načítám data...

Opel Corsa 1.2 Turbo GS-Line: Pokračování v tradici

Corsa zazářila ve své druhé generaci a od té doby... To byl malý hatchback. Probral ho francouzský šarm nového majitele?

zobrazit celou galeriiFoto:   Jan  Machač

Pro Corsu jsem si jel Corsou. Tou bílou, o které psal Honza Křeček. Už před předávkou mi říkal, že mi těch 30 koní navíc nebude chybět a že si myslí, že to, co mi dává, je dobré a milé a víc není potřeba. Pak mi zpoza rohu přivezli tenhle oranžový kousek s automatem a těmi třiceti koníky navíc a já si začal celou teorii ověřovat. 

A taky očumovat interier. A řekněme si to upřímně, je takový… Usedlý. Ani červená linka skrz celou palubku mi tlak nezvedla. Na druhou stranu jsou tu čudlíky snad na všechno a to včetně točítka na hlasitost. Radiomapa byla také zjednodušena, takže působí nerušivě a ač neumí nic převratného, dá se ovládat. A je tady to točítko hlasitosti… Je to interier, který se vzdal všeho moderního jen proto, aby se funkce auta daly jednoduše ovládat.

I pohled do kapličky přístrojů ukazuje, že automobil je zaměřen na onoho prakticky uvažujícího zákazníka, který vždy Corsu kupoval. A už v oné opěvované druhé generaci dostal novátorsky kulaťoučké autíčko s praktickým interierem, který jednoduše fungoval a neotravoval. Jako by si v Russelsheimu tehdy uvědomili, že investovat do vnějšího vzhledu se vyplatí více, než vymýšlet novoty vevnitř.

A opakuje se to i na poslední generaci. Interier sice má krásné prošívání sedaček a mile jednoduché dotykové ovládání, ale exterier je o parník jinde. Zase budu chválit za to, jak sympatický má auto postoj a jak vypadá rychle i když stojí. Jen teda v tom vnitřku: Kombinace obrazovky naklopené mírně nahoru a střešního okna znamená… Že semtam nic nevidíte. A třeba jméno písničky si mezi budíky nezobrazíte, protože proto.

Ale to jsou drobnosti, na trhu jsou výrobci, kteří by byli rádi, kdybych kritizoval jen ono výše zmíněné. Co mi ale dalo fušku, bylo udělat si názor na ty umazané kovové součástky, díky kterým se auto pohybuje. Pochopit, co je naladěním myšleno mi jednoduše trvalo asi čtyři dny.

Nečekal jsem sporťák. Vlastně jsem od Opelu očekával, že dodá automobil naladěný tak, aby si jej zákazník okouzlený designem hned neomotal o strom. Corsa má být hlavně kámoš. Automatická převodovka s osmi stupni je planetová a s měničem, ale potvůrka z nějakého důvodu spolu s motorem při každém rozjezdu zaspí a automobil, který by dle papírových hodnot měl být hbitý, odjíždí z křižovatek hlemýždím tempem. Po pár sekundách se sice probere, ale být obratný při ostrých výpadech do mezer v provozu… To neumí.

A je samozřejmě nedotáčivý. A nejen tak, že by se hrnul ze zatáčky, když na něj fakt tlačíte, ale kombinace nečitelného malého turbomotoru, automatu a naprosto netečného řízení typu "v půlce zatáčku uhnijeme" vás prostě často při rychlejší jízdě dostane do situace, že netušíte. Netušíte, že jedete moc rychle a moc tlačíte. Podařilo se mi párkrát trefit tu správnou rychlost a úhel, kdy se podvozek krásně srovnal do neutrality a po ubrání plynu dokonce utáhl stopu. Ale byly to takové záblesky vzdáleného pulsaru na noční obloze plné světelného smogu.

Corsa rozhodně není řidičské auto. A tahle automatická už vůbec ne. Běžnému zákazníkovi, který si jde pro design to sice vadit nebude, ale přijde mi to škoda. Navíc marně pátrám po tom, proč by si měl někdo pořídit automobil zvenku rychlý, částečně snad s přebytkem výkonu, ale naladěný tak, aby se s ním nedalo jezdit dynamicky, nebo dokonce ostře. V tomhle měl asi Honza pravdu, těch 30 koní navíc není potřeba a manuální převodovka alespoň přidá na čitelnosti a umožní se rychleji rozjíždět a hledat tak mezírky v nekonečné řece městského provozu.

Navíc si bohužel nemohu odpustit jednu poznámku: Nejen na faktu, že jméno písničky nejde zobrazit na displeji mezi budíky, je vidět, že je auto tak nějak prvním pokusem postavit Opel na stejné platformě na jaké stojí Peugeot a Citroen. Nejsem si úplně jistý, jakým způsobem se chce Corsa profilovat, jen tuším, že bude asi někde mezi veselým obtloustlým pánem kolébajícím se s pohodou v duši vinicemi a moderně střiženým dravcem bulvárů, který si nechá za svůj kabát pořádně zaplatit. Jen se také nemohu zbavit dojmu, že kus plastu vložený do kusu plastu do kterého je vložena obrazovka radiomapy tak nějak naznačuje, že ten první pokus není tak úplně bezbolestný.

Verdikt

Opel Corsa s nejsilnějším motorem a automatickou převodovkou je paradoxně vozem pro řidiče, kteří ostrou jízdu nevyhledávají. Menší designové chybičky jsou nepodstatné a pokud nechcete platit navíc za skutečně odvázaný interier Peugeotu 208, můžete si pořídit trošku usedlejší, ale stále ne bonvivánsky jiný, stroj s logem Opelu. Tahle verze Corsy je prostě na půl cesty, což může být výhoda pro normálního smrtelníka, ale vězte, že redaktorům tohoto nadnárodního plátku připravila horké chvilky…

Technické údaje

  • Hmotnost: 1158kg
  • Motor: Řadový tříválec, turbobenzín, 130 koní, 230Nm
  • Zrychlení 0-100 km/h: 8.7 s 
  • Spotřeba: 4.6 l/100 km (udávaná), 7.5 l/100 km (v testu)

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ja
jazet
16. srpna 2020, 12:00
2

Mám autickare rád a s tou radiomapou to bylo ze začátku vtipný, ale teď už je to fakt otravny.

reagovat
Pólin
16. srpna 2020, 14:22
5

Tak nevim, me nazev radiomapa prijde tady na webu tak zazity, ze bych se divil, kdyby se zacalo pouzivat paslovo "infotajnmnt". Radiomapa je takove pekne ceske obrozenecke...:D

Jan Machač
16. srpna 2020, 15:28
0

Infotainment se po druhym pivu ani neda poradne vydlovit, ale chapu, ze radiomapa muze drazdit...

Jan Machač
16. srpna 2020, 23:33
0

MOJE! ;-) Omlouvám se za sníženou kvalitu tolerance ke čtenářským podnětům ;-)

Goldies
16. srpna 2020, 12:04
0

Za mě tedy (aspoň z fotek) nechápu ten nesmyslný pruh středem sedaček. Dokonce se zdá že celkem dost vystupuje a to bych fakt nesnesl... Aby mě někde na páteři (neřknu-li mezi pulkami) cosi celou dobu tlačilo... Navíc to vypadá jak zip :-D

reagovat
Honza Hamster Křeček
16. srpna 2020, 12:22
0

Netlaci, nevystupuje, je to fakt jen barevny prouzek...

Jan Machač
17. srpna 2020, 00:05
0

Sedačky jsou fajn, proti těm vůbec nic. Ale to je u všech Opelů...

custom1
16. srpna 2020, 22:27
2

Líbí se mi ten žralok v přihrádce. :)

reagovat
ro
rock
17. srpna 2020, 10:36
0

To je takovej opeláckej easter egg. Minimálně jeden, někdy i víc žraloků jsou poschovávaní někde v interiéru snad v každým současným Opelu, poprvé někdy před 15 lety.

esmo
15. ledna 2021, 12:13
0

Sakra to je fakt sexy prďola.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem