načítám data...

Nová Panda je za rohem. Bude elektrická, ale i spalovací.

Už jen rok nás dělí od nové generace Fiatu Panda. Bude vycházet z konceptu Centoventi, udrží si ale nízkou cenu. A vypadá fakt dobře.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Fiat je mistr malých levných aut. Podívejte se do historie a prakticky nenajdete přešlap. Topolino? Geniální vůz, co motorizoval Itálii. Pětistovka? Legenda, ze které značka těží dodnes. První Panda? Opět trefa do černého. Nejinak je tomu i dnes, kdy novodobý Fiat 500 zvládne za rozumnou cenu dodat nejen městskou agilitu, ale i pořádnou dávku stylu a Panda představuje pravděpodobně nejlepší “value for money” auto na trhu. Nebo vás napadá jiné důstojné auto za “dvě kila”?

Současná generace Pandy ale přeci jen už trochu přesluhuje a tak není divu, že se začíná velmi vážně mluvit o nástupci. Ten by měl do prodeje zamířit už začátkem příštího roku, představí se tedy velmi pravděpodobně ještě letos. Zčásti vychází z povedeného konceptu Centoventi, avšak některá futuristická řešení byla v rámci zachování nízké ceny nahrazena konvenčnějšími. 

Hádám ale, že to Pandě všichni zákazníci rádi odpustí. Základní cena by prý totiž měla být srovnatelná se současnou generací, čili ceníkově “již od 249 tisíc. Rychlý pohled do skladových zásob pak ukazuje ceny ještě o padesát tisíc nižší. A to už je opravdu samotné cenové dno nových aut. Za stylovku vyobrazenou na fotkách je to myslím parádní cena.

Vůz bude díky sdílení technologií s FCA stát na platformě CMP, kterou v současnosti využívá třeba Corsa, Peugeot 208, DS3, nebo Citroen C3. To je velmi povedený základ, který navíc nabízí možnost plně elektrického, ale i plně spalovacího pohonu. Rychlý náhled do ceníku navíc napovídá, že z vozů na platformě bude Panda zdaleka nejlevnější. 

Vizualizace v pěkné oranžové barvě s proskleným víkem zavazadelníku a zajímavými koly budou, hádám, patřit dražší verzi, základní provedení bude asi o poznání nudnější, ale jen samotná skutečnost, že se Panda přidrží své filozofie levného auta pro masy mě láká. Hádám, že základní verze nabídne tříválcovou jedna-dvojku, pětikvalt, malá plechová kolečka s vysokými pneumatikami a velmi měkké a utlumené pérování. Zkrátka něco jako Citroën C3 v základu, ale na italský způsob. A na to se moc těším. To bude totiž fakt dobrý spotřební vůz.

 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Pochtli
09. ledna 2021, 19:00
1

Ty "blatníko-nárazníky" jsou teda dost odporný. Snad se umoudří a bude to v sérii vypadat líp.

reagovat
martin_100
09. ledna 2021, 19:08
1

Původní panda neměla sedačky ale hadr na trubce. A design se už vůbec nedodával. A jaká je to dneska stylofka ;-)

Moses
09. ledna 2021, 23:08
0

Neviem, ci to je tou farbou ale nejako mi hned prisiel na um ich stary koncept Ecobasic :D

reagovat
ransom
10. ledna 2021, 07:55
0

Design na té vizualizaci mi ze všeho nejvíc připomíná bateriové nářadí. Což nekomentuju jako dobře nebo špatně. To se může líbit.
U Pandy jsem ale narazil na jinej problém. Když mi dosluhoval Jahůdek (červený Cinquecento Sporting), navštívil jsem zastoupení Fiatu a vlezl jsem si do nové Pandy. Proti Cinque (kde jsem se mohl rozvalit jako hroch) to bylo neskutečně stísněný - asi jako starý Daihatsu Cuore.

