logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Nová Toyota Corolla se hodně změní. Pořád ale zůstane pro každého

Toyota v Tokiu ukázala, že budoucnost Corolly bude odvážnější než kdy dřív. Změní se vzhledem i duchem, ale její přístupnost zůstane stejná.

Momentálně, tedy na přelomu letošního října a listopadu se v Tokiu odehrává japonská výstava mobility. To se vám možná může zdát poměrně bezpředmětné, protože my žijeme v Evropě, avšak nenechte se zmást. Hlavně zdejší značky se tu logicky činí, aby si ukradly alespoň kousíček „záře reflektorů“ pro sebe, a přebíjejí se v tom, kdo ukáže nejen současnost, ale i výhled do své budoucnosti. A to už může hrát roli i pro nás.

Dobrým příkladem je automobilka Toyota — ta se zde letos opravdu rozjela a představila nové směřování prakticky celé své výrobní škály, od Daihatsu přes sebe samu až po Lexus. Změn bude navíc tolik a budou tak rozsáhlé, že se jistojistě v nějaké podobě dotknou i našeho kousku světa. To mě přivedlo k napsání hned série krátkých novinkových článků, abyste i vy byli v obraze.

Daihatsu si dovolím vynechat, protože se v české kotlině, bohužel, vůbec neprodává. I tak se však sluší zmínit, že došlo k představení třeba konceptu zvaného K-OPEN, naznačujícího novou generaci maličkého dvoumístného roadsteru Copen. To znamená, že by tato forma zábavy za volantem nemusela zaniknout. Hurá!

Daihatsu K-OPEN, Foto: Daihatsu - tisková fotografie

Nicméně dnes se budu soustředit hlavně na mateřskou Toyotu, protože ta se rozhodla ještě více zatlačit na svou globální roli největší automobilky světa, což se projevuje v novém sloganu:  To You. Toyota, čili v překladu něco jako „Od Toyoty pro vás“. Dle Kojiho Sata, prezidenta a CEO značky, se za tím ukrývá snaha nabídnout zákazníkovi formu přepravy, ze které bude mít radost, přičemž v potaz budou brány rozdíly jednotlivých trhů.

Většinou z nově představených aut a dopravních konceptů se výrobce obrací jinam než na typického evropského řidiče. Třeba jednoduchým a až na místě, podle potřeb výkonu služby dokončovaným (skoro se chce říct DODO = Dodělej Doma) valníkem IMV Origin míří na africké státy. Bublinou Kids mobi chce zase pomáhat zdravému rozvoji dětí.

Toyota IMV Origin, Foto: Toyota - tisková fotografie

Toyota však ukázala i model důležitý také pro nás, automobilisty žijící na Starém kontinentu. Je jím koncept zcela nové generace Toyoty Corolly, předznamenávající blízkou realitu tohoto extrémně důležitého, globálního automobilu kompaktní třídy. A jak je z fotek patrné, významně se změní.

Dostane zcela nové, agresivnější a vyzývavější tvary, aby mohla soupeřit s tvrdou konkurencí. Oproti odchozímu vydání bude také zjevně zapracovávat nejnovější designové výstřelky v podobě celoplošných světelných lišt, vysokých, plochých boků, ostrých přechodů, mohutnosti hmoty a interiérové čistoty, ovšem narušené hned několika displeji.

Foto: Toyota - tisková fotografie

Jistě, oprávněně můžete namítnout, že se přece jedná o koncept, takže nic z toho nemusí být pravda. Ale já bych se nedivil, kdyby to tak opravdu bylo. Pan Sato se totiž nechal slyšet, že lidé chtějí jezdit hlavně cool auty, a ta prostě dnes vypadají nějak podobně, ať už jsou z Evropy, Asie nebo Ameriky. Tudíž bych řekl, že naopak koukáme na relativně věrný předobraz nového stylu.

Na druhou stranu se nemusíte bát, že by tato „zcela nová, revoluční a cool“ Toyota Corolla znamenala, že bude výhradně elektrická a většina světa se na ni bude moci tak maximálně koukat ve výloze. To by přece nesedělo s nově představeným sloganem  To You. Toyota. Kromě čisté elektriky by tak Corolla měla být k dispozici i v plug-in hybridní, full hybridní i spalovací verzi — právě aby mohla dělat radost každému zákazníkovi.

Foto: Toyota - tisková fotografie

Na finální podobu si nejspíš ještě nějakou chvíli počkáme, protože před Corollou musí značka uvést modely představené v průběhu letošního roku (těch bylo mimochodem také dost), ale už teď je asi jasné, že nás čeká docela zemětřesení — nebo spíš srovnání kroku s ostatními v segmentu. Tak uvidíme, co z toho bude pravda.

Co si o novém konceptu Toyoty Corolla myslíte vy? Líbí se vám, že bude brzy mnohem víc „wow“, nebo dáváte přednost současnému, tradičnějšímu pojetí? Dejte vědět v diskuzi. A já vám už jdu napsat, co si chystá Lexus.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
VK
29. 10. 2025, 21:57

Ta móda skleněných střech je strašný mor.

0 reagovat
rock
30. 10. 2025, 06:38

Celej ten vnitřek působí strašně studeně a sterilně.
Mimochodem - našel jste někdo u volantu něco, čím by se daly spustit blinkry?

0
Lukáš Naske
30. 10. 2025, 08:56

Ty blinkry je dobrej point. Taky mě to zajímalo, tak jsem našel fotky z výstavy a tam to vypadá na klasickou páčku pod volantem. Na press fotkách je to evidentně vyretušovaný, což úplně nechápu…

0
rock
30. 10. 2025, 09:05

Možná to ani není retuš. Na 16. fotce je částečně vidět páčka na pravé straně volantu a s jistou dávkou dobé vůle by mohla podobná páčka vyčuhovat i na levé straně, z většiny schovaná za věncem volantu.

-1 reagovat
Initial C
30. 10. 2025, 08:01

Tak tohle vypada skvele! Priusovy predek u Camry a Rav4 se mi zda moc nefunguje, tak je fajn ze ho bude ochráněna Corolla. I ten volant vypada skvostně.

0 reagovat
Jimi
30. 10. 2025, 08:06

Osobně jsem rád, že to není další téma na čínské auto. Je to konečně jiný a není to zase další crossover nebo SUV. V jednoduchosti je krása. Asi si zvyknu. I když Mazda s novými koncepty je líbivější.

-1 reagovat
afro-r1
30. 10. 2025, 09:00

Podobny interier s "vrtulnikovym" prednim sklem jsme uz konstruovali a tak, jak je tady nacrtnuty, nema sanci na realizaci. Treba vnitrni zrcatko (spis display, kvuli zadnimu oknu) lidary a slunecni clony potrebuji siroky ventilovany kanal ke zbytku auta nebo takovy hlavovy airbag neprojde ozdobnym stredovym obloukem.

0 reagovat
Wakantanka
30. 10. 2025, 21:11

Ak toto prejde do série, tak to má Prius asi nadobro zrátané...a Toyota má zároveň s EV modelom konkurenta Tesle 3.

0
rock
1. 11. 2025, 10:19

No nevím, Toyota by musela hodně zabrat. Teď mají plně elektrický bz4x, v němž by Toyota teoreticky měla mít přímého konkurenta Tesly MY - ale není tomu tak. Při podobné ceně má Toyota o třetinu menší dojezd. Při dorovnání dojezdu je Toyota o čtvrtinu dražší. A prodeje jsou řádově 1:100 ve prospěch Tesly.

0
Bono_
3. 11. 2025, 06:57

Zlatý ty doby, kdy se za peníze porovnávala kvalita auta...🧐..dneska se za peníze kupuje dojezd a auto nikde...💁‍♂️😏

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte