Momentálně, tedy na přelomu letošního října a listopadu se v Tokiu odehrává japonská výstava mobility. To se vám možná může zdát poměrně bezpředmětné, protože my žijeme v Evropě, avšak nenechte se zmást. Hlavně zdejší značky se tu logicky činí, aby si ukradly alespoň kousíček „záře reflektorů“ pro sebe, a přebíjejí se v tom, kdo ukáže nejen současnost, ale i výhled do své budoucnosti. A to už může hrát roli i pro nás.
Dobrým příkladem je automobilka Toyota — ta se zde letos opravdu rozjela a představila nové směřování prakticky celé své výrobní škály, od Daihatsu přes sebe samu až po Lexus. Změn bude navíc tolik a budou tak rozsáhlé, že se jistojistě v nějaké podobě dotknou i našeho kousku světa. To mě přivedlo k napsání hned série krátkých novinkových článků, abyste i vy byli v obraze.
Daihatsu si dovolím vynechat, protože se v české kotlině, bohužel, vůbec neprodává. I tak se však sluší zmínit, že došlo k představení třeba konceptu zvaného K-OPEN, naznačujícího novou generaci maličkého dvoumístného roadsteru Copen. To znamená, že by tato forma zábavy za volantem nemusela zaniknout. Hurá!
Nicméně dnes se budu soustředit hlavně na mateřskou Toyotu, protože ta se rozhodla ještě více zatlačit na svou globální roli největší automobilky světa, což se projevuje v novém sloganu: To You. Toyota, čili v překladu něco jako „Od Toyoty pro vás“. Dle Kojiho Sata, prezidenta a CEO značky, se za tím ukrývá snaha nabídnout zákazníkovi formu přepravy, ze které bude mít radost, přičemž v potaz budou brány rozdíly jednotlivých trhů.
Většinou z nově představených aut a dopravních konceptů se výrobce obrací jinam než na typického evropského řidiče. Třeba jednoduchým a až na místě, podle potřeb výkonu služby dokončovaným (skoro se chce říct DODO = Dodělej Doma) valníkem IMV Origin míří na africké státy. Bublinou Kids mobi chce zase pomáhat zdravému rozvoji dětí.
Toyota však ukázala i model důležitý také pro nás, automobilisty žijící na Starém kontinentu. Je jím koncept zcela nové generace Toyoty Corolly, předznamenávající blízkou realitu tohoto extrémně důležitého, globálního automobilu kompaktní třídy. A jak je z fotek patrné, významně se změní.
Dostane zcela nové, agresivnější a vyzývavější tvary, aby mohla soupeřit s tvrdou konkurencí. Oproti odchozímu vydání bude také zjevně zapracovávat nejnovější designové výstřelky v podobě celoplošných světelných lišt, vysokých, plochých boků, ostrých přechodů, mohutnosti hmoty a interiérové čistoty, ovšem narušené hned několika displeji.
Jistě, oprávněně můžete namítnout, že se přece jedná o koncept, takže nic z toho nemusí být pravda. Ale já bych se nedivil, kdyby to tak opravdu bylo. Pan Sato se totiž nechal slyšet, že lidé chtějí jezdit hlavně cool auty, a ta prostě dnes vypadají nějak podobně, ať už jsou z Evropy, Asie nebo Ameriky. Tudíž bych řekl, že naopak koukáme na relativně věrný předobraz nového stylu.
Na druhou stranu se nemusíte bát, že by tato „zcela nová, revoluční a cool“ Toyota Corolla znamenala, že bude výhradně elektrická a většina světa se na ni bude moci tak maximálně koukat ve výloze. To by přece nesedělo s nově představeným sloganem To You. Toyota. Kromě čisté elektriky by tak Corolla měla být k dispozici i v plug-in hybridní, full hybridní i spalovací verzi — právě aby mohla dělat radost každému zákazníkovi.
Na finální podobu si nejspíš ještě nějakou chvíli počkáme, protože před Corollou musí značka uvést modely představené v průběhu letošního roku (těch bylo mimochodem také dost), ale už teď je asi jasné, že nás čeká docela zemětřesení — nebo spíš srovnání kroku s ostatními v segmentu. Tak uvidíme, co z toho bude pravda.
Co si o novém konceptu Toyoty Corolla myslíte vy? Líbí se vám, že bude brzy mnohem víc „wow“, nebo dáváte přednost současnému, tradičnějšímu pojetí? Dejte vědět v diskuzi. A já vám už jdu napsat, co si chystá Lexus.





























VK
29. 10. 2025, 21:57Ta móda skleněných střech je strašný mor.
rock
30. 10. 2025, 06:38Celej ten vnitřek působí strašně studeně a sterilně.
Mimochodem - našel jste někdo u volantu něco, čím by se daly spustit blinkry?
Lukáš Naske
30. 10. 2025, 08:56Ty blinkry je dobrej point. Taky mě to zajímalo, tak jsem našel fotky z výstavy a tam to vypadá na klasickou páčku pod volantem. Na press fotkách je to evidentně vyretušovaný, což úplně nechápu…
rock
30. 10. 2025, 09:05Možná to ani není retuš. Na 16. fotce je částečně vidět páčka na pravé straně volantu a s jistou dávkou dobé vůle by mohla podobná páčka vyčuhovat i na levé straně, z většiny schovaná za věncem volantu.
Initial C
30. 10. 2025, 08:01Tak tohle vypada skvele! Priusovy predek u Camry a Rav4 se mi zda moc nefunguje, tak je fajn ze ho bude ochráněna Corolla. I ten volant vypada skvostně.
Jimi
30. 10. 2025, 08:06Osobně jsem rád, že to není další téma na čínské auto. Je to konečně jiný a není to zase další crossover nebo SUV. V jednoduchosti je krása. Asi si zvyknu. I když Mazda s novými koncepty je líbivější.
afro-r1
30. 10. 2025, 09:00Podobny interier s "vrtulnikovym" prednim sklem jsme uz konstruovali a tak, jak je tady nacrtnuty, nema sanci na realizaci. Treba vnitrni zrcatko (spis display, kvuli zadnimu oknu) lidary a slunecni clony potrebuji siroky ventilovany kanal ke zbytku auta nebo takovy hlavovy airbag neprojde ozdobnym stredovym obloukem.
Wakantanka
30. 10. 2025, 21:11Ak toto prejde do série, tak to má Prius asi nadobro zrátané...a Toyota má zároveň s EV modelom konkurenta Tesle 3.
rock
1. 11. 2025, 10:19No nevím, Toyota by musela hodně zabrat. Teď mají plně elektrický bz4x, v němž by Toyota teoreticky měla mít přímého konkurenta Tesly MY - ale není tomu tak. Při podobné ceně má Toyota o třetinu menší dojezd. Při dorovnání dojezdu je Toyota o čtvrtinu dražší. A prodeje jsou řádově 1:100 ve prospěch Tesly.
Bono_
3. 11. 2025, 06:57Zlatý ty doby, kdy se za peníze porovnávala kvalita auta...🧐..dneska se za peníze kupuje dojezd a auto nikde...💁♂️😏