reagovat
PepaSFI
10. ledna 2021, 14:40
0

taky mi to připadá jak kdyby se akuvrtačka někde zapomněla s Range Roverem. Ale skutečný auto bude určitě vypadat jinak, otázka je kam se to posune. Panda vždycky byla trochu jiná, tak trochu hračka. Nikdy nic pořádně, nemyslitelný věci jako plochý skla, panty trčící ze dveří, sedadla z kusu trubky a pytloviny a ono to fungovalo. Druhá generace už musela trochu zcivilizovat ale pořád to byla krabička srandovní. Nedávno jsme to probírali v diskusi na jiném fóru. Ono to vlastně vůbec není dobrý auto, výkon to nemá, pohodlný to není, výbava žádná, čtyřkolka docela žere, obzvlášť když se prožene, jenže pak zjistíš že tě vehementně baví každá cesta do práce, že nevadí objížďka na kterou všichni nadávají, protože je to 5 kilometrů zatáček navíc.
S tím prostorem jsem taky měl trošku problém, já přešel z první generace na druhou. Ten poloostrov uprostřed byl obrovský rozdíl. Ale pak jsem zjistil že mi vyhovuje prostě si to "obout", zapasovat se do toho.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
10. ledna 2021, 20:49
0

Dnešní auta jsou v poměru k vnějším rozměrům opravdu většinou strašně stísněná. Třeba Peugeot 306 měl téměř stejné rozměry jako současný Peugeot 208, který má být základem pro novou Pandu. Přitom do Peugeotu 306 se vešli plnohodnotně čtyři dospělí lidé (a vešlo se i 5, ale v tomto obsazení se o plnohodnotnosti nedá nikdy moc mluvit) a alespoň pocitově tam bylo víc prostoru než v dnešních, o dost větších, kompaktech.

GanGreen
10. ledna 2021, 11:38
3

V mých očích má panda status legendy, v práci s tím občas (velice rád) lítám. Po téměř 400k km se na ni loni poprvé udělali tlumiče se spojkou a cca ve 300k se dělala go hlavy (protože LPG)... Jinak jen spotřební věci, i po takový porci je na karoserii koroze jen sporadicky a pouze povrchová... Nechápu jak je možný, že to auto ještě funguje, ale je to prostě tak :)
A možná právě proto mám velkej strach, že nová panda už nebude taková blbuvzdorna krabička na kolech. A taky že bude zbytečně velká...
Upřímně doufám že se pletu, a ta nová bude alespoň stejně dobrá, jako ta stará. Držím ji pěsti!

reagovat
beastar
10. ledna 2021, 14:48
2

Podle me nemusis mit strach. Bude ok. Tahle auta jsou zarukou toho, ze levna mobilita jeste par let nevymre. A tak trochu in your face vsem syckum, ze to je v prdeli. Konec sveta prumerny spotrebitel nebude mit cim jezdit. Bude. Pro Fiat zasadni kategorie.

PepaSFI
10. ledna 2021, 15:21
1

bohužel ani u Fiatu už se neobejdou bez toho midlipidlihybridu. Tohle už ho nejspíš bude mít v základu.
Sice si taky hýčkám naději že zdravý rozum ještě chvilku vydrží ale pořád jsou ty prognózy pochmurnější. Bohužel, když se sejde fanatický zlo s přílivem bezpracných peněz......

beastar
10. ledna 2021, 15:49
0

Pepiku to jo. Ja souhlasim s tim zaverem. Je na nas lidech, co ty penize musime vydrit abychom se probudili. A stali jako protiklad tem fanatickym s temi natistenimi penezi. Je nutny taky ty automobilky podporit v tomhle boji. Ono jako nadavat tady je super, ale tady se boje nevedou. Ja verim ze se tahle vec bude prodavat bez ostudy.

GanGreen
10. ledna 2021, 17:23
0

Asi máš pravdu, že strach není na místě, protože pokud to bude mít základ jako C3, tak to je vcelku příjemný auto, u kterýho mi vadí jen kompletní ovládání přes dotykáč (spon topení bych si chtěl nastavit tocitkem a dudlíkem :D ) mladá to má jako sluzebak, a jezdí se s tím pěkně. Ta 1.2 je naprosto dostačující motor na cukačky do města, i do toho vedlejšího :)
Takže už můžu nadávat jen na rozměry :D protože ty budou asi poměrně větší než u starý pandy...

GanGreen
10. ledna 2021, 17:24
1

*čudlikem :D

Ha
Habakukk
11. ledna 2021, 07:30
0

Jasně, že starý motory jsou pryč. Bude tem 1,0 FireFly případně 1,2 s nějakým jako hybridem.

jbigllesCZE
18. ledna 2021, 12:32
2

kde bych bez ní dneska byl :) už vím, o 2km níže na hlavní spolu s naší octavkou :)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem