načítám data...

O čem vlastně mluvíme v redakci, když se náhodou nebavíme o autech?

Jistě byste čekali, že redakce automobilového webu bude plamennými hádkami o autech trávit dlouhé hodiny. To je pravda, je toho ale mnohem víc.

zobrazit celou galeriiEditorial: O čem vlastně mluvíme v redakci, když se náhodou nebavíme o autech?

Kdysi dávno jsem v knížce vybraných sloupků Jeremyho Clarksona četl jeden na téma kterak se automobiloví novináři vlastně vůbec nebaví o autech. Diskuze v kanclu se prý často zabývaly motorkami a čímkoli jiným, krom aut. Mimochodem zmínit ikonu Clarksona hned v první větě je záruka, že článek ani nebudete chtít číst. Věřím však, že vaše vrozená zvědavost a touha dozvědět se něco ze zákulisí vašeho oblíbeného média něco víc zvítězí.

Abych vás nevodil za nos, my se o autech samozřejmě bavíme a to dost často. To je dáno absencí fyzické redakce, všechny řeči tedy vedeme v online prostoru. Samozřejmě tématem jsou vozidla naše, auta novinářská i novinky. Občas prostě v chatu přistane fotka palubní desky Corvette, bez jakéhokoli komentáře, a už se spustí nadšené dotazování. Velké hádky také bývají nad dotazy čtenářů do rubriky Ptejte se. Tazatel hledá tu kombi střední třídy, tu řidičsky zábavný stroj ale jen v rámci klasického smýšlení, tedy BMW, Miata nebo něco podobného. Mimochodem MX5 v redakčních chatech nikdo na tyto dotazy nedoporučuje. Těší nás však důvěra, kdy se nás čtenář obrací s vážně míněným dotazem v situaci, kdy hodlá utratit vyšší statisíce za nový kočárek. Děkujeme, poradíme rádi zas.

Auta jsou také tématem našich stesků. To když venku nasněží, a Vavris jako každý rok už už chystá se koupit zadokolku, přičemž původně do sněhu chtěl tahat svoji novou Mazdu, aby nakonec přes zimu skončila v garáži, jako všechny před ní. Ostatní redakční řidiči se spokojeně klouzají. Nebo tu a tam něco nefunguje, typicky Adamovo cháčko, které nefunguje nikdy a vůbec (nene, repase motoru, střechy a podvozku a bude jako nový! – pozn. Adam ). Jinak však debaty o autech tvoří sotva polovinu času. Jediný, kdo se vytrvale baví jen a pouze o autech je krab, kterého jsme si v diskuzním kroužku i přes působení v konkurenčním médiu ponechali. Snažíme se ho převychovat, přijít na jiné myšlenky, ale on ne. Týden co týden má jiné vysněné vozidlo, obhajuje svoje postoje a my ho vytrvale plísníme za příliš idealistický přístup. Krab vlastně také do soli nejezdí, spolu s Vavrisem tedy smutně koukají, kdykoli nasněží. 

Bývaly doby, kdy se hodně debatovaly kočky, ale ty doby jsou dávno pryč, protože jsem kočky všem spolehlivě znechutil svým denním kočičím spamem. Nehodlám v tom přestat, ke značné nelibosti páně Krečkova, který se velmi obává o mé duševní zdraví. Někdy mám pocit, že sám jsem vlastně spíš kočka. 

Jistě vás nepřekvapí, že v redakci složené z deseti členů se objeví zájmy opravdu různorodé. Ostatně, každý, kdo se v motoristické novinařině trochu pohybuje, dobře ví, že jedině a právě motorističtí novináři mají ten pravý patent na rozum a vyznají se takříkajíc ve všem. Toto moudro nám přinesl (bývalý šéf)redaktor z nejzkušenějších, samotný Vojta. Něco na tom bude, protože zkrátka platí, že chcete-li cokoli vědět, ptejte se Vojty. Obvyklý scénář probíhá asi takto: někdo položí do pléna otázku na jakékoli společenské téma, chvíli se nic neděje, ale následný vývoj připomíná chování kynutého těsta v teple pod utěrkou. Reakce zpočátku pozvolná se stále urychluje, debata kypí, argumenty létají sem a tam, až nakonec dojde ke katastrofě, těsto za hlasitého bublání přetéká z mísy, pravidelně dva až tři členové redakce odcházejí, zbytek se dohádá mezi sebou, a frekvence používání Caps Locku se zvyšuje až míře neúnosné. Jistě jste pochopili, že tou kvasnicí, která zběsilost hádek a rozepří tolik podporuje, je právě osoba Vojty. 

Takto diskutujeme na jakákoli témata. Někdy je to politika, finance (zejména osobní, v nichž máme takřka již poradenské kapacity), vztahy (dtto), někdy konkurenční weby, ale jde i o věci čistě praktické, týkající se běžného domácího života. Někdy se do krve dohádáme o botách. Jindy naopak trávíme chvíle poslechem japonského, korejského a jiného asijského popu a sdílíme odkazy s anime. Zde se za redakčního guru dá považovat zejména Kubajz.

V čem se překvapivě shodneme, jsou letadla a jiná neautomobilová technika. Pravda, motorkářů mezi námi mnoho není, ale létání je vděčné. Mimochodem pro vás připravuji moc hezký článek s leteckou tématikou, o který se zkrátka podělit musím, zůstaňte u přijímačů.

Vzhledem k tomu, že Autíčkář nám není prací a na chleba si vyděláváme více či méně solidním zaměstnáním, máme také jedno krásné nevyčerpatelné téma. Myslím, že bychom byli schopni vydat krásnou knihu veselých historek z prostředí větších a středních firem. To je pěkný nápad, někam si ho zapíšu. Protože většinu dne trávíme v práci, Autíčkářem žijeme odpoledne a večer. Nepřekvapí vás tedy, že velkým tématem, jakožto i příčinou, následkem a hybatelem mnoha debat je…

…ano, správně, alkohol. Nechci teď, aby to vypadalo, že naše chaotická sebranka je ve skutečnosti společnost více či méně nenapravitelných alkoholiků, někdy ten dojem však mám. Na Instagramu se nás kdosi ptal, co nejraději pijeme. Inu, první předpoklad je, že to musí mít určitá procenta alkoholu. Pak už je to taková klasická směsice, někdy doslova. Nikoho z redakce určitě neurazíte dobrým rumem či whisky. Troufám si říct, že co do vína už máme také poměrně slušný záběr. A potom je tu pivo, ale pivo pije každý, že, to je taková povinná součást večeře. Díky lásce k alkoholu a rozmanité paletě osobností s různými denními návyky však má osamělý redaktor téměř stoprocentní jistotu, že v kteroukoli denní dobu se mu podaří v chatu najít společníka k hovoru. Pravda, doba mezi třetí a pátou ráno bývá často neobsazena, patrně proto, že tehdy spí i ti největší bohémové. (Tady bych si dovolil nesouhlasit, spíš v tu dobu bývá stav, kdy psát do chatu nelze. A pokud ano, nejde to rozluštit. – pozn. F.) 

Kolem a kolem, i když k nám vzhlížíte s obdivem a respektem, jsme zkrátka lidé jako vy. Jen umíme o malinko lépe psát, lépe řídit (No…tady bych byl opatrný – pozn. Kubajs) a dostaneme se za volant docela zajímavých aut ( A skromní, hlavně jsme skromní! – pozn. Adam ). Hlavně jsme ale moc zábavní a nebereme se příliš vážně :) Urážky, vzájemné škádlení, osobní útoky, nadávky a černý humor jsou v našich rozpravách jako doma, ale to už jste také jistě pochopili.

Pokud vás zajímá víc, ptejte se dole v diskuzi, a pokud se sejde dostatek dotazů, můžeme si v příštím článku udělat takovou hezkou listárnu a trochu se pobavit nad dotazy čtenářů.

 


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

beastar
20. ledna 2019, 14:53
1

Na jaké stupnici poznám kdo jak a hlavně lépe řídí? Co je zajímavé či zajímavější auto? Jak se určí dobře napsaný článek? Je Vojta levičák? Miluje Zlokočka růžovou a Bmw? Proč velká většina lidí z redakce už nic nepíše? A když tak rádi lítáte co si myslíte o
I believe I can fly
I believe I can touch the sky
I think about it every night and day (Night and day)
Spread my wings and fly away

reagovat
Tomáš "Vavris" Vavrečka
20. ledna 2019, 15:52
19

S dovolením se ujmu odpovědí

1. Určuje se to podle speciální stupnice. Tzv. Dobešovy stupnice. Ta spočívá v tom, že se na oranici u zatáčky vytvoří značky s odstupňováním po jednom metru, redaktoři pak jezdí kolem, a komu se podaří zahodit po havárii motor z auta nejdál, je nejlepší řidič.

2. To záleží na redaktorovi. Pro Kraba cokoli staršího 15 let, pro Adama cokoli s původem na východ od Warszawy nebo cokoli v čem se dá rozdělat oheň, pro Honzu cokoli z Itálie. Pro Matěje to, co má zrovna půjčené... V konečném důsledku je tedy zajímavé všecko :)

3. Dobře napsaný článek se pozná hlavně tak, že si s ním autor dává tolik práce, že jej nestihne vydat ve stanoveném termínu. V našem případě je použitím tohoto pravidla dobře napsaná většina článků.

4. Malíčkem se ještě drží liberálního středu, avšak nemáme pochyb, že se zanedlouho přestěhuje na kliniku a začne hlásat utopistické filozofie o rovnosti všech :)

5. Ne! Ano!

6. Protože jsme parta smradlavých prokrastinujících lenochodů, která musí v redakčním chatu zachraňovat pravdu na internetu a řešit všechna výše zmíněná témata, pro což nemají naše přítelkyně a manželky vůbec pochopení.

6. Myslím, že když jsem to poprvé slyšel, začal mi zrovna rašit prepubertální vimr pod nosem. Jinak je to hajzl, nechal Martu :)
-
Komentář upraven 20. 1. 2019, 15:54:21

Goldies
20. ledna 2019, 16:33
1

Hele co má společného R Kelly a jakási Marta? Jinak dobrá odpověď :-D zejména bod 1. je dobrej :D

Tomáš "Vavris" Vavrečka
20. ledna 2019, 16:41
0

No, vůbec nic... Trochu se mi pomotali interpreti a já myslel, že to zpívá Sasha :D

krab
20. ledna 2019, 17:13
0

He, he tohle je dobrý, článek dobrej a Vavrisova odpověď mě rozbourala natolik, že asi už teď rozhdodně nedopíšu ten novej článek, kterej vytvářím pro tu konkurenci... :-D ... vlastně možná proto mě stále Autíčkáři v chatu na FB pořád trpí, když totiž trollím nesmysly tam, nestíhám logicky vytvářet pozitivní hodnoty pro konkurenční web nebo časopis a vůbec mě svými názory často silně rozhodní a já už pak jenom zvládnu prokrastinovat...

Jinak ano - často do tý debaty přináším auta, ale ne vždycky. Bohužel teda nesdílím tu kočičí vášeň, to spíš psí, což je vlastně taky zajímavý fenomén automobilového pisatelství. Většina těch lidí ať už jsou z jakékoli redakce mají kočky. Mazdy MX5 a kočky... A mezi tuhle sebranku jsem se nějak náhodou před časem dostal a stále jsem neutekl :-D

Vo
Vorlosup
20. ledna 2019, 19:05
9

Vavris se svou odpovědí vyhrál všechny ty letošní internety! K bodu číslo jedna ale chybí fotka, která z googlu vypadne po zadání Vojtova jména :D

Knightrider
20. ledna 2019, 19:09
3

Redakce, alkohol, koťátka, Miaty... Tady je to všechno v jednom. :-D

Adam Forman
20. ledna 2019, 21:22
0

Ad 3: Zdá se že jsem ještě ani jednou nepsal dobrý článek :-P

R0ck
21. ledna 2019, 06:42
6

Regulérně jsem si musel k te fotce přečíst i ten článek, a nyní již lépe rozumím Dobešovi stupnici v bodu 1. :D

ToMyx
22. ledna 2019, 15:36
0

Dokonce jsem si zkusil vygůglit Vojtu a hle, opravdu je tam foto s pohřebním výrazem s menším fotem pohřbu polního auta :-D
A pak, že nejste hvězdy!! :-D

Matěj Podhorský
22. ledna 2019, 15:51
0

Kdo angličitnou vládne, může si o tom přečíst něco víc :) poučné to je...
https://www.thetruthaboutcars.com/2016/03/got-fired-top-gear-without-punching-anyone/

Knightrider
22. ledna 2019, 15:59
0

Já už to četl. Je to obsáhlý, ale z těch fotek docela zamrazí.

Matěj Podhorský
22. ledna 2019, 16:02
0

Jako ono je tam hezky popsanej ten proces, jak se z lamy stane řidič, co umí (nebo si to aspoň myslí) a pak to přijde :) to je poučné, sice se tam vedle sypání si popela na hlavu vešla i trocha sebeprezentace, ale stále je to velmi poučné

ToMyx
23. ledna 2019, 17:12
0

Bylo to pr mě sakra dlouhý, ale to jen moje rezervy v angličtině. Jinak je to fakt poučné. Ihned jsem si vzpomněl na knihu Bena Collinse - Umění řídit.

pi
pickozudovozu
20. ledna 2019, 22:18
-10

Aneb jak z plácání "pátý přes devátý" udělat "článek".

reagovat
M
22. ledna 2019, 22:12
2

Ale tak dobry zarez na zaporne hodotenia :) Mohol si tiez skusit, ze tento clanok je uz, pravda, trochu pubertalne narcisticky a diskusia preto aj kontroverzna, esteze sa z toho podarilo zachranit vjac-menej vtipnymi komentarmi.
A o tom aso to je, o zapaleni a zabave, spestreni webu o jednu uprimnu amatersku stranku o autach ;)
Kto do Teba minuskom, Ty do neho pluskom! Ci to bolo o kamenoch? :)



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Explorer 4.0 XLT 2001 LPG 2001
Ford Explorer 4.0 XLT 2001 LPG

2001 rok výroby
204 koní výkon
4 011 ccm objem

Chevrolet K30 CHEVY VAN 1992
Chevrolet K30 CHEVY VAN

1992 rok výroby
1 koní výkon
6 200 ccm objem

Hummer H3 3.5 164kw LPG r.v.2008 2008
Hummer H3 3.5 164kw LPG r.v.2008

2008 rok výroby
223 koní výkon
3 500 ccm objem

Buick Century 1974 1974
Buick Century 1974

1974 rok výroby
222 koní výkon
6 000 ccm objem

Chrysler Cordoba  1978
Chrysler Cordoba

1978 rok výroby
200 koní výkon
6 551 ccm objem