1

A mimochodem, tu "špatnost" odpružení bych moc nevěřil. Je to systém na kterém se pracovalo několik desítek let, bylo na něj řečeno hodně chvály a licenčně ho s dovolením Citroenu používali BMW, Audi, Rolls-Royce, a vcelku ironicky vzhledem k probíranému tématu i Mercedes.

beastar
24. února 2018, 14:24
0

Mě se líbí jak tady oba melete pořád o "špatném" podvozku. O tom já nepíšu tady bylo řečeno, že C5 je lepší auto jak Sklasse navíc teda v generačně nesourodém boji. Tak vo čem to jako je. C5 druhý generace je lepší auto jak první generace a docela se prodávalo(ne u nás) trpí na spoustu drobných nedodělků a malicherností jako každý citroen (a nakonec ani Mercedes neni v tomhle bez poskvrny) esko z devadesátých let a nejlepší dostupná technologie PSA v plnym srovnání = totální nesmysl. Dle pana VK má C5 navrch před starší Sklasse zejména jízdními vlastnostmi což mě pobavilo. Je to milé ale naprosto hloupé. Každopádně ok je to všechno o pocitech. Jediný co z toho bere tak C5 je rozhodně pohodlnější, než Passat a Mondeo zase je ale rozhodně mnohem hůř říditelná. Dole fair srovnání v podobné idiotské režii.

VK
VK
24. února 2018, 17:26
1

Právě že ne, plavnější a pohodlnější je zrovna Eskáda, s pneumatikou - ačkoli na tom budou mít dost podíl balonovité šetnáctky - ovšem jednoznačně za cenu neochoty zatáčet, nepřesnosti v zatáčkách, náklonů, nestability. Ani to by nevadilo, to by tak jaksi k pohodlné parníkové jízdě přirozeně patřilo. I nepřesný volant a nutnost neustále lehce korigovat směr - kdyby udělali volant měkký, přeposilový, zhruba jak třeba stejnogenerační Volva. Jenže to právě není.

Oproti tomu C5 zas tak obláčkové plutí není. Pohodlná to jistě, výrazně nadprůměrně, kolíbat se rovněž kolíbá, takovým tím specifickým nenapodobitelným citroënovským způsobem, to nedá ani pneumatika Mercedesu, kapalina je holt kapalina. Ale rázy od děr, prahů atd. to žehlí hůř než eSko, mlátí to víc. Ale stačí aby přišel silnější vítr, vyjeté koleje, jiné podélné nerovnosti a C5 drží a ani se nehne. A zatáčí pocitově sama, je to samozřejmě zcela umělý dojem a miatisti by drtili kameně, hydropneumatika prostě přitvrdí válce-koule na vnějších kolech v zatáčce, zatáčí to jak motokára. Nenakloní se ani o milimetr, drží stopu, reaguje na sebemenší pohyb volantu - akorát se ten sebemenší pohyb dá udělat dvěma prsty. Samozřejmě v tom zpětná vazba (asi) není skoro žádá, ale co se týče přesnosti ovládání, ve smyslu nepřítomnosti vůlí, otočím volantem a ono to udělá to co chci - ta je takřka absolutní. Je to nezvyk a jo, musí se s tím chvilku jezdit, aby se s tím člověk naučil a navykl na to. Nestačí se párkrát projet a rozhodně ne vylítanou dva dvojkou s pružinami, nebo v nejlepší s koulemi bez aktivní hydrauliky na úzkých sedmnáctkách, to Beastře mluvíš o jiném autě. Ale ve výsledku je C5 agilnější, živější, s lehkonohým chováním v zatáčkách, oproti o generaci starší Eskádě jízdně ve všem lepší.

A jo, bral bych to, prostě pohodlná veliká limuzína, kolíbe se, není úplně stabilní, nemá přesné ovládání, jak se píše o pár článků výš o obrovské SUV-Toyotě, pořád trochu cestuje ze strany na stranu. Trochu líná, trochu těžkopádná, do zatáček se musí přemlouvat a při zatáčení hodně pozorně korigovat, jinak si dělá co chce. To všechno k tomu tak jaksi patří. Prostě pohodlné, měkké auto, má to svou cenu. Jenže výsledný dojem pohodlí nakonec úplně zabije tuhé řízení. Přetahovat se s volantem se po nějaké době přestává slučovat s mou představou pohodlné jízdy, kor když se přesedne z Citroënu. :)) Ale jak říkám, nevím zda je to vlastnost, nebo závada. Ale jestli závada, ještě se vzdor poměrně dlouhé a poměrně nákladné snaze nepodařilo zjistit, v čem, což by svádělo k dojmu, že jsou holt Mercedesy dělány s tužším řízení. Když tak čtu motoristické časopisy, kde se redaktoři zejména mutací Autobildu tu rozplývají nad příjemně tuhým řízením, tady zas žehrají, jak je kde řízení přeposilované, člověk by až řekl, že to tak Němci asi mají a chtějí.

Autíčkový Jelen
24. února 2018, 20:43
0

Ok, akorát k tomu, že mluvíme o špatnosti podvozku, je to pouze reakce na "C5 je jako parník v rozbouřených vodách. Drží se to na hladině ukormidluješ to, ale to je tak celý." Ale možná mi to vyznělo silněji, než to bylo míněno

beastar
24. února 2018, 21:58
0

Je to tak, že nepochopim jak tady VK tvrdí něco o skvělým zážitku za volantem auta jako je c5. V tyhle kategorii střední třídy, sedan, kombi je to všechno unifikovaný a navrženy neutrálně. C5 nevyjimaje. Co tam na tom kdo chce hledat. Ty auta mají účel přepravit tiše a relativně pohodlně. Za volantem Sklasse už vůbec nebudu řešit zpětnou vazbu nebo reakce na ztuhlé řízení. Mě jde o to že to tady vychvaluje což je samo o sobě jen subjektivní vjem a tak si tady o tom mužem psát měsíc. Srovnávat to s luxusní limuzinou biť o generaci starší je buď neznalost nebo pouhá hloupost. Na c5 fakt nevidim ani v jedný gen nic extra. Byli to prumerny auta. A možná když to bylo fplny s třílitrem tak to mohlo na někoho působit supr. Potom by si měl někdy sednout di Giulie, Imprezy, Bmw3/5 a tak dal aby pochopil kde je kvalita pro řidiče... A ne pro masu za volantem bez nápadů. Chápeme to jo?;) Nebo to mám napsat na flipčárt...

VK
VK
24. února 2018, 22:15
1

Narušit stereotyp se neodpouští, kdepak...mohu tě Beastře ubezpečit, že jsem v pětkovém Bávu o půl generace starším seděl a jezdí ve všech ohledech líp, co C5. No a o generaci starší Eskáda jezdí ve všech ohledech hůř, jak ta Cé-pětka, strašně rád bych potvrdil stereotyp, že je Mercedes skvělý a citróny francouzský šunt, jenže skutečnost je - co do jízdních vlastností - opačná. Se stim smiř. Interiér má zas Esko lepší, nerovnosti žehlí o něco líp, to snad. A má užší poloměr otáčení, v rámci objektivity.

Autíčkový Jelen
24. února 2018, 22:32
0

Tak pro někoho může být ten extra pocit právě ta hydraulika, ale myslím, že je na čase tuto diskuzi ukončit, chápu co jsi tím myslel.

fr
frite
24. února 2018, 02:17
0

Neni to sedan, je to liftback. Uz jsou videa s realnym autem a otvira se cela zad i se sklem. Coz podle me udelali cechum na prani...

reagovat
Ča
Ča Snač Aj
24. února 2018, 09:19
1

Já vám nevím. Zadek krásnej elegantní, ale předek na mě působí nějak rozbitě, nekompaktne. Jak se skvělým zadkem, říkáte si hmmm, pak se otočí a má jen tri zuby a šilhá, a je z toho nee. Interiér působí hezky, ale sakra, zabilo by je udělat kulatý volant? :O

reagovat
CerVus
24. února 2018, 12:51
0

S tím předkem souhlasím. Je divný, jenže to je i u Giulie, která je jinak také ze všech ostatních úhlů povedená.
Interiér mi přijde parádní. To, že má na hoře plochý volant celkem i chápu. Jak moc mě u civicu 8g štve, že přes volant nevidím vrchní čtvrtinu ukazatelů na štítu. Pokud bude mít podobný převod řízení jako má honda, tak to nebude při jízdě dělat problémy.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chrysler Sebring kabrio 2006
Chrysler Sebring kabrio

2006 rok výroby
137 koní výkon
2 700 ccm objem

Pontiac Catalina Brougham 400ci 6,6L v8  1971
Pontiac Catalina Brougham 400ci 6,6L v8

1971 rok výroby
270 koní výkon
6 600 ccm objem

Chevrolet Camaro 1976 LT 400ci 6,6L v8 200kw 1976
Chevrolet Camaro 1976 LT 400ci 6,6L v8 200kw

1976 rok výroby
270 koní výkon
6 600 ccm objem

Chevrolet Camaro  1976
Chevrolet Camaro

1976 rok výroby
225 koní výkon
5 ccm objem

Chevrolet Silverado 3500 LS  2001
Chevrolet Silverado 3500 LS

2001 rok výroby
335 koní výkon
6 600 ccm objem